treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo, materiał
Autor, wytwórca
Miejsce powstania, znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja, status
Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: dysk

Liczba wyników: 201

Obiekty

145
czerwona okrągła  gemma w grubym złotym obramowaniu; młody nagi mężczyzna stojący prawym bokiem do widza, patrzy przed siebie, w rękach trzyma kij i obręcz

Postać nagiego młodzieńca

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; nagi umięśniony mężczyzna widziany na wprost, prawą ręke ma uniesioną, lewą za pomocą ściągaczki zmywa olej z ciała, po prawej widoczny stolik, a na nim dzban

Postać atlety

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; młody nagi mężczyzna stojący na wprost widza, w prawej ręce trzyma dysk lub kulę, lewą ma uniesioną do góry

Postać dyskobola

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

720/A/ML/2 - Lampka oliwna z utłuczonym uszkiem; mały otwór do wlewania oliwy obwiedziony plastycznym wałeczkiem, który jest połączony z uszkiem plastycznym wałeczkiem rozszerzającym się w kierunku uszka; wokół krawędzi dookolny złobek; mały otwór na płomien na wysmukłym, dość mocno wyciągniętym dziubku; dno wyodrębnione, wklęsłe; prawdopodobnie miniatura kultowej, pannońska wzorowana na lampach brązowych

Lampka oliwna

nieznany

251 — 300

Muzeum Narodowe w Lublinie

Przedstawienie dwóch aniołów dmących w złote trąby na tle zabudowy miasta. Poniżej postacie za drutem kolczastym. Anioły nienaturalnej wielkości, stoją zwrócone do siebie. Z lewej strony anioł płci żeńskiej, z żółtymi skrzydłami. Po prawej stronie anioł płci męskiej z żółtymi skrzydłami i żółtymi włosami. Oba posiadają na ramionach opaski z gwiazdą (gwiazdą Dawida). Pomiędzy stojącymi aniołami widoczna zabudowa miasta w odcieniach niebieskich. U dołu sceny stojący na tle miasta, za drutem kolczastym, mężczyzna grający na skrzypcach oraz dwójka dzieci.

Warszawskie getto | Варшавское гетто

rysunek

Ratner, Lila

XXI wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

odezwa o przekazywaniu broni - Ujęcie z przodu; Druk czarny, różną wielkością czcionki. U góry w centrum wielkimi literami ODEZWA, poniżej: do mieszkańców Ziemi Szczecińskiej. Dalej tekst zawierający 8 akapitów przypominający o niebezpieczeństwach i ofiarach związanych z przechowywaną bronią, pozostałościami wojny i wzywający do złożenia w jednostkach MO lub innych organach władzy wszelkiej broni, amunicji i materiałów wybuchowych. W końcowych akapitach informacja o zawieszeniu odpowiedzialności karnej przy dobrowolnym przekazaniu broni oraz apel o czynne włączenie się do akcji z zapewnieniem o pełnej dyskrecji. Odezwę podpisali: Przewodniczący Prezydium Wojewódzkiej Rady Narodowej (-) Marian Łempicki (w 3 wierszach w centrum u dołu), Prokurator Wojewódzki (-) Zdzisław Rozum (w 2 wierszach u dołu po lewej), Komendant Milicji Obywatelskiej Województwa Szczecińskiego (-) Płk. Michał Chlewicki (u dołu po prawej w 4 wierszach). W lewym dolnym narożniku drobnym drukiem stopka drukarska: Szcz. Zakł. Graf. 2067-993-68 3000 A2 D-4-1171.

Odezwa o przekazywaniu broni

Łempicki, Marian

1968

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Medal Niepodległości - Ujęcie z przodu; Medal w kształcie okręgu, na którego awersie, w polu znajduje się wyobrażenie 3 hydr, przebitych trzema mieczami. Całość zamknięta w podwójnym liniowym otoku zawierającym napis BOJOWNIKOM NIEPODLEGŁOŚCI. Zawieszka z przylutowanego uszka o kształcie beczułkowatym i przewleczonego, zlutowanego kółeczka. Wstążka czarna z dwoma czerwonymi, pionowymi pasami.

Medal Niepodległości

Piłsudska, Aleksandra

1930 — 1939

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Wspomnienie lata 4 - Ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie poziomym w odcieniach beżowo-szaro-brązowych. Przy lewej krawędzi postać mężczyzny ujęta do połowy, z profilu, zwrócona w prawo, na głowie ma ciemnobrązowy beret. Za nią dwie sylwetki (popiersia) mężczyżn również zwrócone do widza prawym bokiem. Jeden z nich, bardziej w głębi prawie wtapia się w ciemne tło. Przed nim graficznie wyodrębniona sylwetka siedzącego, pochylonego do przodu mężczyzny cała w szarościach. Mężczyzna jest odwrócony od widza lekko w bok, w roboczym szarym kombinezonie, ręce wyciągnięte do przodu. Przestrzeń po prawej stronie wypełniona zgeometryzowanymi elementami. Przy prawej bocznej krawędzi rysunek nieregularnych jasnych plam i linii.

Wspomnienie lata 4 

Schlabs, Bronisław

1980

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 145 obiektów

Kolekcje

53

Ścieżki edukacyjne3

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd