treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo, materiał
Autor, wytwórca
Miejsce powstania, znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja, status
Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: surrealizm

Obiekty

23
obraz - ujęcie z przodu; Na nakładających się płaszczyznach barwnych przedmioty: w centrum medalion z owalem twarzy; poniżej, nad dolną krawędzią, pośrodku, gitara przecięta linią czarnego konturu; po prawej żółta trąbka; powyżej ornamentalnie potraktowane zielone liście, wachlarzowo rozwidlone. Koloryt: kolor położony płasko, okonturowany czernią i szarością, granaty, brązy, czerwienie, jasna zieleń, fiolety, akcenty żółci.

Jazz

Rosenstein, Erna

1947

Muzeum Narodowe w Szczecinie

scena rodzajowa - ujęcie z przodu; Obraz przedstawia grupę postaci o uogólnionych, płasko potraktowanych kształtach wpisanych w pejzaż określony zgeometryzowanymi formami. Linie konturu wyznaczają kompozycję. Koloryt: przełamane tony chłodnych zieleni, błękitów, fioletu, różu, akcenty przytłumionych czerwieni i żółci.

Mecz footbalowy

scena rodzajowa

Tyszkiewicz Teresa

1949

Muzeum Narodowe w Szczecinie

akwarela - Z lewej strony kompozycji ujęta frontalnie, wyabstrahowana, niemal transparentna figura ludzka, w partii tułowia wypełniona poziomymi pasami zielonej farby; podobnie w prawej nodze oraz głowy z przenikającymi się owalnymi formami i zielonym krzyżem. Z prawej strony w górnej części niewielki otwór – okno. Okno i figura połączone są grubymi, zielonymi pasami, które jak lina „opasują” i „wiążą” nogi i tułów postaci. Obraz utrzymany w ciepłych odcieniach brązów, żółcieni, zieleni.

Człowieka ciągnie do okna

akwarela

Włodarski, Marek

XX wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Ujęcie lica. Kompozycja abstrakcyjno-figuralna na złotym tle.

Prawie ikona

obraz

Rosenstein, Erna

1957

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico

Erna Rosenstein na fotografii

fotografia

Gierałtowski, Krzysztof

1985 — 2010

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

obraz - ujęcie z przodu; Na płaszczyźnie szarej, ograniczonej pasem czerni wzdłuż górnej i dolnej krawędzi, trzy przedmioty zbudowane z płaskich form. Po lewej płaszczyzna jasnozielona o kielichowatym wybrzuszeniu, z prawej, wstawiona formą ciemnobrązową, obie zamknięte u góry płaszczyzną o nieregularnym konturze, wypełnioną ornamentem czarnym i białym. Wzdłuż lewej, bocznej krawędzi forma złożona z dwóch wydłużonych płaszczyzn: żółtej i brązowej. Pośrodku kompozycji duża forma zbudowana płaszczyznami: brązową o zarysie dzbanka z prawej i rdzawą, rozszerzającą się ku górze z lewej. Nad górną krawędzią naczynia drobne formy obrysowane czarnym konturem.

Martwa natura

martwa natura

Marczyński Adam

1936

Muzeum Narodowe w Szczecinie

weduta - Ujęcie z przodu; Przedstawienie stalowej konstrukcji wysadzonego Dworca Głównego przy Alejach Jerozolimskich w Warszawie. Tonacje bieli i szarości.

Koło dworca | U nàdraži

weduta

Paur Jaroslav

1948

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - ujęcie z przodu; Kompozycja w wydłużonym układzie poziomym. Na płaszczyźnie pilśni naciągnięta merla, na niej przyczepione ptasie szczątki kostne w układzie symetrycznym, skoncentrowane w części środkowej, z zaakcentowaną linią osi poziomej.

Statek kanibali

Stern, Jonasz

1972

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - Ujęcie z przodu; Płaszczyzna pilśni zaklejona tiulem, pomalowana głębokim tonem ciemnego fioletu. W prawym górnym narożniku krążek ciemnej czerwieni. Elementami układu kompozycji są szczątki rybie - skóra, kręgosłup, ogon, płetwy, przytwierdzone pod siatką tiulu. Układ elementów sugeruje kompozycję pejzażową: pnie drzew po lewej i prawej stronie, kształty budowli w centrum i dwóch postaci - siedzącej i leżącej na pierwszym planie.

Kompozycja z rybami

kompozycja abstrakcyjna

Stern, Jonasz

1966

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - ujęcie z przodu; Kompozycja abstrakcyjna układu zgeometryzowanych form. Nad dolną krawędzią czarny trójkąt wpisany w szarą prostokątną płaszczyznę o gruzełkowatej fakturze. Przedłużeniem prostokątnej jest skierowana w górę płaszczyzna łącząca się w środkowej części obrazu z płaszczyzną szarości po lewej stronie. Przy lewej krawędzi obrazu wydłużona forma pionowa zgaszonej bieli przerwana pośrodku płaszczyzną szarości, z wpisaną w szarość kolistą płaszczyzną żółci. Tło układów środkowej części obrazu stanowi wypełniający wysokość trójkąt równoramienny ciepłych zieleni i zgaszonych żółci. Na nim u góry wklejona płaszczyzna papieru zadrukowanego

Kompozycja VIII

kompozycja abstrakcyjna

Stern, Jonasz

1949

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - ujęcie z przodu; Kompozycja abstrakcyjna zbudowana z błękitnych linii na szarym tle. W centrum na osi linie proste i spiralne ciągi tworzą podłużny pionowy prostokąt, od którego rozwijają się w prawie symetryczną dekoracyjną kompozycję - z nad prostokąta rozchodzą się girlandy i faliste linie, poniżej i po bokach rzedną tworząc wielkie nieregularne owale i koła.

Pałac deszczu

kompozycja abstrakcyjna

Rosenstein, Erna

1976

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - ujęcie z przodu; Scena rodzajowa, sieci rybackie. Kobieta, która zajmuje się wyjmowaniem ryb z sieci. Tonacje pastelowe w tonacjach błękitu, żółci i odcienie bladego fioletu i różu.

Rybaczka

scena rodzajowa

Marczyński Adam

1948

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - ujęcie z przodu; Kompozycja abstrakcyjna. Formy uzyskane zdejmowaniem mokrej farby swobodne, nieregularne w układzie, zróżnicowane od szerokich do konturowych. Koloryt od bieli, tonów niebieskich do akcentów żółci i ciepłego brązu.

Zapowiadający nowość

kompozycja abstrakcyjna

Lenica, Alfred

1960

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - ujęcie z przodu; Na ciemnym tle swobodnie rozmieszczone niewielkie płaszczyzny koloru (żółć, biel, czerwień), na to nałożony rysunek czernią.

Nudna jesień

Lenica, Alfred

1957

Muzeum Narodowe w Szczecinie

scena rodzajowa; kompozycja abstrakcyjna - ujęcie z przodu; Obraz abstrakcyjny. Na bladoniebieskim i jasnoszarym tle widoczne są 4 zarysy postaci. w jednej linii i różnych kolorach: turkusowo-białym, morelowym, brązowym i ostatnia musztadowo-różowo-czerwonym. Ledwie zarysowe głowy, tułowia, nogi w postaci geometrycznych obłych figur. Kompozycja poprzedzielana jest kolorowymi liniami prostymi i krzywymi.

Rybacy

scena rodzajowa; kompozycja abstrakcyjna

Włodarski, Marek

1949

Muzeum Narodowe w Szczecinie

kompozycja abstrakcyjna - ujęcie z przodu; Jednoplanowa kompozycja składająca się z płaskich plam barwnych, okonturowanych czarną linią. Wśród tych plam widoczne dwie twarze: z prawej kobiety, z lewej mężczyzny. W tle, po lewej stronie fiolet przechodzący w błękit po prawej, podzielone liniami poziomymi i pionowymi. Koloryt: błękity, lile, żółcie, czerwienie, zieleń.

Rodzina

kompozycja abstrakcyjna

Włodarski, Marek

1932

Muzeum Narodowe w Szczecinie

kompozycja abstrakcyjna - ujęcie z przodu; Kompozycja materiałowa o układzie prostokąta poziomego. Płyta metalowa łączona ukosem od lewej strony, w 1/3 szerokości. Na płaszczyźnie cztery elementy tego samego formatu (prostokąt o lekko wybrzuszonych dłuższych krawędziach) zestawione względem siebie pod równym kontem.

Relief Nr 26 – 1965

kompozycja abstrakcyjna

Stażewski, Henryk

1965

Muzeum Narodowe w Szczecinie

kompozycja abstrakcyjna - ujęcie z przodu; Na neutralnym ciemno-szaro-niebieskim tle formy w układzie diagonalnym od lewego do prawego dolnego naroża formy płaskie, nakładające się na siebie zróżnicowane kolorem i fakturą. W górnej części płaszczyzna jasna, zamknięta od dołu owalem, od góry konturem falistym; w nią wpisana płaszczyzna zróżnicowana fakturą, częściowo przesłonięta innymi formami. Dotykająca ją forma pionowa schodzi w dół stanowiąc oś dla form wybrzuszonych na zewnątrz. Koloryt: chłodny - biele, szarości, tony niebieskie.

Kompozycja bezprzedmiotowa

kompozycja abstrakcyjna

Podsadecki, Kazimierz

1933

Muzeum Narodowe w Szczecinie

kompozycja abstrakcyjna - ujęcie z przodu; Układ płaskich, zachodzących na siebie form o zgeometryzowanych konturach wypełnionych kolorem. Po prawej stronie u dołu wkomponowana strawestowana martwa natura o czytelnych motywach dzbanka, jabłka i gruszki. Kolorystyka utrzymana w gamie półtonów (blady fiolet, zieleń, złamana zielenią żółć), z których wybija się kilka elementów o zdecydowanej barwie - po lewej, u dołu trójkątna, niebieska forma oraz motyw dzbanka, po prawej (czerwień). Motyw ten pojawia się też w centrum kompozycji jako tło dla kilku małych, nieregularnych form.

Kompozycja bezprzedmiotowa

kompozycja abstrakcyjna

Podsadecki, Kazimierz

1933

Muzeum Narodowe w Szczecinie

dyptyk - Widok detalu. Dwa kwadratowe obrazy połączone ze sobą tworząc poziomą kompozycję. Płaszczyzna obu utrzymana w jasnej monochromatycznej tonacji z uformowanymi wzniesieniami i wgłębieniami. Nad obiema częściami zawieszone od góry na żyłkach kwadratowe, transparentne płytki pleksi z wtopionymi weń nieregularnymi, płaskimi, kolorowymi elementami po bokach. W centrum płytki, w lewej części pracy, naklejone polakierowane na czarno dwie wklęsłe formy: jedna większa, elipsoidalna, druga podłużna, wygięta okala lewą stronę większej bryły. W prawej części, centralnie na płytce umieszczone blisko siebie dwie białe wypukłe formy. Większą bryłę, z prawej strony okala mniejsza. Cała kompozycja, w swych głównych elementach zbudowana jest na przeciwieństwach: wklęsłe-wybrzuszone, białe-czarne, pozytyw-negatyw.

Światłoformy słońca I

Stanek Zdzisław

około 1970

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Ujęcie z przodu. Nawiązująca do przedstawień piety, symboliczna kompozycja z siedzącą kobietą trzymającą ciało matwego żołnierza na kolanach. W jej pierś wbite sa trzy miecze, a obie postacie otacza świetlista aureola.

Dolorosa

scena alegoryczna

Geiger, Willi

1914

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 23 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd