treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo, materiał
Autor, wytwórca
Miejsce powstania, znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja, status
Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: cierpienie

Obiekty

27
kolaż - Praca w układzie poziomym, która podzielona została na 3 pionowe, przylegające do siebie części umieszczone w centralnej części tła. Lewa część jest mniejsza od pozostałych i została umieszczona na ich osi. Jest to naklejone na tło czarno-białe odwzorowanie fotografii lotniczej, na którym widać siatkę dróg, pól oraz zabudowań z prostokątnym jaśniejszym obszarem po środku. Część centralną stanowi naklejony na podłoże barwny rysunek na białym tle. Jego większym fragmentem (ok. 2/3 od dołu) jest bardzo schematyczny szkic ołówkiem oraz kształty trójkątne oraz swobodne kreski, a po jego prawej stronie widoczna jest prosta pionowa linia, od której odchodzą skośne kreski. W środkowej części rysunku, częściowo ukryty pod tymże kreskowaniem, słabo widoczny uproszczony rysunek dwóch krów ciągniętych przez człowieka, wykonany jasnoczerwoną kredką. Tuż przy lewej krawędzi, po środku, wyodrębniony został niewielki czworokąt wypełniony jednolicie kryjącą, srebrną farbą. Nieznacznie poniżej jego osi, tuż przy prawej krawędzi rysunku, znajduje się nierównomierna plama barwna wypełniona skośnym kreskowaniem trzema odcieniami koloru zielonego. Od góry, ok. 1/3 kompozycji stanowi żółte lawowane tło. Prawa, trzecia część całej kompozycji, to wykonane ołówkiem bezpośrednio na podłożu, nieregularnie rozmieszczone kółka o różnej średnicy wypełnione na czerwono. Widoczny kontur ołówka nadaje im trójwymiarowości.

1939-2001 (Jedwabne), No. 3 

kolaż

Zakrzewski, Włodzimierz Jan

XXI wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Bodhisattwa Guanyin - ujęcie z przodu; Duża, wykonana ze złoconego brązu figura przedstawia siedzącą w pozie medytacyjnej kobietę Bodhisattwę Guanyin (chin. 观音, sanskr. Awalokiteśwara, tyb. Czenrezig). Postać ma spuszczone, przymknięte oczy, symetryczną, pełną twarz o pogodnym i spokojnym wyrazie oraz gładko zaczesane włosy, schowane pod diademem i zaciągniętą na głowę tkaniną. Ubrana jest w długie, warstwowe, jedwabne szaty królewskie oraz wyszukaną, ciężką biżuterię książęcą: diadem, w którego centrum znajduje się niebiański Budda Amitabha (sanskr. Amitābha); pary dużych, okrągłych kolczyków ze spiczastymi zawieszkami oraz grubego naszyjnika z klejnotem, od którego odchodzi siedem pasów korali z wisiorkami. Jej prawa dłoń uniesiona na wysokości klatki piersiowej ułożona jest pionowo, jej środkowy palec i kciuk tworzą okrąg trzymając niezidentyfikowany, haczykowaty przedmiot. Poniżej znajduje się ustawiona poziomo lewa dłoń, która ściska niewielką wazę.

Bodhisattwa Guanyin

nieznana

1701 — 1800

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Zmięty i odprasowany - ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie poziomym, jednoplanowa z odcieniami brązów, różu, czerwieni, bieli, ugru na tle utrzymanym w szarościach. Leżąca postać mężczyzny wypełnia szerokość obrazu i zajmuje 2/3 wysokości kompozycji od góry. Neutralna szara płaszczyzna tła przedzielona jest po lewej stronie pasem pionowym w kolorze szarym o stalowym odcieniu. Tors, fragment głowy i ręka mieszcząca się w strefie pasa potraktowane płasko. Fragment głowy po lewej poza pasem oraz nogi, spodnie zdeformowane, tkanina pofałdowana.

Zmięty i odprasowany

Grzywacz, Zbylut

1971

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Rzeźba ogrodowa przedstawia Kleopatrę z wężem oplecionym wokół ręki, wgryzającym się w pierś. Rzeźba umieszczona na prostopadłościennym postumencie.

Kleopatra

Rzeźba

Jan Albrecht Siegwitz

XVIII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

pieta - ujęcie z przodu; Rzeźba o pionowej kompozycji przedstawia dwufigurową grupę: Marię trzymającą martwe ciało Chrystusa. Sylwetka Marii ukazana frontalnie wsparta jest na kamiennym zboczu porośniętym darnią widocznym po bokach i poniżej postaci. Twarz o zaokrąglonych policzkach otacza falująca fryzura długich włosów. Głowę okrywa długi marszczony welon. Obszerny płaszcz nałożony na suknię o długich szerokich rękawach zagina się tworząc głębokie, światłocieniowe fałdowania i szerokie płaszczyzny na krawędziach. Ciało Chrystusa o nieco pomniejszonych proporcjach oddane jest naturalistycznie. Wsparte na kolanie matki osuwa się diagonalnie od jej prawej dłoni podtrzymującej głowę syna, ku lewej nisko opuszczonej i podpierającej tors tuż poniżej ciętej w szeroko rany w boku. Dłońmi oraz wysuniętym do przodu i ustawionym nieco wyżej swym prawym kolanem podtrzymuje osuwające się diagonalnie martwe ciało Chrystusa o pomniejszonych proporcjach.

Pieta

warsztat szczeciński

około 1520

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Ujęcie z góry, recto, kartka zapisana pismem odręcznym

List do Natalii Zajczyk

Zimmermann, Anna

1950-05-25

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico obrazu

Staruszka - portret

malarz holenderski kopia

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Ofiara Ifigenii

malarz flamandzki

pocz. XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

głowa - Ujęcie z góry; Z nieregularnego bloku szarożółtego kamienia wyłoniona twarz kobieca o grubych rysach, z czołem przykrytym falistymi włosami.

Głowa kobiety - Wichura

głowa

Utech, Joachim

1937

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Obraz olejny na płótnie. Postać Chrystusa ujęta 3/4, lekko zwrócona w prawo. Ciało odkryte do bioder, ciemnobeżowe, kontury wycieniowane szarobrązowe. Zaznaczone obojczyki, żebra i przepona. Na biodrach biało-szara przepaska. Ręce zgięte w łokciach, skrzyżowane na przegubach dłoni z rozpostartymi lekko palcami. Związane szaro-brązową linką, splot zaznaczony bielą. W prawej ręce brunatno-czarna palma męczeństwa (w postaci pałki wodnej), oparta o prawe ramię i wychodząca poza nie ukośnie na zewnątrz, na wysokość głowy. Na ramionach Chrystusa płaszcz o zgaszonej czerwieni, lekko nakrywając prawy obojczyk spływa ku dołowi z tyłu, przez lewę ramię przechodzi do przodu, przysłaniając część torsu oraz ramię. Załamuje się na zgięciu i fałdą spływa w dół, przysłaniając uda. Fałdy wycieniowane ciemniejszą czerwienią w odcieniu brązu i paskami przezroczystego, zgaszonego pomarańczu. Płaszcz zawiązany jest pod szyją czarną tasiemką, na kokardę. Twarz Chrystusa okolona krótką brązową brodą, nad rozchylonymi czerwonymi ustami brązowe wąsy. Wokół ust i nosa wycieniowane bruzdy. Nos prosty, oczy brązowe, duże lekko migdałowe o rozjaśnionych powiekach, brwi brązowe proste. Owal o zaznaczonych kościach policzkowych. Wokół głowy aureola w kolorze złamanej żółci. Od głowy odchodzą na przemian po 3 rodzaje promieni. Białe, proste (środkowy dłuższy falisty), szaro-oliwkowe. Tło obrazu ciemnoszare z odcieniem różu i beżu. Po lewej stronie w dołu zaznaczona balustrada ze sterczynami.

Chrystus w koronie cierniowej - Ecce Homo

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Obraz przedstawiający Matkę Boską Karmiącą, wykonany farbami olejnymi na odwrociu szkła w kolorach: niebieskim, zielonym, złotym i czerwonym. W górnych rogach dwa klęczące anioły. Bez ram. Składa się z 3 szkieł złożonych i sklejonych papierem.

Matka Boska Karmiąca

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/1561/5 - Przedstawienie cmentarza wśród drzew. Na pierwszym planie kobieta w czarnym płaszczu klęczy przy nagrobku ze stojącą rzeźbą płaczki. Kobieta zbolała, zapłakana, lewą ręką podpiera głowę, prawą wspiera na płycie, pochyla się w kierunku pomnika. Na płycie okrągły wieniec, na cokole nieczytelny napis. Stojąca rzeźba płaczki w długiej sukni i w zawoju na głowie, lekko pochylona w kierunku płaczącej kobiety. Za pomnikiem rozłożyste drzewo. W tle nagrobki i krzyże, niektóre przechylone, między nimi zarośla, w tle wysokie drzewa.

Cmentarz

Barwicki, Władysław

1913

Muzeum Narodowe w Lublinie

Portret Jana Lemańskiego. Postać starszego mężczyzny ujęta w popiersiu, lekko zwrócona w prawą stronę. Ubrany w biała koszulę i ciemny surdut. Twarz pociągła. Czoło wysokie z zakolami. Oczy duże, brwi krzaczaste, nos prosty. Wąsy długie, podkręcone. Długa, wąska bródka. Policzki bez zarostu. Tło malowane szerokimi, wyraźnymi pociągnięciami pędzla w kolorze jasno i ciemnobrązowym.

Portret Jana Lemańskiego

Krzyżanowski, Konrad

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok 1

Kropielnica

nieznany

połowa XVIII wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

grafika: portret - Ujęcie z przodu. Przedstawienie dwojga siedzących starych osób, pogrążonych w smutku mężczyzny i kobiety, na arkuszu w układzie poziomym.

Eltern | Rodzice (Portret starej kobiety i mężczyzny)

portret

Kollwitz, Käthe

1919

Muzeum Narodowe w Szczecinie

figura ołtarzowa; Święta Weronika - Ujęcie z przodu; Smukła kobieca figura stojąca frontalnie o wydłużonej sylwetce i drobnej twarzy, polichromowana i złocona. Święta, ubrana w suknię z wysokim stanem, przewiązaną luźno opuszczonym pasem z klamrą oraz w długi płaszcz, trzyma przed sobą chustę z reliefowym wizerunkiem głowy Chrystusa w koronie cierniowej. Niewielką głowę figury otula chusta spływającą na ramiona i marszczona pod szyją podwiką. Twarz, o oczach zapatrzonych w dal i lekko pochylona w lewą stronę, wyraża smutek. Na prawym policzku świętej wydrążona rana cięta. Tył płaski, typowy dla rzeźb przyściennych. Brak prawej dłoni. Wyłamania drewna przy podstawie. Znaczne ubytki polichromii i złoceń.

Święta Weronika

figura ołtarzowa

warsztat szczeciński

około 1520 — 1530

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Medal Zwycięstwa i Wolności - Awers: w środku medalion z orłem państwowym (wzór z 1927 r. bez korony); w otoku napis majuskułą KRAJOWA RADA NARODOWA, pierwsze i trzecie słowo rozdzielone związanymi ze sobą liśćmi dębu z dwoma żołędziami. Zawieszenie z przylutowanego uszka i przewleczonego, zlutowanego kółeczka z gładkiego drutu. Wstążka z czerwonego rypsu.

Medal Zwycięstwa i Wolności

Mennica Państwowa

1946 — 1989

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico obrazu

Św. Józef, Chrystus i Anioł

Batoni Pompeo Girolamo ?

1740 - 1787

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Św. Sebastian

szkoła bolońska

XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu. Dynamiczna, wielopostaciowa scena tortur. Półnagi Erazm wygięty w łuk. Jego lędźwie i uda oparte są o ławę, a ręce związane nad głową. Wnętrzności Erazma nakręcane są na kołowrót. Spod niego na ziemię spływa czerwony ornat. Wokół cisną się gapie i oprawcy. Na tle nieba są pomnik, kolumny i para puttów.

Męczeństwo św. Erazma

Poussin Nicolas wg

kon. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

fotografia - Ujęcie z przodu. Fotografia barwna oprawiona w białe passe-partout i ramy z jasnego surowego drewna. Przedstawienie szerokiej, piaszczystej plaży z faliście układającą się linią brzegową, spokojną taflą morza po lewej stronie i wielopiętrową, nadbrzeżną zabudową po prawej. Na pierwszym planie postać kucającego, ubranego na biało mężczyzny zapalającego wbite w piasek świece. Wokół niego rozrzucone białe ubrania, po jego lewej stronie wetknięte w piasek kwiaty.

Untitled (Spain) | bez tytułu (Hiszpania)

Huttner Per

2006

Muzeum Narodowe w Szczecinie

malarstwo religijne - ujęcie z przodu; Na jasnej płaszczyźnie wzgórza przedstawiony tłum ludzkich postaci wokół przygotowanego krzyża. Widać męską postać ubraną na biało, stojąca w padającym z góry świetle wśród zgromadzonego tłumu. W tle fioletowe niebo.

Golgota

malarstwo religijne

Styka Jan

około 1896

Muzeum Narodowe w Szczecinie

scena rodzajowa - ujęcie z przodu; Kompozycja realistyczna w układzie leżącego prostokąta, utrzymana w tonacji szaro-brunatnej, rozjaśnionej w lewej części obrazu. Na pierwszym planie, na lewo od osi kompozycji, postać martwego chłopca leżącego na płaszczu żołnierskim, rozłożonym na podłodze. U jego głowy klęcząca, rozpaczająca kobieta, w ciemnym stroju. Wzdłuż ścian pomieszczenia ustawiono drewniane prycze, na których, jak również na podłodze, śpiące pokotem postacie. Na krawędzi pryczy, obok rozpaczającej kobiety, siedzący mężczyzna podpierający głowę ręką, w której trzyma futrzaną czapkę. Przy lewej krawędzi obrazu postać mężczyzny w rozpiętym wojskowym płaszczu, za nim widoczny częściowo w uchylonych drzwiach żołnierz. W lewym dolnym rogu część nagiej nogi śpiącego na fragmentarycznie widocznej pryczy. Przy górnej krawędzi obrazu rozwieszone części garderoby.

Na etapie

scena rodzajowa

Malczewski, Jacek

1895

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 27 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd