treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo, materiał
Autor, wytwórca
Miejsce powstania, znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja, status
Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: kupcy

Obiekty

23
złoty gulden - Ujęcie rewersu. Moneta z jabłkiem cesarskim w bordiurze na awersie i wizerunkiem świętego Lebuina na rewersie. Na rewersie: siedzący św. Lebuin, napis w otoku: MOT - DE - DAV - ENTRIA88.

Złoty gulden

Fryderyk III Habsburg

1488

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rak żelazny - Ujęcie przodu ze skosu z lewej; Rak żelazny trójramienny z czworobocznej sztabki żelaznej z haczykiem na końcu każdego ramienia.

Rak żelazny

Słowianie

700 — 1250

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Fotografia kolorowa. Fotel z ciemnego drewna. Siedzisko obite skórą w kolorze ciemnego brązu wpadającego w bordo. Oparcie ażurowe z motywem roślinnym. Pośrodku na tarczy herb Malborka przedstawiający fragment murów z trzema wieżami i płynącą poniżej rzeką. W zwieńczeniu oparcia korona podtrzymywana z dwóch stron przez lwy. Podłokietniki lekko profilowane zakończone głowami lwów. Dolna rama i nogi spiralne.

Fotel

nieznany

ok. 1890

Muzeum Zamkowe w Malborku

Fotografia kolorowa. Fotel z ciemnego drewna. Siedzisko obite skórą w kolorze ciemnego brązu wpadającego w bordo. Oparcie ażurowe z motywem roślinnym. Pośrodku na tarczy herb Elbląga, składający się z dwóch krzyży ułożonych jeden pod drugim. W zwieńczeniu oparcia korona podtrzymywana z dwóch stron przez lwy. Podłokietniki lekko profilowane, zakończone głowami lwów. Dolna rama i nogi spiralne.

Fotel

nieznany

ok. 1890

Muzeum Zamkowe w Malborku

1 uncja cyny - rewers; Na rewersie w kreskowej obwódce herb Greifswaldu, na pniu drzewa Gryf wspięty w lewo, dzielący datę emisji: 16 - 31. Powyżej oznaczenie nominału, rzymska cyfra; I. Napis w otoku: ✤ NECESSITAS ▪ [...] W [...] D [...] S. Obwódka zewnętrzna kreskowa.

1 uncja cyny

1631

Muzeum Narodowe w Szczecinie

50 fenigów - Ujęcie z przodu; Na niewielkim kwadratowym błękitnym kartoniku przy górnej krawędzi nad poziomą belką napis: Stadt Bärwalde in Pom. Poniżej oznaczenie nominału: Gut für/ 50 - Pf. W prawym dolnym narożniku czarnym atramentem w wyznaczone pole wpisano numer kolejny bonu: No: 1565. Po przekątnej od lewego dolnego narożnika faksymile podpisu odbite w fioletowym tuszu: Strockmann.

50 fenigów

1921

Muzeum Narodowe w Szczecinie

strona 1 i 4

List do Zofii Dutkiewicz-Baruch

Baruch, Witold Wacław

1941-12-21

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico obrazu

Widok na Pont Neuf

nieznany wg ryciny Stefano della Belli

po 1646

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Trofea myśliwskie

Aelst Willem van

po ok. 1675

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

S/Mt/353/ML - Taca owalna na czterech odlewanych nóżkach wolutowych, z wąską, profilowaną krawędzią fazowaną i obramowaną rocaille'ami. Wzdłuż krawędzi trybowany ornament rocaille'owy, środek gładki. Pierwotnie złocona, czego ślady widoczne są w partiach pokrytych ornamentem. Przy brzegu obok ornamentu bite 2 punce ze znakami.

Taca

Stenglin, Johann

1743 — 1745

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/CS/1334/1-2/ML - Międzygórska Fabryka Fajansu (Kijów; 1798-1875) (wytwórnia)

Filiżanka ze spodkiem

Międzygórska Fabryka Fajansu

1836

Muzeum Narodowe w Lublinie

Wycinanka koloru brązowego – gwiazda, przypominająca kształtem gwiazdę kolędniczą. Ośmioramienna. Każde ramię zakończone pomponem. W środku układ ze strzałek i nacięć w formie płatków.

Wycinanka

Słabczyńska, Anna

2011

Muzeum Narodowe w Lublinie

E/880/ML - Spódnica wykonana z brokatu, różnobarwna w kwiaty. Przewaga koloru złotego. Posiada lnianą podszewkę. Na przodzie wstawione lniane płótno w pasy. Noszona przez zamężne kobiety, bogate mieszczki tarnogrodzkie.

Spódnica

nieznany

1790 — 1810

Muzeum Narodowe w Lublinie

E/793/ML - Gorset z tkaniny brokatowej. Tło barwy ceglastej. Na nim równoległe linie faliste tkane złotem w kwiatki 8-płatkowe. Lamówka błękitna o ząbkowanym brzegu. Podszewka z płótna lnianego samodziałowego. Szyty ręcznie nicią lnianą, lamówka – jedwabną. Składa się z 2 przodów, 2 trójkątnych kliników bocznych i pleców. Plecy rozcięte od dołu. Kliniki wstawione w rozcięciu tworzą klapki zachodzące na siebie. Klapki z 4 listewkami do sznurowania.

Gorset

nieznany

1690 — 1710

Muzeum Narodowe w Lublinie

Na pierwszym planie trzy drzewa o bezlistnych gałęziach. Z prawej strony, między drzewami, stragan z parasolem i wózkiem. W tle widoczny fragment architektury krakowskich sukiennic. Widoczne dwa łuki arkad, w podcieniach jarzące się lampy gazowe. Nad jedna z arkad rozświetlone okno. Za straganem, z prawej strony, zarys kamienic pierzei rynku. Nad nimi granatowe niebo.

Sukiennice wieczorem

Czajkowski, Józef

1936

Muzeum Narodowe w Lublinie

Kompozycja figuralna złożona z trzech postaci w ujęciu do pasa, które wydobywa z gęstego mroku  światło padające z góry od lewej strony. Po prawej Piłat - w średnim wieku , z ciemną brodą, ubrany w luźną czerwoną szatę, z białym turbanem na głowie; spogląda w dół na dłonie wyciągnięte nad misą. Po lewej sługa - młody ciemnowłosy, w prawej ręce trzyma metalowy dzban, z którego polewa wodą dłonie Piłata. Pośrodku - górując nieco nad pozostałymi - drugi sługa, stary, z łysą czaszką i siwą brodą, pochylony, prawą ręką zdejmuje  ręcznik przewieszony przez lewe ramię. 
Tonacja barwna ciemna z przewagą brązów, ciemnoczerwona szata Piłata, zielonkawy strój młodego sługi, ciemnoszary starego, jasne plamy to biały turban Piłata i koszula młodego sługi, karnacja ciał ciemna,

Piłat umywający ręce

Brugghen, Hendrick ter

1617

Muzeum Narodowe w Lublinie

lico

Bogurodzica Hodigitria

ikona

1890 — 1899

Muzeum – Zamek w Łańcucie

bransoleta, biżuteria - Ujęcie z przodu z góry. Zamknięta, kamienna, okrągła bransoleta w kolorze grafitowym. Zewnętrzna powierzchnia bransolety gładka, a wewnętrzna szorstka.

Bransoleta męska

nieznany

między 1930 — 1940

Muzeum Narodowe w Szczecinie

wieszak ubraniowy - Ujęcie z przodu; Drewniany wieszak na ubrania, płaski. Hak metalowy. Na pionowej części haka drewniana opaska.

Wieszak ubraniowy

Lewinsky & Jacobi, Szczecin (1901-1933)

1907 — 1933

Muzeum Narodowe w Szczecinie

dzban na wino komunijne - Ujęcie ze skosu z prawej; Cylindryczny dzban o korpusie lekko zwężającym się ku dołowi, wsparty na wysklepionej stopie i nakryty spłaszczoną pokrywą na zawiasie.. Wylew trójkątny, faliście wycięty, częściowo przesłonięty. Esowato wygięte ucho. Korpus dzbana zdobi grawerowana i złocona dekoracja. Na boku w wieńcu z liści laurowych medalion portretowy w którym ukazana jest młoda kobieta o włosach gładko zaczesanych nad czołem i ujętych w koczek, z drobnymi loczkami przy twarzy, w odsłaniającej ramiona sukni z bufiastymi rękawami, na jej szyi okrągły medalion i naszyjnik z pereł. Zgodnie z podpisami portret przedstawia Elisabeth Brüsewitz. Wylew w otoczeniu płomieni, poniżej anioł trzymający wieniec laurowy z inskrypcją fundacyjną.

Dzban na wino komunijne

Tesmer, Gotffried

1677

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 23 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd