treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo, materiał
Autor, wytwórca
Miejsce powstania, znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja, status
Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: skrzydła

Obiekty

231

Szafa biblioteczna

nieznany

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Szafa biblioteczna

nieznany

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie 3/4

Szafa biblioteczna

nieznany

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie 3/4

Szafa biblioteczna

nieznany

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie 3/4

Szafa biblioteczna

nieznany

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie 3/4

Szafa biblioteczna

nieznany

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

malarsko-sztukatorska dekoracja ściany W 67M0009, narożnik północno-wschodni, ściany obite tkaniną, od dołu cokół na wzór boazerii, po lewej zamknięte drzwi drewniane, po prawej okno z zamkniętymi zewnętrznymi okiennicami.

Pokój w Kwiaty Chintz

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

dekoracja tekstylna ściany W 66T0003, narożnik południowo-zachodni,  na ścianach obicie tekstylne o motywach pionowych pasów zielono-złotych u dołu cokół na wzór boazerii, po prawej wnęka ozdobiona złotą listwą i lambrekinem w kolorze ściany, po obu stronach wnęki dekorowane drzwi.

Pokój w Stylu Księstwa Warszawskiego

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Witraczek, widok przódu w ujęciu 3/4

Wiatraczek

nieznany

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

wnętrze

Korytarz Wschodni II piętro

„Kurytarz”, Korytarz

Muzeum – Zamek w Łańcucie

sztuka sakralna, kwatera ołtarza, płaskorzeźba - Ujęcie z przodu; Płaskorzeźba przedstawiająca Chrystusa modlącego się w ogrodzie Getsemani i śpiących apostołów, na tle skalistego pejzażu. Kwatera lewego skrzydła późnogotyckiego ołtarza pasyjnego z Wkryujścia (Ueckermünde).

Modlitwa Chrystusa w Ogrójcu

warsztat zachodniopomorski

około 1510 — 1520

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Ujęcie od przodu. Czapka wojskowa o okrągłym dnie wykonana z wełny w kolorze szaroniebieskim.

Czapka wojskowa

Dunn & Co. (Birmingham; 1886 - )

1940 — 1945

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

awers

Naszywka

nieznany

1942 — 1945

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

ściana wschodnia, centralnie otwarte drzwi, ściany błękitno białe ze złoceniami w formie pozłacanych listewek z narożami z motywami roślinnymi wykończone u góry szerokim złotym fryzem z motywami roślinnymi, po prawej fragment kominka, na ścianach dwa obrazy.

Gabinet Błękitny

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

inwentaryzacja wystroju wnętrz, ściana wschodnia, biało-różowe ściany ozdobione złoconymi ornamentami, w centralnej części wnęka z łóżkiem, na pierwszym planie stolik na 3 nogach i dwa krzesła, u góry żyrandol.

Sypialnia Neorokokowa

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico

Widok zamku w Łańcucie

Fotografia

Piotrowski, Józef

XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

lico

Widok zamku w Łańcucie od wschodu

Fotografia

Piotrowski, Józef

XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

rozeta z kołpaka księcia Filipa II (1573-1618) - Ujęcie z przodu. Klejnot zbudowany z dwóch skręconych ze sobą śrubą części: ażurowego stelaża o romboidalnym kształcie i osadzonej na nim wysokiej, kasetowej oprawy, ujmującej diament o szlifie tablicowym. Stelaż i ścianki kasztu pokryte barwną emalią, korpusową, a także żłobkową, z wzorami rezerwowanymi w złocie. Rozety mają na spodniej stronie, w narożach, haczyki umożliwiające spinanie ich w łańcuch, a także uszka pozwalające na ich mocowanie do stroju.

Rozeta z kołpaka księcia Filipa II (1573-1618)

nieznany

około 1600 — 1618

Muzeum Narodowe w Szczecinie

wejście do domu (amitung) - ujęcie z przodu; Wysoka, drewniana deska ze ściętym, trójkątnym zakończeniem w górnej części oraz dużym, owalnym wycięciem w dolnej części. Jej front został pokryty dużym reliefem geometrycznym nad owalnym otworem, który pokryto barwnikami. W jego centrum znalazł się klepsydrowy wzór ze spiralnymi zakończeniami o nieznanym znaczeniu (być może przedstawia skrzydła motyla albo latającego lisa lub kończyny krokodyla). Wypukły relief pokryto ciemnobrązową farbą, przez co tworzy konturową kompozycję. W górnej i dolnej części są to dwa pionowe rzędy pojedynczych lub podwójnych, spiralnie zakończonych ciemnobrązowych linii z białym wypełnieniem, z tym że raz zwrócone są spiralną częścią do siebie a raz w przeciwną stronę. Natomiast w górnym odcinku pomiędzy liniami przedstawiono geometryczny wzór przypominający trzy białe klepsydry (jedna ucięta). Kształt rombu rozdzielający dwie pełne klepsydry dodatkowo zabarwiono ochrą. Nad poziomym pasem wzoru, na trójkątnym szczycie drzwi powtórzono dwurzędowy wzór pojedynczej, zwróconej w dół spirali zakończonej trójkątem-strzałką zwróconą w górę. Po bokach centralnego motywu usytuowano ciemnobrązowe zygzaki – motyw węża. Wolne przestrzenie pokryto w większości barwnikiem w kolorze ochry, z wyjątkiem pojedynczych trójkątów wyznaczonych liniami zygzaków i krawędziami bocznymi, z których co drugi zabarwiono białym pigmentem. Na zewnętrznej i wewnętrznej ściance widoczne ślady ciosania.

Wejście do domu (amitung)

Fiom Timopnok

około 1979

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Zhenmushou (strażnik grobowca) - ujęcie z przodu; Duża, wykonana z porcelany postać z ludzką twarzą. Ciało postaci i podstawa pokryte szkliwem w odcieniach brązu, zieleni, żółci, beżu. Nie zachowały się szkliwienia na głowie, jedynie żółto-zielony fragment na lewym uchu. Z czubka głowy wyrasta stożkowaty róg, natomiast nad czołem zaznaczono trzy malutkie różki. Za dużym rogiem znajduje się uszkodzona, nieszkliwiona część o kielichowatym kształcie. Uszy postaci są duże i odstające. Głowę osadzono na torsie uskrzydlonego lwa z kopytami byka. Bestia wydaje się wpół siedzieć i wpół kucać. W podstawie znajduje się okrągły otwory Pierwotnie brakowało fragmentu prawego skrzydła, małego, środkowego różka na czole oraz zakończenia dużego rogu. Brakujące części uzupełniono podczas prac konserwatorskich.

Zhenmushou (strażnik grobowca)

nieznany

618 — 907

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba; Prasłowianka I - ujęcie przodu ze skosu z lewej; Owalna bryła naturalnego kamienia polnego osadzona na kostce kamiennej. Skała tworząca głowę przekształcona w niewielkim stopniu. Rysy twarzy płytko cięte i przedstawione schematycznie. Wyraźna linia grzbietu nosa, rozwidlająca się na szczycie w łuki brwiowe powstała przez zachowanie cienkich pasów naturalnej warstwy zewnętrznej kamienia o ciemniejszym zabarwieniu. Podobnie wydobyto cechy fryzury - punktowym rytowaniem zaznaczony został przedziałek po środku głowy oraz linie wyznaczające szerokie pasma prostych, ciemnych włosów, biegnące od przedziałka do tyłu głowy, sugerując związanie w koński ogon.

Prasłowianka I

głowa

Lewiński, Sławomir

między 1957 — 1960

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 231 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd