treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Kobieta-kogut - ujęcie z przodu; Na ciemnej neutralnej płaszczyźnie duża uogólniona forma (płótno niezamalowane), na tym nieregularna płaszczyzna bieli. U góry po lewej zarys ujętej w 3/4 od tyłu głowy kobiecej. U dołu do formy wpisane zarysy dwóch nóg w butach z wysokimi obcasami. Akcent różu rozbielonego po lewej części formy, płaszczyzny różu przełamanego brązem u dołu i w prawym dolnym narożu.

Kobieta-kogut

Pągowska, Teresa

1979

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Kompozycja kwadratowa 6.01.04 - ujęcie z przodu; Kompozycja kwadratowa. Do płyty pilśniowej na całej powierzchni przyklejone czworokątne, wielobarwne listewki. Szerokość i głębokość listewek zróżnicowana. Różną szerokość mają także niewielkie odstępy pomiędzy listewkami. Płyta stanowiąca tło kompozycji fioletowa, kolorystyka listewek zróżnicowana: żółć, zieleń, odcienie czerwieni, oranż granat, róż. Barwy czyste, nasycone.

6.01.04

Nowacki, Andrzej

2004-01-06

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - Ujęcie z przodu; Kompozycję wypełniają sylwety postaci nakładających się na siebie, okonturowanych czernią (monotypia). Na tym elementy płaszczyzn barwnych w pionowych ciągach: od lewej fiolet, czerwień, dalej wymiennie odcienie fioletu, różu, zgaszonego szarością brązu.

Wyrazy

kompozycja abstrakcyjna

Jarema Maria

1956

Muzeum Narodowe w Szczecinie

kompozycja abstrakcyjna - Wertykalna abstrakcja wykonana w dwóch technikach, co determinuje jej kompozycję i kolorystykę. W środkowej części, widać szeroki, pionowy, prostokątny kształt wyciśnięty w białym kartonie tła. Prostokąt został podzielony na równe dwie części: dolna odciśnięta w regularny wzór drobnych, poziomych pasków, ma w części środkowej widoczny wyraźnie element o nieregularnym kształcie (granice powojennej Polski?). Część górna składa się z mocno odciśniętych pionowych, szerokich pasów. Na te pasy, centralnie, został nałożony ceglasto-czarny kulisty wzór z elementami zgeometryzowanej spirali u góry, 3 pionowymi, falującymi pasami biegnącymi od środka ku dołowi oraz drobnym kreskowaniem u dołu (drzewa w pejzażu?).

Bez tytułu

kompozycja abstrakcyjna

Blum, Aviva

XX wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Wspomnienie lata 4 - Ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie poziomym w odcieniach beżowo-szaro-brązowych. Przy lewej krawędzi postać mężczyzny ujęta do połowy, z profilu, zwrócona w prawo, na głowie ma ciemnobrązowy beret. Za nią dwie sylwetki (popiersia) mężczyżn również zwrócone do widza prawym bokiem. Jeden z nich, bardziej w głębi prawie wtapia się w ciemne tło. Przed nim graficznie wyodrębniona sylwetka siedzącego, pochylonego do przodu mężczyzny cała w szarościach. Mężczyzna jest odwrócony od widza lekko w bok, w roboczym szarym kombinezonie, ręce wyciągnięte do przodu. Przestrzeń po prawej stronie wypełniona zgeometryzowanymi elementami. Przy prawej bocznej krawędzi rysunek nieregularnych jasnych plam i linii.

Wspomnienie lata 4 

Schlabs, Bronisław

1980

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Wspomnienie lata 5 - Ujęcie z przodu; Kompozycja pozioma łącząca fotografię i malarstwo. W części środkowej ciemna lśniąca płaszczyzna przecięta od góry wąskim białym pasem zamkniętym klinem w połowie wysokości obrazu. Po lewej stronie z czarnej płaszczyzny wyłania się głowa, ramię i ręka pochylonego, ujętego z profilu mężczyzny, na przeciw którego widoczna czarna sylwetka człowieka przeciętego boczną krawędzią obrazu. W części po prawej stronie z czerni środkowej płaszczyzny, tuż pod górną krawędzią obrazu wyłania się – przedstawiona z profilu – głowa mężczyzny w czapce. Z boku czarna sylweta postaci przecięta krawędzią. W przestrzeni po lewej i prawej stronie formy elementów maszyn.

Wspomnienie lata 5 

Schlabs, Bronisław

1980

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Kompozycja 2 - ujęcie z przodu; Kompozycja z polichromowanej masy plastycznej nałożonej na obramowaną listwami płytę pilśniową. Wzdłuż osi pionowej wtopione w masę rytmicznie rozlokowane różnokształtne elementy metalowe i drobne kamienie. Kolorystyka tła zdominowana przez beże i ugry, elementy metalowe lekko skorodowane, podkolorowane cynobrem, kamienie naturalne, w odcieniach szarości i beżu.

Kompozycja 2 

Eysymont, Tadeusz

prawdopodobnie 1958 — 1959

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba; Światowid I - ujęcie z tyłu; Smukła, abstrakcyjna forma o jasnoszarej barwie na podstawie. Na szczycie antropomorficzna głowa o czterech twarzach umieszczona na słupie. Poniżej, jedna na drugiej, nieokreślone formy: belkowate; geometryczne, w tym zespolone ze sobą koła ustawione pionowo, pod kątem prostym względem siebie; formy księżycowate; przenikające się krzyżowo z trójnogiem u dołu. Powierzchnia gipsu niejednorodna: miejscami ze śladami szpachli i innych narzędzi, rysami; miejscami zaś opracowana szczegółowiej - wygładzona nieco w środkowej partii o geometrycznej formie z wkomponowanymi w nią dwoma płaskimi dyskami, na bokach których odciśnięto czworoboki z kołami w środku. Dwustopniowa podstawa w formie pionowo ustawionego walca o jajowatym przekroju i dokładnie opracowanej powierzchni, dającej wrażenie kamiennego muru.

Światowid I

idol

Lewiński, Sławomir

1972

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 53 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd