treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo, materiał
Autor, wytwórca
Miejsce powstania, znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja, status
Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: polityk

Obiekty

187
ilustracja literacka; Pobojowisko - ujęcie z przodu; Na prostokątnym arkuszu papieru w układzie poziomym na pierwszym planie ukazana scena opłakiwania poległych dowódców. Po lewej stronie ciało Douglasa osłonięte płaszczem unosi duchowny. Na piersi poległego opiera głowę młoda kobieta. Dalej na lewo mnich wsparty o krzyż czeka na ostatnie słowa rannego mężczyzny okrytego jasną tkaniną. Po prawej leży Hotspur w zbroi rycerskiej. Przed nim przyklęka giermek, a za głową poległego rozpacza kobieta w towarzystwie kilku innych osób. W głębi oddział wojska odchodzi niosąc sztandar. W tle w promieniach zachodzącego słońca nadal trwa bitwa.

Chevy Chace

ilustracja literacka

Young, John

1814

Muzeum Narodowe w Szczecinie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; widoczna z półprofilu twarz wojownika z hełmem na głowie, z długą kręconą brodą i wąsami, poniżej widoczny fragment okrągłej tarczy, na której widać galopującego konia

Portret wojownika [Hannibal]

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Odręczny list na pojedynczej karcie złożonej na pół. U góry pierwszej strony, po lewej, nadruk: „ZDZISŁAW BRATMAN | INŻYNIER ARCHITEKT”. Główna część listu powstała 24.01.1939 r. w Grudziądzu. U dołu ostatniej strony dopisek dodany w Stanisławowie w dniu: 1.03.1939 r.
Z treści: Pisze Joanna pod dyktando Zdzisława: | Kochana żelazna główko! | Nie pisałem do Ciebie tak długo, ponieważ czekałem na rozwój wypadków, żeby Ci wykazać Twą bezdenną głupotę. Zawsze Ci mówiłem, żebyś nie brał się do polityki, otwórz sobie lepiej solidny interes ze szprotkami i makagigami i zarabiaj w sposób, uświęcony 4000 – letnią tradycją. […]

List do Tadeusza Perla

[...], Mira

1939-01-24

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

List napisany na maszynie na obu stronach pojedynczej czystej karty. Odręczne poprawki na treści. U dołu drugiej strony zapisana odręcznie data oraz podpis nadawcy.
Z treści: Drogi Tadziu i t.d. | Z listu Twojego wynika jedno. Wleczesz się w tyle za fallusem Mietka i z podziwem patrzysz na wszystkie jego /może lepiej napisać przez duże J/ wyczyny. Podziwiasz, jakże to tak można. Ty byś też tak chciał. Zresztą – jesteś jeszcze młody – więc może się nauczysz. Oczywiście jednak – o ile zdążysz – o ile Cię przed tem nie zaskoczy jakaś miła przygoda wojenna. Wówczas, bardzo możliwe – znajdziemy się po dwóch stronach frontu. […]

List do Tadeusza Perla

Tross, Seweryn

1938-09-28

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Odręczny list na pojedynczej karcie napisany na obu stronach. Na pierwszej stronie, po prawej, niebieska plama. U dołu drugiej strony nadruk w pozycji „do góry nogami” o treści: „Dotyczy sprawy”.
Z treści: Kochany Tadziku! | Kartkę otrzymałam. Przypuszczam, że nie […] [nieczytelne], mimo że granica […] [nieczytelne] itp. Ponoć we […] [nieczytelne] niezbyt przyjemnie. Na […] [nieczytelne] mocno pracują, tak że pod tym względem wcale. A poza tym […] [nieczytelne]. […]

List do Tadeusza Perla

Kern, Paulina

1938-09-13

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

List na karcie pocztowej pisany na pustej części karty i na części przy danych pocztowych. Na rewersie nadrukowany znaczek pocztowy, dwie pieczątki, ślad prawdopodobnie po oderwanym znaczku lub znaczkach; nadruki - m.in. „TELEFON MIĘDZYMIASTOWY USUWA ODLEGŁOŚĆ!”.
Z treści: Mój Drogi! 2 karty i list z Menton oraz kartę z […] [nieczytelne] otrzymaliśmy. Twojego alarmistycznego nastroju nie podzielamy. W każdym razie u nas takiego nastroju nie ma. Matka jeszcze bawi w Konstancinie, gdzie ma za towarzyszkę babkę. Niestety pogoda od kilku dni nie dopisuje. Gł. Gosp. montujemy, numer październikowy ma być poświęcony zagadnieniom rynku wewnętrznego. […]

List do Tadeusza Perla

Perl, Leon

1938-09-13

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Zdjęcie przedstawia popiersie mężczyzny, en face, z głową pochyloną w dół. Twarz ma pociągłą, z długim nosem, ze zmarszczkami, okoloną brodą. Włosy ułożone w kręte kosmyki zachodzące na czoło i skronie.

Popiersie Epaminondasa

rzeźba

nieznany

XVIII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

lico obrazu. Półpostać. Wąsaty arystokrata zwrócony ciut w prawo. Głowa i spojrzenie skierowane lekko w lewo. Ubrany jest w czarny surdut i dwurzędową kamizelkę. Spod kamizelki wystaje kołnierz przewiązany fularem. Na szyi złota dewizka. Do kamizelki przypięty złoty lornion. Ma siwe włosy zaczesane za uszy.

Potocki Jan (1761-1815) - portret

Szkoła francuska

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie 3/4

Tłok pieczętny Stanisława Kostki Potockiego

nieznany

1755 - 1821

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

S/G/3647/ML - Portret młodej kobiety 3/4 w prawo, w popiersiu. Czarne włosy sięgające policzków, ułożone w fale, z przedziałkiem. Oczy migdałowate, wzrok skierowanny w lewo, opadające ku skroniom łuki brwiowe. Nos długi, prosty. Zdecydowanie wykrojone usta w lekkim uśmiechu. Portretowana ubrana w kobaltową suknię, ujęta na tle błękitnej kotary (?).

Portret Róży Duchowej

Witkiewicz, Stanisław Ignacy

1934

Muzeum Narodowe w Lublinie

MPol/552/ML - Rękopis listu Wincentego Pola do księcia Jerzego Lubomirskiego z 1855 r. napisany na trzech kartkach pożółkłego papieru, czarnym, lekko wyblakłym atramentem. Pismo czytelne, liczne skreślenia w tekście. Na trzeciej kartce autograf poety.

List Wincentego Pola do księcia Jerzego Lubomirskiego

Pol, Wincenty

1850 — 1860

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok 1

Brytfanna

nieznany

XIX/XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

 Lico Portretu Bernarda Potockiego

Józef książę Czartoryski

Portret

nieznany

XVIII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Widok 2 odwrocie

Stanisław Szczęsny Potocki

Portret

XVIII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Widok 1 Lico

Antoni Radziwiłł

Portret

nieznany

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Widok 1 Lico

Roman Potocki

Portret

Mastelski, Kazimierz

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

szablon farbiarski katagami; wycinanka; dekoracja - Ujęcie z przodu. Duży, zabarwiony na ciemnobrązowo, prostokątny szablon farbiarski typu jishiro w układzie pionowym, przedstawiający motyw gałęzi kwitnącej japońskiej wiśni.

Szablon farbiarski katagami

nieznany

około 1851 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rysunek; głowa męska - ujęcie z przodu; Rysunek w układzie pionowym na karcie niebieskiego, prostokątnego papieru weneckiego przedstawiający lewy profil mężczyzny w zawoju. Postać ma pulchną twarz, wręcz otyłą, z fałdami w dolnej części policzków oraz drugim podbródkiem odsłoniętym dzięki szeroko rozstawionym bokom stójkowego kołnierza płaszcza. Jest to studium głowy mężczyzny, przedstawionego na prawo od sceny głównej, za portalem, na fresku Spotkanie Antoniusza i Kleopatry, namalowanym w salonie Palazzo Labia w Wenecji.

Głowa mężczyzny w turbanie

głowa męska

Tiepolo, Giambattista

około 1745

Muzeum Narodowe w Szczecinie

odezwa o przekazywaniu broni - Ujęcie z przodu; Druk czarny, różną wielkością czcionki. U góry w centrum wielkimi literami ODEZWA, poniżej: do mieszkańców Ziemi Szczecińskiej. Dalej tekst zawierający 8 akapitów przypominający o niebezpieczeństwach i ofiarach związanych z przechowywaną bronią, pozostałościami wojny i wzywający do złożenia w jednostkach MO lub innych organach władzy wszelkiej broni, amunicji i materiałów wybuchowych. W końcowych akapitach informacja o zawieszeniu odpowiedzialności karnej przy dobrowolnym przekazaniu broni oraz apel o czynne włączenie się do akcji z zapewnieniem o pełnej dyskrecji. Odezwę podpisali: Przewodniczący Prezydium Wojewódzkiej Rady Narodowej (-) Marian Łempicki (w 3 wierszach w centrum u dołu), Prokurator Wojewódzki (-) Zdzisław Rozum (w 2 wierszach u dołu po lewej), Komendant Milicji Obywatelskiej Województwa Szczecińskiego (-) Płk. Michał Chlewicki (u dołu po prawej w 4 wierszach). W lewym dolnym narożniku drobnym drukiem stopka drukarska: Szcz. Zakł. Graf. 2067-993-68 3000 A2 D-4-1171.

Odezwa o przekazywaniu broni

Łempicki, Marian

1968

Muzeum Narodowe w Szczecinie

dziadek do orzechów - Ujęcie z drugiego boku; Odlany z żeliwa dziadek do orzechów w kształcie realistycznie przedstawionej wiewiórki. Postać wiewiórki składa się z dwóch symetrycznych, połączonych ze sobą części. W środku mechanizm dźwigniowy, służący do rozłupywania orzechów. Jego widoczną część stanowią złączone łapki, na których kładło się orzech oraz pełniący rolę uchwytu długi ogon. Wiewiórka przymocowana jest do prostokątnej podstawy. Mniej więcej na środku podstawy wkręcona, przechodząca na wylot, dodatkowa śruba, na której opiera się ogon. Podstawa lekko uszkodzona.

Dziadek do orzechów

nieznany

1924 — 1945

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 187 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd