treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: Tron Mądrości

Liczba wyników: 25

Obiekty

13
Tronująca Madonna z Dzieciątkiem - ujęcie z przodu; Maria o drobnej, smukłej sylwetce siedzi frontalnie na tronie o lekko podwyższonych bokach. Dłonią podtrzymuje dziecko ułożone w pozycji siedzącej z lekko podkurczonymi nogami i usytuowane na jej lewym kolanie. Postaci ubrane są w długie tuniki opadające podłużnymi wąskimi fałdami rytmicznie różnicującymi powierzchnię szat. Figura o drążonym odwrociu została opracowana jako przyścienna. Powierzchnia rzeźby jest uszkodzona, zwłaszcza w partii twarzy Marii; nosi liczne ślady po owadach. Głowa Jezusa i prawa ręka Marii nie zachowały się. Pozostałości polichromii widoczne są w zagłębieniach rzeźby.

Tronująca Madonna z Dzieciątkiem

warsztat zachodniopomorski

około 1260

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Tronująca Madonna z Dzieciątkiem - Ujęcie z przodu; Niewielka figura tronującej Marii z dzieciątkiem o zwartej bryle, przytwierdzona do wysokiego zaplecka o geometrycznym zwieńczeniu, polichromowana. Rzeźba w typie Sedes Sapientiae ukazuje frontalnie siedzącą na tronie Marię w sztywnej, wyprostowanej pozie z dzieckiem w wieku chłopięcym usytuowanym bokiem, w pozycji siedzącej, ponad jej lewym kolanem. Długa suknia i płaszcz Marii oraz tunika Jezusa gładko przylegają do ciał postaci tworząc nieznaczne, schematyczne draperie w partii nóg. Między goleniami Marii tkanina układa się w charakterystyczne trójkątne fałdy o ostrych krawędziach. Hieratyczne pozy postaci przełamuje gest dłoni matki przytrzymującej syna oraz prawa ręka chłopca wyciągnięta wysoko i ułożona na piersi matki. Głowa Marii osadzona na sztywnej, szerokiej szyi okryta chustą ułożoną w tylnej partii na kształt welonu sięgającego do ramion. Twarz pociągła, owalna, zastygła w pozbawionym emocji wyrazie. Symetryczna fryzura chłopca z falujących włosów sięga poniżej uszu. Zwieńczenie gładko opracowanego zaplecka tworzy kolisty nimb za głową Marii flankowany trójkątnymi sterczynami oparcia tronu. Rzeźba opracowana jako przyścienna. Brak prawej dłoni Marii. Powierzchniowe ubytki drewna i otwory po drewnojadach. Polichromia zachowana szczątkowo.

Tronująca Madonna z Dzieciątkiem

figura ołtarzowa

warsztat pomorski

około 1300

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico

Sofia Mądrość Boża

ikona

1850 — 1899

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Wajśrawana (Dzambala) - ujęcie z przodu; Złota, męska postać siedząca bokiem, z lewą nogą opuszczoną w dół (poza lalitasana), na złotym, ryczącym lwie. W prawej ręce trzyma chorągiew zwycięstwa (osobny, wyciągany element), a w lewej zwierzątko: mangustę  (ichneumon), która wypluwa klejnot z pyszczka. Postać w gniewnej formie, szlachetnie ubrana: nosi diadem, liczne ozdoby z klejnotów, a jej strój przypomina zbroję wysokiej rangi dostojnika/króla. Lwa o bordowych brwiach, sierści na głowie i ogonie przedstawiono w pozycji wpółleżącej - waruje na ugiętych łapach, jest osiodłany, z przodu i z tyłu widoczna uprząż. Obie postacie ustawiono na lotosowej podstawie. W jej centralnym punkcie wydrążono niewielki otwór na szpic sztandaru. Posążek najprawdopodobniej przedstawia bóstwo bogactwa Wajśrawanę wraz z jego atrybutami.

Wajśrawana (Dzambala)

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

czerwona gemma, owalna pionowa, ze  złotym obramowaniem. Prawy profil młodej kobiety w hełmie, spod którego wysuwają się opadające na szyję włosy. Na hełmie wizerunek Pegaza i pióropusz.

Głowa Minerwy

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Ujęcie lica. Rysunek przedstawiający wbite w serce przedmioty: od góry, z lewej strony: strzała, niżej gwóźdź z okrągłą główką, gwóźdź z płaską główką, do którego przywiązano warzywo.

Serce

rysunek

Bok, Teodor

2000 — 2007

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

strona 1

List do Ireny Rybczyńskiej

Majorek, Arnold

1943-08-10

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

N/1596/ML - AV. Głowa króla  wprofilu w prawo. W otoku napis:
STANISLAUS AUGUSTUS D . G . REX POLONIAE M . D . LITU.
Monogram: I.P.H.

RV. W poziomie napis:
ME= / RENTI = / BUS
Całość ujęta trzema wieńcami: oliwkowym, laurowym i dębowym, zakomponowanymi współśrodkowo.

Na RV pęknięcie stempla.

Merentibus

Holzhaeusser, Jan Filip

1766

Muzeum Narodowe w Lublinie

Na tle pochmurnego nieba trzy półpostacie kobiece: po lewej Atena (Minerwa) w ozdobnym hełmie z piórami, półpancerzu i jasnym płaszczu spiętym broszą na lewym ramieniu; w prawej ręce trzyma włócznię. pośrodku Afrodyta (Venus) naga, z przerzuconą przez prawe ramie złotawa draperią, w prawej dłoni trzyma złote jabłko. Po prawej Hera (Junona) naga, w narzuconym błkitnym płaszczu, trzyma przed soba pawia. Kobiety młode, ciała o jasnej karnacji, twarze owalne, włosy upięte, ciemnoblond ze złotawym refleksami.

Trzy boginie

Vouet, Simon

1620 — 1650

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 13 obiektów

Kolekcje

12

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd