treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: cierpienie

Liczba wyników: 46

Obiekty

27
kolaż - Praca w układzie poziomym, która podzielona została na 3 pionowe, przylegające do siebie części umieszczone w centralnej części tła. Lewa część jest mniejsza od pozostałych i została umieszczona na ich osi. Jest to naklejone na tło czarno-białe odwzorowanie fotografii lotniczej, na którym widać siatkę dróg, pól oraz zabudowań z prostokątnym jaśniejszym obszarem po środku. Część centralną stanowi naklejony na podłoże barwny rysunek na białym tle. Jego większym fragmentem (ok. 2/3 od dołu) jest bardzo schematyczny szkic ołówkiem oraz kształty trójkątne oraz swobodne kreski, a po jego prawej stronie widoczna jest prosta pionowa linia, od której odchodzą skośne kreski. W środkowej części rysunku, częściowo ukryty pod tymże kreskowaniem, słabo widoczny uproszczony rysunek dwóch krów ciągniętych przez człowieka, wykonany jasnoczerwoną kredką. Tuż przy lewej krawędzi, po środku, wyodrębniony został niewielki czworokąt wypełniony jednolicie kryjącą, srebrną farbą. Nieznacznie poniżej jego osi, tuż przy prawej krawędzi rysunku, znajduje się nierównomierna plama barwna wypełniona skośnym kreskowaniem trzema odcieniami koloru zielonego. Od góry, ok. 1/3 kompozycji stanowi żółte lawowane tło. Prawa, trzecia część całej kompozycji, to wykonane ołówkiem bezpośrednio na podłożu, nieregularnie rozmieszczone kółka o różnej średnicy wypełnione na czerwono. Widoczny kontur ołówka nadaje im trójwymiarowości.

1939-2001 (Jedwabne), No. 3 

kolaż

Zakrzewski, Włodzimierz Jan

XXI wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Bodhisattwa Guanyin - ujęcie z przodu; Duża, wykonana ze złoconego brązu figura przedstawia siedzącą w pozie medytacyjnej kobietę Bodhisattwę Guanyin (chin. 观音, sanskr. Awalokiteśwara, tyb. Czenrezig). Postać ma spuszczone, przymknięte oczy, symetryczną, pełną twarz o pogodnym i spokojnym wyrazie oraz gładko zaczesane włosy, schowane pod diademem i zaciągniętą na głowę tkaniną. Ubrana jest w długie, warstwowe, jedwabne szaty królewskie oraz wyszukaną, ciężką biżuterię książęcą: diadem, w którego centrum znajduje się niebiański Budda Amitabha (sanskr. Amitābha); pary dużych, okrągłych kolczyków ze spiczastymi zawieszkami oraz grubego naszyjnika z klejnotem, od którego odchodzi siedem pasów korali z wisiorkami. Jej prawa dłoń uniesiona na wysokości klatki piersiowej ułożona jest pionowo, jej środkowy palec i kciuk tworzą okrąg trzymając niezidentyfikowany, haczykowaty przedmiot. Poniżej znajduje się ustawiona poziomo lewa dłoń, która ściska niewielką wazę.

Bodhisattwa Guanyin

nieznana

1701 — 1800

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Zmięty i odprasowany - ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie poziomym, jednoplanowa z odcieniami brązów, różu, czerwieni, bieli, ugru na tle utrzymanym w szarościach. Leżąca postać mężczyzny wypełnia szerokość obrazu i zajmuje 2/3 wysokości kompozycji od góry. Neutralna szara płaszczyzna tła przedzielona jest po lewej stronie pasem pionowym w kolorze szarym o stalowym odcieniu. Tors, fragment głowy i ręka mieszcząca się w strefie pasa potraktowane płasko. Fragment głowy po lewej poza pasem oraz nogi, spodnie zdeformowane, tkanina pofałdowana.

Zmięty i odprasowany

Grzywacz, Zbylut

1971

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Rzeźba ogrodowa przedstawia Kleopatrę z wężem oplecionym wokół ręki, wgryzającym się w pierś. Rzeźba umieszczona na prostopadłościennym postumencie.

Kleopatra

Rzeźba

Jan Albrecht Siegwitz

XVIII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

pieta - ujęcie z przodu; Rzeźba o pionowej kompozycji przedstawia dwufigurową grupę: Marię trzymającą martwe ciało Chrystusa. Sylwetka Marii ukazana frontalnie wsparta jest na kamiennym zboczu porośniętym darnią widocznym po bokach i poniżej postaci. Twarz o zaokrąglonych policzkach otacza falująca fryzura długich włosów. Głowę okrywa długi marszczony welon. Obszerny płaszcz nałożony na suknię o długich szerokich rękawach zagina się tworząc głębokie, światłocieniowe fałdowania i szerokie płaszczyzny na krawędziach. Ciało Chrystusa o nieco pomniejszonych proporcjach oddane jest naturalistycznie. Wsparte na kolanie matki osuwa się diagonalnie od jej prawej dłoni podtrzymującej głowę syna, ku lewej nisko opuszczonej i podpierającej tors tuż poniżej ciętej w szeroko rany w boku. Dłońmi oraz wysuniętym do przodu i ustawionym nieco wyżej swym prawym kolanem podtrzymuje osuwające się diagonalnie martwe ciało Chrystusa o pomniejszonych proporcjach.

Pieta

warsztat szczeciński

około 1520

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Ujęcie z góry, recto, kartka zapisana pismem odręcznym

List do Natalii Zajczyk

Zimmermann, Anna

1950-05-25

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico obrazu

Staruszka - portret

malarz holenderski kopia

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Ofiara Ifigenii

malarz flamandzki

pocz. XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

głowa - Ujęcie z góry; Z nieregularnego bloku szarożółtego kamienia wyłoniona twarz kobieca o grubych rysach, z czołem przykrytym falistymi włosami.

Głowa kobiety - Wichura

głowa

Utech, Joachim

1937

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 27 obiektów

Kolekcje

19

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd