treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo, materiał
Autor, wytwórca
Miejsce powstania, znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja, status
Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: katedry

Obiekty

82
awers grafiki

Widok katedry w Pizie

Alliat A.

1820

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

S/G/820/ML - Widok dolnych partii portyku kolumnowego katedry lubelskiej. Widoczny narożnik 5-stopniowych schodów wiodących do świątyni, dolne części 4 kolumn portyku oraz fragment fasady z portalem wejściowym na osi. U dołu po prawej, w tle fragment kamiennej balustrady oddzielającej plac katedralny od ulicy Królewskiej. Kolumny ukazane w perspektywicznym rzędzie, ustawione na niskich, kwadratowych cokołach, trzony gładkie. Formy modelowane miękko szerokimi, przetartymi smugami w odcieniu szarobrunatnym.

Fronton katedry w świetle księżyca

Wyczółkowski, Leon

1918 — 1919

Muzeum Narodowe w Lublinie

Pocztówka okolicznościowa z pogrzebu biskupa lubelskiego Franciszka Jaczewskiego
AWERS: Kondukt pogrzebowy na Krakowskim Przedmieściu, na przodzie duchowni, po bokach osoby cywilne, dalej trumna niesiona na podwyższeniu, wokół zgromadzony tłum; w tle fasady kamienic z szyldami reklamowymi (napisy w językach polskim i rosyjskim), na balkonach stoją postacie. Przy dolnej krawędzi napis informacyjny wykonany odręcznie (litery w białym kolorze). Po prawej stronie karty zostawione puste pole
REWERS: Czarna linatura z miejscem na adres, korespondencje oraz znaczek pocztowy; brak śladów obiegu pocztowego; brak informacji o wydawcy.

Pocztówka - Pamiątka z pogrzebu J. E. Ks. Biskupa Jaczewskiego

nieznany

1914

Muzeum Narodowe w Lublinie

krucyfiks kamieński - figura - Ujęcie z przodu; Ponadnaturalnych rozmiarów figura Chrystusa Ukrzyżowanego. Smukłe, wyidealizowane ciało o nieco wydłużonych proporcjach ułożone w esowaty kształt. Długie ręce rozłożone szeroko w formie rozciągniętej litery V. Dłonie ułożone płasko, zwrócone wnętrzem, o długich wyprostowanych palcach. Głowa zwieszona nisko przy prawej piersi. Miękko rzeźbiona twarz o zamkniętych oczach, długim nosie i lekko ściągniętych brwiach. Finezyjnie ułożona fryzura falujących włosów. Długi tors o łagodnym zarysie wypukłej klatki piersiowej, wklęsłej jamy brzusznej i kolistego brzucha. Szczupłe nogi skrzyżowane prawa nad lewą. Na biodrach chusta perizonium sięgająca kolan. W dłoniach i w skrzyżowanych stopach otwory na gwoździe. Korpus figury wykonany w jednym kawałku drewna. Ręce mocowane na trzpień w otwory w barkach. Na odwrociu torsu dwa metalowe oczka do zawieszenia figury na krzyżu. Chusta wtórnie skrócona z prawej strony, stopy uzupełnione.

Krucyfiks Kamieński - figura Chrystusa Ukrzyżowanego

warsztat strasburski

około 1300

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Widok katerdy Notre Dame w Paryżu. Na pierwszym planie widok wysokiego nabrzeża rzeki, wzdłuż którego zacumowane trzy barki. Powyżej, na drugim planie monumentalna bryła katedry. Horyzontalny układ kompozycji równoważą piony masztu usytuowanej centralnie łodzi i iglicy kościoła. Poszczególne elementy kompozycji budowane przy pomocy długich, poziomych kreskowań.

Katedra Notre Dame w Paryżu

Łopieńscy, Bracia

1903

Muzeum Narodowe w Lublinie

N/2824/ML - AV. Postać siedząca na tronie zwrócona w prawo trzymająca krzyż równoramienny. Przed postacią włócznia z proporcem.
Legenda otokowa od krzyżyka inicjalnego:
+S C (S  V E N C E S L A) V S
Fragment legendy w nawiasie nieczytelny wskutek zatarcia, względnie przesunięcia stempla.
RV. W otoku popiersie biskupa z odkrytą głową z pastorałem 
ujęte we fragmencie muru z wieżyczkami na jego krańcach. Legenda dookolna od krzyżyka inicjalnego:
+ (S  V E N C E ) S L A V [S]
Fragmenty legendy w nawiasach nieczytelne wskutek zatarcia względnie przesunięcia stempla.

Denar biskupa krakowskiego Iwo Odrowąża

Odrowąż, Iwo

1218 — 1229

Muzeum Narodowe w Lublinie

Agresja IV - ujęcie z przodu;Kompozycja diagonalna w układzie poziomym. Z lewej części zwarte formy czerni – jedna na drugiej, piętrzące się, obniżone przy dolnym, prawym narożu. Formy brył namalowane fakturowo, szerokim pędzlem, którego dukt jest wyraźnie zaznaczony, przeciwstawiają się w większości monochromatycznej ugrowej przestrzeni tła dominującej w prawym, górnym narożu – w przeciwległym zaś jedynie zasygnalizowanej. W centrum, na styku czarnych form i ugru pojawiają się jaśniejsze, dynamiczne, świetliste przetarcia.

Agresja IV

Jurkiewicz, Zdzisław

1965

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Fotografia kolorowa. Na szarym tle w pionowym kadrze ustawiona cegła o nieregularnym kształcie w kolorze brunatnym. Widoczny przód i częściowo prawa boczna ścianka. Kształtem przypomina krzyż. Górna część uformowana jest w zarys przypominający gruszkę albo zaokrąglony, zwężający się do góry liść z parą małych wypustek u podstawy i noskiem na czubku. Cała powierzchnia cegły widocznie porowata, bardzo nierówna, z dużym zagłębieniem w środkowej części. Na bocznej ściance, pod poziomym ramieniem cegły widoczny fragment naklejonej białej, prostokątnej etykiety z częściowo czytelnym muzealnym numerem inwentarzowym obiektu.

Profilowana cegła żebrowa

nieznany

XIV wiek

Muzeum Zamkowe w Malborku

Fotografia kolorowa. Na szarym tle w pionowym kadrze ułożona cegła o nieregularnym kształcie w kolorze brunatnym. Widok na wprost. Kształtem przypomina krzyż. Górna część uformowana jest w zarys przypominający gruszkę albo zaokrąglony, zwężający się do góry liść z parą małych wypustek u podstawy i noskiem na czubku. Cała powierzchnia cegły widocznie porowata. W dolnej części i na krawędziach uszkodzenia.

Profilowana cegła żebrowa

nieznany

XIV wiek

Muzeum Zamkowe w Malborku

Fotografia kolorowa, w kadrze poziomym, przedstawia widok zespołu katedralno zamkowego od strony Wisły. Na pierwszym planie kilka pochylonych w różne strony wierzb z ulistwionymi koronami. Obok leżą ścięte, niektóre częściowo okorowane pnie. Nieco dalej na wprost cztery osoby pracujące przy białych płótnach. Głównym elementem jest ukazana na całej szerokości bryła kompleksu katedralno zamkowego z wysuniętym na pierwszy plan charakterystycznym, długim, wspartym na podporach gankiem, prowadzącym do wieży sanitarnej. Uzupełnieniem widoku jest zabudowa miejska. W górnej części tłem jest jasne niebo z białymi obłokami, a na nim w prawym górnym narożniku, tuż przy dachu wieży, stado lecących ptaków.

Ordensburg Marienwerder, Wpr. | Zamek zakonny Kwidzyn, Pr. Zach.

Grafika

Bendrat, Arthur

1906

Muzeum Zamkowe w Malborku

Fotografia kolorowa. Na szarym tle pionowo ustawiony spodek, a z lewej strony wysunięta do przodu, lekko zachodząca na niego filiżanka w kształcie rozszerzającego się walca, na okrągłej stopie i z małym, okrągłym, zdobionym drobnymi listkami uszkiem przy górnej krawędzi. Obydwa przedmioty z białej porcelany. Spodek okrągły, płaski, ze zdobieniami w złotym kolorze. Dno spodka udekorowane trzema okręgami, ułożonymi od środka jeden za drugim, w różnych odległościach. Krawędź obwiedziona złotym paskiem, a przed nim dekoracja z motywami roślinnymi. Na korpusie filiżanki widoczny częściowo obrazek w naturalnych kolorach, przedstawiający widok zamku i katedry w Kwidzynie, z charakterystycznym długim gankiem i wieżą sanitarną, rozległymi polami wokół oraz pasącym się stadem bydła na pierwszym planie. Pozostała część korpusu biała, z dekoracją roślinną przy wylewie, jak na obrzeżu spodka. Podstawa korpusu i krawędź stopy zdobione pasami w złotym kolorze. Wnętrze filiżanki również w złotym kolorze.

Filiżanka ze spodkiem

Königliche Porzellan Manufaktur, Berlin (1763-)

ok. 1844

Muzeum Zamkowe w Malborku

Orzełek 1 Dywizji Piechoty im. Generała Tadeusza Kościuszki - Ujęcie z przodu; Metalowa odznaka wojskowa w formie orła wzorowanego na orle z sarkofagu Władysława Hermana i Bolesława Krzywoustego w Płocku – bez korony i tarczy amazonek. Sylwetka zwarta, głowa zwrócona w lewo, na brzegach rozpostartych skrzydłach wyróżniają się długie pióra – po pięć z każdej strony. Łapy z trzema szponami. Na łapie lewej jeden ze szponów odłamany.

Orzełek 1 Dywizji Piechoty im. Generała Tadeusza Kościuszki

Broniewska, Janina

1943

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Palimpsest - ujęcie z przodu; Tryptyk malarski wykonany na trzech oryginalnych, czarnych tablicach szkolnych. Układ tablic pionowy. Tablice z płyty pilśniowej w drewnianych ramach. Powierzchnia tablic silnie spękana. Na każdej z trzech tablic wizerunek czarnego, dziewczęcego fartucha szkolnego bez rękawów wypełniający 3/4 powierzchni kompozycji.

Palimpsest

Nowicka-Grochal, Hanna

1988

Muzeum Narodowe w Szczecinie

scena biblijna - ujęcie z przodu; Odbitka w układzie pionowym, czarną farbą drukarską na prostokątnym arkuszu papieru. Arkusz obcięty – ślad odcisku płyty zachowany w górnej, lewej części; liczne przedarcia brzegów, większość podklejona papierem, ubytek lewego dolnego rogu; 
Kompozycja symultanicznie przedstawia wydarzenia związane z ukrzyżowaniem Chrystusa na Golgocie. Na pierwszym planie po lewej odział konnicy rzymskiej z dowódcą i chorążym na czele. Po prawej biodro i noga robotnika uczestniczącego w podnoszeniu krzyża. W głębi słudzy przybijają Chrystusa do leżącego krzyża, a za nimi widoczni dwaj żołnierze rzymscy prowadzący skazanego na miejsce kaźni. Szymon Cyrenejczyk podtrzymuje prawą rękę Chrystusa. W tle widoczna zabudowa Jerozolimy. Pod przedstawieniem po lewej zachowana data wykonania odbitki: Aº 1638, a po prawej fragment dedykacji: D CORNELIO VANDER GEEST VIRORVM OPTIMO [...].

De Kriusoprichting | Podniesienie krzyża

scena biblijna

Rubens, Peter Paul

1638

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 82 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd