treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo, materiał
Autor, wytwórca
Miejsce powstania, znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja, status
Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: uroczystości

Obiekty

99
lico

Fotografia z oficjalnej uroczystości w Zawierciu

nieznany

ca 1927

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

ML/H/466 - 

Boże zbaw Polskę. Program teatralny

Drukarnia Estetyczna I. Śliwickiej

1916

Muzeum Narodowe w Lublinie

krzyż pasyjny - Ujęcie z przodu; Drewniany, czerwony krzyż pasyjny, usytuowany na białej, dwustopniowej, kwadratowej podstawie ozdobionej ciemnym malowanym wzorem półkolistych form i liści, której krawędzie pokryto czerwoną farbą. Bogato dekorowany białymi i fioletowymi wzorami kwiatowymi i obłymi liniami, dodatkowo boki ramion krzyża zostały ozdobione plastycznym falistym motywem w kolorze srebrnym, którego krawędzie podkreślono czerwoną farbą. W jego centralnej części umieszczono wykonaną z formy głowę cierpiącego Chrystusa w koronie cierniowej, nad nią zaś postać gołębia i napisane na prostokątnej plakietce czarnym tuszem litery I.N.R.I. Całość wypełniono rozlicznymi atrybutami i symbolami męki pańskiej, takimi jak: serce, tunika, kielich, kogut, zielona drabina, zielone włócznie (?), szczypce i młotek. Narożniki między skrzyżowanymi ramionami krucyfiksu udekorowano czterema koralowymi różami oraz czterema potrójnymi promieniami w kolorze pomarańczowym.

Krzyż pasyjny

nieznany

1978

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Dzbanuszek z zastawy Konzerthaus Stettin - ujęcie z przodu; Dzbanuszek o prostej, zgeometryzowanej formie, bez wykształconej stopy. Korpus cylindryczny, zwężający się ku górze, zamykany płaską, okrągłą pokrywą z gałką w centrum. Dziubek osadzony w dolnej części korpusu, zwężający się ku górze, łagodnie wygięty, sięga wysokości pokrywy. Ucho o czworobocznym przekroju z profilem (rowkiem) na krawędziach, górą wyniesione do wysokości pokrywy, a następnie załamane, poprowadzone niemal poziomo i powtórnie załamane, a dalej delikatnie wygięte i łukiem wprowadzone do ścianki korpusu. Górą i dołem powyżej wygięcia przewiązka. Pokrywa - krążek z blachy na zawiasie powyżej ucha; uchwyt umocowany centralnie, w formie kielichowej gałki zwieńczonej kulką. Na korpusie grawerowany napis: Konzerthaus Stettin.

Dzbanuszek z zastawy Konzerthaus Stettin

Wellner, Schneeberg (1854- )

1941 — 1944

Muzeum Narodowe w Szczecinie

ML/H/1970/25 - 

Obchód Rocznicy Powstania 1863 roku

Drukarnia Ludowa J. Popiela

1920 — 1929

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/559 - Pośrodku biały orzeł z koroną. Tło czerwone z motywem czteroliścia w rombie. Dookoła ramka. W górnej części napis białego koloru: 29 listopada, w dolnej daty: 1830 - 1915.

Ulotka w 85. rocznicę powstania listopadowego

nieznany

1915

Muzeum Narodowe w Lublinie

lalka teatralna: Tubabu Cè Kun - Ujęcie z przodu. Drewniane popiersie mężczyzny. Głowa owalna, zwężająca się ku dołowi. Zaznaczone krótkie włosy z falistą grzywką, pomalowane na czarno. Twarz i szyja pomalowane na blado-różowy, cielisty kolor. Zaznaczone czarne, łukowate brwi, migdałowe, wyrzeźbione oczy z powiekami i czarnym cienkim obramowaniem, z czarną okrągłą źrenicą w środku. Nos wąski, długi, usta lekko wypukłe, pomalowane na kolor cielisty. Szyja wąska, długa, rozszerzająca się ku dołowi.

Lalka teatralna Tubabu Cè Kun

nieznany

między 1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Szczecinie

fotografia - Zdjęcie przedstawia starszego mężczyznę z siwą brodą siedzącego na łóżku w mieszkaniu. Ma na sobie czarne spodnie, białą koszulę, czarną kamizelkę i czarną jarmułkę. Jedną rękę opiera na pościeli, drugą na kolanie. Obok niego, na pościeli leżą części odzieży. Jego głowa jest lekko przekrzywiona do boku. Patrzy w obiektyw.

Mojżesz Szapiro w swoim mieszkaniu

fotografia

Tomaszewski, Tomasz

XX wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

scena rodzajowa - Poziomy, barwny kadr fotograficzny przedstawiający dwie starsze kobiety ubrane w stroje wierzchnie oraz czapki, stojące na pierwszym planie na przeciwko siebie w dużym wnętrzu wypełnionym rzędami krzeseł, wydzielonym ażurową, białą ścianką z oknami. Kobiety witają się z serdecznością poprzez uścisk prawych dłoni.

Wielka Synagoga Bełz, Jerozolima

scena rodzajowa

Traczewska, Agnieszka

XXI wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

scena rodzajowa - Poziomy, barwny kadr fotograficzny przedstawiający grupę 5 kobiet we wnętrzu. W lewym dolnym rogu kompozycji znajduje się starsza kobieta (widać jej popiersie) w jasnym stroju i jasnymi koralami na szyi oraz z jasną chusta na głowie. Za nią stoją 4 dalsze kobiety – jedna w białej sukience, białych perłach na szyi i kolorowej chustce na głowie czyta z książeczki, którą trzyma w lewej ręce. Prawą ręką przysłania sobie oczy w geście skupienia. Pozostałe 3 kobiety stoją obok siebie. Ubrane są w ciemne suknie i kolorowe chusty na głowach, na szyi mają sznurki białych pereł. Kobiety patrzą w tekst, który trzyma jedna z nich.Inne fotografie prezentujące ten ślub: MPOLIN-M1539 i MPOLIN-M1541.

Ślub chasydów Satmer, Antwerpia

scena rodzajowa

Traczewska, Agnieszka

XXI wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

puchar weselny - ujęcie ze skosu z lewej; Puchar w kształcie młodej kobiety w renesansowej sukni z mocno zasznurowanym staniczkiem i spódnicą o stożkowym kształcie, zdobioną ornamentem schweifwerkowym przechodzącymi w liście akantu, motywami ptaków i kiści owoców. Na głowie nosi niewielką koronę z czterema kwiatonami. W rękach wzniesionych nad głową trzyma parę ażurowych wolutowych wsporników, pomiędzy którymi na trzpieniach zamontowany został pucharek w kształcie muszli.

Puchar weselny

Neresheimer & Co., Hanau (1890 - po 1935)

1890 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Diabelskie skrzypce - ujęcie 3/4; Instrument składający się z kija, 2 metalowych talerzy oraz struny. Kij długi, prosty, wykonany z drewna, z grubą, metalową blaszką przybitą na jednym jego końcu za pomocą dwóch gwoździ. Górna część kija ozdobnie profilowana. Na około ¼   wysokości miskowate, eliptyczne zgrubienie z wydrążonym ręcznie środkiem. Poniżej niego wbity haczyk tworzący oczko, do którego przywiązana jest metalowa struna, biegnąca wzdłuż instrumentu, przechodząca przez podobne oczko w górnej części, gdzie zamocowana jest do gałki umożliwiającej zmianę naciągu strun. Powyżej zamontowane są dwa poziome, wycięte z blachy, talerze. Instrument zwieńczony ozdobną główką w kształcie żołędzia.

Diabelskie skrzypce

nieznany

1901 — 1945

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Ujęcie od strony pierwszej. Kolor rzeźby beżowy. Postać mężczyzny siedzącego na pniu. Tułów skierowany w stronę widza. Głowa skierowana w lewo i w górę. Jego prawa noga wysunięta jest do przodu, lewa w prawą stronę. Postać naga. Skóra zwierzęcia owija jego lewe ramię oraz wisi luźno na udach. W lewej ręce, opartej o nogi, trzyma kiść winogron. Prawa ręka spoczywa na uchu od szerokiego dzbana stojącego na ziemi po lewej stronie. Włosy krótkie, ozdobione winoroślami i winogronami. W tle drzewa parkowe.

Bachus (Jesień)

Redler Johann Chrisostom

ok. 1745

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Ujęcie awersu. List 2-kartowy, bifolium. Wszystkie strony zapisane. Papier tzw. czysty.

List do Bronisławy Roller

Glocer, Marta

1941-03-11

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico

Płytka podłogowa

Dziewulski i Lange (Opoczno; 1883-1950)

1900 — 1939

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Ujęcie z góry, recto, kartka w kratkę, z marginesem po prawej stronie kartki, zapisana pismem odręcznym

List do Ewy Małkowskiej-Bieniek

Zylbert, Dawid

2000-07-23

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Znaleziono 99 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd