treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo, materiał
Autor, wytwórca
Miejsce powstania, znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja, status
Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: bagna

Obiekty

30

Figura Buddy

1401 — 1600

Muzeum Okręgowe w Toruniu

Figura Buddy

1401 — 1600

Muzeum Okręgowe w Toruniu

Mapa drukowana 1061 Daber II - Ujęcie z przodu; Mapę 1061 Daber II opracowano w 1890, wydano w 1892, a dodrukowano w 1912 roku. Obejmuje obszar w pobliżu miejscowości Daber, Kreis Naugard, Reg. Bez. Stettin, Prov. Pommern, dziś Dobra (Nowogardzka), pow. łobeski, woj. zachodniopomorskie, Polska. Jest jedynym zachowanym egzemplarzem arkusza przedwojennej mapy topograficznej oznaczonego godłem 1061, zawierającym dane o lokalizacji obiektów i ich nazw w zasobie archiwalnym Flurnamen Sammlung. Na drukowanej mapie ręcznie naniesiono warstwę z numeracją obiektów fizjograficznych odnoszących się do miejscowości: Walsleben, dziś Korytowo; Voigtshagen, dziś Wojtaszyce; Plantikow, dziś Błądkowo; Kramonsdorf, dziś Krzemienna; Daber; Pagenkopf, dziś Bagna; Schönwalde, dziś Mokre; Weitenhagen, dziś Grzęzno; Breitenfelde, dziś Dobropole; Harmelsdorf, dziś Nastazin.

1061 Daber | Dobra (Nowogardzka)

Messtischblatt

Holsten, Robert

1931 — 1939

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Mapa drukowana 1060 Eichenwalde I - Ujęcie z przodu; Mapę 1060 Eichenwalde I opracowano w 1890, wydano w 1892, a dodrukowano w 1919 roku. Obejmuje obszar w pobliżu miejscowości Eichenwalde, Kreis Naugard, Reg. Bez. Stettin, Prov. Pommern, dziś Dębice, pow. goleniowski, woj. zachodniopomorskie, Polska. Jest jedynym zachowanym egzemplarzem arkusza przedwojennej mapy topograficznej oznaczonego godłem 1060, zawierającym dane o lokalizacji obiektów i ich nazw w zasobie archiwalnym Flurnamen Sammlung. Na drukowanej mapie ręcznie naniesiono warstwę z numeracją obiektów fizjograficznych odnoszących się do miejscowości: Schönhagen, dziś Osina; Wangeritz, dziś Węgorzyce; Pflugrade, dziś Redło; Walsleben, dziś Korytowo; Hohenschönau, dziś Jenikowo; Matzdorf, dziś Maciejewo; Neuendorf, dziś Jarosławki; Freiheide, dziś Godowo; Neu Massow, dziś Maszewko; Eichenwalde, dziś Dębice; Pagenkopf, dziś Bagna; Resehl, dziś Radzanek; Massow, dziś Maszewo; Wittenfelde, dziś Bielice; Harmelsdorf, dziś Nastazin; Falkenberg, dziś Sokolniki

1060 Eichenwalde | Dębice

Messtischblatt

Holsten, Robert

1931 — 1939

Muzeum Narodowe w Szczecinie

drewniana, rzeźbiona figura - Ujęcie z przodu. Drewniana, rzeźbiona figura smukłej postaci znajdującej się w pozycji siedzącej. Długa broda ciągnąca się aż do kolan. Prawa dłoń spoczywa na kolanie, lewa trzyma brodę.

Postać Nommo

nieznany

między 1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Topór zdobiony - Ujęcie topora z przodu w poziomie. Topór wykonano ze zrzutki poroża jelenia. W grubszej części przedmiotu znajduje się wywiercony otwór na stylisko. Powierzchnia topora w dużej mierze pokryta jest zdobieniem, tzw. motywem oczkowym, skłądającym się z kółeczka z zaznaczonym środkiem. Znajduje się tu także znak przypominający dużą literę

Topór zdobiony

kultura nordyjska

około 900 p.n.e. — 550 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Kabłąk zapinki z brązu - Ujęcie z góry z tyłu. Zapinka z brązu; zachował się tylko kabłąk jednoczęściowy, przechodzący w odgiętą w górę nóżkę, zachowany jest jeden zwój sprężynki.

Kabłąk zapinki

nieznany

przed naszą erą (p.n.e.) 200 — 1

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Naszyjnik kołnierzowaty z cienkiej brązowej blachy. - Ujęcie z przodu. Naszyjnik kołnierzowaty z cienkiej brązowej blachy zdobionej żłobkowaniami i delikatnymi zygzakami. Posiada zapięcie w formie haczyka.

Naszyjnik kołnierzowaty

kultura łużycka

około 750 p.n.e. — 550 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Naszyjnik wieńcowaty typu Wendelring - Ujęcie tyłu naszyjnika. Naszyjnik wieńcowaty charakteryzują szerokie, sfałdowane skrzydełka o ostrych krawędziach. Uzyskano je poprzez rozkuwanie i długotrwałe rozklepywanie pręta, pierwotnie o kwadratowym przekroju. Był skręcany wokół własnej osi przy kilkukrotnej zmianie kierunku skrętu. Czworokątne zakończenia naszyjnika ozdobione ornamentem punktowym wieńczy haczykowate zapięcie. Zabytek zachował się w dwóch częściach

Naszyjnik wieńcowaty typu Wendelring

kultura nordyjska

około 600 p.n.e. — 400 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

pejzaż - Bagno - ujęcie z przodu; Rycina z teki grafik warsztatowych Stowarzyszenia Artystów włoskich L’acquaforte. Società d’artisti Italiani, wydanego w Turynie przez Carla Loverę, rocznik II, 1870 przedstawia panoramę bagien i mokradeł. W prostokątnym, poziomym obramieniu konturowym widok rozległego pejzażu włoskiej równiny otoczonej pasmem górskim widocznym na horyzoncie. Na pierwszym planie płytkie rozlewisko porośnięte trzcinami. W głębi po lewej stronie, przy brzegu, na którym rośnie stare drzewo, na tle oświetlonej wody widoczna sylwetka pochylonego rybaka na dziobie łódki. Dalekie brzegi otaczające bagno porośnięte są lasem łęgowym.

Il Padule | Bagno

pejzaż

Breme, Ferdinando Arborio Gattinara

1870

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Płaski krajobraz bagienny. Mokradła z kępami zielono-żółtej trawy. Z prawej strony żółta, wysoka trawa. W głębi stogi siana stojące na drewnianych stelażach. Dwa z prawej strony, jeden z lewej. Między nimi sylwetka biegnacego łosia. Widoczne jego odbicie w wodzie. Na horyzoncie wąska, zamglona, ściana lasu.

Łoś na trzęsawisku

Weyssenhoff, Henryk

1903

Muzeum Narodowe w Lublinie

sztylet typu Orda-Łaba - Ujęcie z góry skosem w lewą stronę. Okazały sztylet z brązu charakteryzuje szerokie trójkątne ostrze zespolone przy pomocy pięciu nitów z masywną rękojeścią. Powierzchnia ostrza zdobiona jest motywem trójkąta.

Sztylet typu Odra-Łaba

grupa płońska

około 1700 p.n.e. — 1600 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

pejzaż - ujęcie z przodu; Krajobraz nizinny z drzewem na pierwszym planie. Dookoła ukwiecona łąka w kolorach zielonym, beżowym, żółtym i czerwonym. Za drzewem połyskuje błękitem rozlewisko bagienne. W tle zieleń lasu. Niebo w kolorach szaro-biało-niebieskim ze smugami delikatnego fioletu.

Pejzaż bagienny z okolic Kopytnika | Manhagener Moor

pejzaż

Kühn Max

1926

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Siekierka z brązu - Ujęcie w poziomie z przodu ostrzem w lewą stronę. Siekierka z brązu o smukłej formie, lejkowatej piętce, wąskim i wklęsłym u podstawy obuchu oraz rozszerzonym wachlarzowato ostrzu.

Siekierka

grupa wkrzańsko-zachodniopomorska

przed naszą erą (p.n.e.) 1600 — 1300

Muzeum Narodowe w Szczecinie

broń - Ujęcie z przodu. Brązowy miecz z rękojeścią zakończoną tarczką oraz szeroką głownią. Całość jest bogato zdobiona ornamentem punktowym oraz nacięciami.

Miecz

kultura łużycka

około 1200 p.n.e. — 1000 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Pinceta (szczypce) z brązu. - Ujęcie z boku. Pinceta (szczypce) z brązu.

Szczypczyki

nieznany

młodszy okres przedrzymski

Muzeum Narodowe w Szczecinie

forma odlewnicza; forma muszlowata - Ujęcie złożonej formy w poziomie. Dwuelementowa forma odlewnicza z brązu o brunatnozielonkawej barwie, której kształt wewnętrzny tworzy negatyw siekierki z tulejką i uszkiem. Połówki formy są do siebie dokładnie dopasowane, przy czym jedna zagłębia się lekko w drugiej. Wewnątrz ich korpusów znajdują się niewielkie wypustki w formie czopów, formujących uszko siekierki przy odlewaniu. Na ściankach zewnętrznych każdej połówki znajduje się uchwyt w postaci taśmowatego uszka. Powierzchnie te nie są gładkie a nieco porowate.

Forma muszlowata

kultura łużycka

około 750 p.n.e. — 550 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Brzytwa półksiężycowata - Ujęcie z przodu. Okazała brzytwa półksiężycowata wykonana z szerokiej, złocistej blachy brązowej z zagiętymi końcami i dwoma niewielkimi otworami w miejscach zagięć. Powierzchnia po obu stronach, na tych samych wysokościach, ozdobiona jest motywem zygzaka i poziomą linią. Ornament wykonano tzw. ściegiem wibracyjnym (tremolowym), złożonym z drobniutkich zygzakowatych kreseczek.

Brzytwa półksiężycowata

kultura nordyjska

około 750 p.n.e. — 550 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Guzek obręczowy - Ujęcie guzka z góry skosem w prawo. Odlany z brązu niewielki guzek składa się z kolistej obręczy, do której od spodu przymocowane jest uszko. Nierówne krawędzie obręczy są pozostałościami nadlewów.

Guzek obręczowy

kultura halsztacka

około 750 p.n.e. — 550 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

guzek-krępulec; Guzek z kołpakiem - Ujęcie przodu guzka z boku. Niewielki, odlany z brązu guzek składa się z pierścienia z czterema nóżkami, które nakrywa kolisty kołpak ze stożkowatym wyrostkiem.

Guzek-krępulec, guzek z kołpakiem

kultura halsztacka

około 750 p.n.e. — 550 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Wędzidło z brązu złożone z czterech ogniw - Ujęcie z przodu. Wędzidło tworzące rodzaj łańcucha z czterech ogniw, z których każde złożone jest z krótkiego pręta zakończonego na obu końcach kółkami. Zagięte w jedną, tę samą stronę końcówki z kółkiem służyły mocowaniu do ogłowia.

Wędzidło, kiełzno

kultura halsztacka

około 750 p.n.e. — 550 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Ozdoba rzędu końskiego; brzękadło - ujęcie z przodu; Zawieszka-brzękadło złożone z trzech złączonych ze sobą kółek o równych średnicach 4,2 cm, tworzących łańcuch.

Brzękadło, ozdoba rzędu końskiego,

kultura halsztacka

około 750 p.n.e. — 550 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Zapinka trójelementowa - Ujęcie z przodu. Zapinka składa się z dwóch zewnętrznych i jednej centralnej tarczki. Dwie zewętrzne pokrywają koncentryczne żłobki. Na jednej z nich pośrodku znajduje się ozdobny detal w formie guzka. Analogiczny guzek na drugiej tarczce nie zachował się. Na trzeciej, wewnętrznej tarczce o kolistym kształcie wpisany jest krzyż. Na stronie spodniej znajduje się igła będąca elementem zapięcia.

Zapinka trójelementowa

kultura halsztacka

około 750 p.n.e. — 550 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Zapinka krzyżowa - Ujęcie z góry. Zapinka krzyżowa wykonana jest z dwóch brązowych prętów o rombowatym przekroju, z których uformowano po parze spiralnych tarczek, nadając im ósemkowate kształty. Czworokątny kształt uzyskano składajac na krzyż obydwa elementy i spajając je od spodu dwoma wąskimi blaszkami, z których jedna zachowana jest w połowie. Fibulę udekorowano pięcioma ozdobnymi guzkami.

Zapinka krzyżowa

kultura halsztacka

około 750 p.n.e. — 550 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 30 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd