treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Obiekty

0
drewniane drzwiczki do spichlerza - Ujęcie z przodu. Dwuczęściowe połączone żelaznymi klamrami drewniane drzwiczki do spichlerza. Całość udekorowana płaskorzeźbionymi postaciami. W środku lewego brzegu zamek.

Drzwiczki do spichlerza

nieznany

między 1951 — 1984

Muzeum Narodowe w Szczecinie

drewniane drzwiczki do spichlerza - Ujęcie z przodu. Dwuczęściowe drewniane drzwiczki do spichlerza. Całość udekorowana płaskorzeźbami.

Drzwiczki do spichlerza

nieznany

między 1970 — 1980

Muzeum Narodowe w Szczecinie

dwuczęściowe, drewniane drzwiczki do spichlerza - Ujęcie z przodu. Dwuczęściowe połączone żelaznymi klamrami drewniane drzwiczki do spichlerza. Na zewnętrznej stronie trzy rzędy płaskorzeźbionych postaci i schematyczne popiersia. W środku lewego brzegu drewniany zamek zasuwkowy.

Drzwiczki do spichlerza

nieznany

między 1960 — 1969

Muzeum Narodowe w Szczecinie

zamek i klucz do drzwi - Ujęcie z przodu całego kompletu. Drewniany, rzeźbiony zamek do drzwi i kluczem

Zamek do drzwi z kluczem

nieznany

około 1970

Muzeum Narodowe w Szczecinie

S/G/527/ML - Widok Kazimierza Dolnego od strony Wisły. Na pierwszym planie po lewej fragment brzegu rzeki, na którym zgromadzeni wokół ogniska czterej mężczyźni. W głębi, po prawej, na drugim brzegu rzeki kościół farny. W centum, na wzgórzu ruiny wzniesionego przez Kazimierza Wielkiego zamku dolnego. Na wysokim wzgórzu w lewej części kompozycji wieża gotycka z zamku górnego.

Widok Kazimierza od Wisły

Zakład Litograficzny Adolfa Pecq & Co.

1857

Muzeum Narodowe w Lublinie

Grafika - widok nabrzeża w Szczecinie - Ujęcie z przodu. Kolorowany widok Szczecina z Łasztowni w stronę kościoła św. Jana, przedstawia pełne statków nabrzeże po obu stronach Odry. Kompozycja zdominowana masztami statków zacumowanych w kilku rzędach wzdłuż wschodniego brzegu rzeki. Wśród nich jednostki z napędem parowym, łodzie i barki. Na kilku masztach częściowo rozwinięte żagle. Liczne niewielkie łodzie z pojedynczymi masztami, ścieśnione są na przeciwległym brzegu, gdzie na szerokim bulwarze ustawione są parasole sprzedawców. Partery wąskich, wielokondygnacyjnych budynków wzdłuż nabrzeża przesłonięte są markizami, ocieniającymi sklepy i kantory na parterze. Na brzegu po stronie Łasztowni, ukazanym w trójkącie lewego dolnego narożnika, wiaty i zabudowa magazynowa, wozy z beczkami i zajęci ludzie. W tle od prawej nawarstwione dachy zabudowy Starego i Nowego Miasta z dominującym nad nimi kościołem św. Jana. Odrę przecinają dwa mosty: pierwszy niski z przepustem, drugi w głębi o łukowych przęsłach konstrukcji żelaznej (w rzeczywistości na pierwszym planie winien być przedstawiony żelazny Most Kolejowy, a za nim drewniany Most Nowy prowadzący od nabrzeża przed dworcem na Kępę Parnicką).

Widok nabrzeża w Szczecinie

Clerget Hubert

po 1878

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba - Ujęcie z przodu. Figura - głowa zakończona uchwytem. Głowa z bardzo schematycznie przedstawionymi oczami, nosem i ustami. Na głowie spiczasta czapka. Szyja przechodzi w uchwyt. Związana z kultem przodków, przeznaczona na ołtarz przodków.

Głowa zakończona uchwytem

nieznany

między 1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba - Ujęcie z przodu. Drewniane, rzeźbione dwie postaci ludzkie, różnej wysokości umieszczone na jednej podstawie. Bardzo schematyczne, z walcowatego tułowia wyodrębniona jedynie głowa na długiej szyi.

Postacie dwóch przodków

nieznany

między 1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Szczecinie

drzwiczki do spichlerza - Ujęcie z przodu. Drzwiczki do spichlerza wykonane z dwóch desek połączonych żelaznymi klamrami i zaopatrzone w system zawiasów. Całość ozdobiona wyrzeźbionymi wizerunkami przodków.

Drzwiczki do spichlerza

nieznany

między 1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Szczecinie

drzwi - Ujęcie z przodu. Drzwi drewniane do spichlerza, składające się z dwóch części połączonych klamerkami z żelaznej blachy. Zdobione płaskorzeźbionymi postaciami o schematycznych rysach z dłońmi na kolanach. Postaci w pięciu poziomych rzędach po 12 i 13 w rzędzie. Na wysokości czwartego rzędu przymocowana z lewej strony nieruchoma część zasuwy, wykonana z drewna i zdobiona rzeźbioną siedzącą postacią. Ruchomej części zasuwy brak.

Drzwi do dużego domu ginna

nieznany

między 1970 — 1973

Muzeum Narodowe w Szczecinie

drzwi do spichlerza - Ujęcie z przodu; Drewniane kwadratowe drzwi pokryte płaskorzeźbami postaci ludzkich i zwierząt, które posiadają formę zgeometryzowaną. Drzwi obramowane listwami. Pozostała powierzchnia podzielona na trzy pionowe pasy. Na każdym pionowo umieszczone płaskorzeźby.

Drzwiczki do spichlerza

nieznany

między 1951 — 1989

Muzeum Narodowe w Szczecinie

drewniane drzwiczki do spichlerza - Ujęcie z przodu, poziome. Dwuczęściowe drewniane drzwiczki do spichlerza.

Drzwiczki do spichlerza

nieznany

między 1970 — 1980

Muzeum Narodowe w Szczecinie

drewniana, rzeźbiona figura - Ujęcie z przodu. Drewniana, rzeźbiona figura kobiety siedzącej na stołku.

Postać kobiety

nieznany

między 1951 — 1984

Muzeum Narodowe w Szczecinie

drewniana, rzeźbiona figura - Ujęcie z przodu. Drewniana, rzeźbiona figura przedstawiająca klęczącą postać

Postać przodka

nieznany

między 1976 — 1984

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obrządek grzebalny, pochówek, podgłówek, rzeźba - Ujęcie z przodu. Rzeźbiony, drewniany podgłówek pokryty warstwą brunatnej ziemi. Część górna oparta na walcowatym dźwigarze. W jego dolnej części prostokątna podstawa. Widoczne liczne spękania oraz półokrągły ubytek.

Podgłówek

nieznany

między 1001 — 1300

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obrządek grzebalny , pochówek , podgłówek - Ujęcie z przodu. Rzeźbiony, drewniany podgłówek pokryty warstwą brunatnej ziemi. Część górna oparta na dwóch łukowatych dźwigarach. Liczne spękania oraz dziurki.

Podgłówek

nieznany

między 1001 — 1300

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Fotografia kolorowa, w kadrze poziomym, przedstawia widok zespołu katedralno zamkowego od strony Wisły. Na pierwszym planie kilka pochylonych w różne strony wierzb z ulistwionymi koronami. Obok leżą ścięte, niektóre częściowo okorowane pnie. Nieco dalej na wprost cztery osoby pracujące przy białych płótnach. Głównym elementem jest ukazana na całej szerokości bryła kompleksu katedralno zamkowego z wysuniętym na pierwszy plan charakterystycznym, długim, wspartym na podporach gankiem, prowadzącym do wieży sanitarnej. Uzupełnieniem widoku jest zabudowa miejska. W górnej części tłem jest jasne niebo z białymi obłokami, a na nim w prawym górnym narożniku, tuż przy dachu wieży, stado lecących ptaków.

Ordensburg Marienwerder, Wpr. | Zamek zakonny Kwidzyn, Pr. Zach.

Grafika

Bendrat, Arthur

1906

Muzeum Zamkowe w Malborku

Widok spichlerza w Kazimierzu Dolnym w ujęciu od strony fasady. Spichlerz usytuowany w lewej części kompozycji, z półkoliście zamkniętym przejazdem w części przedbramia, nad którym usytuowane dwa łukowate, boniowane okna i częściowo zrujnowany szczyt. Fasada spichlerza zwieńczona ozdobnym szczytem ozdobionym sterczynami i spływami wolutowymi. W zwieńczeniu, w półkolistej płycinie, ujęta pilastrami scena Ukrzyżowania z dwiema postaciami po  obu stronach krzyża. Zwieńczeniee w formie zamkniętego łukiem naczółka. Po prawej szkic kolejnej, bliżej nieokreślonej, zrujnowanej budowli.

Spichlerz "Pod Bożą Męką" w Kazimierzu

Gerson, Wojciech

1853

Muzeum Narodowe w Lublinie

obraz Widok na Odrę i port w Szczecinie - Ujęcie z przodu. Obraz w charakterystycznej dla H. Hartiga technice i sposobie malowania szerokimi, impastowymi pociągnięciami pędzla przedstawia widok portu z popularnymi spichlerzami, identyfikującymi szczecińskie nabrzeże. Na pierwszym planie dwie żaglowe łodzie rybackie, nawiązujące do tradycji żeglarskich portu, w głębi, przy nabrzeżu - okazałe, nowoczesne jednostki morskie i ledwie widoczna we mgle sylweta Mostu Kłodnego po lewej stronie . Prezentowane ujęcie nawiązuje do najbardziej znanego i cenionego widoku Szczecina wykonanego przez tego twórcę - 

Zimowy dzień w Szczecinie - widok portu

Hartig, Hans

1920 — 1935

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 20 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd