treść serwisu

Pamiątki po szczecińskich pionierach Muzeum Narodowe w Szczecinie

Legat jednej z pionierek szczecińskich, dyrektor I Liceum ogólnokształcącego w Szczecinie, Janiny Szczerskiej. Zbiór mebli i wyposażenia mieszkania datowanych na XIX - XX wiek – ciekawe przykłady rzemiosła artystycznego, jednak to piętno ofiarodawczyni stanowi o ich prawdziwej wartości, wiążąc je z pierwszymi latami powojennego Szczecina.

Obiekty

0
Kałamarz - ujęcie ze skosu z drugiej strony; Kałamarz ze szkła kryształowego z metalowym kołnierzem oprawy ujmującej pokrywę. Pojemnik w formie graniastosłupa z szeroko sfazowanymi krawędziami i wklęsłym cylindrycznym wnętrzem o średnicy 2.25 cm przeznaczonym na atrament. Ponad otworem kołnierz ujęty w metalową oprawę z posrebrzanego mosiądzu. Pokrywa ze szkła lanego z zagłębionym wnętrzem i kołnierzem analogicznym jak w części głównej, ujętym w metalową oprawę z posrebrzanego mosiądzu, która ujmuje kołnierz pierścieniem z otokiem. Górna część pokrywy okrągła z podwójnym szlifem tworzącym 12-ścienne łagodne zwężenie. Część korpusowa dzięki kryształowej przejrzystości tworzy zwierciadlane odbicia, powielające efekt szlifowanych krawędzi naczynia.

Kałamarz

nieznana

1930 — 1942

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Medal 40-lecia Polski Ludowej - ujęcie z przodu; Odznaka Medalu 40-lecia Polski Ludowej w postaci srebrzonego, oksydowanego krążka ze wstążką i przylutowanym uszkiem. Na awersie medalu w środku umieszczono wizerunek orła, a po obu jego stronach daty: 1944 i 1984. Nad orłem znajduje się rzymska cyfra: XL, a pod orłem napis: PRL. Daty połączone są z rzymską liczbą stylizowanymi kłosami zboża, a z napisem kołami zębatymi. Wszystkie elementy są wypukłe. Wstążka medalu jest szerokości 32 mm, składająca się z dwóch pionowych pasków w środku w kolorze białym i czerwonym o szerokości 12 mm każdy i dwóch pasków po bokach o szerokości 4 mm koloru złotego. Wstążka zawieszona na kółku w formie rózg liktorskich o średn. 16 mm, przechodzącym przez uszko medalu.

Medal 40-lecia Polski Ludowej

Gorol, Edward

1984 — 1985

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Postument dekoracyjny - ujęcie ze skosu; Wolnostojący wysoki postument drewniany, fornirowany, z profilowaną krawędzią płyty wieńczącej i poszerzonym cokołem wykończonym profilowaną listwą. Pod płytą wieńczącą fryz z ciemnego, czarnego drewna z dekoracją w formie wąskich pionowych regularnych wyżłobień. Dzięki zastosowaniu różnych gatunków i barw forniru płyciny pionowych ścianek postumentu uzyskały ciemne, czarne obramienie w formie pasa przy krawędziach. Na płyciny ścianek bocznych wykorzystano jaśniejsze miodowe drewno o bogatym naturalnym wzorze czeczotowym.

Postument dekoracyjny

nieznana

1901 — 1945

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Karafka - ujęcie z przodu; Karafka z grubego, przejrzystego szkła o prostej, współczesnej formie. Korpus na bardzo grubym dnie o kształcie czterograniastym, z zaoblonymi krawędziami. Z górnej, nieco wyniesionej ku górze ścianki, ze szwem po przekątnej, wyprowadzona jest łagodnym łukiem krótka okrągła szyjka, zwężona w środku i lekko poszerzająca się aż do wylewu. Dno butli przechodzi w pion ścianek korpusu zwężających się od strony wewnętrznej w ten sposób, że wnętrze uzyskuje kształt czworościanu, łagodnym łukiem poszerzającego się się ku górze, tworząc po bokach dna wysokie trójkąty grubego pełnego szkła. Dolna część podłużnej, cylindrycznej zatyczki dopasowana jest do otworu szyjki. W środkowej części zatyczka zwęża się by lejkowato rozszerzać się ku okazałemu, cylindrycznemu uchwytowi.

Karafka

nieznana

1901 — 1945

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Filiżanka - ujęcie z przodu; Duża filiżanka z białej porcelany o lekko dzwonowatej formie, z płaskim dnem i karbowaną górną częścią czarki. Uszko proste, owalne doklejone pośrodku wysokości. Dekorowana malowanymi festonami z wici roślinno-kwiatowej w barwach różu, zieleni i starego złota.

Filiżanka

Imperial Porcelain Manufactory, Sankt Petersburg (1744- )

1940 — 1970

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Złoty Krzyż Zasługi - ujęcie z przodu; Odznaką Krzyża Zasługi jest krzyż równoramienny, zakończony na rogach ramion kulkami. Krzyż jest złocony, zaś jego ramiona pokryte są czerwoną emalią w obramowaniu. Między ramionami krzyża znajdują się pęki promieni (po pięć promieni między dwoma ramionami, środkowy promień jest najdłuższy, a pozostałe maleją w kierunku ramion). W środku krzyża jest okrągła biało emaliowana tarcza (medalion) z umieszczonym na niej monogramem: PRL. Tarcza Krzyża Zasługi jest w otoku pokrytym czerwoną emalią i w ornamentowanym obramowaniu. Rewers krzyża jest gładki. Obramowanie ramion krzyża, pęki promieni, litery na tarczy, ornamentowane obramowanie tarczy i odwrotna strona krzyża są złocone. Wstążka krzyża ma kolor pąsowy, wzdłuż obu brzegów ma dwa białe pionowe paski. Odznaka jest zawieszona na wstążce na złotym wianuszku składającym się z liści laurowych.

Złoty Krzyż Zasługi

Mennica Państwowa

1962 — 1989

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Odznaka Gryfa Pomorskiego - ujęcie z przodu; Metalowa pozłacana i emaliowana odznaka w formie tarczy piastowskiej na zawieszce. Na awersie na białej emaliowanej tarczy herbowej przedstawiony jest czerwony, stojący gryf pomorski. Na pozłacanych brzegach tarczy napis: NIE RZUCIM ZIEMI SKĄD NASZ RÓD. Odznaka zawieszona jest na zawieszce metalowej emaliowanej na czerwono z granatowymi paskami wzdłuż bocznych krawędzi. Na czerwonej emalii umieszczono datę: 26•IV•1945.

Odznaka Gryfa Pomorskiego

Wojewódzka Rada Narodowa, Polska, Szczecin

1965 — 1975

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Czarka - ujęcie z przodu; Smukła czarka na stopie o dzwonowatej formie z białej porcelany udekorowana malowanymi różnobarwnymi piwoniami. Na pędzie głównym drobne kwiaty. Na lewym pędzie kwiaty fioletowe w tym jeden duży, pełny, rozwinięty. Z lewej strony od dołu widoczne pęknięcie idące w górę i zakończone tuż pod gałązką.

Czarka

Wiedeńska Fabryka Porcelany Augarten (1923- )

1923 — 1945

Muzeum Narodowe w Szczecinie

wazon - ujęcie z przodu; Wazon z białej porcelany, rozszerzający się łagodnie, stożkowo od stopy do wylewu, znacznie poszerzonego i lekko wywiniętego na zewnątrz. Krawędź wylewu czary ozdobiona złotym brzegiem - szerokim od strony wewnętrznej na kołnierzu, wąskim od zewnątrz. Podstawa stosunkowo wysoka i ciężka, składa się z niskiego cokolika, ozdobionego złotym paskiem miejscami przetartym, oparty na grubym wałku z plastyczną (wypukłą) dekoracją w formie wieńca kwiatów i liści. Ponad stopą ujęty wklęskami wałek z ornamentem sznurowym. Obie wklęski wypełnione złotym paskiem, uwypuklają zakończenie podstawy i styk z czarą.

Wazon

Rosenthal, Philipp

1928

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Filiżanka do herbaty - ujęcie z przodu; Duża filiżanka z białej porcelany dekorowana złoceniami. Czarka filiżanki okrągła w przekroju poziomym, szeroka na wysokości wylewu zwęża się w kierunku dna. Poniżej wylewu złocony ornament w formie ukośnego szrafowania ograniczonego od góry poziomą dookolną linią i od dołu ułożonymi na przemian C-kształtnymi elementami nawiązującymi do uproszczonego ornamentu małżowinowo-chrząstkowego. Na zewnętrznej ściance czarki oraz na stopce delikatne dookolne pasmo ornamentu plastycznego w formie spłaszczonych esownic i rozciągniętego motywu małżowinowo-chrząstkowego. Nawiązuje do niego również forma uszka ozdobionego pasmem złocenia na stronie grzbietowej, które przechodzi w cienką strużkę podkreślającą plastyczność ślimacznicy na profilu uszka, tuż przy łączeniu górnej jego części z czarką.

Filiżanka do herbaty

Hertel, Jacob & Co., Rehau (1906 - około 1979)

1930 — 1945

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Talerz - ujęcie z góry; Talerz, prawdopodobnie deserowy, głęboki z białej porcelany dekorowany bukiecikiem bratków umieszczonych w lustrze oraz złotym paskiem na rancie. Spora część złocenia zatarta.

Talerz

Königliche Porzellan-Manufaktur, Berlin (1763- )

1913 — 1930

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Dzwonek Heleny Kurcyusz - ujęcie z przodu; Gliniany dzwonek kloszowy, bez wyraźnie wyodrębnionego płaszcza i wieńca. Szeroka korona w dwóch przeciwległych miejscach nachodzi na brzegi hełmu i górnej krawędzi. Zdobiony przy krawędzi górnej prostym, dookolnym ornamentem z rytych naprzemiennie pionowych kresek i punktów.

Dzwonek Heleny Kurcyusz

nieznany

1951 — 1999

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Szafa - Ujęcie z przodu skosem w lewą stronę. Szafa na rzeźbionych słupach z półką dolną i trzydrzwiową skrzynią w górnej części, bogato zdobiona płaskorzeźbą. Przednie nogi czworoboczne, częściowo toczone i rzeźbione w formie zdwojonej tralki, tylne proste bez ozdób. Ponad tralkami górnymi znajduje się skrzynia mieszcząca szufladę, której czoło zdobią pionowe płyciny z dekoracją reliefową, flankujące szufladę, z poziomym pasem dekoracji z wici roślinnej po bokach umieszczonego centralnie uchwytu - metalowej kołatki. Powyżej skrzynia z prostym, sfazowanym gzymsem dolnym i szerokim gzymsowym zwieńczeniem pokrytym trzema pasami fryzu, z których najszerszy środkowy zdobiony jest m.in. uskrzydlonymi główkami putt. Czołowa ścianka skrzyni z toczonymi kolumienkami na narożnikach i w części centralnej - po bokach drzwi. Płycina drzwi środkowych w szerokiej ramie zdobiona płaskorzeźbą z ornamentem groteskowym uwzględniającym popiersie mężczyzny w tondzie, maski i ptaki. Na ramie żelazne okucia wycięte z płaskownika, zdobione skośną szachownicą i innymi motywami rytymi. Po lewej stronie okazała obudowa zamka, zakrywająca część dekoracji płyciny. Po bokach drzwi po dwa pionowe fryzy typu kandelabrowego z motywami antropomorficznymi (popiersia, postacie ludzkie i zwierzęce), roślinnymi i elementami herbowymi. Płyciny boczne skromne, wydzielone gzymsami. Dolna półka złożona z dwóch desek, bez zdobień.

Szafa

nieznana

1891 — 1910

Muzeum Narodowe w Szczecinie

krzesło - Ujęcie z przodu. Krzesło z płasko wyściełanym siedziskiem i oparciem z plecionki z rafii. Przednie nogi toczone, tralkowe, w części środkowej wydzielonej wałkami - kanelowane. Tylne nogi o przekroju okrągłym, lekko wygięte, przechodzące w prostokątne słupki zaplecka. Siedzenie w kształcie podkowiastym, z przodu lekko zaokrąglone na zewnątrz, w środku wyściełane - tkanina mocowana pinezkami tapicerskimi. Na styku przednich nóg i ramy siedziska ozdobna kostka z płycinami na obu ściankach zewnętrznych. Rama zaplecka w formie medalionu, wypełnionego plecionką z rafii. Słupki zaplecka dekorowane wgłębnym reliefem w formie płycin i spirali, a łuk zwieńczenia zdobi dekoracja o formach rollwerkowo-roślinnych. Ponad kostkami wieńczącymi boczne ramy zaplecka toczone gałki. Siedzisko wyściełane tkaniną w kolorze zielonym (turkusowym?), z brzegami wykończonymi pasmanterią.

Krzesło

Raffe

1891 — 1910

Muzeum Narodowe w Szczecinie

żyrandol - Ujęcie z lewej strony. Żyrandol 12-ramienny, mosiężny z kryształowymi soplami.Trzon w górnej części o przekroju kwadratowym, ozdobiony wypukłą dekoracją o formach geometrycznych i roślinnych, w dolnej części tralkowy z zakończeniem w kształcie szyszki. Ramiona w formie gałązek wygiętych półkoliście, połączonych przy trzonie w 4 wiązki po 3 elementy: dwa dłuższe po bokach i krótsze w środku. Każda trójka przechodzi przy trzonie w jedną spiralnie zwiniętą gałązkę akantu. Środkowe części ramion ozdobione są analogicznymi motywami: łodyżką z listkami rozszczepiającą się na dwa spiralnie skręcone pędy. Profitki ażurowe, zbudowane z ułożonych w rozetkę listków akandu. Przy górnej części trzonu, w połowie wysokości motyw dekoracyjny złożony z dwóch wygiętych, a na końcach spiralnie skręconych gałązek akantu. Górny talerz maskujący pod sufitem zawieszkę - płaski w formie kwiatu akantu. Ramiona i trzon połączone luźno zwieszonymi łańcuszkami, umieszczonymi także przy talerzu podsufitowym i ozdobach górnej części trzonu. Przy profitkach szklane wisiorki: 16 sztuk szlifowanych w kształcie sopelków - podłużne o trójkątnym przekroju z ostrosłupowym zakończeniem oraz 5 sztuk w kształcie pękatych łezek. Świece tulejowe z tworzywa sztucznego, zaopatrzone we wkręty do żarówek świecowych. Wewnętrzna instalacja elektryczna.

Żyrandol

nieznana

1891 — 1910

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Szklane lustro z fornirowaną ramą - Ujęcie z przodu. Lustro z jednej tafli szkła, oprawione w drewnianą, fornirowaną ramę, w której listwowy profil zewnętrzny i wewnętrzny ujmuje szerszą część środkową ustawioną po skosie, tworzącym zagłębienie ramy. Wąska profilowana podstawa z kołkami do osadzenia na szafce.

Lustro

nieznana

1891 — 1910

Muzeum Narodowe w Szczecinie

szafka - Ujęcie z przodu, z lewej strony. Szafka z drewna fornirowanego, w typie bieliźniarki, dwudrzwiowa z szufladą górną. Drzwi bieliźniarki ujęte po bokach dwoma kanelowanymi pilastrami z bazą i kapitelem zdobionym analogicznym elementem, barwionym na hebanowy kolor i tworzącym wolutę z motywem roślinnym na czole. Pilastry wsparte są na pionowych kostkach, wysuniętych przed lico skrzyni dolnej, pod którymi znajdują się toczone kuliste nogi z profilem w górnej części. Ponad kapitelikami, na wąskim, profilowanym gzymsie przechodzącym na ścianki boczne i kryjącym dno szuflady, umieszczono flankujące ją pionowe kaboszony. Czoło szuflady, stanowiącej podstawę blatu szafki, ujęte na krawędziach profilowaną listwą. Blat wusunięty poza bryłę mebla z profilowanym sfazowaniem na brzegu. Drzwi z profilowaną listwą przymykową, zbudowane są z ramy zewnętrznej, ujmującej profilowaną listwą pionową płycinę środkową, zagłębioną w stosunku do okalającej ją ramy. Płyciny zdobione są rytym ornamentem przedstawiającym stylizowaną wazę z kwiatami; ryt podkreślony jest złotym podmalowaniem. Drobny ryty ornament geometryczno-roślinny wprowadzono także na czole szuflady i pilastrach bocznych. Płaskie, wydłużone okucia mosiężne, z otworem do klucza w układzie pionowym na obu skrzydłach drzwi. Trzy analogiczne okucia umieszczono poziomo na szufladzie - w centrum z otworem do klucza, a po bokach z ruchomym uchwytem. Tylne nóżki proste klockowe.

Szafka - bieliźniarka

nieznana

1891 — 1910

Muzeum Narodowe w Szczecinie

krzesło - Ujęcie z przodu. Krzesło w stylu neobarokowym, oparcie i siedzisko tapicerowane. Nogi zwężające się do dołu, przednie wygięte kabriolowo, górne wybrzuszenie ozdobione płaskorzeźbionym motywem palmety, zakończenie dolne trójkątne. Tylne nogi lekko wygięte, powiązane są z przednimi krzyżową poprzeczką umieszczoną u dołu, składającą się z dwóch stykających się w środku półokrągłych pałąkowych listew. Konstrukcja zaplecka stanowi pionowe przedłużenie tylnych nóg o profilowanych krawędziach, zamykających się dwoma półkołami w kształt serca, ponad którym wyprowadzono łukowe zwieńczenie w formie mięsiście rzeźbionego, rozłożonego na boki bukietu liści. Poniżej sercowego styku listew bocznych wydłużony w pionie medalion opasany płaską listwą z wypełnieniem tapicerką. Tkanina w kwiatowy wzór w odcieniach zieleni, różu, żółcieni i ciemnego popielu. Pomiędzy owalem medalionu i listwami oparcia ażurowe wypełnienie mięsistą płaskorzeźbą o motywach roślinnych. Taką samą tkaniną obite jest siedzisko o konstrukcji sprężynowej, stosunkowo wysokie, poszerzające się do przodu, w dolnej części wykończone półwałkiem i pasmanterią, kryjącą krawędź tapicerki.

Krzesło

nieznana

1891 — 1910

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Ośmiokątny, drewniany stolik - Ujęcie z przodu. Stolik z ośmiokątnym blatem wykończonym fornirem układanym we wzór tworzący rozetę. Krawędzie sfazowane, profilowane. Skrzynia wspierająca blat ośmioboczna, wykończona profilowaną listwą. Blat wsparty na czterech toczonych bogato profilowanych nogach tralkowych, opartych na skrzyżowanej, profilowanej listwie z poszerzonymi końcówkami, pod którymi znajdują się stabilne, wygięte esowato i zakończone wolutą nóżki z ornamentem rytym na bokach i łuskowym na czole. W centrum krzyżaka toczona wieloczłonowa gałka w formie iglicy. Pod nóżkami niewielkie metalowe kółeczka ułatwiające przesuwanie.

Stół

nieznana

1891 — 1910

Muzeum Narodowe w Szczecinie

szafka - Ujęcie z przodu. Szafka w typie bieliźniarki z drewna fornirowanego, przeznaczona pod lustro, dwudrzwiowa z szufladą górną. Drzwi bieliźniarki ujęte o bokach dwiema toczonymi i profilowanymi kolumnami z kapitelami w typie jońskim o żłobkowanych poprzecznie wolutach. Kolumienki wsparte są na pionowych kostkach, wysuniętych przed lico skrzyni dolnej, pod którymi znajdują się toczone kuliste nogi z profilem w górnej części. Ponad kolumnami na gzymsie kryjącym dno szuflady umieszczono flankujące ją pionowe kaboszony. Czoło szuflady stanowiącej podstawę blatu szafki, ujęte na krawędziach profilowaną listwą. Blat z uskokiem i półkolistym sfazowaniem na brzegu. Z tyłu blatu dwa otwory do kołków trzymających lustro. Drzwi z profilowaną listwą przymykową posiadają w środku zagłębioną, prostokątną płycinę wydzieloną profilowaną listwą, okalającą zewnętrzną ramę. Wydłużone okucia mosiężne, złocone z otworem do klucza w układzie pionowym na obu skrzydłach drzwi. Trzy analogiczne okucia umieszczone poziomo na szufladzie - w centrum z otworem do klucza, a po bokach z ruchomym uchwytem, zdobionym motywem woluty z głową smoka. Tylne nogi proste, klockowe.

Szafka - bieliźniarka

nieznana

1891 — 1910

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Stolik do robótek - Ujęcie z przodu. Stolik z prostokątnym blatem ze ściętymi narożami i sfazowaną krawędzią, ozdobiony intarsją w formie wąskiego otoku z geometrycznym wzorem. Ścianka pod blatem o wybrzuszonej linii przekroju kryje szufladę z mosiężnym okuciem z dziurką do klucza i ruchomym uchwytem w centrum ścianki czołowej. Stolik wsparty na nodze w formie wydłużonej ośmiobocznej tralki gruszkowej, opartej przewężonym profilem na ośmiobocznym trzonie, do którego przymocowane są po przekątnej cztery nóżki składające się z dwóch odwróconych i połączonych esownic. Wewnątrz stolika znajduje się szuflada, która podzielona jest na jedenaście symetrycznie rozmieszczonych przegródek różnej wielkości, z krawędziami podmalowanymi na czarno.

Stolik do robótek

nieznana

1891 — 1910

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Waza - Ujęcie z przodu. Waza dekoracyjna o bogatej, barwnej dekoracji reliefowej, w kształcie kielicha ze spłaszczoną czarą z dwoma uchwytami i przykrywą. Podstawa okrągła, profilowana z czterema prostokątnymi poszerzeniami z listkiem akantu. Trzon na styku z podstawą ozdobiony wałkiem z liści akantu, w części środkowej wypełniony reliefem z dwiema brązowymi maskami i girlandami drobnych, barwnych kwiatów. W górnej części trzonu perełkowy otok z przewężeniem na styku z czarą. Czara z szerokim brzegiem ozdobionym dekoracją geometryczną i zwężającym się do dołu brzuścem dekorowanym dwiema wypełniającymi całą wysokość czary brązowymi maskami, których zielone grzywy w formie palmety opierają się na górnej krawędzi brzegu, a brody na spodzie czary ozdobionym granatowymi

Waza

nieznana

1891 — 1910

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Waza - Ujęcie z przodu skosem w lewą stronę. Waza w kształcie smukłej amfory. Brzusiec ceramiczny, rozszerzający się ku górze, w kolorze kremowym, malowany podszkliwnie (z uzupełnieniami naszkliwnymi) we wzory kwiatowe - bukiety barwnych kwiatów w typie aster w kolorach fioletowo-czerwonym, liliowym, żółtym i białym, z gałązkami i listkami oraz drobnymi kwiatkami przypominającymi bratki o barwie fioletowo-czerwonej i liliowej. Górna część wazy wraz z uchwytami oraz stopą i część podstawy wykonane jako odlewy z mosiądzu. Mosiężna szyja wąska z otokiem perełkowym w środku ozdobiona jest pionowym, rozszerzającym się ku dołowi i ku górze rytmicznym podziałem z ornamentem geometryczno-roślinnym. Na pogrubionym skraju szyi umieszczona jest płytka miseczka w formie kwiatu o wąskich płatkach, stanowiąca wylewkę wazonu. Poniżej dolnej części szyi oprawa wierzchołka brzuśca składająca się z otoku o sercowym wycięciu zwieńczonym profilowaną palmetką oraz dwóch wydłużonych, sięgających 1/3 wysokości brzuśca, pionowych wsporników uchwytów. Te ostatnie składają się z 2 części: zewnętrzna wychodząca ze wsporników opartych na brzuścu, wyniesiona jest po niewielkim skosie do połowy wysokości szyi i na końcu wywinięta do wnętrza wolutowo, a druga - krótsza, skierowana ku dołowi łączy łagodnym łukiem wolutę z górną częścią oprawy brzuśca, kończąc się wywiniętymi na zewnątrz listkami. Uchwyty żłobkowane, zdobione motywem liści. Wazon wsparty jest na mosiężnej podstawie, składającej się z wieńca oplecionego wstęgą, na którym spoczywa zwężająca się ku górze stopa o brzegach ozdobionych perełkowaniem i pierścieniem, wspierającym koszyczek, ujmujący dolną część ceramicznego brzuśca, w formie kwiatu o ostro zakończonych, wąskich płatkach. Całość spoczywa na podstawie z kwadratowej płytki czerwonego marmuru ze ściętymi narożnikami, ujętymi mosiężnymi wspornikami ramy wspierającej płytę od dołu i opartej w narożach na czterech lwich łapach.

Waza

nieznana

1891 — 1910

Muzeum Narodowe w Szczecinie

gobelin - Ujęcie z przodu. Mały gobelin w tonacji miodowo-beżowo-czarnej.

Gobelin

nieznana

1891 — 1910

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 33 obiektów

Brak wyników

Może Cię również zainteresować:

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd