treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: gotyk

Liczba wyników: 75

Obiekty

55
Szkatułka prostokatna, z białej kamionki barwionej powierzchniowo na niebiesko, z motywem dekoracji roślinnej po bokach i scenką rodzajowa w centralnej części przykrywki. Dekoracja nakładana, reliefowa, biała. Na wieczku scena posiłku chłopskiego.Ornament złożony z kwiatów polnych oraz margerytki i róży.W wieczku dwa otwory świadczące o toaletowym przeznaczeniu puzderka.

Szkatułka

Wedgwood

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

płaskorzeźba ołtarzowa; Rodzina Marii - Ujęcie z przodu; Wysoka płaskorzeźbiona płyta z przedstawieniem wielofigurowym, polichromowana. Ukazuje grupę strojnie ubranych kobiet siedzących na ławie i piastujących małe dzieci oraz mężczyzn widocznych powyżej wysokiego zaplecka ławy. W scenie dominuje przedstawienie św. Anny o nieco zwiększonych proporcjach. Święta w chuście na głowie i z różańcem przypiętym do paska wraz z Marią o długich falujących włosach podtrzymują nagiego Jezusa balansującego pomiędzy ich kolanami. Po prawej siedzi Maria Kleofasowa w wysokim marszczonym czepcu z czwórką synów ubranych w tuniki, z których jeden, stojący na kolanach, bawi się otwartą księgą, pozostali biegają wokół kociołka u stóp matki. Brodaci mężczyźni usytuowani za ławą, powyżej kobiet, widoczni w półpostaci, noszą tuniki na koszulach o szerokich rękawach i kunsztownie kształtowane kapelusze. Marszczone suknie z wąskim gorsetem i dekoltami w karo czy obszycia rękawów dekoracyjnymi taśmami, szerokie rękawy koszul to elementy strojów zgodne z niemiecką modą mieszczańską z początku XVI wieku. Modne stroje, łagodne wizerunki okrągłych twarzy a także poruszone pozy i gesty postaci nadają przedstawieniu charakter rodzajowy. Płaskorzeźba wybrana z łączonych bloków drewna, w dolnej części drążona. Płyta częściowo uszkodzona i popękana; brakuje postaci Marii Salome z dziećmi i mężem, męskich wizerunków powyżej Marii a także jej twarzy oraz czwartego dzieciątka u stóp Marii Salome. Polichromia zachowana szczątkowo.

Rodzina Marii

płaskorzeźba ołtarzowa

mistrz stralsundski

około 1505 — 1515

Muzeum Narodowe w Szczecinie

100 miliardów marek - awers; Na awersie, w ramce złożonej z ciągów dwóch równoległych linii prostych oddzielonych kwadratami, na żółtym poddruku z gryfem w lewo pomiędzy nominałami 100 Milliarden, czarny druk prostą, bezszeryfową czcionką: Einhundert Milliarden Mark/ (duża czcionka) zahlt die/ Kreiskommunalkasse des Kreises Greifenhagen dem/ Einlieferer dieses Geldscheines/ Greifenhagen, den 30. Oktober 1923 (mała ozdobna czcionka). Poniżej czarny druk ozdobną czcionką: Der Kreisausschuss des Kreis Greifenhagen (średnia czcionka), a niżej faksymilia podpisów starosty, burmistrza i sędziego powiatowego - Landrat, Burgermeister, Amtsgerichtsrat (mała ozdobna czcionka). W lewym górnym narożniku bonu czarny druk ozdobną czcionką: Ersatz=/ Wertzeichen (średnia czcionka). W prawym górnym narożniku numer emisyjny: 970 na czarnym liniowym poddruku. W połowie długości górnej krawędzi bonu czarne faksymile okrągłej pieczęci zarządu powiatu. W polu orzeł pruski w postawie heraldycznej, napis otokowy: KREISAUSSCHUSS DES KREISES - GREIFENHAGEN.

100 miliardów marek

zarząd powiatu Gryfino (1818-1945)

1923

Muzeum Narodowe w Szczecinie

figura ołtarzowa; Święta Weronika - Ujęcie z przodu; Smukła kobieca figura stojąca frontalnie o wydłużonej sylwetce i drobnej twarzy, polichromowana i złocona. Święta, ubrana w suknię z wysokim stanem, przewiązaną luźno opuszczonym pasem z klamrą oraz w długi płaszcz, trzyma przed sobą chustę z reliefowym wizerunkiem głowy Chrystusa w koronie cierniowej. Niewielką głowę figury otula chusta spływającą na ramiona i marszczona pod szyją podwiką. Twarz, o oczach zapatrzonych w dal i lekko pochylona w lewą stronę, wyraża smutek. Na prawym policzku świętej wydrążona rana cięta. Tył płaski, typowy dla rzeźb przyściennych. Brak prawej dłoni. Wyłamania drewna przy podstawie. Znaczne ubytki polichromii i złoceń.

Święta Weronika

figura ołtarzowa

warsztat szczeciński

około 1520 — 1530

Muzeum Narodowe w Szczecinie

tłok pieczętny - Ujęcie z przodu; Męska figura zakomponowana frontalnie w pozycji stojącej na kształt litery X, z uniesionymi rękami i rozstawionymi nogami. Przedstawia młodego mężczyznę ubranego w długą obszerną tunikę zapinaną na guziki i spiętą w pasie sznurem. Światłocieniowe fałdowania szaty zostały oddane naturalistycznie, zgodnie z układem ciała. Tunika powyżej paska rozchyla się. Podłużna twarz o wyrazistych kościach policzkowych oraz dużych ustach i oczach. Fryzura potraktowana dekoracyjnie. Tworzą ją ciemne, wyraziste spirale półdługich włosów, krótka grzywka i średniej długości broda. Stopy i lewa dłoń nie zachowały się.

Święty Andrzej

figura ołtarzowa

warsztat szczeciński

około 1520

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Piękna Madonna z Żarnowa - Ujęcie z przodu; figura ołtarzowa; Kobieca figura stojąca na czworobocznej podstawie w obszernych szatach i koronie, trzymająca przy boku dzieciątko. Sylwetka kobieca zakomponowana w wyraźnym kontrapoście, odchylająca tors do tyłu i w lewo, z twarzą zwróconą w trzech czwartych w prawo ku dzieciątku trzymanym na lewym biodrze. Maria ukazana w wieku młodzieńczym nosi długą suknię i płaszcz, którego poła przerzucona przodem układa się w miękką kolistą, wydatną fałdę. Brzegi płaszcza opadają poniżej uniesionych do przodu dłoni spiętrzonymi dekoracyjnie fałdowaniami. Na głowie nałożona wysoka korona oraz chusta zsuwająca się do tyłu i opadająca miękkimi łukami wokół szyi. Twarz owalna z wysokim czołem i wydatnymi policzkami, o łagodnym wyrazie. Dzieciątko o pulchnych nóżkach siedzi przy biodrze, podtrzymywane lewą dłonią matki. Brakuje prawej dłoni Marii i figury dzieciątka powyżej bioder. Na powierzchni rzeźby widoczne pozostałości polichromii.

Piękna Madonna z Żarnowa

figura ołtarzowa

warsztat zachodniopomorski

około 1430

Muzeum Narodowe w Szczecinie

MC/M/38/40/ML - Fotografia w pozycji poziomej. Widok na zachodnią ścianę sali le Promenoir. Swiatło skupione, padające z okien z prawej strony przedstawienia. Pomieszczone podzielone symetrycznie na dwie nawy przy pomocy arkad. Kolumny ustawione na plincie i torusie. Trzony gładkie niskie i krępe. Głowice kolumn ozdobione stylizowanymi liśćmi. Na abakusach oparte czterodzielne sklepienie krzyżowo-żebrowe zakończone przy ścianach prostym, wczesnogotyckim noskiem. Wysklepki pobielone. Po lewej stronie ściana zbudowana z arkad wspartych na filarach. pomiędzy nimi ślepe wnęki.
Na odwrocie w prawym górnym rogu napis ołówkiem

Mont Saint-Michel. Le Promenoir.

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 55 obiektów

Kolekcje

19

Ścieżki edukacyjne1

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd