treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo, materiał
Autor, wytwórca
Miejsce powstania, znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja, status
Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: metafizyka

Liczba wyników: 8

Obiekty

5
MPOLIN-M54

Planeta

rzeźba

Bok, Teodor

1999

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

fotografia; W pracowni Apellesa XII - Ujęcie z przodu na białym tle. Czarno-biała, pozioma kompozycja rozświetlona od góry, ciemniejsza u dołu z punktem ostrości na dalszym planie. Na podłodze z płytek pcv leży obiekt w kształcie litery T, ujęty z góry, pod kątem, z częścią horyzontalną lekko przekręconą ku prawej, dolnej części kadru. Obiekt składa się z dwóch wiązek drewnianych listew i płótna, połączonych za pomocą sznurka oraz śrub. Część horyzontalna obiektu jest zdecydowanie ostrzejsza, lepiej widoczna od części wertykalnej, niewyraźnej i rozmazanej. Na porysowanej podłodze wyróżniają się koliste czarne linie.

W pracowni Apellesa XII

Smoczyński, Mikołaj

około 1984

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Forma odlewnicza - Ujęcie w pionie brodatymi twarzami w dół.  Jedna część dwudzielnej, kamiennej formy odlewniczej z wizerunkami brodatych twarzy. Wykonano ją ze steatytu zwanego też słoninowcem lub kamieniem mydlanym, który jest miękki i łatwy w obróbce. Zdaniem odkrywców służyć miała do odlewania haczyków do wędek i ciężarków do sieci. Dzisiaj najczęściej uważa się, że jest to forma do odlewu uchwytów niewielkich zawieszek, tzw. osełkowatych lub dzwoneczków. Uwagę zwracają przede wszystkim zróżnicowane wielkościowo wyobrażenia męskich twarzy o migdałowatym kształcie, z dużymi oczami i obfitym zarostem. Po wykonaniu odlewu uzyskiwano przedmiot z wizerunkiem czterech twarzy, uważany za okucie niewielkiej osełki. Forma jest starannie wykonana i nie ma żadnych śladów użytkowania.

Forma odlewnicza

nieznany

wczesne średniowiecze

Muzeum Narodowe w Szczecinie

grafika; Autobigrphy… I - Ujęcie z przodu. Na białej kartce papieru kolumna 44 linijek tekstu wyjustowanego do lewej strony, zapisanego w języku angielskim, w czarnym kolorze, wielkimi literami. U góry w nagłówku, po lewej stronie dane artysty: METAPHYSICAL - TELEPATHIC ACTIVITY | copyright by | ANDRZEJ DUDEK DURER All Plastic & Music HOCHART L.T.D | UL. KOLBUSZEWSKA 15/1 | 53 404 WROCŁAW Poland; obok z prawej cztery zmniejszające się ku prawej stronie sylwetki ludzkie.

Autobigrphy… I | Autobiografia… I

Dudek-Dürer, Andrzej

1983

Muzeum Narodowe w Szczecinie

grafika; Self Portrait - Ujęcie z przodu. Do prostokątnej, lekko pożółkłej kartki papieru przypięty trzema biurowymi zszywkami worek foliowy, przy jego górnej krawędzi zawiniętej do wewnątrz. Do worka została wciśnięta, pognieciona odbitka serigraficzna z czarnym nadrukiem ośmiu portretów tego samego mężczyzny z długimi włosami i zarostem na twarzy. Wszystkie ujęcia są w popiersiu, en face, tylko jedno – w prawym górnym rogu – od tyłu. Portrety ułożone po cztery w dwóch poziomych rzędach. Pod workiem z serigrafią, z prawej strony, lekko na skos postawiona podłużna ciemno-czerwona pieczęć. Tuż przy dolnej krawędzi arkusza z lewej strony napisany tytuł pracy, z prawej sygnatura artysty.

Self Portrait | Autoportret

Dudek-Dürer, Andrzej

1982

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 5 obiektów

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd