treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo, materiał
Autor, wytwórca
Miejsce powstania, znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja, status
Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: groby

Obiekty

84
Gliniane naczynie - Ujęcie prawego boku. Gliniane naczynie situlowate o czarnej i wyświecanej powierzchni.

Zdobione naczynie situlowate

nieznany

wczesny okres wpływów rzymskich

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Zapinka z brązu ze srebrnymi aplikacjami - Ujęcie z przodu z lewej strony. Zapinka z brązu ze srebrnymi aplikacjami.

Zapinka

nieznany

wczesny okres wpływów rzymskich

Muzeum Narodowe w Szczecinie

wałek do zwoju Tory (fragment) - Dysk z otworem w środku, wykonany z drewna i inkrustowany metalem oraz masą perłową. W środkowym, szerokim pasie pięć okrągłych pól wypełnionych rzeźbionymi plakietkami z masy perłowej, dwie z motywem ośmioramiennej gwiazdy, dwie z wyobrażeniem budynku i napisem, jedna z przedstawieniem architektury. Między plakietkami rzeźbione półokrągłe pola z innymi przedstawieniami architektury. W centralnej części dysku metalowa plakieta w formie obręczy z grawerunkiem.

Element wałka do zwoju Tory (fragment)

Sztoker, Berysz

ca 1927

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Grzechotka gliniana. Kształt jajowaty. Oba końce rozpłaszczone, na każdym po jednym otworku. Z jednej strony zdobiona nieregularnymi nacięciami, wykonanymi ostrym narzędziem. Powierzchnia starannie gładzona. Glina z domieszką średnioziarnistego tłucznia. Barwa brunatna w czarne plamy. Wypał dobry, brak dużego fragmentu - uzupełnienie gipsem.

Grzechotka

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

Gliniane naczynie (niewielki kubek z uchem) - Ujęcie prawego boku. Gliniane naczynie (niewielki kubek z uchem) o gładkiej powierzchni zewnętrznej barwy ciemnobrunatnej.

Kubek z uchem

nieznany

wczesny okres wpływów rzymskich

Muzeum Narodowe w Szczecinie

naczynie; Misa z brązu - Ujęcie z przodu. Misa z brązu na żebrowanej stopce. Na brzuścu znajduje się nieznacznie wypukły wałek.

Misa na stopce

nieznany

I wiek

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Dwuuche naczynie - Ujęcie z przodu. Dwuuche naczynie o gładkiej powierzchni barwy ciemnobrunatnej, miejscami czarnej.

Naczynie, glina, Zagórzyce, pow. Łobez

nieznany

faza B2 OWR

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Zausznica z drutu o powrotnym zwoju - Ujęcie tyłu zausznicy. Niewielka zausznica wykonana z jednego kawałka cienkiego, złotego drutu o kolistym przekroju i średnicy 1 mm. Dzięki zastosowaniu techniki powrotnego zwoju uzyskano formę niedomkniętej, obłej obręczy, której zakończenie tworzy podwójny pierścień przylegajacy do jednej ze stron zausznicy.

Zausznica z drutu o powrotnym zwoju

grupa płońska

około 1700 p.n.e. — 1600 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

fibula wariant N wg Kostrzewskiego - Ujęcie przodu ze skosu z lewej; Żelazna zapinka wariantu N wg Kostrzewskiego, z wysokim kabłąkiem z okrągłego drutu, z guzem plastycznym. Sprężynka z czterema zwojami i dolną cięciwą. Ażurowa pochewka ma dwa otwory.

Fibula wariant N wg Kostrzewskiego

kultura oksywska

30 p.n.e. — 20

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Zapinka ze srebra - ujęcie z prawej; Srebrna fibula z grzebykiem nad sprężynką zdobionym filigranem.

Fibula zdobiona filigranem

nieznany

150 — 200

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Fibula typu VII - ujęcie ze skosu; Fibula srebrna z wysoką pochewką o wysokości 1,2 cm i szerokość sprężynki 1,8 cm. Zapinka posiada zdobienie w postaci niewielkiego guzka na końcu kabłąka. Fibula odpowiadająca VII grupie w typologii Oscara Almgrena

Fibula typu VII (Almgren)

kultura wielbarska

150 — 250

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Waza typu IV (Wołągiewicz) - ujęcie z tyłu; Naczynie ceramiczne (waza) barwy ciemno brunatnej o chropowaconej części dolnej i wygładzanej górnej partii. Waza ma dwa przewężone ucha. Na brzuścu zdobiona chropowaconymi pasami w układzie podwójnego zygzaka. Wysokość wazy wynosi 19,8 cm, średnica brzuśca 22 cm, a średnica wylewu 21 cm.

Waza typu IV (Wołągiewicz)

kultura wielbarska

150 — 200

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Pinceta - ujęcie ze skosu; Dość masywna pinceta z brązu o wyraźnie przewężonym kabłąku przechodzącym w szerokie trójkątne ramiona. Brzegi kabłąka są zdobione drobnymi nacięciami i podwójną linią rytą. Natomiast po środku ramion trzy niewielkie ozdobne guzki wyznaczają trójkąt, którego dwa boki tworzy liniowy ornament w postaci motywu tzw. jodełki. Powierzchnia zabytku pokrywa zielona szlachetna patyna.

Pinceta

kultura łużycka

około 900 p.n.e. — 750 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Ujęcie z góry, awers

Fotografia grobu Juliusza Leibla

nieznany

1944

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico

Pan jednorożec i pan jeleń

rysunek

Walentynowicz, Katarzyna

2016

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico

Lampart

rysunek

Walentynowicz, Katarzyna

2016

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico

Cmentarz bohaterów

litografia

Gottlieb, Leopold

1936

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

S/G/528/ML - Widok kościoła Bernardynów w Lublinie w ujęciu od północnego zachodu. Zakomponowany centralnie, 3-nawowy, bazylikowy. Fasada klasycyzująca, z rozbudowaną partią szczytową, na osi kruchta z tarasem. W tle po obu stronach bryły sąsiednich zabudowań. Na pierwszym planie rozległy plac i grupa zajetych rozmową postaci. 
sygn. pod ryc. l.: Rys. z nat. A. Lerue; śr.:  Odbito w Lit. A. Pecq & Co  w Warsz. 482; p.: Lit. J. Cegliński
U góry śr. napis: ALBUM LUBELSKIE p.: No 1
pod ryc. śr.: KOŚĆIÓŁ X.X. BERNARDYNÓW W LUBLINIE

Kościół X. X. Bernardynów w Lublinie

Zakład Litograficzny Adolfa Pecq & Co.

1857

Muzeum Narodowe w Lublinie

ceramika, naczynie - Ujęcie z przodu; Puchar o łagodnie wychylonej na zewnątrz szyjce, zdobionej w dolnej części dookolnym pasmem złożonym z 6 rzędów drobnych odcisków sznura oraz linią drobnych nakłuć w technice ściegu bruzdowego poniżej krawędzi. Naczynie zrekonstruowane z fragmentów, uzupełnione dobarwionym gipsem. Barwa jasnobrązowa. Powierzchnia nieumiarowo zagładzona

Puchar zdobiony

nieznany

neolit schyłkowy

Muzeum Narodowe w Szczecinie

broń obuchowa - Ujęcie boku i góry. Topór kamienny obosieczny, tzw. o dwóch ostrzach, labrys lub topór Amazonek, na obu końcach rozszerzony symetrycznie w górę i dół, przy czym koniec ostrzejszy jest słabiej rozchylony, niż druga strona. Otwór do osadzenia trzonka znajduje się około połowy długości korpusu. Przełamany na wysokości otworu i sklejony. Powierzchnia gładzona, nieco zniszczona

Topór kamienny

nieznany

środkowy neolit

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Dłuto krzemienne - Ujęcie z przodu skosem w lewą stronę. Dłuto krzemienne, czworościenne, trapezowate, o tępym obuchu. Powierzchnia szlifowana, przy ostrzu i w stronę obucha polerowana do połysku, a na obuchu negatywowa. Krzemień kredowy o barwie od jasno- do ciemnoszarej

Dłuto krzemienne

nieznany

wczesny okres epoki brązu (I EB)

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Naczynie gliniane - Ujęcie przodu; Puchar z niewielkim, czworokątnym czopem (uchwytem), zdobiony na szyjce pasmem odcisków sznura, złożonym z 11 regularnych linii. Zrekonstruowany, uzupełniany gipsem barwionym

Puchar zdobiony

nieznany

neolit schyłkowy

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Naczynie gliniane - Ujęcie z przodu; Przysadziste naczynie pucharowate z lejkowatą szyjką i baniastym brzuścem, zdobione dwoma dookolnymi wałkami karbowanymi przy i poniżej brzegu. Powierzchnia chropowacona. Wyklejane na podstawie zachowanych fragmentów, zrekonstruowane dobarwionym gipsem

Zdobione naczynie pucharowate

nieznany

późny neolit

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 84 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd