treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo, materiał
Autor, wytwórca
Miejsce powstania, znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja, status
Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: klucze

Obiekty

42
lico obrazu

Św. Piotr

szkoła włoska

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Klucz hakowy i klucz piórowy na dwuogniwowym łańcuchu - ujęcie z góry; Zestaw kluczy połączonych dwoma owalnymi, żelaznymi ogniwami składa się z większego klucza hakowego i mniejszego piórowego. Klucz hakowy wykonano z żelaznego pręta. Jeden koniec rozklepano na płask i następnie zwinięto w esowate uszko, umożliwiające zawieszenie na kółku. Drugi koniec najpierw zagięto pod kątem nieomal prostym, a samą końcówkę jeszcze raz zagięto ponownie pod kątem prostym w tej samej płaszczyźnie. Zachowany w całości, z niewielkimi ubytkami korozyjnymi, zakonserwowany. Mniejszy klucz o lasce utworzonej ze zwiniętej w rurkę blachy żelaznej, na jednym końcu ma koliste uszko, a na drugim rozklepane pióro zaopatrzone w dwa wycięcia.

Klucz hakowy i klucz piórowy na dwuogniwowym łańcuchu

nieznany

1176 — 1200

Muzeum Narodowe w Szczecinie

klucz zdobiony - Ujęcie w poziomie z góry przodu klucza. Klucz wykonano z żelaza metodą kucia. Przedmiot ma podłużny kształt o przekroju kwadratu. Zakończony jest okrągłym uchem, w którym znajduje się otwór przelotowy. W dolnej część rękojeści znajdują się zdobnicze wycięcia ułożone w szpiczaste trójkąty. Druga część klucza zbudowana jest z laski o owalnym przekroju. Na jej powierzchni, w dwóch różnych miejscach znajdują się podwójne nacięciami zdobnicze. Końcówka klucza zaopatrzona jest w owalne pióro z trzema prostokątnymi wycięciami.

Klucz zdobiony

nieznany

476 — 1250

Muzeum Narodowe w Szczecinie

tłok pieczętny - Ujęcie z przodu; Polichromowana i złocona figura stojącej postaci, zwróconej w trzech czwartych w prawo, przedstawia starszego mężczyznę ubranego w albę z humerałem, skrzyżowaną na piersi stułę przewiązaną paskiem cingulum oraz długą, złoconą kapę z ozdobną bordiurą i frędzlami. Prawa poła płaszcza zawinięta pod prawe ramię układa się z przodu figury po przekątnej, powierzchnią zmarszczoną w kilka fałd o wysokich grzbietach. Szeroką twarz o wysokim czole patrzącą w dal w zamyśleniu otacza gęsta fryzura półdługich włosów i rozłożystej brody. Lewa dłoń świętego unosiona na wysokości piersi, zwrócona jest wnętrzem do widza. Tył rzeźby płaski, charakterystyczny dla rzeźby przyściennej. Nos, prawa dłoń oraz palce lewej – zniszczone. Dekoracja kołeczkowa bordiury kapy zachowana szczątkowo. Podstawa rzeźby uszkodzona.

Święty Piotr

figura ołtarzowa

warsztat szczeciński

1520 — 1530

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Fotografia kolorowa. Figura przyścienna, a więc płasko ścięta z tyłu, w kolorze ciemnego drewna. Ujęta frontalnie, w pozycji stojącej, na prostokątnym cokole. Brak całej lewej części ciała. Głowa łysa, z resztkami włosów na czubku i po bokach, osadzona na krótkiej, masywnej szyi. Twarz starszego mężczyzny ze zmarszczkami na czole i przy nosie. Na twarzy krótki, bujny zarost. Na wysokości pasa w prawej zgiętej ręce trzyma klucz. Widoczny jest fragment księgi trzymanej w lewej ręce. Święty odziany jest w długą, luźną szatę z okrągłym dekoltem, z lamówką oraz prostymi, szerokimi i płaskimi fałdami, załamującą się na ziemi. Szata odsłania czubek prawego trzewika. Na szatę spodnią nałożony jest płaszcz z wywiniętą na ramionach krawędzią, narzucony częściowo na prawą, ugiętą rękę. Poniżej ręki jej krawędź wije się esowato do ziemi. Wzdłuż boków płaszcz opada prostymi fałdami.

Św. Piotr

Rzeźba

warsztat malborski

początek XX wieku

Muzeum Zamkowe w Malborku

lico obrazu

Potocki Kajetan (1743/50-1803) - portret

Wojniakowski Kazimierz

ok. 1800

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Przód

Komoda

nieznany

połowa XVIII wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Pozłacane okucie pasa z ornamentem lilijkowym i akantem - Ujęcie z przodu. Pozłacane okucie pasa, prostokątne, sześcioramienne, uformowane z dwóch symetrycznych części połączonych w osi wzdłużnej. Każda z części składa się z dwóch kształtujących narożniki okucia, symetrycznie ułożonych listków o kształcie zbliżonym do akantu i środkowej trójlistnej lilijki. Listki łączą się z lilijką półkolistą gałązką, tworząc formę litery E.

Okucie pasa z nitami

nieznany

przełom XIV i XV wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Pozłacane okucie pasa z ornamentem roślinnym - Ujęcie z przodu. Pozłacane okucie pasa, prostokątne, uformowane z czterech symetrycznie ułożonych listków o kształcie zbliżonym do akantu. W osi wzdłużnej pomiędzy listkami żeberko łączące ozdobione od strony zewnętrznej niewielką trójlistną lilijką.

Okucie pasa

nieznany

przełom XIV i XV wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Pozłacane okucie pasa z listkami o kształcie akantu - Ujęcie z przodu. Pozłacane okucie pasa z lutowanymi uszkami do mocowania do podłoża. Prostokątne, uformowane z czterech, symetrycznie ułożonych listków o kształcie zbliżonym do akantu, tworzących narożniki. W osi wzdłużnej pomiędzy listkami żeberko łączące ozdobione zostało od strony zewnętrznej  trójlistną lilijką.

Okucie pasa

nieznany

przełom XIV i XV wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

odcisk tłoka pieczętnego - Ujęcie odcisku od tyłu. Lakowy odcisk pieczęci głównej z wizerunkiem herbu Wolgast.

Odcisk tłoka pieczętnego

Miasto Wolgast.

1295

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Okucie końca pasa wykonane z brązu - Ujęcie z góry. Okucie końca pasa wykonane z brązu zakończone pierścieniem z występem.

Okucie końca pasa

nieznany

faza B2 OWR

Muzeum Narodowe w Szczecinie

paciorek dwustożkowaty z Lubowidza - Ujęcie z boku; Paciorek wykonany został z drutu srebrnego ciasno zwiniętego spiralnie w formę symetrycznie dwustożkowatą. Na obu końcach pozostawiono otwory o średnicy niecałych 2 mm.

Paciorek dwustożkowaty z Lubowidza

kultura wielbarska

80 — 160

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Fotografia; Identyfikacja - ujęcie z przodu; Czarno-biała fotografia w układzie poziomym przedstawiająca scenę zainscenizowaną w plenerze. Na pierwszym planie po prawej stronie sylwetka stojącego mężczyzny  w ujęciu całopostaciowym en face. Mężczyzna trzyma, w opuszczonych wzdłuż ciała rękach, tablicę rejestracyjną z numerem AF-130448. Po lewej tył zaparkowanego białego samochodu z wyeksponowaną tablicą rejestracyjną. W tle drzewa, drewniany krucyfiks i parkowa ławka. Fotografia oprawiona w czarne passe partout oraz czarną, przeszkloną ramę.

Identyfikacja

Karwowski, Antoni

1980

Muzeum Narodowe w Szczecinie

zamek i klucz do drzwi - Ujęcie z przodu całego kompletu. Drewniany, rzeźbiony zamek do drzwi i kluczem

Zamek do drzwi z kluczem

nieznany

około 1970

Muzeum Narodowe w Szczecinie

ujęcie 3/4

Kantorek

nieznany

kon. XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie 3/4 z otwartą szufladą

Biurko

nieznany

XVIII/XIX?

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie 3/4

Szafka kątowa

nieznany

poł. XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

strona druga

Klucz do zamka

Goujon Jean ?

1548

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Znaleziono 42 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd