treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo, materiał
Autor, wytwórca
Miejsce powstania, znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja, status
Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: antyk

Obiekty

457
cukiernica do cukru pudru - Ujęcie z przodu; Puszka z ażurową pokrywą, kształtem nawiązująca do antycznych urn. Wsparta na okrągłej stopie z trzema uskokami, przechodzącej w niewysoki, drobno kanelowany trzon. Korpus smukły, o kielichowej formie, w dolnej części również kanelowany. Pokrywa wysoka, o wklęsłych ściankach zakończona półkolistą kopułką, ze zwieńczeniem w formie maleńkiej wazy. Wycięcia na pokrywie układają się we wzór stylizowanych kampanul.

Cukiernica do cukru podru

Voggelaer, Martin Ephraim

1795

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rewers - fragment

Kolczyk

nieznany

1. ćw. XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

awers

Kolczyk

nieznany

1. ćw. XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

awers

Broszka

nieznany

1. ćw. XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico mozaiki w ramie R.412 Wil.

Rydwan Amora - mozaika

kon. XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico mozaiki (mozaika w ramie R.411 Wil.)

Królik - mozaika

kon. XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

wnętrze

Galeria Rzeźb

„Galerya”, „Galerja z rzeźbami”

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Mapa Oceanu Atlantyckiego - ujęcie z przodu; Mapa Oceanu Atlantyckiego kolorowana – ramka lawowana na żółto, wybrzeża na zielono i brzegi mórz na niebiesko. Poza ramką mapy napisy: na dole centralnie - 

Karte des Atlantischen Oceans | Mapa Oceanu Atlantyckiego

Schraembl, Franz Anton

1788

Muzeum Narodowe w Szczecinie

megafon strajkowy - Ujęcie ze skosu z prawej; Metalowy megafon o stożkowatym kształcie fabrycznie pokryty pomarańczową emalią z plastikową obudową i rączką w tym samym kolorze. Rączka w formie otwartej rurki, która mogła służyć do osadzenia głośnika na maszcie lub trzonku odpowiedniej średnicy. Na wewnętrznym stożku tuby głośnika oznakowanie producenta. Z tyłu czarny kabel z poszarpanym końcem, prawdopodobnie pierwotnie zakończony wtyczką, którą można było podłączyć do mikrofonu.

Megafon strajkowy

Tonsil, Września (1945- )

1982 — 1989

Muzeum Narodowe w Szczecinie

wazon typu famille rose - ujęcie z przodu; Porcelanowy wazon zdobiony wielobarwną dekoracją naszkliwną w pastelowych odcieniach z przewagą różu w typie famille rose. Kształt gruszkowaty, szyja szeroka zakończona rozszerzającym się wylewem, w którym widoczny jest z przodu półokrągły ubytek. Wazon bogato zdobiony licznymi motywami dekoracyjnymi. W jego górnej części znajdują się po bokach dwa uchwyty w formie stylizowanych lwów chińskich w kolorze pastelowej zieleni. Brzeg wylewu zdobiony dookolnie, z przodu kwiat lotosu o czerwonym kwiecie, żółtych i zielonych liściach na białym tle oraz zgeometryzowanym wzorem roślinnym w kolorach zielonym i różowym na żółtym tle. Szyję oddzielono od brzuśca biegnącymi dookolnie wzorami: ornamentem meandrycznym o różowej, żółtej i seledynowej barwie oraz znajdującym się pod nim motywem grzyba nieśmiertelności w niebieskim, żółtym, czerwonym i seledynowym kolorze. Brzusiec oraz szyję zdobią czworoboczne pola (rezerwy) o seledynowych bordiurach wypełnione tzw. motywem Stu Antyków (Hundred Antiques/Hundred Treasures) na białym tle. Pola wypełniają przedmioty i rośliny w dość nieformalnym układzie. Na szyi wyodrębnić można: rogi nosorożca, śliwki, wazon z peoniami na stojaku, różnorodne wazy (z przykrywkami oraz bez, na stojaku oraz bez), akwarium na stojaku, dyski z jadeitu, podwójną tykwę, z której unosi się smużka dymu oraz inne niezidentyfikowane przedmioty. Na brzuścu pokazano: śliwki, wazę z kwiatami na stojaku, akwarium na stojaku, parę skrzyżowanych rogów nosorożca, toaletkę z lustrem, różnorodne wazy, donicę z miniaturową rośliną na stojaku, naczynie na wysokim stojaku oraz inne niezidentyfikowane przedmioty i rośliny. Dół wazonu ozdobiony dookolnie geometrycznym motywem w postaci pionowych żółtych i różowych pasków na seledynowym tle.

Wazon typu famille rose

nieznany

1751 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Wieniec dożynkowy - ujęcie z przodu; Tektoniczna, potraktowana ogólnie postać kobieca w długiej szacie o lekko zarysowanych kształtach z uniesionymi w górę rękami podtrzymującymi wieniec. Zarys głowy we wgłębieniu pomiędzy wzniesionymi ramionami. U dołu rodzaj walcowatej podstawy. W tylnej części, od wieńca do okolicy kolan postaci, płaska forma, mająca charakter welonu stanowi tło dla postaci. Powierzchnia opracowana dłutem U-kształtnym w taki sposób, by pozostawione w wybranych obszarach, ślady dłuta tworzyły fakturę welonu czy podstawy. Twarz, ramiona i suknia postaci oraz do pewnego stopnia podstawa – wyszlifowane.

Wieniec dożynkowy

Lewiński, Sławomir

około 1957

Muzeum Narodowe w Szczecinie

500 miliardów marek - awers; Na awersie, w ramce złożonej z ciągów elips separowanych rąbami, na oliwkowym poddruku z gryfem w lewo pomiędzy nominałami 500 Milliarden, czarny druk prostą, klasyczną czcionką: Funfhundert Milliarden Mark/ (duża czcionka), a niżej: zahlt die/ Kreiskommunalkasse des Kreises Greifenhagen dem/ Einlieferer dieses Geldscheines/ Greifenhagen, den 30. Oktober 1923 (mała czcionka szwabachy). Poniżej czarny druk: Der Kreisausschuss des Kreis Greifenhagen (średnia czcionka szwabachy), a niżej faksymilia podpisów starosty, burmistrza i sędziego powiatowego - Landrat, Burgermeister, Amtsgerichtsrat (mała czcionka szwabachy). W lewym górnym narożniku bonu czarny druk: Ersatz=/ Wertzeichen (średnia czcionka szwabachy). W prawym górnym narożniku numer emisyjny: 5025 na czarnym liniowym poddruku. W połowie długości górnej krawędzi bonu czarne faksymile okrągłej pieczęci zarządu powiatu. W polu orzeł pruski w postawie heraldycznej, napis otokowy: KREISAUSSCHUSS DES KREISES - GREIFENHAGEN.

500 miliardów marek

zarząd powiatu Gryfino (1818-1945)

1923

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Fotografia kolorowa. Fotel z ciemnego drewna. Siedzisko obite skórą w kolorze ciemnego brązu wpadającego w bordo. Oparcie ażurowe z motywem roślinnym. Pośrodku na tarczy herb Malborka przedstawiający fragment murów z trzema wieżami i płynącą poniżej rzeką. W zwieńczeniu oparcia korona podtrzymywana z dwóch stron przez lwy. Podłokietniki lekko profilowane zakończone głowami lwów. Dolna rama i nogi spiralne.

Fotel

nieznany

ok. 1890

Muzeum Zamkowe w Malborku

Fotografia kolorowa. Fotel z ciemnego drewna. Siedzisko obite skórą w kolorze ciemnego brązu wpadającego w bordo. Oparcie ażurowe z motywem roślinnym. Pośrodku na tarczy herb Elbląga, składający się z dwóch krzyży ułożonych jeden pod drugim. W zwieńczeniu oparcia korona podtrzymywana z dwóch stron przez lwy. Podłokietniki lekko profilowane, zakończone głowami lwów. Dolna rama i nogi spiralne.

Fotel

nieznany

ok. 1890

Muzeum Zamkowe w Malborku

Komoda jasna zdobiona oryg.

Mebel - komoda w stylu biedermeier

Mebel

nieznane

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Szafka biblioteczna

Szafa biblioteczna

Szafka

nieznany

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

czerwony wycisk owalny ze złotym obramowaniem; prawy profil popiersia Julii Titi, kobieta ma na głowie diadem, a w uszach kolczyki; włosy z tyłu spięte w kok zrobiony z warkoczyków, a na przodzie ułożone w tzw.

Popiersie Julii Titi

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwony wycisk owalny ze złotym obramowaniem; prawy profil głowy kobiety z kręconymi włosami spiętymi z tyłu, z przodu na głowie widoczne małe węże, z boku głowy skrzydełka; gemma uszkodzona: widoczne pęknięcia i niewielkie ubytki po bokach

Głowa Meduzy

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; naga kobieta stojąca z opuszczoną głową, widoczna z prawego boku, kobieta ma lwią skórę zawieszoną na ramionach, a na ramieniu opiera maczugę

Postać Omfale

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu, głowa mężczyzny w dojrzałym wieku widoczna z prawego półprofilu; mężczyzna ma krótkie kręcone włosy, wąsy i brodę oraz wieniec laurowy na głowie

Głowa Herkulesa

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu, na pierwszym planie profil Herkulesa z kręconymi krótkimi włosami, brodą i wąsami, z nagim torsem. Na drugim planie profil kobiety z długimi włosami i diademem na głowie.

Herkules i Kobieta [Herkules i Dejanira]

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu, mężczyzna w średnim wieku widziany z lewego profilu, ma długie włosy z nałożoną cienką opaską, wąsy i brodę oraz srogi wyraz twarzy

Portret mężczyzny [Lycurgus]

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu, głowa kobiety widoczna z prawego profilu, kobieta ma włosy upięte z tyłu, poniżej szyi widoczny fragment szaty

Popiersie Agrypiny

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu, widoczny lewy profil mężczyzny z długimi włosami częściowo spiętymi wokół głowy i z długą kręconą brodą i wąsami; obok widoczna laska w wijącym się wokół niej węzem.

Popiersie Eskulapa

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Znaleziono 457 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd