treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Narodziny Venus. Neurenika. - ujęcie z przodu; Fotografia barwna pod pleksi, oprawiona na dibondzie. W centrum kompozycji naga, długowłosa, stojąca w kontrapoście androgyniczna postać, unosząca się na muszli na falach wzburzonego, spienionego, ciemnego morza. Po prawej stronie zwrócona w jej kierunku postać stojącej, ubranej w białą halkę kobiety ze szkarłatną tkaniną w dłoniach. Po lewej dwie unoszące się w powietrzu, ukazane z profilu, przechylone ku przodowi, obejmujące się postaci (kobieta i mężczyzna) w czarnych strojach sportowych (krótkie spodenki, koszulki na ramiączkach, ochronne daszki), ochraniaczach i rolkach. W tle wielobarwne, drobne rozświetlone, kłębiaste chmury w układzie pasmowym.

Narodziny Venus. Neurenika

Konopka Barbara

2007

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba - Ujęcie z przodu. Rzeźba podwójna. Z jednej strony mamy przedstawienie mężczyzny, z drugiej kobiety. Z przodu u kobiety wyraźnie zaznaczone piersi. Ramiona wąskie, ręce oparte na kolanach. NNogi zaznaczone symbolicznie.

Figura dwupostaciowa

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

ikona obrazująca scenę Narodzenia Bogurodzicy we wnętrzu architektonicznym, z postaciami: leżącej św. Anny, dwóch usługujących niewiast, z których jedna kąpie Marię (sceną kąpieli po prawej stronie kompozycji), na tle architektonicznej arkady św. Joachim; inskrypcje cyrylickie opisujące postacie: С. АННА;  w górnym pasie bordiury opis przedstawienia

Narodzenie Bogurodzicy

Ikona

nieznany

4. ćwierć XIX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

ikona obrazująca scenę Narodzenia Bogurodzicy we wnętrzu architektonicznym, z postaciami: leżącej św. Anny, usługujących niewiast, sceną kąpieli Marii, św. Joachima; inskrypcje cyrylickie opisujące postacie

Narodzenie Bogurodzicy

Ikona

nieznany

2. połowa XIX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Ikona prowadzenie do świątyni

Wprowadzenie Bogurodzicy do Świątyni

Ikona

nieznany

XIX wiek, koniec XIX w.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

kolaż - Przedstawienie wielobarwne czterech chłopców i niewysokiej budowli z niewielkimi oknami i z żółto-niebieską flagą (element naklejony) na szczycie. Trzech chłopców (rysunki podmalowane ekoliną) w niebieskich ubraniach (elementy pomalowane ekoliną) znajduje się przy budowli: jeden stoi (po prawej u góry), drugi kuca (chłopiec u dołu po lewej; tyłem, twarz widoczna w profilu), trzeci klęczy (po lewej u góry). Jeden chłopiec znajduje się wewnątrz, jest widoczny w środkowym oknie fragment jego twarzy. Stojący chłopiec trzyma czarną łopatkę w lewej ręce, z brązową bryłą z czerwonymi kropkami na łopatce (element naklejony). Bryła - wielobarwna, kilkukondygnacyjna (stworzona przez skomponowanie całości z dziesięciu elementów naklejonych). Na budowli widoczne dwie drabinki (rysunek) i cztery gruszki (rysunki). Obok budowli, po prawej, rysunek trzech szyszek na kijkach (kijki brązową kredką, szyszki ołówkiem). W okolicach budowli widoczne wielobarwne bryły (elementy papieru naklejone, nie tylko wycinane, ale także darte), miejscowo - widocznych jest na karcie w okolicach budowli i brył wiele kropek czarnych i niebieskich.Przy twarzy chłopca stojącego widoczny szkic z pierwszego rysunku twarzy - niewykończony profil.Na odwrocie niektóre elementy kompozycji silniej przebijają, zwłaszcza ciemne kropki w dolnej części.

Niezawodny przepis na budowanie domków z piasku

kolaż

Sztyma, Marianna

2012

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Obraz - ujęcie z przodu; Obraz złożony z 2 równych części połączonych metalowymi zawiasami pod kątem prostym. Górna część przedstawia szkicowy zarys kosza plażowego usytuowany na pierwszym planie po prawej stronie obrazu na tle linii horyzontu. Barwy pastelowe, błękitne, białe, ugrowe. Dolną część wypełnia głównie żółta płaszczyzna, na niej leżące dwie postaci zarysowane konturowo. Jedna z nich leży bokiem, druga na brzuchu ma kąpielówki w niebieskie paski. Prawą stronę obrazu zajmuje siedząca sylwetka kobiety, z ciemnymi włosam, jej głowa zwrócona jest w bok, jakby patrzyła poza obraz. Jej figura obrysowana różową farbą, część ciała (nogi i brzuch) zamalowana na jasnobrązowo, częśc (twarz, ramiona, dekold) na jasnoróżowy kolor. Siedzi ze zgiętymi nogami na białym kocu lub ręczniku.

Mały świat (plaża)

Szamborski, Wiesław

1969

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Dwa tomy będące zbiorem fabularyzowanych wspomnień napisanych przez Eugenię Szwarc. Autorka opowiada w nich o swoim mężu Marku Szwarcu. Na początku maszynopisu zamieszcza słownik wyrażeń i zwrotów używanych w tekście. Treść pierwszego tomu obejmuje okres od najwcześniejszych lat życia artysty, które spędził w Łodzi, do okresu poprzedzającego jego wyjazd do Paryża. Brak wstępu i posłowia. Tom drugi rozpoczyna się rozdziałem o tytule „Podróż” zawierającym relację z wyjazdu artysty do stolicy Francji, a zamyka go scena w pracowni twórcy. Zbiór wspomnień sporządzony w języku francuskim.

Artysta się urodził | Un artiste est né

Szwarc, Eugenia

1954

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Znaleziono 36 obiektów

Kolekcje

20

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd