treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: stary ratusz

Liczba wyników: 14

Obiekty

8
Widok na Nowy Ratusz od strony ulicy Królewskiej. Front budynku z centralną wieżą. Przed wejściem, wspartym kolumnami, rosną drzewa przesłaniające częściowo elewacje. Ponad oknami piętra dwujęzyczny (rosyjsko-polski) napis „Magistrat”. Na brukowanej

Ratusz Lubelski

Stepanow

1890 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

obraz - Rynek Sienny w Szczecinie - Ujęcie z przodu. Widok fragmentu Rynku Siennego w Szczecinie z ratuszem i giełdą - okazały, barwny widok głównego placu Podzamcza w widoku od południa. Po prawej stronie barokowy szczyt Ratusza Staromiejskiego - z usługami w parterze, dwiema 4-osiowymi kondygnacjami głównymi i dwupoziomowym szczytem, zwieńczonym niskim naczółkiem. Po lewej oświetlona słońcem fasada giełdy w stylu Schinkla (z I poł. lat 30-tych XIX w.). Budynek 3-kondygnacyjny z płaskim dachem, okazałym przyziemiem z wysokimi oknami w łuku pełnym i wejściem po schodach. Na górnych kondygnacjach otwory okienne także przesklepione łukiem pełnym, zgrupowane w układ biforyjny, dwa okazałe maszty na dachu flankują oś wejściową. Po obu stronach wejścia kramy z markizami. W prześwicie pomiędzy budynkami fragment zabudowy kamienicowej i hełm wieży Zamku Książąt Pomorskich. W obrębie placu na I planie furmanka ciągniona przez jednego konia skierowana w stronę ulicy Siennej, druga stoi wzdłuż niewidocznej pierzei wschodniej placu. Pojedynczy przechodnie na brukowanym placu, dwa drzewa uzupełniają zieloną plamą centrum kompozycji. Impastowo, szerokim pędzlem malowany obraz w kolorystyce nieco przygaszony, zacieniony od prawej strony otaczającą plac zabudową.

Widok Rynku Siennego z ratuszem i giełdą

Polte Oswald

około 1920 — 1930

Muzeum Narodowe w Szczecinie

zespół rzeźb; Zmierzch królów - ujęcie z przodu; Zespół surrealistycznych antropomorficznych i zoomorficznych figur o ceglasto-szarej barwie, od lewej:
a) Postać męska o zwartych nogach, uniesionych w górę, zgiętych w łokciach ramionach. Sterczące nakrycie głowy, spodnie bufiaste na biodrach, na nogach poprzecznie nałożone paski gliny. Na torsie i szyi ryty.
b) Jeździec na koniu bez nóg. Szeroko rozstawione ręce, wsparte dłońmi o biodra, w lewej sterczący w górę miecz. Głowa mała na długiej szyi, na szyi kryza. Na torsie rytem zaznaczone łuski pancerza. W stosunku do postaci koń mały, schematycznie potraktowany.
c) Ogólnie potraktowanej stojącej na postumencie postaci kobiecej. Głowa odchylona w prawo, w tył, tors w lewo, fragmentarycznie zaznaczony. Od bioder draperie fałd spódnicy. Po prawej, przy postaci pionowa forma połączona trzema poziomymi trzpieniami z postacią. Na wysokości torsu postaci forma nieco powiększa się i łączy z postacią.
d) Skręcona spiralnie, wysmukła postać kobieca o tektonicznej formie. Twarz pociągła, na głowie duży, płaski beret. Na grubej szyi rytmiczne krążki. Prawe ramię opuszczone ukośnie w dół, w ręce wachlarz. Na ramieniu trzy czarne krążki. Na podstawie 4 

Zmierzch królów

zespół rzeźb

Lewiński, Sławomir

1962

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Widok ogólny Lublina ukazujący panoramę miasta od strony Starych Bronowic. Na pierwszym planie pole (łąka ?), pośrodku niskie zabudowania. Na odległym wzgórzu widoczne Stare Miasto z charakterystycznymi budowlami. Od lewej: kościół bernardyński (św. Pawła), Magistrat, Brama Krakowska, zabudowania pojezuickie (katedra i Wieża Trynitarska), kościół i klasztor dominikanów, zamek. 
Fotografia sepiowana, naklejona na tekturę, otoczona ozdobną ramką w kolorze złotym w formie przecinających się na rogach listew. W l. d. rogu nazwisko autora fotografii, w p. d. nazwa miasta. Na rewersie odbitki pieczęci tuszowych Muzeum Nałęczowskiego (okrągła, w kolorze fioletowym) oraz Biblioteki Nałęczowskiej (podłużna, w kolorze fioletowym), a także odręczny napis czarnym tuszem z opisem fotografii.

Widok ogólny Lublina

Stepanow

1890 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Puchar Hartwiga - ujęcie z przodu; Z prawej strony Srebrny puchar w formie kielicha. Stopa okrągła z profilowanym otokiem. Brzeg stopy z wąską kryzą i cokolikiem. Dolna część płaszcza stopy ozdobiona repusowanym ornamentem typu lambrekinowego. Trzon tralkowy oddzielony od stopy i czary pierścieniem zdobionym ukośnym repusowaniem. Tralka z wybrzuszeniem w górnej części nawiązującym do formy nodusa, podzielona jest w pionie na 8 wydłużonych puklowań, w centrum znajdują się grawerowane medaliony z tarczą herbową i ornamentem roślinnym. Ponad owalnym zamknięciem puklowań silne przewężenie o charakterze wklęsłej obrączki. Czara w kształcie odwróconego dzwonu ozdobiona jest w dolnej części niskim puklowanym koszyczkiem z wybrzuszeniem, oddzielonym od płaszcza czaszy wąskim pierścieniem z ornamentem perełkowym. Gładką, rozszerzającą się ku górze powierzchnię czary zdobi dekoracja nakładkowa personifikacja sprawiedliwości - Temida z opaską na oczach, z wzniesionym mieczem w lewej i dwuszalkową wagą w prawej ręce. Postać ujęta w otwarty górą wieniec z liści dębowych z żołędziami (niektóre niemal pełnoplastyczne). Z lewej strony pokrywa złożona z profilowanej kryzy i dwudzielnego płaszcza, którego części wymodelowane z wklęsłych, rozszerzających się ku dołowi kwater, rozdziela pierścień z granulacją. Wyniesiony w centrum pokrywy uchwyt wieńczący w formie bogato zdobionego kwiatonu. Wnętrze czary i pokrywy złocone, poszczególne części pucharu skręcone śrubami.

Puchar Hartwiga

nieznany

około 1840

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Widok kościoła pobernardyńskiego pw. św. Pawła od strony ulicy Dolnej Marii Panny. Przed świątynią rosną drzewa. Po prawej stronie wzdłuż ulicy grupa ludzi stojących lub siedzących na ławkach. Plac kościelny ogrodzony drewnianym ogrodzeniem. Zza drzew widoczna północna ściana nawy środkowej i fragment głównej fasady kościoła. 
Fotografia sepiowana, naklejona na tekturę, otoczona ozdobną ramką w kolorze złotym w formie przecinających się na rogach listew. W dolnej części nazwisko autora fotografii.
Na rewersie wzdłuż górnej krawędzi odręczna informacja ołówkiem.

Kościół Bernardynów

Dagajew, T. M.

1890 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

zawieszka krzyżykowata - Ujęcie prozdu zawieszki z góry w poziomie. Zawieszka bursztynowa w kształcie krzyżyka nieznacznie nieforemnego w kolorze mlecznopomarańczowym, miejscami przejrzystym. Ramiona pionowe rozszerzają się na zewnątrz, górna część jest delikatnie dłuższa od dolnej i ma przewiercony z jednej strony, stożkowaty kanalik. Ramiona są stosunkowo proste i dość szerokie, umiejscowione nierówno. Na powierzchni widać ślady obróbki

Zawieszka krzyżykowata

nieznany

1101 — 1300

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 8 obiektów

Ścieżki edukacyjne1

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd