treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Obiekty

0
Widok spichlerza w Kazimierzu Dolnym w ujęciu od strony fasady. Spichlerz usytuowany w lewej części kompozycji, z półkoliście zamkniętym przejazdem w części przedbramia, nad którym usytuowane dwa łukowate, boniowane okna i częściowo zrujnowany szczyt. Fasada spichlerza zwieńczona ozdobnym szczytem ozdobionym sterczynami i spływami wolutowymi. W zwieńczeniu, w półkolistej płycinie, ujęta pilastrami scena Ukrzyżowania z dwiema postaciami po  obu stronach krzyża. Zwieńczeniee w formie zamkniętego łukiem naczółka. Po prawej szkic kolejnej, bliżej nieokreślonej, zrujnowanej budowli.

Spichlerz "Pod Bożą Męką" w Kazimierzu

Gerson, Wojciech

1853

Muzeum Narodowe w Lublinie

drzwi do spichlerza - Ujęcie z przodu; Drewniane kwadratowe drzwi pokryte płaskorzeźbami postaci ludzkich i zwierząt, które posiadają formę zgeometryzowaną. Drzwi obramowane listwami. Pozostała powierzchnia podzielona na trzy pionowe pasy. Na każdym pionowo umieszczone płaskorzeźby.

Drzwiczki do spichlerza

nieznany

między 1951 — 1989

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Bransoleta - Ujęcie z przodu z góry. Zamknięta, kamienna, okrągła, bransoleta w kolorze grafitowym. Jeden z pasków krótszy, oba zdobione w formie rzędu małych kropek. Zewnętrzna powierzchnia bransolety gładka, a wewnętrzna szorstka.

Bransoleta męska

nieznany

między 1930 — 1940

Muzeum Narodowe w Szczecinie

S/G/1476/ML - Pejzaż z fragmentem okrągłej baszty. Na pierwszym planie wzniesienie, którego krawędż wyznacza ciemny pas drzew. Po prawej bryła baszty ucięta przy górnej krawędzi. W tle fragment rzeki, delikatnie zaznaczony pas brzegu i szeroki, gładki odcinek nieba. Rysunek uproszczony, prowadzony szerokimi pociągnięciami. W partii baszty linearnie zaznaczona kamienna struktura muru i ciemne plamy małych otworów okiennych.

Baszta w Kazimierzu

Wyczółkowski, Leon

1918 — 1922

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/1561/4 - Na pierwszym planie droga, prowadząca do bramy wjazdowej, umieszczonej w czworobocznej baszcie. Po prawej stronie widoczne fragmenty murów. Po lewej spiętrzone skały, na których wzniesiona jest wieloboczna baszta, zwieńczona krenelarzem i ostro zakończonym dachem. Skałę porastają drzewa, w oddali widać wzgórze.

Zamek w pejzażu górskim

Barwicki, Władysław

1913

Muzeum Narodowe w Lublinie

drewniane drzwiczki do spichlerza - Ujęcie z przodu. Dwuczęściowe połączone żelaznymi klamrami drewniane drzwiczki do spichlerza. Całość udekorowana płaskorzeźbionymi postaciami. W środku lewego brzegu zamek.

Drzwiczki do spichlerza

nieznany

między 1951 — 1984

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Fotografia kolorowa, w kadrze poziomym, przedstawia widok zespołu katedralno zamkowego od strony Wisły. Na pierwszym planie kilka pochylonych w różne strony wierzb z ulistwionymi koronami. Obok leżą ścięte, niektóre częściowo okorowane pnie. Nieco dalej na wprost cztery osoby pracujące przy białych płótnach. Głównym elementem jest ukazana na całej szerokości bryła kompleksu katedralno zamkowego z wysuniętym na pierwszy plan charakterystycznym, długim, wspartym na podporach gankiem, prowadzącym do wieży sanitarnej. Uzupełnieniem widoku jest zabudowa miejska. W górnej części tłem jest jasne niebo z białymi obłokami, a na nim w prawym górnym narożniku, tuż przy dachu wieży, stado lecących ptaków.

Ordensburg Marienwerder, Wpr. | Zamek zakonny Kwidzyn, Pr. Zach.

Grafika

Bendrat, Arthur

1906

Muzeum Zamkowe w Malborku

Rysunek utrzymany w tonacji czarno-biało-szarej. Wszystkie elementy przedstawione są w sposób uproszczony, postaci zarysowane konturowo, czarnym cienkopisem, w sposób ekspresyjny i z charakterystycznymi dla artystki zniekształceniami. Kompozycja podzielona została horyzontalnie na dwie części, mniej więcej w połowie rysunku – jasną u góry i ciemną na dole. W górnej części widać fragment wnętrza mieszkalnego, przede wszystkim płaszczyznę podłogi z zaznaczonymi liniami deskowania, na niej stół z wazonem z kwiatami oraz dziewczynkę bawiącą się z psem. Wszystkie elementy w tej części pracy zostały narysowane konturowo ołówkiem, na bardzo jasnym tle. Dolna część jest kontrastowo bardzo ciemna, widać kontury licznych postaci męskich, kobiecych i dziecięcych, które siedzą skulone, matki trzymają dzieci na kolanach lub na rękach.

To mogło zdarzyć się także i teraz

rysunek

Wójcik, Jaśmina

2007 — 2011

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Rysunek utrzymany w tonacji czarno-biało-szarej. Wszystkie elementy rysowane są w sposób uproszczony, ekspresyjny i z charakterystycznymi dla artystki zniekształceniami. Scena prawdopodobnie we wnętrzu, na co wskazuje zastosowana perspektywa i odmienna tonacja płaszczyzny ściany i gruntu. Na pierwszym planie po obu stronach kompozycji, przedstawione zostały sylwetki dwóch żołnierzy w hełmach i mundurach. Postaci są w dużym zbliżeniu – widać tylko ich twarze o otwartych w półuśmiechu ustach oraz ręce. Żołnierz po lewej trzyma dłoń uniesioną ku górze z wyciągniętym palcem wskazującym, ten po prawej – w obu uniesionych dłoniach trzyma pistolety, z których jeden skierowany jest w stronę głowy człowieka siedzącego po prawej części rysunku ponad sylwetkami żołnierzy. Mężczyzna siedzi z głową opuszczoną na pierś, w wyciągniętych na kolanach rękach trzyma opuszczony pistolet. Na drugim planie kompozycji widać postać nagiej, stojącej kobiety. Sylwetki mężczyzny i kobiety wyróżniają się z ciemnego tła rysunku jasnymi plamami barwnymi – czarny kontur jego postać wypełniony jest jasnoszarym lawowaniem, kontur jej – nie ma wypełnienia.

To mogło zdarzyć się także i teraz

rysunek

Wójcik, Jaśmina

2007 — 2011

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Szafka do przechowywania jajek - ujęcie ze skosu; Szafka do przechowywania jajek o konstrukcji ramowej w kształcie prostopadłościanu. Płycina jednoskrzydłowych drzwi oraz ścianki boczne  otwarte, wypełnione trzema pionowymi szczebelkami. Drzwiczki zamykane na zapadkę uruchamianą klamką. Wewnątrz półki z wyciętymi otworami do wkładania jaj. Na desce zamykającej szafkę od góry przybita ozdobnie fazowana listwa. Na górze przybite dwa haczyki do zawieszania.

Szafka do przechowywania jajek

nieznany

1901 — 1910

Muzeum Narodowe w Szczecinie

zamek i klucz do drzwi - Ujęcie z przodu całego kompletu. Drewniany, rzeźbiony zamek do drzwi i kluczem

Zamek do drzwi z kluczem

nieznany

około 1970

Muzeum Narodowe w Szczecinie

S/G/1518/ML - Widok ogólny Kazimierza Dolnego - z charakterystycznymi dla miasta budowlami: Farą, ruinami zamku i Górą Trzech Krzyży.

Kazimierz

Imprime par Auguste Bry

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/527/ML - Widok Kazimierza Dolnego od strony Wisły. Na pierwszym planie po lewej fragment brzegu rzeki, na którym zgromadzeni wokół ogniska czterej mężczyźni. W głębi, po prawej, na drugim brzegu rzeki kościół farny. W centum, na wzgórzu ruiny wzniesionego przez Kazimierza Wielkiego zamku dolnego. Na wysokim wzgórzu w lewej części kompozycji wieża gotycka z zamku górnego.

Widok Kazimierza od Wisły

Zakład Litograficzny Adolfa Pecq & Co.

1857

Muzeum Narodowe w Lublinie

 Koszyczek okrągły, płytki; dno płaskie, zdobione plastyczną dekoracją z motywem figuralnym przedstawiającym fauna i amorka pod drzewem; kołnierz ażurowy z okrągłych krzyżujących się wałków połączonych profilowaną obręczą tworzącą krawędź. Całość pokryta połyskliwą glazurą w kolorze ugru.

Koszyczek

Lubartów

1840 — 1850

Muzeum Narodowe w Lublinie

Koszyczek okrągły, głęboki. Dno okrągłe, zdobione dekoracją plastyczną w formie bukietu kwiatów przewiązanego wstążką; wokół brzegu drobne perełki, tło fakturowe. Boki ażurowe z pionowych prętów przeplecionych w połowie podwójnym wałkiem, brzeg tworzą dwa wałki połączone nawiniętą taśmą; z nich utworzone po bokach dwa małe ucha. Całość malowana lakierem na kolor ciemnobrązowy.

Koszyczek

Lubartów

1840 — 1850

Muzeum Narodowe w Lublinie

mebel - Ujęcie z przodu. XVIII-wieczna skrzynia malowana z motywem naczynia z kwiatami.

Skrzynia

nieznany

1796

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Grafika - widok nabrzeża w Szczecinie - Ujęcie z przodu. Kolorowany widok Szczecina z Łasztowni w stronę kościoła św. Jana, przedstawia pełne statków nabrzeże po obu stronach Odry. Kompozycja zdominowana masztami statków zacumowanych w kilku rzędach wzdłuż wschodniego brzegu rzeki. Wśród nich jednostki z napędem parowym, łodzie i barki. Na kilku masztach częściowo rozwinięte żagle. Liczne niewielkie łodzie z pojedynczymi masztami, ścieśnione są na przeciwległym brzegu, gdzie na szerokim bulwarze ustawione są parasole sprzedawców. Partery wąskich, wielokondygnacyjnych budynków wzdłuż nabrzeża przesłonięte są markizami, ocieniającymi sklepy i kantory na parterze. Na brzegu po stronie Łasztowni, ukazanym w trójkącie lewego dolnego narożnika, wiaty i zabudowa magazynowa, wozy z beczkami i zajęci ludzie. W tle od prawej nawarstwione dachy zabudowy Starego i Nowego Miasta z dominującym nad nimi kościołem św. Jana. Odrę przecinają dwa mosty: pierwszy niski z przepustem, drugi w głębi o łukowych przęsłach konstrukcji żelaznej (w rzeczywistości na pierwszym planie winien być przedstawiony żelazny Most Kolejowy, a za nim drewniany Most Nowy prowadzący od nabrzeża przed dworcem na Kępę Parnicką).

Widok nabrzeża w Szczecinie

Clerget Hubert

po 1878

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Mała drewniana figurka przedstawiająca popiersie człowieka - Ujęcie z przodu; Mała drewniana figurka przedstawiająca popiersie człowieka. Głowa i tułów starannie wygładzone. Postać ujęta schematycznie. Głowa, rysy, piersi, ręce, wydobyte płytkimi nacięciami.

Fetysz

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Drewniana figurka kobiety z otworem w lewej piersi - Ujęcie z przodu. Drewniana figurka postaci kobiecej, na której widoczne są piersi.  Ręce lekko zaznaczone, ułożone wzdłuż tułowia. Brak nóg. Na wysokości lewej piersi otwór.

Fetysz

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba - Ujęcie z przodu. Figura - głowa zakończona uchwytem. Głowa z bardzo schematycznie przedstawionymi oczami, nosem i ustami. Na głowie spiczasta czapka. Szyja przechodzi w uchwyt. Związana z kultem przodków, przeznaczona na ołtarz przodków.

Głowa zakończona uchwytem

nieznany

między 1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba - Ujęcie z przodu. Figura przedstawiająca postać kobiety siedzącej na stołku. Postać masywna, głowa nieproporcjonalnie duża, ramiona proste, ręce przylegające do tułowia, dłonie spoczywają na kolanach. Nos długi, prosty, w kształcie strzałki, oczy i usta zaznaczone symbolicznie.

Postać kobiety

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Drewniana figurka ptaka na cokole z postaci ludzkich - Ujęcie z lewego boku. Drewniana figurka ptaka ze skrzydłami ułożonymi wzdłuż tułowia, stojącego na głowach zwróconych do siebie plecami pięciu postaci ludzkich. Postaci, tworzące cokół, przedstawione statycznie, w formie zgeometryzowanej.

Calao i postaci przodków

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba - Ujęcie z przodu. Figurka - postać kobiety w pozycji stojącej. Głowa duża wychodząca bezpośrednio z tułowia. Ręce przylegające do tułowia. Na głowie mała wypustka.

Postać kobiety

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Drewniany zamek do drzwi z trzema figurkami - Ujęcie z przodu. Drewniany zamek do drzwi w kształcie kwadratu z wąską deseczką u dołu i trzema figurami u góry. Figury proste, w pozycji siedzącej, z dłońmi położonymi na kolanach. Figura prawa i lewa z czubami na głowie, figura w środku nieco wyższa, z czarnymi krótkimi włosami.  Zaznaczone nosy, usta, oczy oraz klatka piersiowa. Na dłoniach zaznaczone palce. Z prawej strony drewniana, szeroka deseczka, z zakończeniem w kształcie strzały. Całość zdobiona wzorami geometrycznymi, układającymi się w kształt klepsydry.

Zamek do drzwi

nieznany

między 1951 — 1984

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba - Ujęcie z przodu. Drewniane, rzeźbione dwie postaci ludzkie, różnej wysokości umieszczone na jednej podstawie. Bardzo schematyczne, z walcowatego tułowia wyodrębniona jedynie głowa na długiej szyi.

Postacie dwóch przodków

nieznany

między 1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 41 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd