treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: wieże

Liczba wyników: 72

Obiekty

42
widok na Wieżę Dzwonów zamku szczecińskiego z ul. Korsarzy - ujęcie z przodu; Widok w układzie pionowym z uliczki (ul. Kosarzy) na Wieżę Dzwonów Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie. Wieża wraz z fragmentem skrzydła menniczego widoczna w centrum kompozycji na zamknięciu ulicy obudowanej z obu stron kamieniczkami. Po prawej w perspektywicznym skrócie ukazane dwa 3-kondygnacyjne budynki z 2-spadowymi dachami. Elewacje z wejściami w łuku pełnym, z charakterystycznym podziałem międzypiętrowym. Na górnych kondygnacjach przy oknach zwisające czerwone kwiaty. Po lewej fragment kamienicy czynszowej 4-kondygnacyjnej z gzymsami dzielącymi. Dalej w stronę zamku wysokie ogrodzenie, za którym rośnie okazałe drzewo. Wieża zamkowa z wejściem poprzedzonym przybudówką z trójkątnym tympanonem. Powyżej 4 kondygnacje wyznaczone dwoma wąskimi, wysokimi oknami; analogiczne, niższe w trójkątnym tympanonie, ponad którym wieżę wieńczy wieloboczna latarnia z miedzianym hełmem. Wieża z 2 oknami na każdej z 4 kondygnacji. Skrzydło mennicze 3-kondygnacyjne z wysokim dachem ceramicznym. W parterze zamknięty łukiem pełnym zamurowany przejazd z niewielkim oknem. Po lewej przy narożniku czerwona skrzynka pocztowa, nad nią gazowa latarnia. Widoczny w perspektywicznym skrócie szczyt z podziałem gzymsowym oraz 2-kondygnacyjny budynek bramny pomiędzy wieżą i skrzydłem. Wylot ulicy podkreślony silnym rozświetleniem na jezdni. W prawym dolnym narożniku sygnatura Runge czarną farbą.

Widok na Wieżę Dzwonów zamku szczecińskiego z ul. Korsarzy

Runge, Helene

1910 — 1919

Muzeum Narodowe w Szczecinie

grafika - wieża zamkowa od strony ul. Korsarzy - Ujęcie grafiki na białym tle. Widok na Wieżę Zamkową w tradycyjnym ujęciu od strony ul. Korsarzy z fragmentem jej zabudowy za narożnikiem z ul. Farną: po lewej stronie skraj 5-kondygnacyjnej kamienicy z boniowaną elewacją i gzymsami międzypiętrowymi (nr 5), po prawej 3 budynki pierzejowej zabudowy. Kreska rysunku bardzo zagęszczona, precyzyjna, efekty cienia wydobyte trawieniem, zadrobnioną linią, szrafowaniem. Znana z licznych fotografii bryła Wieży Zamkowej z cebulastym hełmem i przybudówką wejścia do kościoła zamkowego, przedstawiona jest w wersji sprzed remontu przeprowadzonego w latach 1925-27, tzn. z 2 oknami na każdej z 4 kondygnacji (później na ostatnim piętrze wykonano 3 okna). Po prawej skrzydło Mennicze z częściowo widocznym przejazdem bramnym na dziedziniec oraz budynek skrzydła z dekoracyjnym renesansowym szczytem. Zamurowany przejazd od strony ul. Rycerskiej z 1 oknem (bez łęku wnęki); dach dwuspadowy z kominem z dekoracyjną osłoną. Bryła wieży częściowo przesłonięta zielenią drzewa i krzewów rosnących w ogrodzie za metalowym ogrodzeniem umieszczonym w linii zabudowy pomiędzy kamienicą po lewej stronie i zamkiem. Na I planie po prawej fragment 2- kondygnacyjnej kamienicy z bramą przejazdową, dalej dwa kalenicowe budynki z charakterystycznym nadwieszeniem górnych pięter, nietypowo wygiętymi rurami spustowymi, wielopodziałowymi oknami otwieranymi na zewnątrz, ozdobionymi skrzynkami z kwiatami. Bruk jezdni i chodnika z rynsztokiem. Pomimo sugestywnej precyzji rysunku nie ustrzeżono się nieścisłości, np. boniowanie na kamienicy po lewej ukazano na 3 kondygnacjach, choć wszelkie fotografie wskazują, że zastosowano je tylko na parterze; brakuje lewego okna na 4 kondygnacji wieży, przesłoniętego przez koronę drzewa; nieprawidłowo opracowano skrót perspektywiczny zwieńczenia dachu wieży po stronie północnej.

Widok na Wieżę Dzwonów zamku w Szczecinie

Fischer, Helma

przed 1925

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Epitafium ze sceną Ukrzyżowania - ujęcie z przodu; Na pierwszym planie Chrystus na krzyżu w formie litery T, odziany w białe perizonium rozwiane przy lewym biodrze. Głowę i spojrzenie kieruje ku górze. Na głowie korona cierniowa w świetlistym nimbie. Nad głową przygwożdżona kartka z napisami w trzech językach. Po bokach, sięgając do wysokości bioder Chrystusa, przedstawione postacie: po lewej postać mężczyzny w czarnym płaszczu i odznaczającym się białym żabotem u szyi; po prawej sześć postaci kobiecych, dwie dorosłe i czwórka dzieci. Jedna z kobiet w białym czepcu z czarnymi kokardkami, trzyma w rękach kwiat oraz owoc cytryny. Na dalszym planie po lewej stronie stok wzgórza, dalej na horyzoncie przedstawiono sztafaż miejski za murem. Niebo zachmurzone, rozświetlone nad postacią Chrystusa pojedynczą smugą światła.

Epitafium ze sceną Ukrzyżowania

nieznany

około 1650 — 1700

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Alegoria Prawa i Łaski - ujęcie z przodu; Marynistyczny pejzaż przedstawia morze i wejście do portu umiejscowione między skalistym przesmykiem, na szczytach którego po obu stronach wznoszą się dwie kamienne wieże. Na morzu przedstawiono handlowe okręty. Na pierwszym planie po prawej stronie  fragment piaszczystego brzegu ze scenami rodzajowymi. W pobliżu brzegu płyną trzy statki i niewielka łódź. Na pierwszym planie po lewej stronie widoczna jest galera dwumasztowa ze zwiniętymi żaglami typu łacińskiego i jednym rzędem wioseł. Na dziobie i rufie widoczne są nadbudówki dla oficerów. Nad częścią rufową rozpostarty jest na wytykach bogato zdobiony namiot. W pawęży rufowej czyli płaskim zakończeniu rufy widać umocowany ster zawiasowy. Załoga galery ubrana jest we wschodnie stroje i białe turbany. Flaga  na maszcie jest w kolorach pomarańczu, bieli i błękitu. W oddali na horyzoncie dostrzec można inne statki. W centrum obrazu ukazano galeon pod żaglami, a z jego prawej burty inny typ statku – karawelę z żaglami typu rejowego noszonymi na masztach. Z jej lewej burty, zza skał wyłania się  zwinięty, maszt drugiej galery tego samego typu. Przy brzegu widać łódź z obsadą, a w tle na horyzoncie rysują się sylwetki kolejnych statków. Niebo częściowo zakrywają deszczowe chmury. Światło padające na statki od horyzontu z lewej strony rzuca długie cienie w kierunku lądu. Obraz malowany jest lekko, energicznymi pociągnięciami pędzla.

Pejzaż morski z grupą statków

marina

Vaught, P. de

1600 — 1650

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Fotografia monochromatyczna, widocznych sześć kobiet i jeden mężczyzna, przed nimi widoczny śnieg; zdjęcie nieco rozmazane, mocno ciemne, z wadą wywołania pośrodku (biała plamka). W tle most Kierbedzia z charakterystycznymi dwoma zaokrąglonymi przęsłami, widoczne także, po lewej, wieże katedry praskiej (kościół św. Michała Archanioła i św. Floriana Męczennika). Fotografia owalna, na prostokątnym papierze – z białym obramowaniem obrzeża.

Fotografia, w owalu, grupy osób na tle mostu Kierbedzia

nieznany

1932-03-24

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Owalny tłok pieczęci z wyobrażeniem Madonny z Dzieciątkiem na kolanach, siedzącej na tronie między dwoma wieżami. W otoku napis.

Tłok pieczęci Starego Miasta Torunia, tzw. Maryjnej

Tłok pieczęci

nieznany

1280 — 1305

Muzeum Okręgowe w Toruniu

Pejzaż miejski ze sztafażem - ujęcie z przodu; Obraz Port zimą przedstawia widok nabrzeża portu rybackiego na pokrytej krą rzece z umieszczoną na pierwszym planie niewielką barką i przycumowaną obok łódką. W tle pośród zwartej miejskiej zabudowy dwie wieże. Są to prawdopodobnie okrągła Baszta Prochowa oraz wieloboczna Baszta Mennicza w Goleniowie nad Iną.

Port zimą

pejzaż miejski ze sztafażem

Hartig, Hans

między 1930 — 1939

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 42 obiektów

Kolekcje

28

Ścieżki edukacyjne2

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd