treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo, materiał
Autor, wytwórca
Miejsce powstania, znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja, status
Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: osady

Obiekty

50
nóż - Ujęcie z przodu; Niewielkich rozmiarów nóż żelazny charakteryzujący się wąską głownią, prostym tylcem z lekko łukowatym ostrzem oraz trzpieniem wyodrębnionym dwustronnie. Rękojeść niezachowana.

Nóż

nieznane

551 — 700

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Przycisk do papieru w kształcie leżącego kamiennego nieforemnego prostopadłościanu o  szlifowanych bokach i ścianie z tabliczką, na górze ma zamontowany okrągły mosiężny uchwyt z tego samego materiału wykonana jest podłużna ozdobna tabliczka ozdobiona motywem muszli, mocowana do kamienia bez widocznych ćwieków, z napisem „Trembowla - 1870”

Przycisk do papieru, z napisem: "Trembowla 1870"

Przycisk do papieru

nieznany

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Bransoleta brązowa wykonana z płaskiej taśmy zwężającej się ku końcom.

Bransoleta

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

narzędzie tkackie, przęślik - Ujęcie z góry; Płaski przęślik w formie glinianego krążka z przepchanym pośrodku otworem do nasadzania wrzeciona, zrekonstruowany na podstawie fragmenntu i uzupełniony gipsem.

Przęślik gliniany

nieznany

środkowy neolit

Muzeum Narodowe w Szczecinie

szydło, narzędzie kolne - Ujęcie z dołu; Smukłe szydło z ostrzem wykonanym na trzpieniu kości strzałkowej dzika lub świni, przez jednostronne ścięcie ukośne (ostrze asymetryczne) oraz zeszlifowanie. Tył szydła jest naturalną główką bliższą kości.

Szydło kościane

nieznany

środkowy neolit

Muzeum Narodowe w Szczecinie

topór bojowy (czekan) - Ujęcie z góry w poziomie. Topór ma smukłe żeleźce, prawie prostopadłe w stosunku do osi pionowej toporzyska. Światło osady jest owalne, a sama osada ma zdecydowanie wyodrębnione, nieznacznie zaokrąglone i opuszczone w dół wypustki zwane wąsami. Obuch jest zakończony krótkim, prostokątnym w przekroju zgrubieniem, tzw. młotkiem. Żeleźce topora ma smukłą szyjkę, która łagodnie rozszerza się tworząc wąskie, lekko asymetryczne i łukowate ostrze.

Topór bojowy (czekan)

nieznany

701 — 1000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

kopia bransolety nerkowatej z Kolkowa - Ujęcie przodu ze skosu z prawej; Bransoleta o szerokiej obręczy (5,9 cm), silnie wypukła. Jej brzegi są mocno zagięte do środka, co daje C-kształtny przekrój poprzeczny. Oba końce obręczy łączy duże zgrubienie, tzw. nerka. Końce i zgrubienie nerkowate zostały ozdobione pasmami zwielokrotnionych linii (3 pasma przypadają na zgrubienie, a 4 pasma na końce obręczy), które biegną poprzecznie w stosunku do obręczy. Pomiędzy pasmami na zgrubieniu nerkowatym znajduje się tzw. ornament oczkowy (współśrodkowe podwójne okręgi z centralnie usytuowaną kropką-wgłębieniem). Bransoleta ma zielony kolor. Brzeg nerki ma w jednym miejscu zamarkowane uszkodzenie, wzorowane na oryginale bransolety.

Kopia bransolety nerkowatej z Kolkowa

nieznany

900 p.n.e. — 550 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

kolaż - Przedstawienie, głównie w tonacji czarno-pomarańczowo-fioletowej (różowej), dzieci, krzewów i trzech namiotów o kształcie zbliżonym do trójkąta: największy na przedzie, po lewej od niego, bliżej górnej krawędzi, nieco mniejszy, w prawym górnym rogu najmniejszy. Na namiotach (elementy naklejone) widoczne (rysunki kredką oraz ekoliną) gałęzie drzew iglastych. Do otworów namiotów prowadzą różowe linie. Widoczne także płoty po lewej i po prawej od największego namiotu (brązowa kredka). Niektóre elementy uwidocznionych roślin oraz tło konturowych przedstawień roślin - seledynowa ekolina. Widocznych ośmioro dzieci, niektóre tylko fragmentarycznie (głowa chłopca, narysowana czarną kredką, wystająca zza namiotu po prawej; trójka dzieci namalowanych konturowo - niebieską kredką - widocznych przez otwory wejścia do dwóch namiotów najbliżej górnej krawędzi). Postacie: dziecka na pierwszym planie, klęczącego i używającego grabi, dziecka nieco wyżej, za płotem, dwójki dzieci widocznych w otworze największego namiotu - narysowane i podmalowane różową (różne odcienie) ekoliną. U góry fioletowe (różne odcienie) naklejone koło (słońce).

Miłosna i Łysa Góra

kolaż

Sztyma, Marianna

2012

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

ciężarek do sieci - Ujęcie z boku; Wykonany z piaskowca ciężarek o formie spłaszczonego owalu.

Ciężarek do sieci

nieznany

801 — 1201

Muzeum Narodowe w Szczecinie

szpila kościana do spinania włosów lub szat - Ujęcie ze skosu z prawej; Ozdobna szpila wykonana z kości zwierzęcej. Z jednej strony ma zaostrzoną końcówkę, z drugiej natomiast zakończona była płaskim zgrubieniem o nieregularnym kształcie.

Szpila kościana do spinania włosów lub szat

nieznany

800 — 1200

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Przęślik dwustożkowy - ujęcie z boku; Przęślik gliniany dwustożkowy o ściętych, płaskich biegunach, dobrze wypalony, o barwie jasnobrązowej. Na powierzchni widoczne ślady toczenia oraz miejscami ubytki gliny. Wzdłuż osi pionowej przęślika znajduje się otwór o średnicy ok. 0,8 cm. Jeden z biegunów nieznacznie uszkodzony.

Przęślik dwustożkowy

nieznany

951 — 1200

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Wrzeciono - ujęcie z boku; Podłużne, smukłe wrzeciono wykonane z drewna. Jest okrągłe w przekroju, zwężające się ku końcom.

Wrzeciono

nieznany

701 — 1100

Muzeum Narodowe w Szczecinie

S/Mal/832/ML - Obraz zakomponowany w owalu. Po lewej stronie - grupa wysokich drzew o ciemnych koronach. Na pierwszym planie fragment brzegu rzeki z drewnianym mostkiem po lewej stronie. Na rzece łódka z zarzuconą siecią. Na drugim planie - zabudowania wiejskie skupione wokół kościoła z czerwonym dachem. Przed nimi przydrożny krzyż lub mogiła. W tle, po prawej wzgórza. Na nich zamek z dwiema, okrągłymi wieżami. Wyzej - niebo z obłokami. Pejzaż ożywiony postaciami ludzi.

Janowiec nad Wisłą

Malinowski, Adam Wiktor

1850 — 1892

Muzeum Narodowe w Lublinie

Naczynie szklane w formie pucharka na pierścieniowatej stopce. Stopka dolepiana ze śladem przylepca. Wylew wychylony o zaokrąglonej krawędzi. Pod wylewem znajduje się pozioma nitka obiegająca korpus 1,5 raza. Brzusiec zaokrąglony przechodzący w płaską część przydenną. Naczynie określane jako

Czarka

nieznany

201 — 400

Muzeum Narodowe w Lublinie

lico obrazu

Św. Hieronim

nieznany malarz niderlandzki wg Maertena de Vosa

XVI/XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Łyżwa wykonana z kości bydlęcej charakteryzuje się wygładzeniem jednej powierzchni długiej, a także obrobieniem jednej powierzchni stawowej w kształcie półokrągłego „dziobu”, przycięciem drugiego końca kości, na którym część okazów posiada nawiercony otwór służący do przymocowania płozy do stopy.

Łyżwa

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

1624/A/ML/3 - Przęślik o formie dwustożkowatej w przekroju został wylepiony ręcznie z gliny i wypalony na kolor jasnobrązowy. Powierzchnie przy otworach są płasko ścięte. Na zewnętrznych ściankach obydwu stożków występują motywy ryte w postaci pasa pionowych i ukośnych kresek pogrupowanych w zespoły od dwóch do ośmiu nacięć. Na drugim pasie ornamentu nacięcia układają się w formę krzyża lub kwiatka.

Przęślik

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

Dno płaskie, wyraźnie wyodrębnione stopką skośnie ściętą ku dołowi; dno wyodrębnione od części przydennej dookolnym wgłębieniem; lekko rozszerzające się ku górze, brzusiec łagodnie zaokraglony, ku górze zwężający się, przechodzący w wysoką, cylindryczną szyjkę; wylew płasko ścięty, rozchylony na zewnątrz; na największej wydętości brzuśca dookolny żłobek; w miejscu przejścia brzuśca w szyję i w połowie szyi dookolny wypukłe listwy; ucho z taśmy środkiem wklęsłej, biegnące od wylewu do załomu brzuśca, szyja zdobiona różnym ornamentem (trzy pasy) przez wygładzenie; powierzchnia gładzona, wyświecona
wymiary dodatkowe: 17,0 cm (obwód); 8,0 cm (śr. dna); 0,3 cm (wys. stopki); 0,5 cm (wys. szyi)

Dzban

nieznany

301 — 400

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/1514/ML - Widok Janowca - zamku i rozlokowanych wzdłuż nabrzeża Wisły zabudowań.

Chateau et ville de Janowiec

Imprime par Auguste Bry

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/699/ML - Widok pałacu Czartoryskich wśród rozległego pejzażu łachy wiślanej. Na pierwszym planie pas rzeki, nad brzegiem spacerująca para, po prawej, na wodzie łódka z grupą pasażerów. Na drugim planie część założenia parkowego - tzw. Ogród dolny z bogatym drzewostanem. Przy lewej krawędzi altanka - Domek Chiński. Ponad kępami drzew, w głębi na osi tylna elewacja zbudowanego nad zboczem skarpy pałacu. Założenie z narożnymi alkierzami i przewyższającym całość ryzalitem w centrum. Z przodu, na obmurowanym zboczu taras z balustradą. W górnej partii kompozycji szeroki pas nieba. Przedstawienie szczegółowe, modelowane miękkimi, roztartymi smugami.

Widok Pałacu J.O.Xiążąt Czartoryskich w Puławach

Horwart, Ludwik

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/442/ML - Widok kościoła  p.w. Wniebowziętej Bogurodzicy w Puławach (1800 - 1803) wg proj. Ch. P. Aignera. Budowla na planie koła, z kopułą i 6-kolumnowym portykiem z trójkątnym naczółkiem zwieńczonym krzyżem. Korpus kościoła wieńczy gzyms, na bębnie dwa półkoliste okna. Głowice kolumn korynckie, na architrawie belkowania majuskułowy napis : WNIEBOWZIĘTEY BOGA RODZICY. Po obu stronach świątyni strzeliste drzewa - cyprysy (?) Z lewej strony, w głębi fragment ukrytej wśród drzew dzwonnicy. Do kościoła prowadzą po zboczu szerokie schody o niskich stopniach, na nich grupy postaci. Na pierwszym planie, u stóp wzgórza wielopostaciowa scena figuralna przedstawiająca targ. 
Wśród straganów grupy spacerujących lub kupujących ludzi, jeźdźcy, powozy konne i liczne zwierzęta. W tle za kościołem malowniczo zachmurzone niebo z kłębiącymi się chmurami. Detale odtworzone w sposób szczegółowy, przedstawienie utrzymane w szerokiej gamie 
szarości, operujące miękkimi, ale wyraźnie wyodrębniającymi się plamami.

Widok kościoła w Puławach

Richter, Joseph

1806

Muzeum Narodowe w Lublinie

Wielopostaciowa scena przed góralską chatą (karczmą?). Niemal wszystkie postaci w regionalnych strojach góralskich. Po prawej - drewniana, kryta gontem chata z gankiem, na którym stoją dwie kobiety i kilku mężczyzn, wśród nich Żyd; z jednego z okien wyhyla się kobieta (w ciemnej sukni, ze złotą biżuterią i broszą) i spogląda na scenę przed karczmą (?). Kilka osób obserwuje scenę przywitania młodego górala z kobietą i małym chłopcem. Kobieta siedzi na rozłożnej na ziemi tkaninie, obok niej siedzi starszy góral w kapeluszu, z fajką w ustach. Chłopiec, ubrany w białą długą koszulę przewiązaną sznurkiem, opiera się prawą ręką o kobietę, w dłoni trzymając jabłko, pod lewym ramienim trzyma książkę. Młody mężczyzna podchodzi do nich z rozłożonymi rękoma i uśmiechem na twarzy. W prawej dłoni trzyma kapelusz przystrojony wsążkami i stroikiem z kwiatów. Za nimi stoją dwie kobiety - jedna z nich spogląda na wprost, druga wskazuje palcem lewej dłoni na nadchodzącego mężczyznę. Obok na schodach siedzi bosonogi chłopiec oraz stoi para - bosa dziewczyna opiera się o młodego mężczyznę. W centrum obrazu stoi wóz z sianem, na którym siedzi dziewczynka spoglądająca na wprost. Obok niedokończone (?) głowy dwóch koni. W tyle -  wychodzi z doliny orszak weselny i, witany przez dwóch grajków, zmierza w kierunku widocznego (po lewej stronie na pagórku) drewnianego kościoła, otoczonego drzewami. Na horyzoncie widoczne wysokie skaliste szczyty.

Na Podhalu

Lipiński, Hipolit

1870

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 50 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd