treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Pokłon Trzech Króli - Ujęcie z przodu; W grubej dębowej ramie obraz, ma format pionowego prostokąta o zaokrąglonych górnych narożach. W centrum kompozycji ukazano nagie Dzieciątko Jezus, stojące na żłóbku i podtrzymywane przez Marię. Przyklęka przed nim siwowłosy król w płaszczu obszytym gronostajami i z czułością całuje jego stopę. Pozostali dwaj królowie stoją obok, patrząc na Dzieciątko. Klęczący po prawej stronie paź w złocistej szacie trzyma dar dla Jezusa – naczynie pełne złotych monet. Za nim na tle kamiennej budowli ukazani zostali św. Józef oraz służący trzymający zapalone pochodnie. Przy lewej krawędzi obrazu ukazano chłopca ze złotym naczyniem na mirrę. Za nim, na drugim planie znajdują się schody prowadzące na drewnianą emporę, na której tłoczą się mężczyźni, zatrzymywani tarczą przez żołnierza w antykizującej zbroi. Scena hołdu Trzech Króli ukazana została w nocnej scenerii, na tle ciemnego nieba rozświetlonego pojedynczą gwiazdą.

Pokłon Trzech Króli

Redtel, Heinrich

około 1657 — 1680

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico obrazu

Pokłon trzech króli

szkoła niderlandzka

2. ćw. XVI

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

rysunek; głowa męska - ujęcie z przodu; Rysunek w układzie poziomym na karcie niebieskiego, prostokątnego papieru weneckiego, którą obcięto w górnej części. Gładka twarz młodego, wąsatego mężczyzny w zawoju na głowie ukazana została na wprost. Spogląda w lewo ku górze ciemnymi, szeroko otwartymi oczami z wyrazem uduchowienia lub zamyślenia na twarzy. Zastosowany światłocień, oświetlający prawą część twarzy, wydobywa nieznaczną garbatość nosa, a wraz z delikatnym kreskowaniem i roztarciami pigmentu nadaje twarzy ekspresji. W dolnej partii rysunek zanika, jakby brodę przesłaniała mgła.

Głowa mężczyzny

głowa męska

Tiepolo, Giambattista

1701 — 1750

Muzeum Narodowe w Szczecinie

kielich mszalny - Ujęcie z przodu; Smukły kielich o sześciolistnej, wysklepionej stopie, przechodzącej w sześcioboczną, zwężającą się ku górze wysoką tuleję. Nodus sześcioboczny, wybrzuszony w górnej części, oddzielony tralkowym trzonem od czary ujętej do wysokości 2/3 ażurowym koszyczkiem.

Pola stopy zdobione naprzemiennie srebrnymi reliefowymi nakładkami z uskrzydlonymi główkami anielskimi oraz owalnymi plakietkami ze scenami Narodzin Chrystusa, Hołdu Trzech Króli i Ostatniej Wieczerzy. Wyższe partie stopy oraz tuleję pokrywa repusowany i rytowany wzór z naturalistycznych kwiatów na długich ulistnionych łodygach, zwróconych główkami w dół. Dekorację nodusa tworzy sześć wycinanych w srebrnej blasze i repusowanych srebrnych nakładek w formie pojedynczych kwiatów (tulipanów i irysa). Motywy kwiatowe w połączeniu z wicią akantową występują również w dekoracji koszyczka. Pomiędzy nie wkomponowano trzy owalne kartusze otoczone wieńcami laurowymi z hierogramami Chrystusa, Marii oraz św. Józefa.

Kielich mszalny

nieznany

1680 — 1700

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 4 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd