treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo, materiał
Autor, wytwórca
Miejsce powstania, znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja, status
Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: akt twórczy

Obiekty

31
Tower of Babel - ujęcie z przodu; Drewniane, bambusowe pudełko - pozytywka składające się z trzech drewnianych elementów (nałożonych jeden na drugim). Na szczycie oraz wbudowane w dwie części (pierwsza i druga od góry) mają wbudowny mechanizm wytwarzający dżwięki, który uruchamia się przekręcając metlowe korby. Z przodu w części środkowej obiektu wystaje z półokrągłego (w kształcie łuku) wycięcia metalowa korba, takie samo wycięcie znajduje się poniżej tej części. Na szczycie zamontowany jest mechanizm - metalowe urządzenie, przez które przechodzi pasek białego papieru z dziurkami o szer. 7 cm. i długości ok. 40 cm, oba jego końce sklejone są taśmą przezroczystą. Wraz z przekręcaniem metalowej korbki wystającej nad kolejną, gładką stroną obiektu - wytwarzany jest dźwięk, a pasek papieru przesuwa się.

Tower of Babel | Wieża Babel

Simmons, Adam

2009

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico obrazu

Młody skrzypek

Voorhout Jan

1697

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

S/G/48/ML - Scena rodzajowa. Na biegnącej w głąb drodze dwie frontalnie ukazane postacie mężczyzn. 
Po lewej dosiadający osiołka, niski, krępy, z okrągłą twarzą, w kapeluszu z szerokim rondem. 
Mężczyzna z prawej na koniu, wysoki i chudy, w zbroi i hełmie z przyłbicą, w ręku trzyma kopię. Po obu stronach drogi, schematycznie, za pomocą kilku falujących linii zaznaczony pejzaż. 
Po prawej, u góry wiatrak. Przedstawienie szkicowe, postacie zaznaczone prowadzonymi swobodnie, wyraźnymi kreskami, wzbogacone mocniejszymi plamami i roztartymi smugami tuszu.

Sanszo Pansa i Don-Kiszot

Waliszewski, Zygmunt

Muzeum Narodowe w Lublinie

Pejzaż.

Pejzaż górski

Filipkiewicz, Stefan

1922

Muzeum Narodowe w Lublinie

Rękopis Józefa Czechowicza, tekst zapisany czarnym ołówkiem na odwrocie kartonika (wym. 10 x 15 cm), na którym po stronie recto znajduje się drukowany formularz zaproszenia na 

O Wacławie

Czechowicz, Józef

1929 — 1935

Muzeum Narodowe w Lublinie

fotografia - Ujęcie z przodu. Fotografia barwna pod pleksi na dibondzie z nocnym przedstawieniem. W centrum piaszczysta droga prowadząca w kierunku wzniesienia z trzema krzyżami oraz sylwetka białego kota, u ich podnóża.

Bez tytułu

Golec Leszek, Czekalska Tataiana

2009

Muzeum Narodowe w Szczecinie

fotografia - Ujęcie z przodu. Fotografia barwna pod pleksi na dibondzie z przedstawieniem wnętrza kruchty kościoła z pionową smugą światła w centrum kompozycji i głową białego kota u podstawy filaru po lewej.

Bez tytułu

Golec Leszek, Czekalska Tatiana

2009

Muzeum Narodowe w Szczecinie

ujęcie z dołu (na wnętrze)

Forma do ciasta lub galarety

nieznany

XIX/XX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Forma do galarety

nieznany

1875-1926

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Forma do galarety

nieznany

1875-1926

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

rzeźba; Neptun słowiański - ujęcie ze skosu z lewej; Stojąca na drewnianym postumencie postać brodatego mężczyzny w kontrapoście, potraktowana ogólnie, barwy ceglastej. Lewa ręka opuszczona w dół, prawa zgięta w łokciu przylega do pasa trzymając trójząb, wyryty na powierzchni gliny. Przy bokach bioder i nóg ażurowy ornament, sugerujący płaszcz lub pelerynę postaci z pasem o okrągłych ogniwach na wysokości obojczyka. Przez biodra luźno przewieszony pas owalnych ozdób. Podobne, mniejsze, okrągłe elementy doczepione do brody. Twarz o prostym nosie, dużych oczach, wąsach przy otwartych ustach, włosy zaznaczone w postaci prostej grzywki.

Neptun słowiański

Lewiński, Sławomir

między 1967 — 1968

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Fragment aplikacji szaty kobiecej

1801 — 1900

Muzeum Okręgowe w Toruniu

Non vedo perche... - ujęcie z przodu; Obraz na szarym płótnie, bez ram, z drewnianymi listewkami w górnej i dolnej części. Praca kompozycyjnie podzielon na pół: w lewej części na szaro-brązowym płótnie szablonowy tekst drukowanymi literami w odcieniach szarości wypisany ciągiem, drugą połowę zajmuje biało-czarna mapa geograficzna z wypisanymi róznymi kontynentami, krajami oraz miastami. Pomiędzy mapą a tekstem namalowana czarną smolistą substancją połowa figury smukłej wazy.

Non vedo perche... (I do not see why...) | Nie wiem dlaczego ....

Tarshito

2009

Muzeum Narodowe w Szczecinie

One Week at Demarco Gallery - ujęcie z przodu; Czarno-biała fotografia z przedstawieniem kartki z kalendarza. Na białym tle czarne nadruki i odręczne napisy. W centrum wyeksponowana powiększoną czcionką cyfra 20, powyżej napis AUGUST, poniżej: SUNDAY |5.00. W dolnej części przedstawienia czarna prostokątna ramka, wewnątrz, w centrum wzdłuż górnej, krawędzi napis: NOTES | What did you find interesting today? | What has attracted your attention? | Please write it down. Thank you. W jej obrębie szereg odręcznych, częściowo nieczytelnych, adnotacji. Jedna z adnotacji poniżej ramki.

One Week at Demarco Gallery | Jeden Tydzień w Galerii Demarco

Michałowska, Maria

1972

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Czarka - ujęcie z przodu; Smukła czarka na stopie o dzwonowatej formie z białej porcelany udekorowana malowanymi różnobarwnymi piwoniami. Na pędzie głównym drobne kwiaty. Na lewym pędzie kwiaty fioletowe w tym jeden duży, pełny, rozwinięty. Z lewej strony od dołu widoczne pęknięcie idące w górę i zakończone tuż pod gałązką.

Czarka

Wiedeńska Fabryka Porcelany Augarten (1923- )

1923 — 1945

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico obrazu

Alegoria poezji

Coypel Nicolas Noel wg

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Muza Urania

Zampieri Domenico zw.Domenichino kopia

XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Lico obrazu. Pejzaż z pasterzem i swobodnie pasącym się stadem. Lewą część obrazu zajmują wysokie, bujne drzewa. Po prawej, na górskiej ścieżce przystanęło niewielkie stadko owiec, pilnowane przez opartego na kiju pasterza. W głębi panorama górskich łąk, na horyzoncie zamknięta błękitnym pasmem górskim.

Pejzaż ze sztafażem

szkoła francuska

2. poł. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Rękopis Józefa Czechowicza, tekst zapisany czarnym ołówkiem na odwrocie kartonika (wym. 10 x 15 cm), na którym po stronie recto znajduje się drukowany formularz zaproszenia na 

Jeszcze o Ludwiku

Czechowicz, Józef

1929 — 1935

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/1476/ML - Pejzaż z fragmentem okrągłej baszty. Na pierwszym planie wzniesienie, którego krawędż wyznacza ciemny pas drzew. Po prawej bryła baszty ucięta przy górnej krawędzi. W tle fragment rzeki, delikatnie zaznaczony pas brzegu i szeroki, gładki odcinek nieba. Rysunek uproszczony, prowadzony szerokimi pociągnięciami. W partii baszty linearnie zaznaczona kamienna struktura muru i ciemne plamy małych otworów okiennych.

Baszta w Kazimierzu

Wyczółkowski, Leon

1918 — 1922

Muzeum Narodowe w Lublinie

R/7212/ML - Portret mężczyzny w popiersiu, en trois quarts w lewo. Twarz lekko kwadratowa o zdecydowanzch rysach, oczy szeroko rozstawione, nos dość wydatny, lekko opadające kąciki ust. Na głowie beżowa czapka z daszkiem nasunięta na czoło. Ubrany w koszulę z białym kołnierzykiem i bordowy krawat. Zarys twarzy mężczyzny podkreslony po lewej ciemną plamą. Zieleń marynarki płynnie zlewa się z tłem. Portret malowany swobodnie rozlewającymi się plamami w odcieniach brązu, z akcentami błękitu.

Autoportret

Fałat, Julian

1916

Muzeum Narodowe w Lublinie

Scena symboliczna walki człowieka ze smokiem. Nagi mężczyzna zwrócony tyłem trzyma oburącz nad głową miecz zamierzając się na smoka, który swym ogonem oplata jego lewą nogę. Smok - wąż w szafirowe i turkusowe pręgi z wypukłymi, żółtymi oczami.

Scena symboliczna - walka

Rembowski, Jan

1909

Muzeum Narodowe w Lublinie

harpun z jednym zadziorem - ujęcie z góry; Harpun z jednym zadziorem wykonany z fragmentu kości długiej śródstopia jeleniowatego. Podłużny, o owalnym przekroju i zachowanej naturalnej wklęsłości wewnętrznej części kości. Nosi liczne ślady skrobania i strugania narzędziami krzemiennymi, w postaci podłużnych linii i poprzecznego prążkowania. Wierzchołek został dodatkowo zagładzony. Niewielki, stożkowaty zadzior odchylony jest od trzonka o około 45 stopni. podstawa dwustronnie ścieniana.

Harpun z jednym zadziorem

kultura Ertebølle

9600 p.n.e. — 4100 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Sprzączka żelazna - Ujęcie z przodu z góry w lewą stronę. Sprzączka kolista, żelazna, z płaskim kolcem umieszczonym na wypłaszczeniu ramki. Jedna część ramki jest tordowana

Sprzączka żelazna

nieznany

wczesne średniowiecze

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 31 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd