treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo, materiał
Autor, wytwórca
Miejsce powstania, znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja, status
Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: naśladownictwo

Obiekty

36
AV. Głowa cesarza w wieńcu laurowym w profilu w prawo. W otoku napis;
?NINVS - ARMENIA

RV. Siedząca bogini w lewo. W otoku pseudolegenda
?IP - P? - COS III

Barbarzyńskie naśladownictwo denara Marka Aureliusza

nieokreślona (mennica)

161

Muzeum Narodowe w Lublinie

środek płatniczy, pieniądz, moneta - Ujęcie rewersu. Moneta z promieniście ustawinonyni motywami heraldycznymi na rewersie. Nosi ślady gięcia i prostowania.

Nobel, naśladownictwo

1585 — 1587

Muzeum Narodowe w Szczecinie

moneta; naśladownictwo solida Anastazjusza - Ujęcie awersu. Moneta z wizerunkiem cesarza z hełmem ozdobionym diademem na awersie i stojącą uskrzydloną Wiktorią z krzyżem na rewersie.

Naśladownictwo solida Anastazjusza

Teodoryk, król Ostrogotów

471 — 526

Muzeum Narodowe w Szczecinie

złota moneta - Ujęcie awersu.  Złoty solid Walentyniana III. Powierzchnie są starte. Moneta jest zapewne ostrogockim naśladownictwem wybitym w Rawennie. Na awersie widnieje popiersie cesarza w diademie i udrapowanej szacie zwrócone twarzą w prawa stronę. Wokół nieczytelny napis. Na rewersie postać cesarza stojąca przodem z krzyżem w prawej ręce i wyobrażeniem Victorii w lewej. Prawa stopa spoczywa na postaci węża z ludzką głową. Po obu stronach postaci cesarza znajdują się starte litery R i V, a pod stopami napis COMOB. W otoku monety figuruje napis VICTORIA AUGGG.

Solid Walentyniana III

nieznany

425 — 455

Muzeum Narodowe w Szczecinie

szyfoniera francuska, siedmioszufladowa z blatem marmurowym

Mebel – semaniera [odmiana szyfoniery]

Mebel

nieznane

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

matryca do druku bonów o nominale 25 fenigów - ujęcie z przodu; Na tzw. bazie z prostokąta z ołowiu miedziana płytka z wytłoczonym negatywowym wizerunkiem bonu (odbicie lustrzane). W polu łukowata wstęga z napisem: ERSATZWERTZEICHEN. Powyżej w kwadracie z ząbkowanym rantem nominał: 25. Po bokach kwadratu stylizowany skrót słowa Pfennig: Pf - Pf. Pod wstęgą pasek z napisem: 25 PF. ZAHLT STÄDTISCHE KÄMMEREIKASSE/ DEM EINLIEFERER DIESES GELDSCHEINES. Poniżej faksymile podpisów osób odpowiedzialnych za emisję, między innymi Friedricha Ackermanna (1866–1931) – nadburmistrza Szczecina w latach 1907–1931. Całość ujęta w prostokątną ramkę ze skierowanymi w kierunku pola drobnymi łukowatymi ozdobnikami. W dłuższym dolnym boku ramki przerwa na druk numeru seryjnego bonu. Z płyty usunięto datę końca obiegu bonu: GÜLTIG BIS 31. MÄRZ 1922 (nad oznaczeniem nominału), miejsce i datę emisji bonu: Stettin, den 1. Mai 1921 (pod poziomą wstęgą, nad podpisami) oraz ostrzeżenie o karalności podrabiania/ naśladowania bonu: NACHAHMUNG - STRAFBAR (pod faksymile podpisów).

Matryca do druku bonów o nominale 25 fenigów

1921 — 1922

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico obrazu

Pius IV (1499-1565) - portret

szkoła włoska

2. poł. XVI

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Muza Urania

Zampieri Domenico zw.Domenichino kopia

XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Przód

Kanapa

nieznany

XIX/XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Tył

Parawan

nieznany

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Bok

Łóżko

nieznany

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Przód

Fotel

nieznany

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Przód

Fotel

nieznany

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Prezentowany zegar został wykonany z biskwitowej porcelany twardej, w pełnoplastycznej oprawie rzeźby figuralnej. Tematem jest para młodych pasterzy zapatrzonych w siebie ujęta w ruchu tanecznym. Kierują się w stronę ściętej kolumny, a na jej szczycie siedzą trzy uskrzydlone amorki, z których jeden trzyma w dłoniach róg obfitości. Ponadto u stóp pasterzy znajduje się, laska, kapelusz, dzban i koszyk. Dopełnieniem sceny są dwa gołąbki i konary krzewów. Stroje postaci nawiązują do antyku. Mechanizm zegara został wmontowany w kolumnę. Na białej tarczy cyfry rzymskie wskazujące godziny. Podłoże nawiazuje do ziemi pokrytej roślinnością. Ujęcie frontalne

Zegar kominkowy biskwit

XIX/XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Widok 1

Misa

Schnell, Martin

XVIII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Przód

Gong

nieznany

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Widok 1

Waza

nieznany

2. połowa XVIII wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

S/CS/1213/ML - Pólmisek pokrągły, gładki, szkliwiony, dekoracja malowana wielobarwnie. W lustrze malowane popiersie króla w koronie zamkniętej i zbroi, nad głową napis majuskułą w czarnym kolorze: KAZIMIERZ SPRAWIEDLIWY. Na kołnierzu fryz z liściasto-wolutowej girlandy, wilobarwnej, na ciemnobłękitnym tle.

Talerz z popiersiem Kazimierza Sprawiedliwego

Suska, Kazimiera

1882 — 1885

Muzeum Narodowe w Lublinie

szafka - sekretarzyk - Ujęcie z przodu; Prostopadłościan o konstrukcji skrzyniowej, wsparty na czterech prostych nóżkach , od góry zamknięty prostym gzymsem. Front podzielony na pięć części: najwyżej wąska szuflada z dwoma uchwytami w postaci toczonych gałek, poniżej płycinowe drzwi otwierane poziomo ( tworzą blat), zamykanie na zamek. Wewnątrz półki i szuflady : duża środkowa i dwie boczne, małe. Najniżej trzy szuflady: wąska, a pod nią dwie szersze. całość malowana na ciemny granat. Dekoracja motywami florystycznymi w kolorach: pomarańczowym, zielonym i białym. Na ścianach bocznych po dwa tulipany z wijącymi gałązkami. Na licu każdy element zdobiony kwiatami układającymi się w różne wzory. Na górnej szufladzie centralnie w rozecie upieszczono datę

Szafka - sekretarzyk

nieznany

początek XX wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Widok 1

Stolik

nieznany

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

sprzęt do drukowania i grafiki, matryca drukująca - Ujęcie z przodu. Matryca do drukowania tkanin z wykonanym w drewnie ornamentem o motywie geometrycznym.

Matryca do drukowania tkanin

nieznany

1701 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

bon - Ujęcie strony głównej bez poddruku. Jednostronny bon z nominałe 500 miliardów marek, z bladozielonym poddrukiem i czarnymi gotyckimi napisami.

500 miliardów marek

Ackermann, Friedrich

1923-11-05

Muzeum Narodowe w Szczecinie

tłok pieczętny - Ujęcie pieczęci; Na środku pieczęci umieszczono but do jazdy konnej, na obcasie, z wysoką cholewą i ostrogą, który zajmuje niewielką część pola tłoka. Uwagę zwraca dwugłowy orzeł siedzący na krawędzi cholewy. Kolejnym interesującym motywem na tłoku są gałązki róży będące symbolem cnoty, wdzięku doskonałości i honoru traktować należy jako element uszlachetniający pracę szewców. Kompozycji pieczęci dopełniają stosowne napisy.

Tłok pieczętny

Cech szewców z Białogardu

1799

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 36 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd