treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: kradzież

Liczba wyników: 23

Obiekty

14
misa z rytem i tekstem - Ujęcie wnętrza misy z góry. Misa wykonana została ze stopu miedzi, z wąskim, wywiniętym, lekko pogrubionym brzegiem i płaskim dnem. Wewnętrzną powierzchnię ścianki zdobią cztery medaliony ze scenami z życia Heraklesa, otoczone łacińskimi inskrypcjami będącymi cytatami z eklogi przypisywanej Theodolusowi, które zapisano majuskułą romańską. Medaliony przedzielono wizerunkami koronowanych głów męskich.

Misa z rytem i tekstem

nieznany

1176 — 1200

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Portret księcia Branima X - ujęcie z przodu; Niewielki, okrągły portret na ciemnym tle ukazuje w ujęciu od ramion w górę wizerunek starszego mężczyzny o siwych włosach z ufryzowanymi wąsami i spiczastą bródką. Mężczyzna zwraca głowę w lewo patrząc przed siebie.  Ubrany jest w ciemny wams z wysokim, białym, koronkowym kołnierzem zapiętym pod szyję. Wokół napis: : V.G.G BARNIM X. GEBOREN 1549. 14 FEB: + [w kole]. 1603.1.SEPT.

Portret księcia Branima X

miniatura portretowa

nieznany

około 1603

Muzeum Narodowe w Szczecinie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; nagi mężczyzna siedzący na postumencie, na którym widoczna jest inskrypcja MED-R-LAV; mężczyzna ma płaszcz zawieszony na lewym ramieniu; w lewej ręce trzyma figurkę Palladium (Atena Pallas), w drugiej ręce sztylet

Postać Diomedesa

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

figura kultu sił wegetacji - Ujęcie z przodu. Rzeźbiona w grafitowym steatycie siedząca postać ludzka z dużą głową i trójkątną twarzą w charakterystycznym nakryciu głowy. Czapka w formie ściętego stożka o pogrubionych brzegach przypomina hełm tropikalny używany przez Europejczyków w czasach kolonialnych. Twarz o stylizowanych rysach z dużymi, wyłupiastymi oczami, szerokim u nasady nosie z nozdrzami o trójkątnym kształcie oraz szerokich, wysuniętych do przodu ustach, które układają się w półuśmiech. Bokobrody pod policzkami zaznaczono ząbkowaniem. Ręce zgięte w łokciach oparte są o kolana podkurczonych, krótkich nóg, a wyraźnie wymodelowane stopy znajdują się na owalnej podstawie rzeźby. W dłoniach postać trzyma przedmiot przypominający łuk. Z tyłu zaznaczono łopatki, linię kręgosłupa i uda. Na powierzchni widoczne są rysy, mikropęknięcia oraz przetarcia, szczególnie zauważalne w okolicy oczu, twarzy, dłoni i kolan.

Figura kultu sił wegetacji

nieznany

1901 — 1971

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Krzyż żelazny kowalskiej roboty wykonany ze sztabki szer. 2,3 cm i gr. 0,5 cm. Końcówka sztycy, jak i ramion, rozklepana i ukształtowana w formie krzyża o półkolistych ramionach. Górne ramię o szer. 15,7 cm znajduje się w odległości 7,5 cm od górnego zakończenia sztycy. Drugie ramię, dł. 32 cm, przymocowane jest do sztycy nitem, natomiast sposób łączenia zakrywają dwie tarcze o śred. 6,7 cm. W dolnej części sztycy znajduje się otwór o śred. 4 cm. Ostro zakończona sztyca wskazuje na zamocowanie krzyża na przydrożnej figurze lub kapliczce.

Krzyż lotaryński

nieznany

1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok kościoła Dominikanów w ujęciu od północnego wschodu. Bryła 
kościoła wzniesiona na wzgórzu, widoczna z dystansu, o nieco zatartych podziałach. Po bokach sylwetowo ukazane okoliczne zabudowania, z górującą nad nimi smukłą Wieżą Trynitarską po prawej. Kościół z dobudowaną za prezbiterium barokową kaplicą Tyszkiewiczów, nakrytą kopułą z latarnią. Kaplica na planie centralnym, dolne partie ścian wysunięte poza stok wzniesienia. 
Za kaplicą widoczne dachy prezbiterium nawy głównej z sygnaturką oraz krawędź szczytu fasady ze sterczynami. Do prezbiterium, od północy przylega ustawiona poprzecznie kaplica różańcowa z kopułą. U dołu, na pierwszym planie fragmenty budynków stanowiące ciemny akcent stonowanego, prowadzonego miękkimi, przetartymi smugami przedstawienia.

Dominikanie od strony Podwala

Wyczółkowski, Leon

1918 — 1919

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/318/ML - Wklejka do 

Drzewo Krzyża Świętego Lubelskiego

nieznany

1601 — 1700

Muzeum Narodowe w Lublinie

drewniana, rzeźbiona maska - Ujęcie z przodu. Drewniana, rzeźbiona maska małpy. Część twarzowa prostokątna, oczy wycięte, trójkątne. Nos i usta zaznaczone schematycznie. Na szczycie postać małpy w pozycji siedzącej, z nogami podkulonymi, rękami opartymi na kolanach. W dłoniach i ustach trzyma patyk.

Maska małpy ko

nieznany

między 1976 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 14 obiektów

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd