treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo, materiał
Autor, wytwórca
Miejsce powstania, znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja, status
Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: światłocień

Obiekty

15
lico obrazu

Mężczyzna - portret

szkoła flamandzka

XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Wenus i Adonis

szkoła włoska

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Mężczyzna - portret

szkoła włoska

1. poł. XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Madonna

Giovanni Battista Salvi zw. Sassoferrato kopia

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

S/G/1667/ML - Popiersie starej kobiety, 3/4 w lewo. Twarz o melancholijnym wyrazie z wyostrzonymi wiekiem rysami. Duże, głęboko osadzone oczy, długi, wydatny nos, pełne wydobyte bruzdami policzki. Zapadnięte, wąskie, zaciśnięte usta. U nasady nosa i wokół ust głębokie zmarszczki. Siwe           włosy gładko ściągnięte do tylu, z prawej luźny, długi kosmyk. Ubrana w białą bluzkę z                  kołnierzykiem. Przedstawienie operuje szerokimi, roztartymi plamami w odcieniach szarości.      Miękki modelunek światłocieniowy wydobywa rysy twarzy. Prawa strona zacieniona, lewa, partia włosów i ubrania częściowo wtopione w białe tło.
Sygn. p.d.: Jan GOTARD 1936r

Portret Janklowej

Gotard, Jan

1936

Muzeum Narodowe w Lublinie

R/6790/ML - Popiersie młodej kobiety. Ukazana en face. Twarz owalna, z miękko zarysowanym podbródkiem. Z przodu włosy ułożone w wywinięte do tyłu loki; fryzura podtrzymywana wstążką 
z zawiązaną na czubku głowy dużą kokardą. Oczy o migdałowym kształcie, brwi zarysowane delikatnie, opadające przy skroniach. Długi, wąski nos. Pełne usta o uniesionych do góry kącikach, wyraźnie zaznaczone policzki. Ubrana w bluzkę z przymarszczoną stójką. Twarz modelowana miękkimi, miejscami roztartymi kreskami. Mocniej zaznaczony rysunek włosów 
i elementów stroju. Delikatnie podrysowane tło. 
Sygn. p.d. : Kramsztyk

Portret Marty Eliasberg - siostry Heleny Syrkusowej

Kramsztyk, Roman

1901 — 1942

Muzeum Narodowe w Lublinie

Barokowy portret dziecięcy. Dziewczynka lekko wychyla się w stronę oglądającego z ciemnej przestrzeni z malowanym zarysem rzeźbionego kartusza. Pośrodku obrazu półpostać ukazana przy pomocy silnego światłocienia, na tle ciemnego tła, okolony trzema iluzjonistycznie malowanymi girlandami kwiatów. Postać kilkuletniej dziewczynki o twarzy owalnej, dużych, wyrazistych oczach, ciemnych, krótkich, blond włosach; prawą rękę unosi ku górze, lewą przykłada do piersi, podtrzymując szal. Portretowana dziewczynka ukazana jest w stroju antykizującym: w białą tunikę i czerwony płaszcz spięty na ramieniu oraz rdzawozłoty szal. Wokół dziewczynki 3 girlandy bujnych różnobarwnych kwiatów zebranych w duże bukiety - jedna nad głową i dwie po bokach. Są to kwiaty zarówno polne jak i ogrodowe, pośród których są róże, tulipany, żonkile, goździki, anemony, ostróżka, jaśmin, powój i inne. Tło neutralne, ciemne, brunatnoczarne.

Portret dziewczynki w girlandzie kwiatów

Thielen, Jan Philip van

między 1650 — 1660

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok 1 Lico

Portret Saskii

Portret

Rembrandt Harmenszoon van Rijn,

2. połowa XIX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Widok 1 Lico

Autoportret Rembrandta

Autoportret

Rembrandt Harmenszoon van Rijn,

2. połowa XIX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

kompozycja abstrakcyjna - ujęcie z przodu; Kompozycja materiałowa o układzie prostokąta poziomego. Płyta metalowa łączona ukosem od lewej strony, w 1/3 szerokości. Na płaszczyźnie cztery elementy tego samego formatu (prostokąt o lekko wybrzuszonych dłuższych krawędziach) zestawione względem siebie pod równym kontem.

Relief Nr 26 – 1965

kompozycja abstrakcyjna

Stażewski, Henryk

1965

Muzeum Narodowe w Szczecinie

scena rodzajowa - ujęcie z przodu; Na tle ciemnobrązowego wnętrza jasnoczerwona płaszczyzna ujętej z boku młockarni w toku pracy. Trzy kobiety na pierwszym planie (dwie odwrócone plecami) podają widłami snopki dwu kobietom na górze maszyny, które pochylone odbierają je i układają; po lewej stronie na dole dwie kobiety podgarniające sypiące się obok strumieniem ziarno; twarze niewidoczne, postacie ukazane z boku; ósma postać z prawej, przy krawędzi obrazu pomaga lub nadzoruje pierwszą trójkę, częściowo zasłonięta przez jedną z kobiet; wszystkie postacie w chustach, boso, spódnice z zapaskami. Koloryt: brąz wnętrza, czerwień młockarni, beż, czerwień i błękit spódnic, biel bluzek, chusty jasno-czerwone, żółte.

Młockarnia

scena rodzajowa

Skoczylas, Władysław

1927

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rysunek - Ujęcie z przodu. Światłocieniowa, kompozycja abstrakcyjna utrzymana w dynamicznie kontrastujących tonacjach czerni, szarości i bieli w układzie pionowym. Przedstawienie zdominowane pionową, umieszczoną na osi, nieregularnie łamaną, geometryzujacą formą, u góry rozgałęziającą się na dwa zakrzywione ramiona, u dołu zawijającą się w lewo i do góry. W dolnej części przedstawienia geometryzująca forma ujęta po obu stronach czarnymi wachlarzowatymi kształtami. Arkusz oprawiony przez autora w ramę z jasnego, surowego drewna.

Bez tytułu

Taszycki, Zbigniew

1990

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 15 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd