treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Od prawej fragment architektury; na tle jej tle pędy klematisu biało kwitnącego i wielobarwne motyle (pokrzywnik, rusałka-pawik). Na dole leżą martwe ptaki o barwnym upierzeniu (bekas, bażant, siewka, szczygły), na jednym z nich duża mucha. Na pierwszym planie po prawej kępa ostu częściowo suchego, po lewej biały motyl. W tle ciemne niebo z czerwonawą łuną u dołu, na jej tle dramatycznie rysują się szpony ptaka.
Obraz w typie

Martwa natura - ptaki i motyle

nieznany

1640 — 1660

Muzeum Narodowe w Lublinie

tarcza wojenna - Ujęcie z przodu; Duża, drewniana, owalna tarcza prawdopodobnie przyciemniana sadzą z wyrytym centralnie wzorem. Jej front został pokryty pokaźnym rysunkiem przedstawiającym dwa kielichy ułożone w symetrii osiowej połączone podwójną linią od której odchodzą zaokrąglone na końcach węższe podwójne linie. Kielichy składają się z kilku rzędów zaokrąglonych linii, a ich środek wypełniają nacięcia w kształcie pojedynczych zygzaków. Całość przypomina kielichowaty ukwiał. W tarczy wydrążono jedenaście otworów w symetrycznym układzie: cztery z lewej strony, cztery z prawej strony, dwa centralnie w górnej części oraz jeden centralnie w dolnej części. Przez dziesięć przewleczono sznur z włókna roślinnego (prawdopodobnie trzcinowego), jeden – dolny pozostawiono pusty. Na powierzchni tarczy widoczne są większe i mniejsze spękania drewna, ślady ciosania wykonane kamiennym lub metalowym narzędziem oraz niewielkie wgłębienia po uszkodzeniach bojowych (strzałach).

Tarcza wojenna

nieznany

około 1950

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Fotografia kolorowa. Łyżka w kolorze srebrnym. Czerpak o owalnym wydłużonym kształcie. Trzonek u nasady wąski, rozszerzający się w kształt wachlarza.

Łyżka nagrodowa elbląskiego bractwa strzeleckiego

Hermann, Christoph I

1745

Muzeum Zamkowe w Malborku

ryngraf z Matką Boską Ostrobramską - ujęcie z przodu; Ryngraf w formie tarczy z reliefowym wizerunkiem Matki Boskiej Ostrobramskiej. Za Matką Boską widoczny jest orzeł w koronie – głowa, skrzydła, ogon i szpony. Pomiędzy prawymi szponami a ogonem inicjały twórcy. 
W górnej części, na ukośnych bokach tarczy dwa dolutowane oczka umożliwiające zawieszenie ryngrafu na łańcuszku. Łańcuszek wykonano z innego metalu, a jedno z ogniw, łączące łańcuszek z prawym oczkiem ryngrafu, dosztukowano z miedzianego drutu.

Ryngraf z Matką Boską Ostrobramską

Gontarczyk, Wiktor

1936

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Kamień - przycisk "Zamek Birżański"

Przycisk

nieznany

Muzeum – Zamek w Łańcucie

wałek do zwoju Tory (fragment) - Dysk z otworem w środku, wykonany z drewna i inkrustowany metalem oraz masą perłową. W środkowym, szerokim pasie pięć okrągłych pól wypełnionych rzeźbionymi plakietkami z masy perłowej, dwie z motywem ośmioramiennej gwiazdy, dwie z wyobrażeniem budynku i napisem, jedna z przedstawieniem architektury. Między plakietkami rzeźbione półokrągłe pola z innymi przedstawieniami architektury. W centralnej części dysku metalowa plakieta w formie obręczy z grawerunkiem.

Element wałka do zwoju Tory (fragment)

Sztoker, Berysz

ca 1927

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Cierlica - ujęcie ze skosu; Cierlica zbudowana z drewnianych elementów łączonych na wpusty, składa się z dwóch głównych części, pracujących podobnie jak nożyce. W dolnej części wycięte są dwie podłużne szpary. Część górna w kształcie miecza, o jednym z końców zaopatrzonym w toczoną rączkę, a drugim ozdobionym schodkowatym wycięciem, jest ruchoma. Konstrukcja cierlicy wsparta jest na dwóch ozdobnie profilowanych nogach osadzonych na wąskich, poprzecznych stopach. Nogi kształtem przypominają odwrócone litery T i połączone są dwoma równoległymi listwami. Ozdobne wycięcia górnej krawędzi biegną na całej długości wyższej listwy i jedynie na około 1/3 długości dolnej. Boki cierlicy dekorowane są ręcznie malowanymi czarną i czerwoną farbą motywami roślinnymi i geometrycznymi, których głównym elementem jest serce.

Cierlica

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

odwrocie

Roman Polański na fotografii

fotografia

Gierałtowski, Krzysztof

1979 — 2010

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

S/CS/1395/ML - Wazonik owoidalny, u góry zwężony, krótka szyja i wylew z lekko zaznaczonym kołnierzem; 
ze szkła bezbarwnego, matowionego, przy dnie i przy szyi barwionego na kolor żółty. Na powierzchni plastyczny wzór paproci i traw w odcieniach zieleni wyrastających ciemnego obrunatnozielonego pasma wokół dna.

Wazonik

Galle, Emile

1900 — 1904

Muzeum Narodowe w Lublinie

rzeźba - Ujęcie z przodu. Figurka - postać kobiety siedzącej na stołku. O jej płci informują wyraźnie zaznaczone piersi.

Postać kobiety

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 633 obiektów

Kolekcje

129

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd