treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo, materiał
Autor, wytwórca
Miejsce powstania, znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja, status
Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: kogut

Obiekty

45
Kogut wykonany z żelaza techniką kucia. Stanowi zakończenie żelaznego krzyża zwieńczającego drewniany krzyż przydrożny. Posiada krzyżyki na głowie i w obu końcach podstawy.

Kogut z krzyża drewnianego

nieznany

1905

Muzeum Narodowe w Lublinie

Kobieta-kogut - ujęcie z przodu; Na ciemnej neutralnej płaszczyźnie duża uogólniona forma (płótno niezamalowane), na tym nieregularna płaszczyzna bieli. U góry po lewej zarys ujętej w 3/4 od tyłu głowy kobiecej. U dołu do formy wpisane zarysy dwóch nóg w butach z wysokimi obcasami. Akcent różu rozbielonego po lewej części formy, płaszczyzny różu przełamanego brązem u dołu i w prawym dolnym narożu.

Kobieta-kogut

Pągowska, Teresa

1979

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico obrazu

Kogut i dwie kury

szkoła holenderska

2. poł. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

zbliżenie na głowę i ogon figurki

Kogut - figurka

nieznany

pocz. XX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie 3/4

Kogut - figurka

nieznany

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lalka teatralna: Dunnun Koronin (kogut) - Ujęcie z przodu. Drewniany kogut, którego głowa osadzona jest na kiju (uchwycie) w sposób umożliwiający jej poruszanie się, żuchwa wprawiana w ruch przy pomocy sznurka.

Lalka teatralna Dunnun Koronin (kogut)

nieznany

między 1951 — 1984

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Talerz fajansowy płaski z łagodnie podniesionym brzegiem.
Głównym, centralnym motywem dekoracyjnym jest kogut.

Talerz deserowy

H. Boulanger

początek XX w.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Talerz fajansowy płaski z łagodnie podniesionym brzegiem.
Głównym, centralnym motywem dekoracyjnym jest kogut.

Talerz deserowy

H. Boulanger

początek XX w.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Fotografia kolorowa. Na jasnym tle leży prostokątna, przestrzenna forma wykonana z drewna. Na licu wyżłobiony wzór przedstawiający koguta i lwa. W górnej części kogut z okazałym ogonem, zwrócony w lewą stronę, stojący na podstawie, z której wyrasta ulistniona gałązka i kwiat. Poniżej lew stojący na podstawie udekorowanej gałązką z liśćmi. Zwierzę z długą grzywą ma łeb odwrócony do tyłu i ogon zawinięty wokół tułowia. Przednie łapy ma ugięte i wysunięte przed siebie.

Forma piernikarska

nieznany

XVIII/XIX wiek

Muzeum Zamkowe w Malborku

krzyż pasyjny - Ujęcie z przodu; Drewniany, czerwony krzyż pasyjny, usytuowany na białej, dwustopniowej, kwadratowej podstawie ozdobionej ciemnym malowanym wzorem półkolistych form i liści, której krawędzie pokryto czerwoną farbą. Bogato dekorowany białymi i fioletowymi wzorami kwiatowymi i obłymi liniami, dodatkowo boki ramion krzyża zostały ozdobione plastycznym falistym motywem w kolorze srebrnym, którego krawędzie podkreślono czerwoną farbą. W jego centralnej części umieszczono wykonaną z formy głowę cierpiącego Chrystusa w koronie cierniowej, nad nią zaś postać gołębia i napisane na prostokątnej plakietce czarnym tuszem litery I.N.R.I. Całość wypełniono rozlicznymi atrybutami i symbolami męki pańskiej, takimi jak: serce, tunika, kielich, kogut, zielona drabina, zielone włócznie (?), szczypce i młotek. Narożniki między skrzyżowanymi ramionami krucyfiksu udekorowano czterema koralowymi różami oraz czterema potrójnymi promieniami w kolorze pomarańczowym.

Krzyż pasyjny

nieznany

1978

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Fotografia kolorowa. Na jasnym tle leży prostokątna, przestrzenna forma wykonana z drewna. Na licu wyżłobiony wzór przedstawiający żołnierza. Mężczyzna stoi prosto, a lekko ugięte ręce ma oparte na biodrach. Ubrany jest w mundur składający się z długiego surdutu z wysokim kołnierzem, przepasanego paskiem. Na ramionach ozdobne naramienniki z długimi frędzlami. Spodnie długie, z paskami biegnącymi wzdłuż środka nogawki. Na głowie wysoka czapka w kształcie walca, z opadającym z prawej strony pióropuszem. Spod niej spływają falowane włosy sięgające do brody.

Forma piernikarska

nieznany

XIX wiek

Muzeum Zamkowe w Malborku

Fotografia kolorowa. Na jasnym tle stoi pionowo prostokątna, przestrzenna forma wykonana z drewna. Na licu wyżłobiony wzór przedstawiający koguta z okazałym ogonem, zwróconego w lewą stronę. U dołu zaznaczony dwiema liniami grunt, po którym kroczy kogut, i trzy kwiaty.

Forma piernikarska

nieznany

XVIII/XIX wiek

Muzeum Zamkowe w Malborku

Trofea myśliwskie

Aelst Willem van

po ok. 1675

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Św. Piotr

szkoła włoska

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie 3/4

Kanapa

nieznany

1. ćw. XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie 3/4

Kanapa L.XV

Cresson Michel

poł. XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Krzyż żelazny kowalskiej roboty, stanowiący zwieńczenie drewnianego krzyża przydrożnego. W kole o śred. 16,5 cm zamocowane zostały 3 małe krzyże, środkowy o wys. 15,2 cm i rozpiętości ramion 6,4 cm, boczne o wys. 9 cm i rozpiętości ramion 5,9 cm. U góry na żelaznej listwie, której końce zostały zawinięte do góry, dł. 11 cm, zaakcentowane zostały trzy krzyże: środkowy o wys. 10,3 cm i rozpiętości ramion 6,5 cm, boczne o wys. 6,5 cm i rozpiętości ramion 4,6 i 4,2 cm. Szpikulec do wbicia w krzyż drewniany ma 9 cm długości.

Krzyż z krzyżykami

nieznany

1863 — 1868

Muzeum Narodowe w Lublinie

E/418/ML - Rzeźba przedstawiająca Chrystusa Ukrzyżowanego. Głowa okolona włosami pochylona w prawą stronę. Na głowie cierniowa korona. Nogi podgięte w kolanach. Wykonana w drewnie lipowym.

Chrystus Ukrzyżowany

Kwiatkowski, Józef

1845 — 1855

Muzeum Narodowe w Lublinie

ujęcie z przodu

Krucyfiks

nieznany

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Krzyż o ramionach wykonanych z płaskich prętów żelaznych, powyginanych w ten sposób, że tworzą małe krzyżyki. W dolnej części krzyża przynitowany półksiężyc. Dolny koniec środkowego ramienia w postaci obłego pręta.

Krzyż z półksiężycem, pleciony

nieznany

1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

E/1137/ML - Technika batik. Podział poprzeczny na 2 części. Motyw zwierzęta i drzewo (podwórze z kurczętami, pawiem i kozą, skubiącą listki). Barwa tła ciemnofioletowa, barwa motywu fioletowa, żółta i biała.

Pisanka

nieznany

1901 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

Wycinanka wykonana z zielonego papieru - motyw - kogut.

Wycinanka

nieznany

1905 — 1915

Muzeum Narodowe w Lublinie

ujęcie 3/4. Naczynie w kształcie walca. Wierzch zdobiony półplastyczną dekoracją i napisem KIKERIKI.

Forma do galarety

nieznany

1924

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Kury i koguty - ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie poziomym. W części górnej rytmicznie rozlokowane, ciasno stłoczone, nagie sylwetki ludzkie z głowami kur i kogutów. Postacie kur białe, kogutów czerwone. Postacie są zgromadzone w dwóch symetrycznych grupach i zwrócone w stronę centralnie umieszczonego, czerwonego prasołu (prawosławny ołtarz). W części dolnej wydłużony prostokąt, w układzie horyzontalnym utworzony z jasnoczerwonej meandrującej wstęgi na czarnym tle . Tło przedstawienia gęsto wypełnione rytmicznymi układami jajek, u góry białych, w partiach dolnych białych i czerwono-brązowych.

Kury i koguty

Sobczyk, Marek

1989 — 1990

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 45 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd