treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo, materiał
Autor, wytwórca
Miejsce powstania, znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja, status
Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: rzeki

Obiekty

209
ML/H/F/26/5 - Fotografia przedstawia dwóch mężczyzn stojących pośród zasieków nad brzegiem rzeki. Za nimi widoczny most kolejowy i dwie osoby oparte o barierkę mostu. Poniżej kilka osób stoi na skarpie. Fotografia naklejona na szarą tekturę z wytłoczona ramką. W prawym dolnym rogu pieczęć zakładu fotograficznego Stanisława Zawadzkiego z Lublina.

Zasieki na brzegu rzeki Bystrzycy

Zakład Fotograficzny Stanisław Zawadzki

1920

Muzeum Narodowe w Lublinie

lico obrazu

Alegoria czterech rzek raju

Rubens Peter Paul szkoła

2. poł. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

wewnętrzna strona patery. Scena wojenna na pierwszym planie i w tle żołnierze pijący wodę z rzeki, w górnej części namioty wojskowe, pień drzewa, po prawej stojąca postać wojskowego. Pod spodem złoty napis Juges VII.Widoczne duże zniszczenia i braki emalii.

Część patery

Monogramista I.C. ?

XVI

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Panorama Odry z Hakenterrasse (obecnie Wały Chrobrego) - ujęcie z przodu; Widok na zakomponowaną w centrum obrazu łódź żaglową zacumowaną na Odrze w rejonie Wałów Chrobrego, których budynki (Rejencja i Muzeum) widoczne są w tle wraz z panoramą miasta utrzymaną w szarej zamglonej kolorystyce. Kadłub łodzi zielony, zwinięte żagle w kolorze rudym, niewielka lecz wyeksponowana świetlistym kolorem na szczycie masztu flaga armatorska czerwono-czarno-czerwona. Obok w lewej części przedstawienia drewniane belki odbojnicy, a z tyłu płynący holownik z czerwonym, dymiącym kominem. Po prawej stronie, za łodzią żaglową widoczny fragment biało-czarnego kadłuba barki oraz mniejszej łodzi z wioślarzem na dziobie. U dołu, uzyskana impastem toń spokojnie falującej rzeki, z odbijającymi się w niej statkami i mieniącym się w niej światłem słońca, wyłaniającego się zza szarych chmur. Doświetlone zostały także dwa duże gmachy w tle i zieleń na Hakenterrasse. Obraz sygnowany w prawym dolnym narożniku.

Panorama Odry z Hakenterrasse (obecnie Wały Chrobrego)

Runge, Helene

około 1915

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Lico

Fotografia

nieznany

1937

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Lico

Fotografia

nieznany

1937

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Lico

Fotografia

nieznany

1934 — 1939

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Lico

Fotografia

nieznany

1937

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Lico

Fotografia

nieznany

1937

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Lico

Fotografia

nieznany

1937

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Lico

Fotografia

nieznany

1935

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico obrazu

Nimfy w kąpieli

szkoła włoska

XVII/XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

R/7279/ML - Scena rodzajowa w pionowym prostokącie przedstawiająca kąpiące się kobiety na tle pejzażu. Na pierwszym planie po prawej fragment stogu siana, po lewej nad brzegiem rzeki naga postać kobieca. W głębi na na drugim brzegu rzeki usytuowana centralnie druga z kąpiacych sie kobiet. W tle krajobraz z kepami drzew i łagodnie opadajacą linią pól. 
Elementy przedstawienia określone konturem, modelunek podkreslony kreskowaniami . Rysunek lawowany akwarelą w tonacji sepii i rozwodnionego tuszu.
Na odwrociu szkic kimationu jońskiego

Kąpiące się

Wydra, Jan

1927 — 1937

Muzeum Narodowe w Lublinie

narzędzie - Ujęcie z boku; Smukła, długa ciosła czworościenna o trapezowatym kształcie, z wąskim, tępym obuchem. W przekroju poprzecznym prostokątne, przy czym bliżej ostrza dłuższe boki są łukowate: górny wklęsły, a dolny wypukły, co pozwalało ukształtować łukowatą krawędź ostrza. Samo ostrze jest zniszczone. Powierzchnia szlifowana z widocznymi śladami odnawiania narzędzia w postaci negatywów (retuszu) na powierzchni górnej, w części od połowy długości do obucha na ściance górnej. Przy obuchu, który jest ukształtowany nieregularnie, znajduje się naturalne zagłębienie pokryte korą wapienną. Cała powierzchnia szlifowana pokryta jest jasnobrunatną patyną. Części negatywowe są spatynowane znacznie słabiej. Przedmiot został wykonany z krzemienia kredowego o szarej barwie.

Ciosła krzemienna

nieznany

środkowy neolit

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Widok 1 Lico

Józef Potocki nad Setitem

Obraz

Norblin, Stefan

XIX/XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

pejzaż - ujęcie z przodu; Widziany z góry, znad wysokiego brzegu obraz rzecznego rozlewiska objętego w górnej części obrazu łukami brzegów i zamykającego się pod górną krawędzią piaszczystą łachą. Na pierwszym planie, u dołu lewy narożnik wypełnia wysoki, piaszczysty brzeg z nikłą roślinnością. Koloryt: intensywny błękit rzeki w kilku odcieniach, piaskowy brzeg u dołu z akcentami pomarańczowymi.

Dniepr

pejzaż

Nałęcz, Włodzimierz

1918

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba przodka przedstawiająca dzioborożca - Ujęcie z przodu; Drewniana, antropomorficzna rzeźba z nosem przypominającym ptasi dziób.

Rzeźba przodka (dzioborożec, kokomo)

nieznany

1951 — 1985

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rysunek - Przedstawienie mężczyzny (Mojżesza) nadnaturalnej wielkości stojącego w centrum sceny otoczonego idącymi w rzędach postaciami. Mężczyzna ubrany w szaty, z długą czarną brodą oraz długi włosami, na głowie okrągłe nakrycie głowy (kipę). Mężczyzna stoi z uniesionymi do góry rękami, lewą dłoń zaciska na trzymanej w ręku drewnianej brązowej lasce. Wokół mężczyzny idący po brązowym piasku ludzie przedstawieni w sześciu rzędach. W pięciu górnych rzędach kobiety w białych szatach, w najniższym rzędzie mężczyźni w szatach, z długimi czarnymi brodami, laskami w rękach oraz dziećmi niesionymi na barkach. Ponad sceną napis w języku hebrajskim יציאה ממצרים (wyjscie z egiptu) .

Wyjście z Egiptu | Выход из Египта

rysunek

Ratner, Lila

XXI wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

rdzeń stożkowy - Ujęcie z boku; Rdzeń z bryły krzemienia kredowego bardzo wysokiej jakości w końcowym stadium eksploatacji o znacznym stopniu redukcji uniemożliwiającym jego utrzymanie. Forma zbliżona do stożka lub ostrosłupa o dookolnej odłupni i płaskiej, lekko wklęsłej pięcie uformowanej jednym odbiciem. Widoczny na jednej ze stron duży negatyw wskazuje na naprawę rdzenia krótko przed zakończeniem eksploatacji. W masie widoczne są liczne długie egzoszkielety organizmów morskich, ułożone w podłużne linie. Zabytek w całości pokryty jest białą patyną wskazującą na długotrwałe zaleganie na powierzchni.

Rdzeń stożkowy

kultura Maglemose

7800 p.n.e. — 7000 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

wejście do domu (amitung) - ujęcie z przodu; Wysoka, drewniana deska ze ściętym, trójkątnym zakończeniem w górnej części oraz dużym, owalnym wycięciem w dolnej części. Jej front został pokryty dużym reliefem geometrycznym nad owalnym otworem, który pokryto barwnikami. W jego centrum znalazł się klepsydrowy wzór ze spiralnymi zakończeniami o nieznanym znaczeniu (być może przedstawia skrzydła motyla albo latającego lisa lub kończyny krokodyla). Wypukły relief pokryto ciemnobrązową farbą, przez co tworzy konturową kompozycję. W górnej i dolnej części są to dwa pionowe rzędy pojedynczych lub podwójnych, spiralnie zakończonych ciemnobrązowych linii z białym wypełnieniem, z tym że raz zwrócone są spiralną częścią do siebie a raz w przeciwną stronę. Natomiast w górnym odcinku pomiędzy liniami przedstawiono geometryczny wzór przypominający trzy białe klepsydry (jedna ucięta). Kształt rombu rozdzielający dwie pełne klepsydry dodatkowo zabarwiono ochrą. Nad poziomym pasem wzoru, na trójkątnym szczycie drzwi powtórzono dwurzędowy wzór pojedynczej, zwróconej w dół spirali zakończonej trójkątem-strzałką zwróconą w górę. Po bokach centralnego motywu usytuowano ciemnobrązowe zygzaki – motyw węża. Wolne przestrzenie pokryto w większości barwnikiem w kolorze ochry, z wyjątkiem pojedynczych trójkątów wyznaczonych liniami zygzaków i krawędziami bocznymi, z których co drugi zabarwiono białym pigmentem. Na zewnętrznej i wewnętrznej ściance widoczne ślady ciosania.

Wejście do domu (amitung)

Fiom Timopnok

około 1979

Muzeum Narodowe w Szczecinie

kamizelka ratunkowa - Ujęcie z boku; Kamizelka wykonana z dwóch pływaków płóciennych, przednim i tylnym, wypełnionych trawą morską, o kształtach zbliżonych do prostokąta lub trapezu (64 x 40 cm) z nieco wklęsłymi górnymi bokami. Górne narożniki pływaków połączone ze sobą pustymi komorami umożliwiającymi swobodne zwisanie dwóch pozostałych komór-pływaków, tworząc jednocześnie otwór na środku na głowę o średnicy 18 cm. Przy dolnych narożnikach kamizelki przyszyte przelotki z taśmy parcianej. W obydwu parach przelotek, wzdłuż dłuższych boków umieszczono taśmy parciane o długości 9 cm, zakończone stoperami powstałymi ze złożenia i przeszycia końcówek taśm, które zapobiegają wysunięciu się taśm z przelotek. Na jednym z dłuższych boków, przy szwach naszyte dodatkowe kawałki tkaniny wzmacniające naderwane szwy. Słabo czytelny czarny nadruk na zewnętrznej stronie pływaka.

Kamizelka ratunkowa

J. W. T.

1890 — 1946

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 209 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd