treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo, materiał
Autor, wytwórca
Miejsce powstania, znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja, status
Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: portrety artysty

Obiekty

131
R/6790/ML - Popiersie młodej kobiety. Ukazana en face. Twarz owalna, z miękko zarysowanym podbródkiem. Z przodu włosy ułożone w wywinięte do tyłu loki; fryzura podtrzymywana wstążką 
z zawiązaną na czubku głowy dużą kokardą. Oczy o migdałowym kształcie, brwi zarysowane delikatnie, opadające przy skroniach. Długi, wąski nos. Pełne usta o uniesionych do góry kącikach, wyraźnie zaznaczone policzki. Ubrana w bluzkę z przymarszczoną stójką. Twarz modelowana miękkimi, miejscami roztartymi kreskami. Mocniej zaznaczony rysunek włosów 
i elementów stroju. Delikatnie podrysowane tło. 
Sygn. p.d. : Kramsztyk

Portret Marty Eliasberg - siostry Heleny Syrkusowej

Kramsztyk, Roman

1901 — 1942

Muzeum Narodowe w Lublinie

Obraz kobiety przed lustrem

Przed lustrem

obraz

Bolesław Jan Czedekowski

XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Portret Marii Pareńskiej. Na neutralnym tle kartonu popiersie młodej kobiety usytuowane po prawej stronie kompozycji. Ukazana profilem w lewo, głowa lekko pochylona na bok. Twarz o łagodnych, regularnych rysach. Oczy niebieskie o ciężkich, opadających powiekach, regularne łuki brwiowe, pełne, jasnoczerwone usta. Włosy ciemne, podkreślone pasmami czerni, zaczesane do tyłu i ściągnięte nad karkiem szeroką kokardą. Twarz modelowana delikatnymi, roztartymi plamami szarości na tle rozbielonej żółcieni. Kształt wydobyty subtelną, miękką linią konturu. Ubrana w szarą suknię, pokrytą prześwitami błękitu, pokrytą czarnymi geometrycznymi i roślinnymi wzorami.

Portret Marii Pareńskiej

Wyspiański, Stanisław

1902

Muzeum Narodowe w Lublinie

autoportret - ujęcie z przodu; Głowa mężczyzny w ujęciu 3/4, zwrócona w prawo, wzrok skierowany na wprost. Szerokie czoło, twarz pociągła, nos prosty, usta wyraźnie zarysowane. Ciemne włosy faliście okalają czoło. Widoczny fragnent ciemnego ubioru. Koloryt: tło szarawe, ze smugą bladego oranżu po lewej. Włosy i ubiór czarno-szare., modelunek twarzy - tony szare i blado oranżowe.

Głowa (Autoportret)

autoportret

Zak, Eugeniusz

1920

Muzeum Narodowe w Szczecinie

portret kobiecy - ujęcie z przodu; Kompozycja w kształcie leżącego prostokąta. Dominantę barwną stanowią zróżnicowane walorowo brązy i czerwienie. Fragment wnętrza pokoju, w centrum postać kobieca siedząca w zwróconym w lewą stronę, obitym materią fotelu. Kobieta odziana w długą suknię, ukazana z profilu, głowa en trois quarts. W tle wzorzysta, dekoracyjna makata, stylowe biurko z książkami i parą lichtarzy. Z prawej strony stolik z szufladą, na którym stoi wysoki, szklany flakon z bukietem kwiatów.

Portret żony

portret kobiecy

Mehoffer, Józef

około 1908

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico obrazu

Rycerz i dziewczyna

Muttoni Pietro de zw. Pietro Della Vecchia

2. poł. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

S/Mal/1778/ML - We wnetrzu kościelnym, na tle jasnej ściany z pionowym żłobieniem na krańcach, siedzące postacie trzech starych kobiet. Pośrodku grupy modląca się staruszka ukazana en face, ze złożonymi rękami, w których trzyma różaniec. Głowa lekko uniesiona do góry, twarz skupiona. Kobiety siedzące po obu stronach zwrócone górną partią ciała w jej stronę. Towarzyszka po lewej stronie śpi, oparta o ścianę. W spelcionych dłoniach, umieszczonych na podołku trzyma różaniec. Kobieta po prawej stronie przedstawiona w lekkim poruszeniu, z rękami uniesionymi w górę. W prawej trzyma maleńkie pudełeczko. Głowa nieznacznie opuszczona, twarz delikatnie uśmiechnięta. Na kolanach spoczywa pokrywka pudełeczka, różaniec i niebieska, zmięta chusteczka. Staruszki ubrane w prawie jednakowe brunatne suknie o nieco różniących się odcieniach, obszerne peleryny na ramionach czarne lub brązowe i chustki na głowach. U jednej z portretowanych ma formę długiego, czarnego szala z miękkiej tkaniny, z końcami puszczonymi luźno na kolana. U pozostałych głowy owiązane białymi, płóciennymi chustami i czarnymi, wełnianymi, robionymi na drutach. Po prawej stronie obrazu widok na architektoniczne wnętrze kościoła z filarami, ostrołukowe sklepienia. Na tym tle w oddali kolejna grupa stojących ciasno obok siebie, modlących się kobiet.

Na nieszporach

Reyzner, Mieczysław

1892

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok Lublina od południa. Na pierwszym planie pas łąki z pasmem rzeki. W głębi, na prawo od osi gęsto zabudowane wzgórze Starego miasta z charakterystycznymi dla Lublina budowlami. Kompozycja szczegółowa, fomy modelowane miękkimi, zlewającymi się punktowaniami.

Widok Miasta Lublina od Południa

Kośmiński, Józef

1847

Muzeum Narodowe w Lublinie

Portret młodej kobiety w pozie stojącej, do bioder, zwróconej 3/4 w lewo. Prawa ręka sięgająca do lewego ramienia podtrzymuje czerwony szal przewieszony przez plecy, lewa na wysokości brzucha podtrzymuje jego fałdy. Kobieta ubrana w empirową, białą suknię bez rękawów, z odsłoniętymi ramionami, dekoltem i częścią biustu. Na prawym ramieniu ramiączko sukni spięte złotą broszą. Włosy ciemne, zaczesane do góry  w kok z tyłu głowy, z przodu loczki. Oczy ciemne, nos dosyć duży, usta drobne, karnacja różowa. W tle pejzaż w typie parku angielskiego, z drzewami. Obok postaci fragment pnia z zielonymi gałązkami. W głębi widoczne skaliste wzgórze porośnięte krzewami. Niebo zachmurzone, szaro-błękitne.

Portret Pauliny z Żukowskich baronowej Czechowiczowej

Pitschman, Józef

1801 — 1825

Muzeum Narodowe w Lublinie

obraz - Ujęcie z przodu; Po lewej stronie wydmy, zza których wyłania się wieża latarniowa i dachy zabudowań z kościołem.Na piaszczystym brzegu szereg wyciągniętych kutrów, drobne sylwetki postaci ludzkich i jednego jeżdźca w cylindrze.Na morzu kilka kutrów o czerwonych żaglach.

Plaża w Scheveningen

pejzaż morski

Hari Jan

między 1820 — 1835

Muzeum Narodowe w Szczecinie

 Złota maska

Złota maska

obraz

Bolesław Jan Czedekowski

2. połowa XX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Po balu

Po balu.

obraz

Bolesław Jan Czedekowski

Muzeum – Zamek w Łańcucie

S/G/1683/ML - Kompozycja metaforyczna. W centrum zwężająca się perspektywicznie w głąb droga z postacią idącej kobiety. Kobieta w rozwianej sukni z dekoltem, ręce opuszczone wzdłuż tułowia, dłonie odgięte na bok. Po obu stronach drogi wyłaniające się z wody sylwetki fantastycznych potworów o obłych ciałach i wężowatych głowach zwróconych w kierunku postaci. W tle zarys górzystego krajobrazu. Sylwetki modelowane czernią, miejscami akcenty bieli.

Kompozycja z łabędziami

Witkiewicz, Stanisław Ignacy

1916

Muzeum Narodowe w Lublinie

Popiersie mężczyzny w średnim wieku, nieco na lewo od osi, na tle zielonej ściany ze stylizowanym, dekoracyjnym wzorem. Głowa nieznacznie w lewo. Twarz owalna, wypukłe, wąskie czoło, duże głęboko osadzone oczy, mocno zarysowne łuki brwiowe, nos z 

Portret Edwarda Chmielarczyka

Wyczółkowski, Leon

1913

Muzeum Narodowe w Lublinie

portret męski - Ujęcie z przodu; Rzeżba wykonana z brązu przedstawiająca głowę męską (prezydenta Rzeszy Paula von Hindenburga). Głowa umieszczona na niewielkim postumencie.

Paul von Hindenburg

portret męski

Fiori Ernesto de

1928

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - Ujęcie z przodu; Popiersie starszej kobiety w zaszytej pod szyją czarnej sukni z niewielką koralową broszką. Siwe włosy kobiety spięte w koczek na czubku głowy.

Portret matki artysty

portret kobiecy

Wimmer Gustav

około 1931

Muzeum Narodowe w Szczecinie

portret kobiecy - ujęcie z przodu; Półpostać kobieca ujęta z profilu, siedząca na krześle, zwrócona w prawo na tle pustej ściany. Głowa w czarnym czepku wyodrębniona z tła cieniem twarzy starszej kobiety o zapadniętych oczach, mięsistym nosie, zaciśniętych ustach i wysuniętym podbródku, podkreślona kość jarzmowa, w uchu kolczyk, ciało w czarnej sukni z opuszczonymi rękoma o niewidocznych dłoniach przedstawione jako prawie jednolita plama miękko przechodząca w cień na ścianie, zarys pleców zaznaczony wyraźnie.

Portret matki

portret kobiecy

Karpiński, Alfons

około 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

czerwony wycisk owalny ze złotym obramowaniem; prawy profil popiersia Julii Titi, kobieta ma na głowie diadem, a w uszach kolczyki; włosy z tyłu spięte w kok zrobiony z warkoczyków, a na przodzie ułożone w tzw.

Popiersie Julii Titi

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwony wycisk owalny ze złotym obramowaniem; prawy profil głowy kobiety z kręconymi włosami spiętymi z tyłu, z przodu na głowie widoczne małe węże, z boku głowy skrzydełka; gemma uszkodzona: widoczne pęknięcia i niewielkie ubytki po bokach

Głowa Meduzy

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; naga kobieta stojąca z opuszczoną głową, widoczna z prawego boku, kobieta ma lwią skórę zawieszoną na ramionach, a na ramieniu opiera maczugę

Postać Omfale

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu, głowa mężczyzny w dojrzałym wieku widoczna z prawego półprofilu; mężczyzna ma krótkie kręcone włosy, wąsy i brodę oraz wieniec laurowy na głowie

Głowa Herkulesa

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Znaleziono 131 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd