treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Obiekty

0
lico

Potocka Zofia (zm.1822) - portret

Globus Verlag Berlin

po 1898

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

fotografia - Zdjęcie przedstawia parę starszych osób stojących w pokoju na tle trzydrzwiowej szafy. Mężczyzna (stojący po prawej stronie kadru) ma na sobie ciemne spodnie, marynarkę i sweter (spod którego wystaje jasny kołnierzyk koszuli) oraz ciemny, zniszczony kapelusz. Jest gładko ogolony. Kobieta ma na sobie ciemne spodnie i sweter na guziki, a pod nim jasną koszulę. Jej włosy są siwe i krótko ścięte. Kobieta opiera głowę na ramieniu męża. Oboje lekko się uśmiechają. Stoją na podłodze z desek. Po lewej stronie szafy stoi duży karton (z napięciem „Beryl 102 | Unitra WZT | warszawskie zakłady telewizyjne”), a na nim sterta przedmiotów przykryta ceratą. Na ceracie leży kożuch. Obok kartonu, na podłodze stoi białe emaliowane naczynie z uchem (nocnik?), a za nim mniejsze kartony. Na szafie widoczne liczne przedmioty. Po prawej stronie szafy stoi krzesło, stolik oraz (na podłodze przed krzesłem) telewizor kineskopowy nakryty obrusem. Na obrusie leżą liczne drobne przedmioty.

Sara i Rafael Adar w swoim domu

fotografia

Tomaszewski, Tomasz

XX wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

List na karcie pocztowej. Na rewersie trzy znaczki pocztowe (dwa naklejone, jeden nadrukowany), niebieski znaczek z napisem: „MIT LUFTPOST | PAR AVION”, trzy okrągłe pieczątki pocztowe, w tym jedna z godłem III Rzeszy; prostokątny stempelek z numerem 394. Jedna pieczątka na treści listu.
Z treści: Mój Drogi! Nareszcie otrzymaliśmy od Ciebie wiadomość z 13 b. m., z czego bardzo ucieszyliśmy się, gdyż pozostajemy bez wieści od Ciebie od kilku miesięcy. U nas żadne zmiany zasadniczej natury nie zaszły. Jesteśmy zdrowi i jako tako dotychczas przepychamy się. […]

List do Tadeusza Perla

Perl, Leon

1941-06-22

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

List na karcie pocztowej. Na rewersie dwa znaczki pocztowe (jeden naklejony, drugi nadrukowany), nalepka polecenia, dwie okrągłe pieczątki pocztowe, w tym jedna z godłem III Rzeszy.
Z treści: Mój Drogi! Od czasu Twojej karty z końca ub. r. przez cały czas nie mieliśmy od Ciebie żadnej wiadomości. Nie wiemy, czemu to przypisać, tym bardziej, że dowiedzieliśmy się, iż pisałeś też niedawno do rodziców Emila. U nas bez zmian. Matka dużo krząta się w gospodarstwie, ja pracuję. Zarabia się, jak na obecne czasy, skromnie, ale jakoś się żyje. Odżywiamy się znośnie. […]

List do Tadeusza Perla

Perl, Leon

1941-04-08

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

List na karcie pocztowej pisany na pustej części karty i na części przy danych pocztowych. Na rewersie nadrukowany znaczek pocztowy, ślady prawdopodobnie po oderwanych znaczkach, cztery okrągłe pieczątki i trzy prostokątne. Część pieczątek odbita tylko częściowo, ponieważ stempel znalazł się poza krawędzią karty. U góry, po lewej, napis otoczony ramką: „TELEFON ZAOSZCZĘDZA CZAS I PIENIĄDZE”.
Z treści: Kochany Tadziulku! | Przede wszystkiem dziękuję za pamięć – […] [nieczytelne] doskonały, ale trochę ostry […] [nieczytelne] oburzenie na Twojej buzi). Czyś otrzymał […] [nieczytelne], gdyż ostatniej nie potwierdziłeś? […]

List do Tadeusza Perla

Perl, Melania

1939-02-18

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Rysunek utrzymany w tonacji czarno-biało-szarej. Wszystkie elementy rysowane są w sposób uproszczony, postaci zarysowane są konturowo, czarnym cienkopisem, ekspresyjnie i z charakterystycznymi dla artystki zniekształceniami. Tło rysunku jest ciemne. Na pierwszym planie widać czterech mężczyzn z pejsami kucających i trzymających ręce na leżącym na plecach brodatym mężczyźnie. Leżący ma otwarte usta i jedną rękę odrzuconą do góry. Głowy, dłonie, stopy i korpusy postaci narysowane są pozbawionym wypełnienia czarnym, cienkim konturem, z charakterystycznymi dla artystki zniekształceniami. Obok tej grupy postaci, po lewej stronie rysunku, siedzi postać trzymająca na ustach palec wskazujący prawej dłoni. Dalej, w perspektywie, także po lewej stronie kompozycji siedzi grupa ludzi. Ich sylwetki zarysowane są także czarnym cienkopisem, w bardzo uproszczony sposób. Na samej górze rysunku, na osi leżącego, przedstawiona została figura w pozie wstawania z wózka inwalidzkiego. Jej postać pokryta jest transparentnym rozbieleniem.

To mogło zdarzyć się także i teraz

rysunek

Wójcik, Jaśmina

2009

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Rysunek utrzymany w tonacji czarno-biało-szarej. Wszystkie elementy rysowane są w sposób uproszczony, postaci zarysowane są konturowo, czarnym cienkopisem, ekspresyjnie i z charakterystycznymi dla artystki zniekształceniami. Scena przedstawiona we wnętrzu, widać zarys parkietu z klepki oraz 2 okna w tle umieszczone naprzeciwko siebie w narożnych ścianach. W centralnej części kompozycji umieszczony został prostokątny stół, na którym stoi wazon z kwiatami, nakrycia dla dwóch osób oraz półmisek z jedzeniem. Przy dłuższych krawędziach stołu, naprzeciwko siebie, siedzą dwie osoby - kobieta i mężczyzna. Blat stołu wraz z naczyniami oraz te postaci narysowane konturowo, cienkopisem i ołówkiem bez wypełnienia, wyróżniają się na ciemnym tle całej kompozycji. Za siedzącymi postaciami stoją szare postaci pary Żydów - za kobietą stoi kobieta, a za mężczyzną - mężczyzna. Przodem do stołu, a tyłem do widza stoją trzymające się za ręce dzieci. Ich postaci także przedstawione zostały w całości w jednolitej, szarej barwie.

To mogło zdarzyć się także i teraz

rysunek

Wójcik, Jaśmina

2009

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

List Marka Szwarca do Giny Pinkus

Szwarc, Eugenia

1919

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico

Fotografia rodziny Feiginów

nieznany

1935

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico

Fotografia ze ślubu Diany z d. Wolffsohn i Tadeusza Baruchów

nieznany

1894

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

awers

List do Pauliny Włodawer

Justman, Regina

1940-05-20

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

ujęcie z przodu

Kufer

nieznany

1900 — 1945

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico

Serweta

nieznany

1. ćwierć XX wieku

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico obrazu

Bonaparte Charlotta (ur.1796) - portret

szkoła włoska

1. poł. XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu. Ujęcie trzy czwarte. Półpostać kobiety o alabastrowej cerze w sukni z bufiastym rękawem. Odsłonięte ramię i dekolt. Na drugie ramię narzucony złoty płaszcz podszyty gronostajem. Na piersiach deseń ze srebrno złotych łusek. Kobieta ma czerwone usta i policzki. Nosi loki i perłową biżuterię.

Henrietta Anna Księżna Orleańska - portret

Mignard Pierre szkoła

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Henrietta Maria - portret

Mignard Pierre szkoła

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu. Półpostać w ujęciu trzy czwarte. Dama w zdobnej sukni. Ma bladą cerę, podwójny podbródek, wąskie usta, czarne fantazyjnie ufryzowane loki. Ciemne wyłupiaste oczy zwrócone są na widza. Lewa ręka okryta płaszczem podbitym gronostajem i oparta o poręcz fotela. W tle bura kotara i baza kolumny.

Maria Teresa (1717-1780) - portret

szkoła francuska kopia

XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu. Popiersie na tle kotary i nieba. Głowa lekko w prawo, jasne oczka wcelowane w widza. Pulchny sarmata w cętkowanym futrze spiętym błyszczącą klamrą. Ma podwójny podbródek, rumiane poliki i usteczka w ciup. Pod małym nosem dostojne wąsiska. Jego włosy są siwe i podgolone.

Branicki Jan Klemens (1689-1771) - portret

Marteau Louis ?

po 1752 ?

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Potocki Ignacy (1750-1809) - portret

malarz polski

1780 - 1800

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Znaleziono 52 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd