treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: gołębie

Liczba wyników: 22

Obiekty

13
ilustracja - Przedstawienie, w układzie wertykalnym, grupy nagich kobiet, wchodzących w głębi w geometrycznie przedstawione korytarze - wychodzą w przestrzeń przedstawioną z bocznej ściany (prawej) i idą po pochyłej podłodze w dół, ku lewej krawędzi kompozycji. Figury nawet najwyżej usytuowanych w kompozycji kobiet znajdują się poniżej połowy kompozycji. W górnej części najbardziej uwyraźnia się widoczne białe koło (lampa oświetleniowa?).Scenę zamyka z wszystkich stron namalowana brązowa rama, o równych krawędziach wewnątrz i nierównych na zewnątrz (w nieznacznej odległości od krawędzi płótna podłoża). Monochromatyczna warstwa malarska ogranicza się do brązu, czerni, bieli i odcieni szarości. Głębokie partie cieni zostały podkreślone tuszem, który w inny sposób załamuje światło i dodatkowo wyróżnia wybrane fragmenty. 

Entlausung – odwszenie (marsz)

ilustracja

Siemaszko, Olga

non post 1960 — 1971

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico mozaiki w ramie R.412 Wil.

Rydwan Amora - mozaika

kon. XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Waza alabastrowa. Bok bez dekoracji.

Waza dekoracyjna

nieznany

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

E/1323/ML - Technika batik. Podział poprzeczny na 2 nierówne części. Motyw zwierzęcy (koza, ptaszki) i roślinny. Barwa tła czarna, barwa motywu biała, żółta i ceglasta.

Pisanka

nieznany

1901 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

Wycinanka wykonana z zielonego papieru - motyw - kogut.

Wycinanka

nieznany

1905 — 1915

Muzeum Narodowe w Lublinie

kompozycja abstrakcyjna - ujęcie z przodu; Na neutralnym ciemno-szaro-niebieskim tle formy w układzie diagonalnym od lewego do prawego dolnego naroża formy płaskie, nakładające się na siebie zróżnicowane kolorem i fakturą. W górnej części płaszczyzna jasna, zamknięta od dołu owalem, od góry konturem falistym; w nią wpisana płaszczyzna zróżnicowana fakturą, częściowo przesłonięta innymi formami. Dotykająca ją forma pionowa schodzi w dół stanowiąc oś dla form wybrzuszonych na zewnątrz. Koloryt: chłodny - biele, szarości, tony niebieskie.

Kompozycja bezprzedmiotowa

kompozycja abstrakcyjna

Podsadecki, Kazimierz

1933

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Stary gołąb - Ujęcie z przodu; Kompozycja w kształcie kwadratu zbudowana z bieli, czerni i różnych odcieni szarości. W kwadrat, ograniczający pole kompozycji, którego brzegi wypełniają spękane białe płaszczyzny i jednolite szarości, wpisany jest mniejszy, ciemny kwadrat. W jego polu, nieco z lewej strony od osi kompozycji z głębokiej czerni wyłania się zwrócona en face sylwetka ptasia o rozmytych konturach.

Stary Gołąb

Szymański, Ryszard

1989

Muzeum Narodowe w Szczecinie

dzban na wino komunijne - Ujęcie ze skosu z prawej; Cylindryczny dzban o korpusie lekko zwężającym się ku dołowi, wsparty na wysklepionej stopie i nakryty spłaszczoną pokrywą na zawiasie.. Wylew trójkątny, faliście wycięty, częściowo przesłonięty. Esowato wygięte ucho. Korpus dzbana zdobi grawerowana i złocona dekoracja. Na boku w wieńcu z liści laurowych medalion portretowy w którym ukazana jest młoda kobieta o włosach gładko zaczesanych nad czołem i ujętych w koczek, z drobnymi loczkami przy twarzy, w odsłaniającej ramiona sukni z bufiastymi rękawami, na jej szyi okrągły medalion i naszyjnik z pereł. Zgodnie z podpisami portret przedstawia Elisabeth Brüsewitz. Wylew w otoczeniu płomieni, poniżej anioł trzymający wieniec laurowy z inskrypcją fundacyjną.

Dzban na wino komunijne

Tesmer, Gotffried

1677

Muzeum Narodowe w Szczecinie

scena biblijna; Archanioł Gabriel ze sceny Zwiastowania - ujęcie z przodu; Stojąca postać uskrzydlonego, jasnowłosego młodzieńca z uniesioną prawą dłonią w geście pozdrowienia, z lilią w lewej dłoni. Na biała upiętą  kilkoma klamrami szatę narzucony luźno czerwony płaszcz. Sandały na nogach sznurowane na łydkach. Z lewej strony u góry, na tle rozświetlonego obłoku szybuje gołębica.

Archanioł Gabriel ze sceny Zwiastowania

scena biblijna

nieznany

1600 — 1700

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 13 obiektów

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd