treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Mapa Wielkich i Małych Antyli oraz Morza Karaibskiego - ujęcie z przodu; Mapa Wielkich i Małych Antyli oraz Morza Karaibskiego o wymiarach: szer. 61,5 cm x wys. 83 cm, obejmująca obszar od Bahamów przez ujście rzeki Santa Clara (Kuba) i Panamę na zachodzie; na południu od Kartageny, przez północne wybrzeże Ameryki Południowej do Trynidadu i Barbados. Na arkuszu widoczny odcisk płyty o wymiarach 58 x 65 cm. Napisy poza ramką mapy: dół, prawy róg - 

Atlantisches Meer und Caraibisches Meer

Stenger, Johann

około 1787 — 1802

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Mapa Oceanu Atlantyckiego - ujęcie z przodu; Mapa Oceanu Atlantyckiego kolorowana – ramka lawowana na żółto, wybrzeża na zielono i brzegi mórz na niebiesko. Poza ramką mapy napisy: na dole centralnie - 

Karte des Atlantischen Oceans | Mapa Oceanu Atlantyckiego

Schraembl, Franz Anton

1788

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Lamu przyszłości - ujęcie z przodu; Kolorowa, dynamiczna kompozycja w poziomie, przedstawiające ruchliwe rondo i skrzyżowanie wielopasmowych ulic z gąszczem pojazdów oraz tłumem ludzi poruszających się pośród lokali usługowo-handlowych, na chodnikach, na schodach na kładkę i z kładki dla pieszych nad ulicami.

Ulice przedzielone są pasami zieleni z kwiatami, na jednym z nich w centrum obrazu, pomiędzy dwoma latarniami ulicznymi rośnie palma. Nad nią zielone znaki drogowe, wszędzie pełno szyldów sklepowych. Po lewej stronie obrazu stacja benzynowa Shell, niedaleko budka z coca-colą i przystanek autobusowy. Z lewej strony jakby duże, ruchliwe centrum handlowe Safari Point Haus. Na ulicach tłoczą się samochody osobowe, busy, ciężarówki i motocykle. Obraz pełen drobnych detali, wibrujący barwami i życiem miasta.

Lamu of the Future | Lamu przyszłości

Onyango, Richard

2009 — 2023

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Portret Johanna Gebharda Rabenera - ujęcie z przodu; Owalny obraz przedstawia mężczyznę w średnim wieku, w ujęciu en trois quarts, w wystudiowanej, choć pozornie swobodnej pozie. Prawą rękę grzbietem dłoni wspiera na biodrze, lewą podtrzymuje połę malowniczo udrapowanego płaszcza w kolorze ciemnego ugru w delikatne złociste wzory, z szaro-niebieskim podbiciem. Dopełnienie stroju stanowi zawiązana pod szyją chusta z modnej w 2. połowie XVII w. weneckiej koronki igłowej w wypukłe floralne wzory typu Point de Venise. Drapowany płaszcz, kosztowne koronki, a także długa, ciemna peruka allonge są oznaką dostojeństwa i godności. Miękki modelunek idealizuje rysy niemłodej już twarzy, łagodząc zmarszczki na czole i wokół ust. W przedstawieniu twarzy zwraca uwagę podjęta przez artystę próba psychologicznej charakterystyki portretowanego. Mężczyzna kieruje w stronę widza uważne, lekko zdystansowane spojrzenie. Mężczyzna ukazany został na ciemnym tle, z połyskującą po lewej stronie podwieszoną kotarą w oliwkowym kolorze i zarysem monumentalnej kolumny przy prawej krawędzi pola obrazowego.

Scena w porcie

weduta portowa ze sztafarzem

nieznany malarz flamandzki

1680 — 1700

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Lico obrazu. Nocny krajobraz, widok na zatokę portową. Na pierwszym planie do brzegu przybija łódka, na którą mężczyźni dokonują załadunku. Na drugim planie, na prawo, w wodach zatoki przechyla się na prawą burtę okręt. Kilka majaczących w ciemności postaci ludzkich, oświetlonych dymiącym ogniskiem stara się go zepchnąć z mielizny. W głębi, po prawej stronie zarysy zabudowań i ścieżka prowadząca do warownego miasta, wznoszącego się majestatycznie na wysokim klifie. Po wodach zatoki płynie w oddali okręt i łodzie żaglowe. Ponad niskim horyzontem obszerne niebo pełne chmur modelowanych światłem księżyca.

Krajobraz marynistyczny

Vernet Claude Joseph naśladowca ?

ok. 1750 - 1780

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Etykietka srebrna na łańcuszku w kształcie stylizowanego kartusza zakończonego w górnych narożach głową barana (po obu stronach). Przód

Etykieta na butelkę

1840

Muzeum – Zamek w Łańcucie

talerz - Ujęcie z boku. Wykonany z gliny o jasnym zabarwieniu i uformowany na kole garncarskim. Dno lekko wyodrębnione przechodzi płynnie w niewysoki korpus z wylewem o szerokim, wyraźnym kołnierzu. Dekorowany ręcznie bogatym motywem architektonicznym połączonym z ornamentem roślinnym. Dno w całości zdobione trójczęściową budowlą ( ratusz), w której środkowa - dużo wyższa część jest wieżą zwieńczoną wiatrowskazem. Wokół stylizowane drzewa. Kołnierz zdobiony naprzemiennie ułożonymi dwoma motywami kwiatowymi rozdzielonymi drobnymi gałązkami. szkliwo w tonacji szarej tylko na wewnętrznej powierzchni naczynia.

Talerz

nieznany

2. połowa XVIII wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

talerz - Ujęcie z boku. Wykonany z gliny o jasnym odcieniu ( o małej zawartości tlenków żelaza) na kole garncarskim, wypał jednokrotny. Dno niewyodrebnione przechodzi w prosty, niewysoki, lekko rozchylony na zewnątrz korpus o niewyodrębnionej krawędzi. Malatura tlenkiem kobaltu położona na podkład z angoby (tylko na wewnetrzej powierzchni naczynia). Motywy florystyczne w kolorze niebieskim ( dwa odcienie) wykonane pędzlem grubą kreską. Dno talerza wypełnia kosz z trzema bulwiastymi roślinami ( owoce granatu ?), po bokach drobniejsze motywy kwiatowe. Krawędź dekorowana naprzemiennie owalnymi bulwami i motywem palmowym.

Talerz

nieznany

2. połowa XVIII wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Widok 1 Lico

Port w świetle księżyca

Obraz

Vernet, Claude Josef

XVIII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Znaleziono 133 obiektów

Kolekcje

42

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd