treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Drewniana figurka mężczyzny z brodą - Ujęcie z przodu. Drewniana figurka mężczyzny siedzącego na stołku. Kompozycja zgeometryzowana. Na twarzy zaznaczona broda. Głowa bez włosów.

Postać mężczyzny

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

łyżka chrzcielna - ujęcie z dołu; Łyżka wazowa, zwana łyżką chrzcielną. Czerpak o kształcie półkuli, zamknięty płytką wklęsłą z wysokim na 6 mm kołnierzem zaakcentowanym podwójną linią poziomego żłobienia. W bocznej części szeroki wylew, w obrębie którego kołnierz jest wypłaszczony lecz kontynuowane jest żłobienie. Wylew w dolnej części podkreślony wypukłością w formie małżowiny o kształcie leżącej litery C, ze zgrubieniami na końcówkach ozdobionych listkiem i symetrycznie do końcówek umieszczoną chrząstką. Pod kołnierzem ryty i wypełniony puncowaniem ornament składający się z motywów muszli i małżowin, od których wyprowadzony jest ku dołowi rysunek ozdobnych, postrzępionych i wygiętych linii o charakterze roślinno-rocaillowym, wykonany puncyną. Do bocznej części pod kołnierzem przylutowane są symetrycznie dwa półokrągłe pręty łączące się dalej ze sobą, a następnie ponownie rozchodzące by ująć srebrną tulejkę długości 3,3 cm, do której są przylutowane. Końcówki prętów zarówno od strony czerpaka, jak i tulejki są delikatnie wygięte na zewnątrz. Nieco rozszerzająca się, zakończona podwójnym pierścieniem tulejka stanowi oprawę drewnianej rękojeści łyżki, w dolnej części o przekroju okrągłym z pierścieniem na początku i w środku, a następnie poszerzonej i wyprofilowanej na kształt soczewki. Na zakończeniu rączki srebrna owalna zawieszka.

Łyżka chrzcielna

Timm Johann Friedrich 1728-1782

1748 — 1782

Muzeum Narodowe w Szczecinie

E/16797/ML - Ikona ma formę zamkniętej kasety, wewnątrz której znajduje się deska lipowa i przymocowane do niej gwoździkami namalowane na blasze cynkowej wizerunki świętych. Mosiężna kaseta ma formę prostokąta o falistych bokach. Jej dolna część osadzona jest na metalowej kuli, wewnątrz której znajduje się kula drewniana z otworem do zamocowania drzewca. Kaseta ozdobiona jest trzema półkolistymi „skrzydłami”, zamykającymi całość w formę trójliścia. Jest to symboliczne nawiązanie do formy krzyża, można by więc uznać, że obiekt jest rodzajem krzyża procesyjnego. Kaseta złożona jest z dwóch części, z których każdą można potraktować oddzielnie jako pojedynczy okład ikony. Na jednej stronie przedstawiony został wizerunek MB Kazańskiej, drugą zdobi wyobrażenie Św. Mikołaja, a nad nim znajdują się dwie maleńkie postacie po lewej stronie Chrystus po prawej Matka Boża. Malowidła wykonane na blasze cynkowej są dość schematyczne. Malarsko opracowane zostały tylko twarze i dłonie świętych. W ten sposób przygotowywano wizerunki przeznaczone pod okład, czyli podokładnice. Rysem charakterystycznym dla podokładnic jest całkowicie sprzeczne z tradycją sztuki prawosławnej pominięcie napisów identyfikujących.1 Jasnobrązowe karnacje z zaróżowionymi policzkami, miękki, światłocieniowy modelunek przydają wizerunkom nieco sentymentalnego charakteru. Dopełnieniem wyobrażeń jest grawerunek na okładach, opracowanych znacznie dokładniej. Kaseta (okłady) i skrzydła są grawerowane, brzegi skrzydeł i nimbu Matki Bożej wykończone ażurem. Grawerunek wykonany jest dość precyzyjnie, a ornament zróżnicowany, tworzący niezwykle piękny rysunek postaci i zdobiący tło przedstawień. W dolnej części obu okładów umieszczono napisy jednoznacznie identyfikujące postaci świętych: „??????KI?. ?” (Kazańska Putiewodnica – Przewodniczka, Wskazująca Drogę) i „??. ???????” (Św. Mikołaj). Drzewce, na kt.

Matka Boża Kazańska. Święty Mikołaj

nieznany

1890 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

Drewniana figurka kobiety siedzącej na stołku - Ujęcie z przodu. Figurka łysej kobiety siedzącej na stołku. Obie piersi trzyma w dłoniach. Powierzchnia chropowata.

Postać kobiety

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba - Ujęcie z przodu. Drewniana rzeźba postaci mężczyzny w pozycji siedzącej. Głowa duża z zaznaczonym długim cienkim nosem, strzałkowatym, długie ręce oparte na kolanach, krótkie nogi.

Postać mężczyzny

nieznany

między 1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Drewniana figurka mężczyzny z twarzą zwróconą w prawo - Ujęcie z przodu, z lekkim skręceniem w prawo; drewniana figurka człowieka. Z bryły wydobyta głowa oraz ręce płaskorzeźbione wzdłuż tułowia. Nogi przechodzą w długi cokolik. Twarz z szerokimi wąskimi ustami odwrócona w prawo.

Postać mężczyzny

nieznany

między 1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba - Ujęcie z przodu. Postać mężczyzny w pozycji siedzącej. Głowa duża, okrągła, u dołu zakończona dużą, ozdobiona licznymi nacięciami brodą. Rysy starannie wykonane. Ręce wyodrębnione z tułowia, dłonie złożone na kolanach, nogi zgięte w kolanach. Widoczne stopy.

Postać mężczyzny

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba - Ujęcie z przodu. Figurka przedstawiająca postać ludzką. Ręce i nogi w przysiadzie wąskie, połączone ze sobą w formę kwadratu. Głowa spiczasta z odstającymi szerokimi uszami. Tułów cienki, prosty.

Postać przodka

nieznany

między 1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba - Ujęcie lewego boku. Figura przedstawiająca mężczyznę stojącego na nogach ugiętych w kolanach. Głowa duża, zaokrąglona, oczy duże, ze źrenicami, wyraźnie zaznaczona bródka.

Postać mężczyzny

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

dzban na wino komunijne - Ujęcie ze skosu z prawej; Cylindryczny dzban o korpusie lekko zwężającym się ku dołowi, wsparty na wysklepionej stopie i nakryty spłaszczoną pokrywą na zawiasie.. Wylew trójkątny, faliście wycięty, częściowo przesłonięty. Esowato wygięte ucho. Korpus dzbana zdobi grawerowana i złocona dekoracja. Na boku w wieńcu z liści laurowych medalion portretowy w którym ukazana jest młoda kobieta o włosach gładko zaczesanych nad czołem i ujętych w koczek, z drobnymi loczkami przy twarzy, w odsłaniającej ramiona sukni z bufiastymi rękawami, na jej szyi okrągły medalion i naszyjnik z pereł. Zgodnie z podpisami portret przedstawia Elisabeth Brüsewitz. Wylew w otoczeniu płomieni, poniżej anioł trzymający wieniec laurowy z inskrypcją fundacyjną.

Dzban na wino komunijne

Tesmer, Gotffried

1677

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 292 obiektów

Kolekcje

76

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd