treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo, materiał
Autor, wytwórca
Miejsce powstania, znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja, status
Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: transport

Obiekty

113
Fotografia czarno-biała przedstawia grupę mężczyzn pracujących przy spławie drewna.

Transport: spław drewna na rzece Tanew

Rogowski, Ludwik (18..-19..) (fotograf)

1902

Muzeum Narodowe w Lublinie

Fotografia plenerowa czarno-biała przedstawia grupę w strojach ludowych jadącą na wozie zaprzęgniętym w dwa konie. W oddali kilka osób idzie pieszo, a po lewej stronie kilka osób stoi na polu i obserwuje przejeżdżający wóz. W tle krajobraz wiejski z zabudowaniami.

Transport: zaprzęg konny z grupą w strojach

Rogowski, Ludwik (18..-19..) (fotograf)

1902

Muzeum Narodowe w Lublinie

Lamu przyszłości - ujęcie z przodu; Kolorowa, dynamiczna kompozycja w poziomie, przedstawiające ruchliwe rondo i skrzyżowanie wielopasmowych ulic z gąszczem pojazdów oraz tłumem ludzi poruszających się pośród lokali usługowo-handlowych, na chodnikach, na schodach na kładkę i z kładki dla pieszych nad ulicami.

Ulice przedzielone są pasami zieleni z kwiatami, na jednym z nich w centrum obrazu, pomiędzy dwoma latarniami ulicznymi rośnie palma. Nad nią zielone znaki drogowe, wszędzie pełno szyldów sklepowych. Po lewej stronie obrazu stacja benzynowa Shell, niedaleko budka z coca-colą i przystanek autobusowy. Z lewej strony jakby duże, ruchliwe centrum handlowe Safari Point Haus. Na ulicach tłoczą się samochody osobowe, busy, ciężarówki i motocykle. Obraz pełen drobnych detali, wibrujący barwami i życiem miasta.

Lamu of the Future | Lamu przyszłości

Onyango, Richard

2009 — 2023

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Lamu przyszłości - ujęcie z przodu; Obraz przedstawia na pierwszym planie duży budynek z licznymi loggiami i tarasami, na których znajdują się sylwetki ludzkie w różnych sytuacjach. Na szczycie fasady budynku napis: USAFIRI BUILDING; na jego dachu antena satelitarna. Za budynkiem widać ulice z samochodami oraz zielony skwer miejski, na którym stoi statua z globusem na szczycie. Z lewej strony port lotniczy z wieżą kontrolną, samolotami, budynkami z napisem International Departures oraz Terminal 3, pomiędzy którymi stoi fontanna. W centrum na drugim planie kolejne budynki lotniska – Cargo i inne. Z prawej strony obrazu w jego górnej połowie widać przystań jachtową i zacumowane dwa duże statki pasażerskie. W tle, po prawej zielone tereny rekreacyjne przy plaży z biało-czerwonymi parasolkami i palmami rosnącymi wzdłuż linii brzegowej. Po lewej, na wzniesieniu biały budynek z kopułą i wieżą przypominającą latarnię morską.

Lamu of the Future | Lamu przyszłości

Onyango, Richard

2009 — 2023

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Ujęcie awersu. List 1-kartowy.

List do Haliny Kraus

1946-05-07

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Bidet

Fisharmonika

J. Deutschmann in Wien (Deutschmann, Jacob)

1830 — 1833

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Budynki warsztatów kolejowych, parterowe, nakryte dachem dwuspadowym. Na placu przed budynkami złożone materiały budowlane: rury różnego przekroju, taczki, pomiędzy nimi kilku mężczyzn. W prawym dolnym rogu wóz. Przy budynku rusztowanie, w oddali komin. Fotografia o zaokrąglonych rogach, obrysowana dookoła cienką ramką, naklejona na tekturę, na brzegu tektury ramka. Powyżej i pod fotografią napisy po rosyjsku - z lewej i po polsku - z prawej strony. W dolnej części informacja o autorze zdjęcia po rosyjsku.

Warsztaty na stacji Praga - Warszawa

Fajans, Maksymilian

1877 — 1890

Muzeum Narodowe w Lublinie

Pośrodku prostokątnego pola o zaokrąglonych narożnikach większa fotografia przyozdobiona wstęgą i gałązkami wawrzynu. Dookoła szesnaście symetrycznie rozmieszczonych mniejszych fotografii. W prawym górnym rogu dr Wacław Lasocki, naczelny lekarz kolei nadwiślańskiej w latach 1875 - 78. W polu ramy w górnej części medalion z płaskorzeźbionym popiersiem z profilu. Przedstawia Leopolda Kronenberga - ojca. Po bokach dwia półleżące aniołki trzymają wieniec laurowy. Po lewej stronie ramy postać robotnika Poleszuka, po prawej pracownika warsztatów kolejowych. W dolnej części front lokomotywy i złoty żeton uprawniający do bezpłatnej jazdy pociągiem I klasy. Fotografia naklejona na tekturę, w dolnej części u dołu sucha pieczęć zakładu fotograficznego.

Tableau pracowników kolei żelaznej nadwiślańskiej

Karoli & Pusch

1877 — 1878

Muzeum Narodowe w Lublinie

meble - Ujęcie z przodu; Szafka zegarowa z motywem antropomorficznym, wąska, wysoka, podzielona na trzy części ( górna oszklona), malatura kwiatowa.

Szafka zegarowa

nieznany

2. połowa XVII wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Zdjęcie pokazuje przeprawę samochodu  i motocyklu sprzez górską rzekę Dunajec.

Przeprawa samochodu i motocyklu przez górską rzekę Dunajec

Fotografia

XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Zdjęcie przedstawia przeprawę samochodu i motocyklu  przez górską rzekę Dunajec

Przeprawa samochodu i motocyklu przez górską rzekę Dunajec

Fotografia

XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

rak żelazny - Ujęcie przodu ze skosu z lewej; Rak żelazny trójramienny z czworobocznej sztabki żelaznej z haczykiem na końcu każdego ramienia.

Rak żelazny

Słowianie

700 — 1250

Muzeum Narodowe w Szczecinie

czapka studencka - Ujęcie przodu ze skosu z prawej; Czapka męska z brązowego aksamitu o okrągłym denku, z czarnym plastikowym daszkiem. Na denku, w przedniej części czapki wyszyty żółtą nicią wąż owinięty spiralnie na lasce.

Czapka studencka

Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Szczecinie (1946-1955)

1946 — 1955

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Untitled (Covering) - ujęcie z przodu; Kolaż składa się z dwóch arkuszów papieru pokrytego srebrną farbą przymocowane do białego podłoża za pomocą malutkich okrągłych, płaskich magnesów w narożnikach każdego z arkuszy. Na każdym nieregularnie rozmieszczone zdjęcia publicystyczne.
Na pracy na pierwszym z lewej strony arkuszu trzy zdjęcia: w górnej części duża fotografia popiersia kobiety w sportowym stroju, z rozwianymi włosami, a w tle, w oddali, za mgłą wzgórze. Poniżej dwa mniejsze ułożone obok siebie, biało-czarne zdjęcia - jedno przedstawia czwórkę mężczyzn w kurtkach i kaszkietach zwróconych w prawo, stojących na kamienistej powierzchni lub gruzowisku obok leżącego szkieletu nieokreślonej konstrukcji, a drugim zaś dwie sylwetki ludzi przy leżącym na boku koszu balonowym połączonym olinowaniem z balonem widocznym po prawej jako ciemna kulista forma. Na prawym arkuszu, centralnie w górnej części trzy pionowe kolorowe zdjęcia rozmieszczone obok siebie w równych odstępach. Na pierwszym z lewej drapacze chmur; na środkowym statek wypełniony kontenerami; na trzecim po prawej trzy turbiny wiatrowe.

Untitled (Covering) | Bez tytułu (Przykrywanie)

Nedeljkovic Sladjan

2022

Muzeum Narodowe w Szczecinie

naczynie gliniane - Ujęcie z boku; Misa o kulistym dnie (typ IVA1 Wiślańskiego), zdobiona w części górnej podwójnym pasmem dookolnym złożonym z grup potrójnych odcisków ujętych u dołu, nad maksymalną rozdętością brzuśca, poziomą liniaą odcisków. Ceramika bardzo krucha. Naczynie było rekonstruowane przynajmniej dwukrotnie i uzupełniane barwionym gipsem.

Naczynie o kulistym dnie

kultura amfor kulistych

3100 p.n.e. — 2500 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

ilustracja literacka; Pobojowisko - ujęcie z przodu; Na prostokątnym arkuszu papieru w układzie poziomym na pierwszym planie ukazana scena opłakiwania poległych dowódców. Po lewej stronie ciało Douglasa osłonięte płaszczem unosi duchowny. Na piersi poległego opiera głowę młoda kobieta. Dalej na lewo mnich wsparty o krzyż czeka na ostatnie słowa rannego mężczyzny okrytego jasną tkaniną. Po prawej leży Hotspur w zbroi rycerskiej. Przed nim przyklęka giermek, a za głową poległego rozpacza kobieta w towarzystwie kilku innych osób. W głębi oddział wojska odchodzi niosąc sztandar. W tle w promieniach zachodzącego słońca nadal trwa bitwa.

Chevy Chace

ilustracja literacka

Young, John

1814

Muzeum Narodowe w Szczecinie

krzyż pielgrzymkowy - ujęcie z tyłu; Krzyż zbity z dwóch kawałków nieokorowanego drewna brzozowego. Środek każdego kawałka wycięto odpowiedniej wielkości ubytek o długości odpowiadającej średnicy drugiej gałązki, by spasować je razem. Na złączeniu obwiązany na krzyż biało-czarną plecioną sznurówką, której końcówki tworzą pętelkę umożliwiającą zawieszenie krzyża.

Krzyż pielgrzymkowy

Plater-Zyberk, Michał

1980

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Manierka wz. 37 - Ujęcie z przodu; Aluminiowa manierka z pękatym melonowatym brzuścem. Na krótkiej, gwintowanej szyjce nakrętka w formie płaskiego cylindra z dookolnym pasmem ukośnych nacięć na ściankach bocznych. Na szczycie nakrętki umiejscowiony centralnie nit

Manierka wz. 37

1938

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 113 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd