treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo, materiał
Autor, wytwórca
Miejsce powstania, znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja, status
Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: laur

Liczba wyników: 276

Obiekty

218

Tłok pieczętny Królewskiego Uniwersytetu Warszawskiego do tuszu

Autor nieznany

1818

Muzeum Uniwersytetu Warszawskiego

Wieniec

nieznany

Muzeum – Zamek w Łańcucie

srebrny wieniec, eliptyczny, służący do zawieszania, złożony z dwóch ulistnionych i owocujących gałązek wawrzynu, górą połączonych jednolitą linią, a dołem skrzyżowanych i związanych złoconą wstążką, ułożoną w ósemkę kokardę

Wieniec laurowy

nieznany

XIX/XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Wieniec laurowy wykonany z brązu

Wieniec laurowy z brązu

nieznany

XIX/XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Lico obrazu. Alegoryczna scena arkadyjska. Trzech mężczyzn zgrupowanych w centrum kompozycji, przy starożytnym, kamiennym sarkofagu stara się odcyfrować wyrytą na nim inskrypcję. Stojąca na prawo od nich młoda kobieta łagodnie kładzie prawą dłoń na ramieniu jednego z nich, tenże wskazuje palcem inskrypcję, odwracając pytająco głowę w jej kierunku. W tle górzysty pejzaż z licznymi chmurami na turkusowym niebie.

Pasterze arkadyjscy

Poussin Nicolas kopia

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

scena gloryfikacji władzy - ujęcie z przodu; Pośrodku postać brodatego mężczyzny w oksydowanej zbroi i pomarańczowo-czerwonym płaszczu trzymającego w prawej dłoni wiązkę strzał a w lewej wagę. Ponad nim putto z wieńcem laurowym i liściem palmy. Powyżej na biało-szarych obłokach postać starszego brodatego mężczyzny odzianego w rozwiane szaty, unoszącego prawą rękę. W lewej trzyma kulę ziemską. Jego głowę otacza aureola przypominająca rozłożony pawi ogon w bieli. Po bokach od góry putta podtrzymujące kamienne tablice i model świątyni. Niżej dwa adorujące anioły. W dolnej partii kompozycji pośrodku postać kobiety z odsłoniętymi piersiami. Ubrana jest w niebieską suknię i czerwoną pelerynę. Rękę i wzrok unosi w stronę tronującego mężczyzny, a drugą opiera na księdze podtrzymywanej przez putto. Po bokach tronu postacie mężczyzn w XVII-wiecznych strojach. Po lewej dwóch duchownych, po prawej żołnierze w antykizujących zbrojach. Przy dolnej krawędzi tablica inskrypcyjna w ramie z ornamentem okuciowo-wolutowym. Pośrodku dziewięciopolowy herb z labrami podtrzymywany przez postacie dwóch mężczyzn w hełmach z pawimi piórami.

Gloryfikacja księcia Filipa II

scena gloryfikacji władzy

Reinicke, Pancratius

1806

Muzeum Narodowe w Szczecinie

wieszak ubraniowy - Ujęcie z przodu; Drewniany wieszak na ubrania, płaski. Hak metalowy. Na pionowej części haka drewniana opaska.

Wieszak ubraniowy

Lewinsky & Jacobi, Szczecin (1901-1933)

1907 — 1933

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Agresja IV - ujęcie z przodu;Kompozycja diagonalna w układzie poziomym. Z lewej części zwarte formy czerni – jedna na drugiej, piętrzące się, obniżone przy dolnym, prawym narożu. Formy brył namalowane fakturowo, szerokim pędzlem, którego dukt jest wyraźnie zaznaczony, przeciwstawiają się w większości monochromatycznej ugrowej przestrzeni tła dominującej w prawym, górnym narożu – w przeciwległym zaś jedynie zasygnalizowanej. W centrum, na styku czarnych form i ugru pojawiają się jaśniejsze, dynamiczne, świetliste przetarcia.

Agresja IV

Jurkiewicz, Zdzisław

1965

Muzeum Narodowe w Szczecinie

dzban na wino komunijne - Ujęcie ze skosu z prawej; Cylindryczny dzban o korpusie lekko zwężającym się ku dołowi, wsparty na wysklepionej stopie i nakryty spłaszczoną pokrywą na zawiasie.. Wylew trójkątny, faliście wycięty, częściowo przesłonięty. Esowato wygięte ucho. Korpus dzbana zdobi grawerowana i złocona dekoracja. Na boku w wieńcu z liści laurowych medalion portretowy w którym ukazana jest młoda kobieta o włosach gładko zaczesanych nad czołem i ujętych w koczek, z drobnymi loczkami przy twarzy, w odsłaniającej ramiona sukni z bufiastymi rękawami, na jej szyi okrągły medalion i naszyjnik z pereł. Zgodnie z podpisami portret przedstawia Elisabeth Brüsewitz. Wylew w otoczeniu płomieni, poniżej anioł trzymający wieniec laurowy z inskrypcją fundacyjną.

Dzban na wino komunijne

Tesmer, Gotffried

1677

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 218 obiektów

Kolekcje

56

Ścieżki edukacyjne2

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd