treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: zwycięstwo

Liczba wyników: 73

Obiekty

46
N/1535/ML - AV. Popiersie Sobieskiego: głowa na wprost, ramiona en trois - quarts w lewo. Po bokach w łukach napis:
PATRIAE SCUTUM - NATALE DETECTAE

RV. Pod wieńcem laurowym czternastowierszowy napis:
IOANNI SOBIESKI / MAGNO REGNI ET MILITIAE / MAGISTRO.  OB RUPTI FOEDE,, / RIS QUOD PATER AD CHOCI,, / MUM ICERAT VINDICTAM / IBIDEM DE HOSTE SUMPTAM. / EXERCITUM AD INTERNECIONEM / CAES UM CASTRA CAPTA. SPOLIA / ACTA VALACHIAM MOLDAVIAMQ / IN PROVINCIAM REDACTAS, / FINES REIPUB . AD DANUBIUM / PROLATOS . INFERIAS AVO / MATERNO MISSAS MEMORIA / SERVATA AETER . PUBL . 
Na dole związane palmy.

Jan III Sobieski - zwycięstwo pod Chocimiem

Höhn, Jan młodszy

1673

Muzeum Narodowe w Lublinie

N/1536/ML - AV. Postać króla Jana III Sobieskiego w koronie, w stroju rzymskiego legionisty, z regimentarzem w prawej rece. Victoria lecąca za królem z prawej zdobi go wieńcem. Z lewej barokowe putto trzyma w jednej ręce tarczę z herbami Bawarii, w drugiej wieniec. Na górze w łuku napis:
SUCCEDIT LAUREA MYRTO . 
Na dole w odcinku:
DVPLEX . POLONIAE / HILARITAS . / G 1694 . H . 

RV. Na pierwszym planie tabor ciągnący w stronę twierdzy, przed którą toczy się bitwa. Na górze w półkolu napis:
PRAELVDIA MAIORIS VICTORIAE . 
Na dole w odcinku:
FVSIS HOSTIBVS / COMEATV INTER = / CEPTO .
Na obrzeżu napis poprzedzony rozetką:
* T[R]IBVAT TIBI SECVNDVM COR TVVM ET OMNE CONSILIVM TVVM CONFIRMET . PS . XIX . V . 4 .

Jan III Sobieski - zwycięstwo nad Tatarami

Hautsch, Georg

1694

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/530/ML - Widok kościoła Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny /powizytkowskiego/ w Lublinie. Usytuowany po prawej stronie przedstawienia, w ujęciu od południowo - zachodniego narożnika. Jednonawowy, nakryty dachem z sygnaturką, z węższym prezbiterium. Fasada z masywną wieżą na planie kwadratu, 2-osiowa, z 2 otworami wejściowymi i 2 otworami okiennymi. Szczyt 3-kondygnacyjny z podziałami pilastrowymi, zwieńczony sterczynami.  Na pierwszym planie perspektywiczny odcinek szerokiej ulicy. W głębi po lewej kilka kamienic z górującą w oddali wieżą ratusza. Przedstawienie szczegółówe, w tonacji szarości i beżu.
sygn. pod ryc. l.: Rys. z natury A. Lerue; śr.:Odbito w Lit. A. Pecq & Co w Warsz 482; p.: Lit. W. Walkiewicz 
U góry śr. napis: ALBUM LUBELSKIE. ; p.:  No 2
pod ryc.: KOŚCIÓŁ PANNY MARYI (BRYGIDEK) Fundacya Władysława Jagiełły.

Kościół Panny Maryi (Brygidek)

Zakład Litograficzny Adolfa Pecq & Co.

1857

Muzeum Narodowe w Lublinie

Fotografia kolorowa. Pełnoplastyczna figura z drewna, malowana, przedstawiająca Chrystusa Zmartwychwstałego ukazanego w geście błogosławieństwa, stojącego na podeście w formie skały. Chrystus stoi przodem. Lewą nogę ma lekko wysuniętą do przodu. Na ramionach zarzucony ma płaszcz w kolorze złotym, z niebieskim podbiciem, który spływa do ziemi, a z przodu zarzucony jest na lewą rękę odsłaniając nagą pierś. Prawą rękę Chrystus ma wzniesioną do góry w geście błogosławieństwa. Na dłoni widoczny ślad od rany po gwoździu. Twarz Chrystusa owalna, nos prosty, oczy średniej wielkości, patrzące na wprost. Usta wąskie, okolone krótkim zarostem. Włosy długie, gładko przylegające do głowy, w długich puklach spływają na ramiona.

Chrystus Zmartwychwstały

Rzeźba

warsztat śląski

ok. 1500

Muzeum Zamkowe w Malborku

Fotografia kolorowa. Łyżka w kolorze srebrnym. Czerpak o owalnym wydłużonym kształcie. Trzonek u nasady wąski, rozszerzający się w kształt wachlarza.

Łyżka nagrodowa elbląskiego bractwa strzeleckiego

Hermann, Christoph I

1745

Muzeum Zamkowe w Malborku

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu, stojący nagi mężczyzna dźwigający zabitego byka na lewym ramieniu, mężczyzna ma lwią skórę przerzuconą przez ramię, scena widoczna z boku.

Herkules i Acheloos

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu, stojący nagi mężczyzna dźwigający zabitego byka na lewym ramieniu, mężczyzna ma lwią skórę przerzuconą przez ramię, scena widoczna z boku.

Herkules niosący Acheloosa

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona gemma, owalna pionowa, w grubym złotym obramowaniu. Siedząca kobieta w długiej szacie, ukazana w prawym pólprofilu. Nogi zgiete w kolanach, głowa podparta na prawej dłoni. W tle po lewej zbroja rzymska z hełmem, tarczą i mieczem.

Personifikacja prowincji

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Znaleziono 46 obiektów

Kolekcje

27

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd