treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo, materiał
Autor, wytwórca
Miejsce powstania, znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja, status
Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: laur

Obiekty

222

Tłok pieczętny Królewskiego Uniwersytetu Warszawskiego do tuszu

Autor nieznany

1818

Muzeum Uniwersytetu Warszawskiego

Wieniec

nieznany

Muzeum – Zamek w Łańcucie

srebrny wieniec, eliptyczny, służący do zawieszania, złożony z dwóch ulistnionych i owocujących gałązek wawrzynu, górą połączonych jednolitą linią, a dołem skrzyżowanych i związanych złoconą wstążką, ułożoną w ósemkę kokardę

Wieniec laurowy

nieznany

XIX/XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Wieniec laurowy wykonany z brązu

Wieniec laurowy z brązu

nieznany

XIX/XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Lico obrazu. Alegoryczna scena arkadyjska. Trzech mężczyzn zgrupowanych w centrum kompozycji, przy starożytnym, kamiennym sarkofagu stara się odcyfrować wyrytą na nim inskrypcję. Stojąca na prawo od nich młoda kobieta łagodnie kładzie prawą dłoń na ramieniu jednego z nich, tenże wskazuje palcem inskrypcję, odwracając pytająco głowę w jej kierunku. W tle górzysty pejzaż z licznymi chmurami na turkusowym niebie.

Pasterze arkadyjscy

Poussin Nicolas kopia

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Wykonane z alabastru naczynie, na stopie z kwadratową podstawą

Waza alabastrowa

Rzeźba

nieznany

XVIII/XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Wazon w stylu klasycystycznym z uchwytem w kształcie głów baranów. Pokrywka dzwonowata.

Waza alabastrowa

Rzeźba

nieznany

XVIII/XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

grafika - Ujęcie z przodu. Kompozycja pozioma. Na karcie papieru o nierównych krawędziach fotografia brzegu morskiego. Łagodnie sfalowane morze tuż przy piaszczystej plaży zajmuje większą część obrazu. Fotografia z widocznym rastrem, nadrukowana od górnej krawędzi, skąd nierówną, ukośną linią opada do prawego dolnego rogu. Praca w barwach jasnobłękitnych i jasnozielonych (w prawej częsci), z pasmami bladej czerwieni przechodzącej w kolor jasnopomarańczowy po lewej stronie i na górze w linii horyzontu. Cienka, pomarańczowa, nierówna linia biegnie wdłuż lewej, dolnej i częściowo prawej krawędzi wydrukowanej fotografii. Nadruk pokrytwają naniesione z góry na dół, pod lekkim kątem szerokie maźnięcia.

Klisze 3 

Struk, Tomasz

1980

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Fotografia kobieca dedykowana Elżbiecie Potockiej. (

Fotografia kobieca

Fotografia

nieznany

Muzeum – Zamek w Łańcucie

scena gloryfikacji władzy - ujęcie z przodu; Pośrodku postać brodatego mężczyzny w oksydowanej zbroi i pomarańczowo-czerwonym płaszczu trzymającego w prawej dłoni wiązkę strzał a w lewej wagę. Ponad nim putto z wieńcem laurowym i liściem palmy. Powyżej na biało-szarych obłokach postać starszego brodatego mężczyzny odzianego w rozwiane szaty, unoszącego prawą rękę. W lewej trzyma kulę ziemską. Jego głowę otacza aureola przypominająca rozłożony pawi ogon w bieli. Po bokach od góry putta podtrzymujące kamienne tablice i model świątyni. Niżej dwa adorujące anioły. W dolnej partii kompozycji pośrodku postać kobiety z odsłoniętymi piersiami. Ubrana jest w niebieską suknię i czerwoną pelerynę. Rękę i wzrok unosi w stronę tronującego mężczyzny, a drugą opiera na księdze podtrzymywanej przez putto. Po bokach tronu postacie mężczyzn w XVII-wiecznych strojach. Po lewej dwóch duchownych, po prawej żołnierze w antykizujących zbrojach. Przy dolnej krawędzi tablica inskrypcyjna w ramie z ornamentem okuciowo-wolutowym. Pośrodku dziewięciopolowy herb z labrami podtrzymywany przez postacie dwóch mężczyzn w hełmach z pawimi piórami.

Gloryfikacja księcia Filipa II

scena gloryfikacji władzy

Reinicke, Pancratius

1806

Muzeum Narodowe w Szczecinie

wieszak ubraniowy - Ujęcie z przodu; Drewniany wieszak na ubrania, płaski. Hak metalowy. Na pionowej części haka drewniana opaska.

Wieszak ubraniowy

Lewinsky & Jacobi, Szczecin (1901-1933)

1907 — 1933

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Agresja IV - ujęcie z przodu;Kompozycja diagonalna w układzie poziomym. Z lewej części zwarte formy czerni – jedna na drugiej, piętrzące się, obniżone przy dolnym, prawym narożu. Formy brył namalowane fakturowo, szerokim pędzlem, którego dukt jest wyraźnie zaznaczony, przeciwstawiają się w większości monochromatycznej ugrowej przestrzeni tła dominującej w prawym, górnym narożu – w przeciwległym zaś jedynie zasygnalizowanej. W centrum, na styku czarnych form i ugru pojawiają się jaśniejsze, dynamiczne, świetliste przetarcia.

Agresja IV

Jurkiewicz, Zdzisław

1965

Muzeum Narodowe w Szczecinie

dzban na wino komunijne - Ujęcie ze skosu z prawej; Cylindryczny dzban o korpusie lekko zwężającym się ku dołowi, wsparty na wysklepionej stopie i nakryty spłaszczoną pokrywą na zawiasie.. Wylew trójkątny, faliście wycięty, częściowo przesłonięty. Esowato wygięte ucho. Korpus dzbana zdobi grawerowana i złocona dekoracja. Na boku w wieńcu z liści laurowych medalion portretowy w którym ukazana jest młoda kobieta o włosach gładko zaczesanych nad czołem i ujętych w koczek, z drobnymi loczkami przy twarzy, w odsłaniającej ramiona sukni z bufiastymi rękawami, na jej szyi okrągły medalion i naszyjnik z pereł. Zgodnie z podpisami portret przedstawia Elisabeth Brüsewitz. Wylew w otoczeniu płomieni, poniżej anioł trzymający wieniec laurowy z inskrypcją fundacyjną.

Dzban na wino komunijne

Tesmer, Gotffried

1677

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Fotografia czarno białej grafiki z jasnym marginesem. Na pionowej karcie, pośrodku bogato zdobionego motywami roślinnymi i heraldycznymi owalu, portret mężczyzny. U góry karty, pośrodku tarcza herbowa z Orłem Polskim w koronie, oplecionym literą S. Po bokach, w dwóch rogach dwie półnagie kobiety z wieńcami laurowymi w dłoniach. Poniżej cztery tarcze z wizerunkami. Na pierwszej lew stojący na tylnych łapach to Lew Księstwa Ruskiego. Na drugiej mężczyzna ze wzniesionym mieczem, siedzącego na koniu to Pogoń Litewska. Na trzeciej orzeł z rozpostartymi skrzydłami to Orzeł Księstwa Mazowieckiego. Na czwartej orzeł z rozpostartymi skrzydłami z koroną założoną na szyję to Orzeł Prus Królewskich. Mężczyzna w średnim wieku ukazany jest z prawego profilu. Ubrany jest w zbroję z dekoracją z motywami roślinnymi i żłobieniami. Nad prawym ramieniem wysoki naramiennik w kształcie skrzydła. Na głowie czepiec i korona zamknięta o kabłąkach zdobionych perełkami z krzyżykiem w zwieńczeniu i roślinno-geometrycznymi sterczynami na otoku. Spod czepca widoczne krótkie, pofalowane włosy. Broda sięgająca do piersi, układająca się w kształt trójkąta. Twarz bez emocji. Oczy duże, głęboko osadzone. Nos długi, spiczasty. Nad wąskimi ustami zarost. W otoku czytany od prawej strony u góry napis: SIGISMUNDUS / AUGUSTUS D / G REX POLON / MAGNUS DUX / L 1554.

Król polski Zygmunt II August (1520 – 1572)

Rycina

Solis, Virgil

1554

Muzeum Zamkowe w Malborku

Fotografia kolorowa. Wazon w kształcie szpuli, na okrągłej stopie, rozszerzający się ku górze, w kolorach białym i odcieniach niebieskiego. W otoku stopy na ciemnoniebieskim tle zdobienie w kształcie kwiatów. Powyżej na białym tle liście i kwiaty, a pomiędzy nimi głowy maszkaronów ukazane z profilu. Na podstawie korpusu, pośrodku, w portretowym ujęciu postać mężczyzny z nagim uskrzydlonym torsem. Ponad nim w owalnym polu otoczonym wieńcem z liści portret króla Jana III Sobieskiego. Król ubrany jest w srebrzystą zbroję, na którą zarzucony ma czerwono brązowy płaszcz. Po bokach portretu, zwrócone do siebie dwie postacie satyrów z długimi prostymi rogami. W najwyższej części otoczona ornamentem roślinnym kolumna, na szczycie której znajduje się bukiet kwiatów i owoców. Po bokach wazonu dwa ucha w postaci męskich uskrzydlonych torsów

Wazon dekoracyjny z portretami królów Polski

Celiński, Sławomir

1882 — 1886

Muzeum Zamkowe w Malborku

Medal Samuela Linde

Baerend, Karol Emanuel

1816

Muzeum Uniwersytetu Warszawskiego

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu, głowa mężczyzny w dojrzałym wieku widoczna z prawego półprofilu; mężczyzna ma krótkie kręcone włosy, wąsy i brodę oraz wieniec laurowy na głowie

Głowa Herkulesa

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu, lewy profil młodego mężczyzny z krótkimi kręconymi włosami i wieńcem laurowym na głowie

Popiersie Herkulesa

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; lewy profil głowy młodej kobiety w hełmie z daszkiem, na hełmie widoczny wieniec laurowy i płaskorzeźba sowy; kobieta ma średniej długości loki wystające spod hełmu

Głowa Ateny

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; dwie postaci: po lewej młoda naga kobieta widoczna z prawego półprofilu, po prawej uskrzydlony chłopiec obrócony w jej stronę; kobieta ma włosy upięte w kok, lewą rękę opera o postument, a prawą ma uniesioną do góry; chłopiec spogląda na nią z dołu i podaje jej wieniec laurowy, w drugiej ręce trzyma pochodnię

Wenus i Kupidyn

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona okrągła gemma w grubym złotym obramowaniu; lewy profil Apolla z długimi kręconymi włosami opadającymi na kark i w wieńcu na głowie; widoczny fragment szaty; za nim widoczna mała lira.

Popiersie Apolla

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; prawy profil głowy mężczyzny w średnim wieku (Jana III Sobieskiego), o krótkich włosach i bujnych, podręconych wąsach, w wieńcu laurowym na głowie. Poniżej przecięcia szyi napis: JOANN- 3REXPOL (JAN III KRÓL POLSKI).

Portret króla Jana III

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Znaleziono 222 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd