treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo, materiał
Autor, wytwórca
Miejsce powstania, znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja, status
Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: plamy

Obiekty

45
obraz - Na ciemnozielonym tle zawieszona jest barwna serweta z kwiatowym wzorem, obrębiona białą koronkową nicią (kordonkiem?). Przed nią, na drewnianym stole widać, w pozornym nieładzie, przedmioty: od lewej stoi besaminka (balsaminka), dalej leży przewrócony brązowy pojedynczy świecznik. Na pierwszym planie pośrodku, z prawej na małym niebieskim z ozdobną pomarańczowo-czerwoną linią talerzyku deserowym, nakrytym białą serwetką leży owoc cytrusowy (etrog). W głębi, na tle serwety umieszczony prawie poziomo, przecinający kompozycję obrazu, wąski, ciasno skręcony bukiet (lulaw), obok leży gałązka mirtu.Faktura obrazu, dzięki użyciu piasku, mocnym impastom i wydrapanym w farbie liniom jest wyrazista, ornamentalna i zróżnicowana.

Martwa natura (Sukot)

obraz

Adler, Jankiel

XX wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

siekierka typu Grodnica (wariant B) - Ujęcie przodu ze skosu z prawej; Niewielka siekierka typu Grodnica, wariant B ma stosunkowo nisko podniesione brzegi, wyraźnie zaznaczone łukowate ostrze oraz nierówno zakończony obuch. Przy krawędzi obucha znajduje się niewielki otwór. Powierzchnia siekierki po obu jej stronach jest dość silnie zniszczona, widoczne są rozległe złuszczenia. Tylko w niektórych miejscach zachowany jest pierwotny stan powierzchni.

Siekierka typu Grodnica (wariant B)

nieznana

1700 p.n.e. — 1500 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Popiersie Owidiusza

Owidiusz

Rzeźba

nieznany

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Odręczny list napisany częściowo ołówkiem oraz niebieskim i czarnym atramentem na trzech czystych kartach. Na trzeciej stronie kleks znajdujący się blisko lewego dolnego rogu.
Z treści: Mój kochany Tajwiusiu! | Godzina późna – […] [nieczytelne]. W tej chwili wróciłam do domu. Byłam dziś mocno zalatana […] [nieczytelne]. Związek, […] [nieczytelne], Zebranie Kom. Rewiz. Związku (30 IV walne zebranie), zebranie Klubu […] [nieczytelne] z p. […] [nieczytelne] i Mieczysławem […] [nieczytelne]. […]

List do Tadeusza Perla

Kern, Paulina

1939-04-29

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

List na karcie pocztowej pisany na pustej części karty i na części przy danych pocztowych. Plamy na treści po obu stronach karty. Na rewersie dwa znaczki pocztowe (jeden naklejony, drugi nadrukowany), dwie pieczątki z datą nadania; nadruki - m.in.: „TELEFON ZAOSZCZĘDZA CZAS I PIENIĄDZE”. Treść - dotyczy spraw bieżących po wyjeździe Tadeusza Perla z Polski w charakterze korespondenta zagranicznego, ale faktycznie na emigrację.Treść:29/I 1938 r.Mój Drogi! Dowiadywałem się wczoraj w Ministerstwie Sp[raw] Wew[nętrznych]. Śladu Twojego pisma nie ma. Musisz dowiedzieć się w Konsulacie Genew.[?] za jakim numerem, dokąd i kiedy zostało ono skierowane, aby można je było odnaleźć tutaj. Szkoda, że do tej sprawy zabrałeś się tak późno. Lepiej w tych razach zawsze rozpocząć starania zawczasu. Pozwolenie dewizowe dla [,,]Gł[osu] Gosp[odarczego][] już masz i jutro przekażę Ci zł. 150. Czy piszesz do innych pism? Jeśli nie, to powinieneś koniecznie tym zająć się. [,,]Bank[''] [warszawski miesięcznik „poświęcony bankowości i zagadnieniom finansowym”], [,,]Chwila[''] [wydawany we Lwowie dziennik o profilu syjonistycznym], sądzę, że chętnie drukowałyby Twoje artykuły. Trzeba więcej zarabiać, jeśli się traktuje dziennikarstwo, jako zarobek zawodowy, a ponadto trzeba się przezornie asekurować, bo Gł. Gosp. na dłuższą metę może zawieść. Pozdrawiam Cię serdecznie i czekam na wiadomości.Leon[U góry kolejnej strony dopisek również ręką ojca:] Trzeba przesłać podanie o przedłużenie urlopu w Radzie adwok. Kochany Tadziulku!Dlaczego tak skąpo piszesz o sobie? U nas wszystko po staremu, w stow.[?] rozpoczęły się wieczory karciane, gdzie przepuszczamy rodowy majątek, w [...]. Jestem zadowolona, że masz zamiar sprawić sobie ubranie - czyś coś już zrobił w tym kierunku? Czekoladę i karmelki pewnie otrzymałeś przez Jadzi koleżanki! W tym tygodniu wyślę Ci  [...]. Ściskam Cię serdecznie Melcia.[po prawej stronie adres] Mr | Tadeusz Perl | Paris VI | 22, rue de St. Sulpice | Hotel Riviera

List do Tadeusza Perla

Perl, Leon

1939-01-29

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Obraz z cyklu Moja gramatyka NIE-RO-ZU-MIEM - ujęcie z przodu; Kompozycja abstrakcyjna w układzie pionowo wydłużonego prostokąta. Na jednolicie szarym tle widoczne dwa elementy: w górnej partii kompozycji - biała, nieregularna plama, z mniejszą, czerwoną plamą w jej centrum; w dolnej części kompozycji - czerwona kropka. Poniżej białej plamy monochromatyczne, wyodrębnione jedynie w gładkiej fakturze obrazu (w postaci lekkich zgrubień konturu) trzy podobne, nieregularne formy, z których dwie z mniejszą plamą w środku.

NIE-RO-ZU-MIEM

Krygier, Monika

2002

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Grupa osób zgromadzonych przed ceglanym nieotynkowanym budynkiem oraz stojących bądź siedzących na desce rozpostartej na konstrukcji balkonowej; budynek za jasnym drewnianym płotem. Sepia.Wśród zgromadzonych znajduje się zapewne osoba pisząca dedykację na odwrocie: Perełka Ajzówna, koleżanka Mani Żelaznej z domu opiekuńczego w Warszawie. Fotografia z prostymi krawędziami, z czterema plamami-przebarwieniami w prawej części, a także przebarwieniem wzdłuż górnej krawędzi.

Fotografia grupy osób przed budynkiem w kibucu w Kielcach

nieznany

1930-02-20

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Portret Augusta Potockiego

Kaniewski Jan Ksawery

1843

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Ujęcie lica. Kompozycja abstrakcyjno-figuralna na złotym tle.

Prawie ikona

obraz

Rosenstein, Erna

1957

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

strona 1

List do Emilii i Marcina Ratzów

Altman, Halina

1945-04-07

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Awers. Fotografia wykonana w ramach Programu Operacyjnego Polska cyfrowa – projekt www.muzeach

Karta pocztowa rodziny Wassermanów

Wasserman, Abraham

po 1948

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

S/Mal/702/ML - Widok na jesienny ogród. Pejzaż zakomponowany pasowo, od lewego dolnego rogu - pierwszy pas wyznacza murek, na którym siedzą tytułowe wrony. Druga strefa to rabaty z kwiatami, dalej pas niewysokich ozdobnych drzew, za nimi park z liściastymi drzewami. Kolorystyka zmieszana, z przewagą żółcieni (kwiaty, liście), kontrastowanych z plamami zgaszonej czerwieni i pasami zieleni.

Wrony

Rerutkiewicz, Franciszek

1918 — 1920

Muzeum Narodowe w Lublinie

lico

Niemiecki żołnierz i Mira

akwarela

Kofta, Zuzanna

2017

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico obrazu

Przed kuźnią

Wouwerman Philips

XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Żaglowce na morzu

ADV monogramista, szkoła holenderska

1610?

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Głowy dwóch apostołów

szkoła włoska

2. poł. XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Klemens XIV (1705-1774) ? - portret

szkoła włoska

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Św. Józef, Chrystus i Anioł

Batoni Pompeo Girolamo ?

1740 - 1787

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Jan Chrzciciel

Carracci Annibale wg

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Lico obrazu. Pod ciągnącym się od lewej strony kompozycji ku prawej załomem skalnym, w jego cieniu toczy swe wody meandrujący strumień. Nad strumieniem, na widocznym fragmencie łąki pasie się krowa, obok niej polegują dwie owce, druga krowa stoi w strumieniu. Na prawo widać oddalającego się konno pasterza. W lewym rogu kompozycji, w cieniu skały bije się dwu wyrostków.

Pejzaż z krowami

Loutherbourg Jakob Philip Mł.

przed 1798

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico

Mandolinista

litografia

Gottlieb, Leopold

1936

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico obrazu

Martwa natura z szynką

Heda Willem Claesz

ok. 1653

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

S/Mal/543/ML - Chrystus Pantokrator tronujący: prawą dłoń ma uniesioną w geście błogosławieństwa (ze skrzyżowanymi palcami wskazującym i środkowym), lewą podtrzymuje otwartą księgę z pisanym cyrylicą fragmentem z Ewangelii Mateusza (Mt 11, 28-29a):

Chrystus Pantokrator

nieznany

1750 — 1800

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/1475/ML - Portret kobiety. Portretowana ujęta w centrum przedstawienia w pozycji siedzącej, en trois qarts w lewo, do wysokości kolan. Głowa lekko uniesiona do góry, włosy zaczesane do tyłu. Twarz o regularnych, dość wyrazistych rysach, modelowana światłocieniowo. Ubrana w jasną bluzkę z kołnierzykiem pod szyją. Lewa ręka ugięta w łokciu i ułożona na oparciu krzesła. Tło modelowane plamami w tonacji brązu.

Portret żony artysty Luizy Comello

Fałat, Julian

1893

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 45 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd