treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Obiekty

0
N/1535/ML - AV. Popiersie Sobieskiego: głowa na wprost, ramiona en trois - quarts w lewo. Po bokach w łukach napis:
PATRIAE SCUTUM - NATALE DETECTAE

RV. Pod wieńcem laurowym czternastowierszowy napis:
IOANNI SOBIESKI / MAGNO REGNI ET MILITIAE / MAGISTRO.  OB RUPTI FOEDE,, / RIS QUOD PATER AD CHOCI,, / MUM ICERAT VINDICTAM / IBIDEM DE HOSTE SUMPTAM. / EXERCITUM AD INTERNECIONEM / CAES UM CASTRA CAPTA. SPOLIA / ACTA VALACHIAM MOLDAVIAMQ / IN PROVINCIAM REDACTAS, / FINES REIPUB . AD DANUBIUM / PROLATOS . INFERIAS AVO / MATERNO MISSAS MEMORIA / SERVATA AETER . PUBL . 
Na dole związane palmy.

Jan III Sobieski - zwycięstwo pod Chocimiem

Höhn, Jan młodszy

1673

Muzeum Narodowe w Lublinie

N/1536/ML - AV. Postać króla Jana III Sobieskiego w koronie, w stroju rzymskiego legionisty, z regimentarzem w prawej rece. Victoria lecąca za królem z prawej zdobi go wieńcem. Z lewej barokowe putto trzyma w jednej ręce tarczę z herbami Bawarii, w drugiej wieniec. Na górze w łuku napis:
SUCCEDIT LAUREA MYRTO . 
Na dole w odcinku:
DVPLEX . POLONIAE / HILARITAS . / G 1694 . H . 

RV. Na pierwszym planie tabor ciągnący w stronę twierdzy, przed którą toczy się bitwa. Na górze w półkolu napis:
PRAELVDIA MAIORIS VICTORIAE . 
Na dole w odcinku:
FVSIS HOSTIBVS / COMEATV INTER = / CEPTO .
Na obrzeżu napis poprzedzony rozetką:
* T[R]IBVAT TIBI SECVNDVM COR TVVM ET OMNE CONSILIVM TVVM CONFIRMET . PS . XIX . V . 4 .

Jan III Sobieski - zwycięstwo nad Tatarami

Hautsch, Georg

1694

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/530/ML - Widok kościoła Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny /powizytkowskiego/ w Lublinie. Usytuowany po prawej stronie przedstawienia, w ujęciu od południowo - zachodniego narożnika. Jednonawowy, nakryty dachem z sygnaturką, z węższym prezbiterium. Fasada z masywną wieżą na planie kwadratu, 2-osiowa, z 2 otworami wejściowymi i 2 otworami okiennymi. Szczyt 3-kondygnacyjny z podziałami pilastrowymi, zwieńczony sterczynami.  Na pierwszym planie perspektywiczny odcinek szerokiej ulicy. W głębi po lewej kilka kamienic z górującą w oddali wieżą ratusza. Przedstawienie szczegółówe, w tonacji szarości i beżu.
sygn. pod ryc. l.: Rys. z natury A. Lerue; śr.:Odbito w Lit. A. Pecq & Co w Warsz 482; p.: Lit. W. Walkiewicz 
U góry śr. napis: ALBUM LUBELSKIE. ; p.:  No 2
pod ryc.: KOŚCIÓŁ PANNY MARYI (BRYGIDEK) Fundacya Władysława Jagiełły.

Kościół Panny Maryi (Brygidek)

Zakład Litograficzny Adolfa Pecq & Co.

1857

Muzeum Narodowe w Lublinie

Fotografia kolorowa. Pełnoplastyczna figura z drewna, malowana, przedstawiająca Chrystusa Zmartwychwstałego ukazanego w geście błogosławieństwa, stojącego na podeście w formie skały. Chrystus stoi przodem. Lewą nogę ma lekko wysuniętą do przodu. Na ramionach zarzucony ma płaszcz w kolorze złotym, z niebieskim podbiciem, który spływa do ziemi, a z przodu zarzucony jest na lewą rękę odsłaniając nagą pierś. Prawą rękę Chrystus ma wzniesioną do góry w geście błogosławieństwa. Na dłoni widoczny ślad od rany po gwoździu. Twarz Chrystusa owalna, nos prosty, oczy średniej wielkości, patrzące na wprost. Usta wąskie, okolone krótkim zarostem. Włosy długie, gładko przylegające do głowy, w długich puklach spływają na ramiona.

Chrystus Zmartwychwstały

Rzeźba

warsztat śląski

ok. 1500

Muzeum Zamkowe w Malborku

Fotografia kolorowa. Łyżka w kolorze srebrnym. Czerpak o owalnym wydłużonym kształcie. Trzonek u nasady wąski, rozszerzający się w kształt wachlarza.

Łyżka nagrodowa elbląskiego bractwa strzeleckiego

Hermann, Christoph I

1745

Muzeum Zamkowe w Malborku

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu, stojący nagi mężczyzna dźwigający zabitego byka na lewym ramieniu, mężczyzna ma lwią skórę przerzuconą przez ramię, scena widoczna z boku.

Herkules i Acheloos

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu, stojący nagi mężczyzna dźwigający zabitego byka na lewym ramieniu, mężczyzna ma lwią skórę przerzuconą przez ramię, scena widoczna z boku.

Herkules niosący Acheloosa

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona gemma, owalna pionowa, w grubym złotym obramowaniu. Siedząca kobieta w długiej szacie, ukazana w prawym pólprofilu. Nogi zgiete w kolanach, głowa podparta na prawej dłoni. W tle po lewej zbroja rzymska z hełmem, tarczą i mieczem.

Personifikacja prowincji

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Odręczny list na pojedynczej czystej karcie złożonej na pół. Liczne dopiski na marginesach. Treść (częściowo zmodernizowano pisownię i interpunkcję):
Warszawa, dn. 1.X.38 r.
Kochany Tadziku!
Jak zwykle, przesłanki Twoje na temat wojny są słuszne, tylko że zawsze coś nieprzewidzialnego i wojna zażegnana [?]. I myśmy zwyciężyli Śląsk zaolzański nam [?] i Żydów biją. To tak zwykle bywa i nie ma się czemu dziwić: Ci „nasi” aplikanci ex nosbus [?] [być może nawiązanie do sentencji ,,exoriare aliquis nostris ex ossibus ultor’’ – z ,,Eneidy’’ Wergilusza: łac. niech kiedyś powstanie mściciel z naszych kości] (Rejnfeld, Kac i 3-ci) zaciągnęli się do korpusu ochotniczego. Kontyngent – patriotyzm. A więc nie ostatni list, Tadziu! Wracając do Twy[ch] spraw. 1) Byłam w N.P.[redakcji „Naszego Przeglądu”]. W sierpniu miałeś następujące artykuły[:] 3. Bawełna rządzi światem, 4. Konsumpcja kurowana, 9. Prymat praktyki nad ekonomią, 20. Na horyzoncie gospodarczym, 25. Apologia włoskiego faszyzmu, 27. Sytuacja gospodarcza Francji. Zwróciłam im uwagę na 27 VIII. Natomiast 2-go był artykuł jakiś „Polityka i Gospodarka Surowcowa” niepodpisany i ustaliłam w N.P, że nie Twego autorstwa. Skomunikowałam się z Szwalbem [redaktorem pisma]. 2) 3 artykuły Twoje otrzymał, ale jak mi oświadczył, w tej chwili nie drukują artykułów ekonomicznych, jak się sytuacja wyjaśni, puści je. Mógłbyś teraz rozpocząć serię politycznych, sądzę, że Ci je puści i możesz sobie pozwolić. 3) Odnośnie zapłaty za jubileuszowy artykuł, napisz do zarządu i zażądaj wyższej zapłaty, prawdopodobnie uwzględnią, tak oświadczył Szwalbe Twojemu ojcu. A propos ojca Twego, przy każdej okazji stara mi się pomóc. Niedawno zaprojektowałam z ramienia Stowarzyszenia jakieś poprawki do rozporządzenia o środkach kosmetycznych i zainkasowałam zł. 30. Dzisiaj jakiś przedst. Odessa [?] powierzył mi sprawę o 40 zł i dostałam zł. 10, z tym że mi dopłacą przy […]. Stosunki z personelem [?] b. miłe i serdeczne. Pani Landau […] stara mi się pomóc. W związku ostatnio więcej pracy. Dzisiaj podjęłam pensję i kasa pusta – 1 zł 12 gr. Wiesz, Tadziu, po Twoim wyjeździe w kasie okazało się manco [manko?] już po uwzględnieniu tych pieniędzy które mnie przekazałeś na drobne wydatki, których nie zapisałeś. Niedobór pokryłam już. Gryńko[…] coraz […] korzysta z moich usług. Pozwoliłam sobie na ten luksus, że akta dostarczają mi do domu. Sądzę, że nic nie mam przeciwko takiemu postawieniu sprawy. A w ogóle nie dziękuj, bo wiesz doskonale, że gdybym się postawiła na głowie, to Ci się nigdy nie odwdzięczę. Tadziku, nie martw się, pożyję jeszcze. Zresztą nie klapnę, dopóki Cię nie zobaczę. A że Bronkę [?] boli, już się zdążyłam przyzwyczaić, i nie wyobrażam, jakby to wyglądało bez tego. […] w tym tygodniu pójdę do Rubinszetajna [?]. We wtorek mam sprawę karną, zarobię prawdopodobnie jakieś 15 -20 zł, przeznaczyłam to na konserwację „Pestki”. Dobra – w - - - Po przerwie kontynuuję list. Wróciłam w tej chwili z Ziemiańskiej. Z daleka podziwiałam Twą paczkę z „Trosem” na czele. Żydów z Ziemiańskiej ogarniała [?] panika, bili Żydów, ale prawie nie pozwalają o tym pisać ze względu na wybory. Stąd jakby wynikało, że kurs oficjalny nie idzie przynajmniej na zewnątrz na „antysemityzm”. Tad! Martwi mnie zwycięstwo Hitlera bardziej niż przypuszczałam. Demokracja pobita [?] przez politykę […] - - - - Już późno, godz. 1 m[in]. 30, muszę skorzystać z dobrego samopoczucia i postarać się usnąć, bo mi noc przepadnie. Całuję Cię Pestka
[Dopiski na marginesach:] Tad b. proszę, nie graj w ruletkę, bo się zmartwiłam i było mi niesłychanie przykro. […] z powodu Twoich kart, kol. kol. Żelichowska [?] i Gotlib [?] oberwali ode mnie, bo mi mówili żeś przegrał 500 zł, i nie płacisz. B. dobrze, że nie płacisz, ale nie mniej martwiłam się, że takie „g” gadali.
Twój artykuł jubileuszowy miał powodzenie. Ojciec promieniał z radości. Szwalbe chwalił. A ja się b. cieszyłam [?]. Tylko nie gniewaj się na mnie, ale mnie jest dobrze, jak o Tadziu dobrze mówią.
Jak wygląda twoje […] ekonomiczne. Czy nie warto by Ci było napisać pracę doktorską w Paryżu. Twoi „przyjaciele” pękliby z zazdrości, gdybyś im zrobił kawał i przyjechał z tytułem „doktora”. A w ogóle to ich cholera bierze. Czuję to często. O „Romansie” [?] napiszę kiedy indziej, albo przy okazji odpowiem.
Gelernter [?] [w Warszawie w 1938 było czynnych dwóch mężczyzn-adwokatów o tym nazwisku: Szymon i Józef, może chodzi o któregoś z nich?] Cię pozdrawia. Prosił, bym nie zapomniała.

List do Tadeusza Perla

Kern, Paulina

1938-10-01

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Wieniec

nieznany

Muzeum – Zamek w Łańcucie

srebrny wieniec, eliptyczny, służący do zawieszania, złożony z dwóch ulistnionych i owocujących gałązek wawrzynu, górą połączonych jednolitą linią, a dołem skrzyżowanych i związanych złoconą wstążką, ułożoną w ósemkę kokardę

Wieniec laurowy

nieznany

XIX/XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Wieniec laurowy wykonany z brązu

Wieniec laurowy z brązu

nieznany

XIX/XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Epitafium mężczyzny z różą na tle Zmartwychwstania - ujęcie z przodu; Obraz epitafijny zakomponowany został w owalu na wypukłej blasze. Na pierwszym planie z lewej u dołu popiersie mężczyzny w sile wieku, z ciemnymi włosami spływającymi na ramiona. W prawej dłoni trzyma czerwoną różę. Ubrany jest w czarny wams, spod którego wystaje szeroki biały kołnierz koszuli i białe mankiety. Za nim wnętrze groty, w której rozgrywa się scena Zmartwychwstania. Chrystus w rozwianym czerwonym całunie, odziany w białe perizonium wznosi się nad otwartym kamiennym grobem na tle jaśniejącej aureoli. Jedna ręka wzniesiona do góry trzyma chorągiew, druga opuszczona. Wzrok Chrystusa kieruje się do góry. Wkoło przerażeni lub śpiący żołnierze. Z prawej głazy, i drzwi prowadzące do wnętrza grobowca. Z lewej daleki pejzaż z góra Golgotą i trzema krzyżami oraz zarysem Jerozolimy na horyzoncie. Ze wzgórza schodzą niosąc naczynia z wonnościami trzy kobiety. Na tle brązów i oliwkowych zieleni dominują zimne tonacje żółci, zieleni, jasnych fioletów i niebieskawych szarości. Jedynie w strojach żołnierzy występują plamy jasnych czerwieni.

Epitafium mężczyzny z różą na tle Zmartwychwstania

nieznany

1627 — 1700

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Medal Zwycięstwa i Wolności - Awers: w środku medalion z orłem państwowym (wzór z 1927 r. bez korony); w otoku napis majuskułą KRAJOWA RADA NARODOWA, pierwsze i trzecie słowo rozdzielone związanymi ze sobą liśćmi dębu z dwoma żołędziami. Zawieszenie z przylutowanego uszka i przewleczonego, zlutowanego kółeczka z gładkiego drutu. Wstążka z czerwonego rypsu.

Medal Zwycięstwa i Wolności

Mennica Państwowa

1946 — 1989

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Taca

nieznany

XVII, XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Umierający Gal. Posążek alabastrowy przedstawia śmiertelnie ranionego nagiego Gala siedzącego na tarczy, z trudem opierającego się na prawej ręce, z głową opadającą na piersi. Obok rannego leżą miecz i złamana trąbka.

Umierający Gal

Posążek

1800 — 1850

Muzeum – Zamek w Łańcucie

N/371/ML - AV. W wieńcu z dwóch gałązek laurowych ukoronowany monogram królewski. Całość ujęta obwódką grzebyczkową.

RV. W wieńcu z gałązek dębowych napis w trzech wierszach:
DILI = / GEN = / TIAE . 
Całość ujęta obwódką grzebyczkową.

Medal nagrodowy - Diligentiae

Holzhaeusser, Jan Filip

1767

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 50 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd