treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo, materiał
Autor, wytwórca
Miejsce powstania, znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja, status
Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: cień

Liczba wyników: 395

Obiekty

304
Kompozycja kół w obrysie - Ujęcie z przodu; Kompozycja pionowa złożona z dwóch elips usytuowanych jedna nad drugą. Kontur elipsy w górnej części jest zaciemniony cieniowniem od brzegów do coraz jaśniejszych krawędzi wewnętrznych. Ze środka elipsy dolna jaśnieje biała, rozświetlona plama. Obie elipsy łączą trzy kolorowe półkola i ćwierćkola (brązowe, żółte i białe) połaczone liniami okalającymi elipsy z ich prawej strony. Całość zamyka namalowana cienka linia ramy.

Kompozycja kół w obrysie

Berdyszak, Jan

1970

Muzeum Narodowe w Szczecinie

List napisany na maszynie na obu stronach pojedynczej czystej karty. Odręczne poprawki na treści. U dołu drugiej strony zapisana odręcznie data oraz podpis nadawcy.
Z treści: Drogi Tadziu i t.d. | Z listu Twojego wynika jedno. Wleczesz się w tyle za fallusem Mietka i z podziwem patrzysz na wszystkie jego /może lepiej napisać przez duże J/ wyczyny. Podziwiasz, jakże to tak można. Ty byś też tak chciał. Zresztą – jesteś jeszcze młody – więc może się nauczysz. Oczywiście jednak – o ile zdążysz – o ile Cię przed tem nie zaskoczy jakaś miła przygoda wojenna. Wówczas, bardzo możliwe – znajdziemy się po dwóch stronach frontu. […]

List do Tadeusza Perla

Tross, Seweryn

1938-09-28

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

ilustracja - Przedstawienie unoszącego się, ujętego z lewego boku, jasnego (biele, szarości, brązy) korpusu ludzkiego z widocznym jednym skrzydłem; z przodu korpusu spływają wstęgi lub dym, początkowo ku dołowi (tu ma kolory szare), w dalszej części (szarości, brązy, biele) ku dolnej prawej stronie kompozycji. W dolnej części sceny, pośrodku, sześć pionowych cienkich i jasnych elementów na jasnej szerokiej podstawie, kończącej się po bokach ukośnie (perspektywicznie ujęta prostokątna płaszczyzna?). Reszta tła ciemna (czerń, miejscowo z brązami).Scenę obramowuje namalowana prostokątna brązowa ramka, u góry i po bokach o dość równej szerokości, u dołu o większej. Jej wewnętrzne krawędzie są proste, zewnętrzne - niedochodzące do krawędzi płótna podłoża - dość nieregularne, zwłaszcza lewa, górna i dolna z widocznymi liniami pędzla.

Unosząca się Nike (?)

ilustracja

Siemaszko, Olga

non post 1960 — 1971

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Lico

Zarastanie (Auschwitz)

kompozycja abstrakcyjna

Waltoś, Jacek

1965

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Ujęcie z góry, awers, krawędzie ząbkowane

Fotografia Emilii Leibel z okresu po repatriacji

nieznany

ca 1946

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Lico

Fotografia

nieznany

1932 — 1937

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Lico

Fotografia

nieznany

1937

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

awers

Fotografia akcji szmuglu (IX)

nieznany

1940 — 1942

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Znaleziono 304 obiektów

Kolekcje

88

Ścieżki edukacyjne3

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd