treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Obiekty

0
Na pierwszym planie widoczne zabudowania mieszkalne – drewniane domy i niewielkie kamienice (Podzamcze). Wyżej porośnięte drzewami wzgórze lubelskiego Starego Miasta z usytuowanym centralnie kompleksem klasztoru Dominikanów. Obraz malowany impastowo, szerokimi pociągnięciami pędzla. Dominują chłodne barwy – szarość ścian domów i murów klasztornych, głęboka zieleń drzew, błękit nieba, brąz dachów. Wyraźne akcenty kolorystyczne stanowi czerwona okiennica w kamienicy na pierwszym planie (przy lewej krawędzi obrazu), fioletowe formy w centrum (suszące się pranie?).

Lublin, Stare Miasto

Trachter, Symcha Binem

1927 — 1942

Muzeum Narodowe w Lublinie

	Fotografia zbombardowanego Starego Miasta w Lublinie	nieznany (autor)	zdjęcie czarno-białe, papier błyszczący, w rogach zdjęcia charakterystyczne ślady po rożkach foto,  Fotografia zbombardowanego Starego Miasta w Lublinie, ul. Podwale,

Zbombardowane Stare Miasto w Lublinie

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

talar - Ujęcie awersu. Na awersie monety dwugłowy orzeł cesarski, napis w otoku i znak mincerski.

Talar

Anton v. Stiten

1559

Muzeum Narodowe w Szczecinie

grosz (Kreuzgroschen) - awers; moneta srebrna;
Na awersie konturowy grot strzały o końcach zakończonych pierścieniami. W podwójnym perełkowym otoku napis: MONET NO STRALSVND 613.

Grosz (Kreuzgroschen)

Howe, Matthias ojciec i syn

1613

Muzeum Narodowe w Szczecinie

szeląg (gruby fenig) - awers; srebrna moneta; 
Na awersie grot strzały, po bokach i na środkowej części pierścienie. W perełkowym otoku napis: MONETA SVNDEN (moneta sundzka).

Szeląg (gruby fenig)

mennica miejska, Stralsund (1325-1763)

1429 — 1440

Muzeum Narodowe w Szczecinie

otografia kolorowa. Na jasnym tle leży prostokątna, przestrzenna forma wykonana z drewna. Na licu, podzielonym na dwa pola, wyżłobione dwa wzory przedstawiające fronty budynków. Z lewej strony jest kościół zwieńczony krzyżem, z prawej kamienica o prosto zakończonym dachu z dachówkami. W obu widoczny jest też rysunek cegieł, otworów okiennych i drzwiowych zakończonych półokrągłym łukiem oraz otwartych drzwi. Oba wzory wyżłobiono dwa razy, w odbiciu lustrzanym, jeden nad drugim.

Forma piernikarska

nieznany

XIX wiek

Muzeum Zamkowe w Malborku

lico obrazu

Porwanie Heleny

Reni Guido ?

przed 1642?

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ML/H/F/26/2 - Fotografia grupowa kierowników robót fortyfikacyjnych, stojących na moście, bez podpisów. Naklejona na brązową tekturę z wytłoczoną ramką. W prawym dolnym rogu pieczęć zakładu fotograficznego S. Zawadzkiego z Lublina.

Most kolejowy pod Wrotkowem

Zakład Fotograficzny Stanisław Zawadzki

1920

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/F/26/1 - Fotografia grupowa kierowników robót fortyfikacyjnych, stojących na moście, podpisana. Naklejona na kremową tekturę z wytłoczoną ramką. Po lewej stronie odręcznie spis osób.

Most kolejowy pod Wrotkowem

Zakład Fotograficzny Stanisław Zawadzki

1920

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok ogólny Lublina ukazujący panoramę miasta od strony Starych Bronowic. Na pierwszym planie pole (łąka ?), pośrodku niskie zabudowania. Na odległym wzgórzu widoczne Stare Miasto z charakterystycznymi budowlami. Od lewej: kościół bernardyński (św. Pawła), Magistrat, Brama Krakowska, zabudowania pojezuickie (katedra i Wieża Trynitarska), kościół i klasztor dominikanów, zamek. 
Fotografia sepiowana, naklejona na tekturę, otoczona ozdobną ramką w kolorze złotym w formie przecinających się na rogach listew. W l. d. rogu nazwisko autora fotografii, w p. d. nazwa miasta. Na rewersie odbitki pieczęci tuszowych Muzeum Nałęczowskiego (okrągła, w kolorze fioletowym) oraz Biblioteki Nałęczowskiej (podłużna, w kolorze fioletowym), a także odręczny napis czarnym tuszem z opisem fotografii.

Widok ogólny Lublina

Stepanow

1890 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

awers grafiki

Widok Rawicza w Wielkopolsce

ryt. nieznany, Lithen J. rys.

1704

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

strona pierwsza

Czara

nieznany

XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Widok Lublina opatrzony kartuszem herbowym i legendą. Miasto w szerokim, panoramicznym ujęciu obejmującym przedmieścia: Wieniawę i Tatary. Widok ukazuje charakterystyczne dla Lublina budowle min.- w centrum Kościół jezuitów, za nim wzgórze staromiejskie z Bramami Krakowską i Grodzką, kościoły św. Michała i Dominikanów, zespół zabudowań zamkowych z basztą i kaplicą św. Trójcy. Po lewej widoczne sylwetki kościołów Panny  Marii, Nawrócenia, św. Pawła i św. Ducha. Budowle opatrzone łacińskimi podpisami lub cyframi mającymi odnośniki w legendzie. U góry, na osi kartusz tytułowy z napisem: TIPUS CIVITATIS LUBLINE[N]SIS. / IN REGNO POLONIAE EX OMNIBUS / PARTIBUS MU[N]DI EMPORIO. TER. IN. /ANNO CELEBRARI COSUETOCLARAE. (Widok miasta Lublina w Królestwie Polskim, sławnego w całym swiecie trzy razy na rok odbywającemi się jarmarkami) Po lewej godło Polski, po prawej herb Lublina. Nad dolną krawędzią pas zawierający legendę rozbitą na 4 pola w ozdobnych obramieniach. Przedstawienie prowadzone precyzyjną, cienką kreską, podkolorowane.

Widok Lublina (Tipus civitatis Lublinensis in Regno Poloniae...)

Hogenberg, Abraham

1618

Muzeum Narodowe w Lublinie

Scena rodzajowa o tematyce religijnej. Przedstawienie w poziomym prostokącie, ujęte wąską ramką, w formie tryptyku podzielonego na kwadratowe pola obrazowe, w których artysta przywołuje symultanicznie dwa momenty unicestwienia rodzaju ludzkiego - Potop oraz zniszczenie Sodomy (?). 
Uchwycone na pierwszym planie, uproszczone sylwetki stłoczonych, przeważnie nagich, uciekających ludzi, którzy w geście rozpaczy unoszą ręce ku niebu, ujęte w pełnym dynamiki ruchu. Na tle syntetyzowanego krajobrazu drugiego planu wyobrażona centralnie arka Noego zapowiadająca nieuchronność nadchodzącego kataklizmu. W prawym polu obrazowym  prawdopodobnie scena zagłady płonącej Sodomy, z syntetycznie ujętymi sylwetami płonących zabudowań.  Nawałnicy towarzyszą efekty świetlne w postaci piorunów rozbijających skłębione chmury. Akcentują je żywe tony czerwieni, która według artysty ma wyrażać m.in. gwałt i niepokój. Dekoracyjne, giętkie linie obłoków podkreślają horyzontalną, panoramiczną kompozycję przedstawienia, a dramaturgię wyobrażonych scen potęguje ekspresja gestów postaci.
Narracyjne rozbudowanie sceny, dramatyzm sytuacji i charakterystyczny sposób upozowania dwóch ciał w prawym polu obrazowym „Potopu” ujawniają bardzo wczesną fascynację malarstwem Domenica Tintoretta. 
sygn. i dat. oł. p. d.: JW. 29. III. 921

Potop

Wydra, Jan

1921

Muzeum Narodowe w Lublinie

Na pierwszym planie w prawej części grafiki mężczyzna w stroju chłopskim. W lewej ręce wzniesionej do góry trzyma czapkę, w drugiej dwojaki. Ubrany w koszulę przewiązaną pasem, lużne spodnie i płaszcz z wywiniętymi rękawami, na nogach buty wiązane. Głowa profilem, lekko wzniesiona, usta otwarte. Obok po lewej stronie w pustym prostokątnym polu napis:

Witaj jutrzenko swobody

R. Domiński i S-ka

1920 — 1933

Muzeum Narodowe w Lublinie

tłok pieczętny - Ujęcie z dołu. Okrągły tłok pieczętny z brązu z urwanym uchwytem oraz z wizerunkiem siedzącego władcy oraz wyobrażeniem wież i murów miejskich w polu pieczęci.

Tłok pieczętny

Miasto Szczecin

1242

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Mapa papierowa, składana, kolorowa. W lewym dolnym rogu legenda i napis: Plan Miasta Krakowa

Plan Krakowa

Plan miasta

nieznany

1913

Muzeum – Zamek w Łańcucie

tłok pieczętny - Ujęcie przodu pieczęci. Okragły tłok pieczętny z brązu z drewniano-rogowym uchwytem oraz rysunkiem herbu Białogardu trzymanym przez dzikich ludzi w polu pieczęci.

Tłok pieczętny

Miasto Gryfice

koniec XVIII wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico

Bogurodzica Hodigitria

ikona

połowa XIX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

środek płatniczy, pieniądz, moneta - Ujęcie awersu. Moneta z ukoronowaną głową władcy w prawo na awersie.

Dukat

Jan Goebel

1581

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 322 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd