treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: naśladownictwo

Liczba wyników: 53

Obiekty

36
AV. Głowa cesarza w wieńcu laurowym w profilu w prawo. W otoku napis;
?NINVS - ARMENIA

RV. Siedząca bogini w lewo. W otoku pseudolegenda
?IP - P? - COS III

Barbarzyńskie naśladownictwo denara Marka Aureliusza

nieokreślona (mennica)

161

Muzeum Narodowe w Lublinie

środek płatniczy, pieniądz, moneta - Ujęcie rewersu. Moneta z promieniście ustawinonyni motywami heraldycznymi na rewersie. Nosi ślady gięcia i prostowania.

Nobel, naśladownictwo

1585 — 1587

Muzeum Narodowe w Szczecinie

moneta; naśladownictwo solida Anastazjusza - Ujęcie awersu. Moneta z wizerunkiem cesarza z hełmem ozdobionym diademem na awersie i stojącą uskrzydloną Wiktorią z krzyżem na rewersie.

Naśladownictwo solida Anastazjusza

Teodoryk, król Ostrogotów

471 — 526

Muzeum Narodowe w Szczecinie

złota moneta - Ujęcie awersu.  Złoty solid Walentyniana III. Powierzchnie są starte. Moneta jest zapewne ostrogockim naśladownictwem wybitym w Rawennie. Na awersie widnieje popiersie cesarza w diademie i udrapowanej szacie zwrócone twarzą w prawa stronę. Wokół nieczytelny napis. Na rewersie postać cesarza stojąca przodem z krzyżem w prawej ręce i wyobrażeniem Victorii w lewej. Prawa stopa spoczywa na postaci węża z ludzką głową. Po obu stronach postaci cesarza znajdują się starte litery R i V, a pod stopami napis COMOB. W otoku monety figuruje napis VICTORIA AUGGG.

Solid Walentyniana III

nieznany

425 — 455

Muzeum Narodowe w Szczecinie

szyfoniera francuska, siedmioszufladowa z blatem marmurowym

Mebel – semaniera [odmiana szyfoniery]

Mebel

nieznane

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

matryca do druku bonów o nominale 25 fenigów - ujęcie z przodu; Na tzw. bazie z prostokąta z ołowiu miedziana płytka z wytłoczonym negatywowym wizerunkiem bonu (odbicie lustrzane). W polu łukowata wstęga z napisem: ERSATZWERTZEICHEN. Powyżej w kwadracie z ząbkowanym rantem nominał: 25. Po bokach kwadratu stylizowany skrót słowa Pfennig: Pf - Pf. Pod wstęgą pasek z napisem: 25 PF. ZAHLT STÄDTISCHE KÄMMEREIKASSE/ DEM EINLIEFERER DIESES GELDSCHEINES. Poniżej faksymile podpisów osób odpowiedzialnych za emisję, między innymi Friedricha Ackermanna (1866–1931) – nadburmistrza Szczecina w latach 1907–1931. Całość ujęta w prostokątną ramkę ze skierowanymi w kierunku pola drobnymi łukowatymi ozdobnikami. W dłuższym dolnym boku ramki przerwa na druk numeru seryjnego bonu. Z płyty usunięto datę końca obiegu bonu: GÜLTIG BIS 31. MÄRZ 1922 (nad oznaczeniem nominału), miejsce i datę emisji bonu: Stettin, den 1. Mai 1921 (pod poziomą wstęgą, nad podpisami) oraz ostrzeżenie o karalności podrabiania/ naśladowania bonu: NACHAHMUNG - STRAFBAR (pod faksymile podpisów).

Matryca do druku bonów o nominale 25 fenigów

1921 — 1922

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico obrazu

Pius IV (1499-1565) - portret

szkoła włoska

2. poł. XVI

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Muza Urania

Zampieri Domenico zw.Domenichino kopia

XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Znaleziono 36 obiektów

Kolekcje

17

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd