treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo, materiał
Autor, wytwórca
Miejsce powstania, znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja, status
Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: postimpresjonizm

Liczba wyników: 13

Obiekty

9
Polska corrida - ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie poziomym na szarym niezagruntowanym płótnie. Górny pas przedstawienia – około jednej czwartej obrazu – prawie niezamalowany. W nieregularnej linii horyzontu nieprzedstawiające formy, z lewej strony niebiesko-błękitne i różowe smugi farby, nieco za środkiem na prawo czerwona kropka, nad nią pięć jasno-brązowych plamek ułożonych jedna nad drugą w górę  do krawędzi obrazu. W centrum, na zielonym tle szkicowo zarysowana czarną farbą głowa i część tułowia byka. Sam byk jest zielono-żółty i wtapia się w otoczenie. Na jego boku widać niebieskie smugi farby. Przed nim, po prawej stronie obrazu dwie sylwetki ludzkie namalowane plamami w pomarańczowo-bordowym kolorze. Po lewej stronie zarys postaci z rozpostartymi ramionami w kolorze niebieskim.

Polska corrida

Sapetto, Marek

1966

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Obraz - ujęcie z przodu; Obraz złożony z 2 równych części połączonych metalowymi zawiasami pod kątem prostym. Górna część przedstawia szkicowy zarys kosza plażowego usytuowany na pierwszym planie po prawej stronie obrazu na tle linii horyzontu. Barwy pastelowe, błękitne, białe, ugrowe. Dolną część wypełnia głównie żółta płaszczyzna, na niej leżące dwie postaci zarysowane konturowo. Jedna z nich leży bokiem, druga na brzuchu ma kąpielówki w niebieskie paski. Prawą stronę obrazu zajmuje siedząca sylwetka kobiety, z ciemnymi włosam, jej głowa zwrócona jest w bok, jakby patrzyła poza obraz. Jej figura obrysowana różową farbą, część ciała (nogi i brzuch) zamalowana na jasnobrązowo, częśc (twarz, ramiona, dekold) na jasnoróżowy kolor. Siedzi ze zgiętymi nogami na białym kocu lub ręczniku.

Mały świat (plaża)

Szamborski, Wiesław

1969

Muzeum Narodowe w Szczecinie

ML/H/722 - Litografia przedstawia postać kobiety w królewskich szatach i koronie na głowie. Ubrana w metalowa zbroję i długi płaszcz. W lewej ręce trzyma wieniec laurowy, prawą opiera na tarczy z godłem orła. Przy tarczy leżą szable. Ponad tarczą okrągła pieczęć w kolorze czerwonym z orłem w koronie i napisem: Rzeczpospolita Polska Naczelnik Państwa, faksymile podpisu i napis Warszawa Belweder dnia 25 grudnia 1920 r.

Przedstawienie alegoryczne Polski

Zakłady graficzne J. Pietrzykowskiego

1920

Muzeum Narodowe w Lublinie

obraz - ujęcie z przodu; Na płaszczyźnie szarej, ograniczonej pasem czerni wzdłuż górnej i dolnej krawędzi, trzy przedmioty zbudowane z płaskich form. Po lewej płaszczyzna jasnozielona o kielichowatym wybrzuszeniu, z prawej, wstawiona formą ciemnobrązową, obie zamknięte u góry płaszczyzną o nieregularnym konturze, wypełnioną ornamentem czarnym i białym. Wzdłuż lewej, bocznej krawędzi forma złożona z dwóch wydłużonych płaszczyzn: żółtej i brązowej. Pośrodku kompozycji duża forma zbudowana płaszczyznami: brązową o zarysie dzbanka z prawej i rdzawą, rozszerzającą się ku górze z lewej. Nad górną krawędzią naczynia drobne formy obrysowane czarnym konturem.

Martwa natura

martwa natura

Marczyński Adam

1936

Muzeum Narodowe w Szczecinie

martwa natura - ujęcie z przodu; Na płaszczyźnie stolika od lewej: piramidka jabłek i kiść winogron na talerzyku, dzbanek z ornamentem figuralnym i metalową pokrywką, za nim czajniczek porcelanowy do herbaty oraz kieliszek napełniony do połowy, przysłonięty nieco dzióbkiem czajniczka u góry i dwiema leżącymi przed nim cytrynami u dołu. Blat stolika o nieregularnym kształcie zbliżonym do owalu. Kompozycję od prawej zamyka neutralna płaszczyzna ścian, po lewej widoczny fragment obrazu z parą postaci na tle nieba. Koloryt jasny.

Martwa natura

martwa natura

Żuławski, Marek

1937

Muzeum Narodowe w Szczecinie

portret męski - Ujęcie z przodu; Głowa starszego mężczyzny, o podłużnej twarzy, zapadłych policzkach, wystających kościach policzkowych, długim lekko garbatym nosie. Twarz okolona gęstą brodą o symetrycznie zaznaczonych gruzłami gipsu pasmach, bokobrody sięgające skroni, przód i wierzch głowy łyse. Wąsy odsłaniające częściowo wargi. Głowa nasadzona na gipsowy walec stojący z kostką umocowaną na postumencie. Głowa barwy bardzo ciemnego brązu, na krawędziach i wystających fragmentach jasnobrązowe przetarcia, postument jaśniejszy.

Głowa mężczyzny

portret męski

Szukalski Stanisław

1912

Muzeum Narodowe w Szczecinie

pejzaż - ujęcie z przodu; Kompozycja pejzażowa. Na pierwszym planie, po prawej fragment dwuspadowego dachu, na jego tle zielona gałąź. Po lewej, na wzniesieniu zarys domu. Pośrodku i po prawej, w oddali zarys dachów domów wśród konarów drzew. Koloryt: nasycony, przełamane zielenie, przytłumione czerwienie, szarości, niebo granatowo-niebieskie.

O zmroku

pejzaż

Podsadecki, Kazimierz

1953

Muzeum Narodowe w Szczecinie

scena rodzajowa; wnętrze - ujęcie z przodu; Widok na wnętrze huty. W centrum piec hutniczy z płonącymi językami ognia. Dookoła sprzęt odlewniczy oraz mealowe rusztowania nad piecem. Kolorystyka ciemnych brązów i domieszką żółci.

Huta żelaza | Eisenwerk

scena rodzajowa; wnętrze

Mercker Erich

2. ćwierć XX wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

pejzaż - ujęcie z przodu; Widok znad wody na przęsła kamiennego mostu nad którym widoczna zabudowa miasta. Koloryt obrazu jasny, rozbielone róże, zielenie.

Most nad Sekwaną

Rubczak Jan

1911

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 9 obiektów

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd