treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo, materiał
Autor, wytwórca
Miejsce powstania, znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja, status
Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: ubiór

Obiekty

500
E/6235/ML - Gorset ślubny z białego wzorzystego atłasu. Składa się z 3 części: pleców i dwóch przodów. W pasie doszyte 17 owalnych klapek, zw. taszki. Wycięcie wokół szyi , przodów i rękawów wykończone białą wełnianą tasiemką, zw. szczotka. Całość zdobiona złotym szychem i srebrnymi cekinami. Podszyty białą bawełnianą podszewką.

Gorset ślubny

nieznany

1905 — 1915

Muzeum Narodowe w Lublinie

Kaftan kobiecy wykonany z tkaniny bawełnianej (piki), koloru białego. Ozdobiony stebnówką koloru czerwonego i zielonego oraz czerwonymi guzikami. Na lnianej podszewce.

Kaftan kobiecy

nieznany

1890 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

Portret młodego mężczyzny - Magnus Eckendorf malarstwo oryg.

Portret młodego mężczyzny - Magnus Eckendorf

Obraz

nieznany

3. ćwierć XVIII wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

scena rodzajowa - Poziomy, barwny kadr fotograficzny przedstawiający młodą kobietę w stroju europejskim (szarej rozpiętej bluzie z tkaniny przypominającej futerko i bluzce o zwierzęcym wzorze), z rudymi, prostymi włosami do ramion o grzywce opadającej na oczy. Kobieta stoi wyprostowana, z lekko uniesioną ku górze głową – poza wskazuje na głębokie skupienie. Bohaterka fotografii wyróżnia się strojem pozą – jej sylwetka góruje nad dużą grupą kobiet stojących w około tuż przy wysokim murze. Ostrość skierowana jest na kobietę, sylwetki pozostałych oraz otoczenia są rozmyte.

Przy Ścianie Płaczu, Jerozolima

scena rodzajowa

Traczewska, Agnieszka

XXI wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

sprzączka do pasa - Ujęcie z góry; Kolista sprzączka żelazna ze spłaszczonego drutu z ruchomym kolcem na ramie. Kolec przymocowano poprzez wygięcie tępego końca drutu i owiniecie go wokół obręczy sprzączki. Na powierzchni zachowane są pojedyncze włókna.

Sprzączka do pasa

Słowianie

700 — 1250

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Fotografia kolorowa. Na jasnym tle leży, niemal kwadratowa, przestrzenna forma wykonana z drewna. Na licu wyżłobiony wzór przedstawiający kobietę. Kobieta stoi lekko bokiem, zwrócona w prawą stronę. Na głowie ma nieco przekrzywiony kapelusz z szerokim rondem, spod którego spływają długie włosy. Suknia mocno ściągnięta w talii, z obfitą, rozkloszowaną, długą spódnicą, z widocznymi spod niej trzewikami. Prawą rękę ma ukrytą za plecami, a w lewej trzyma zamkniętą parasolkę.

Forma piernikarska

nieznany

XIX wiek

Muzeum Zamkowe w Malborku

Portret Adama Rubacha - ujęcie z przodu; Portret mężczyzny w ujęciu do kolan w dworskim stroju z czarnej tkaniny z koronkowymi mankietami i kołnierzem, z jedną ręką wspartą na biodrze, a drugą na rękojeści rapiera.
Mężczyzna w sile wieku, z rudą brodą i wąsami ukazany został w ujęciu do kolan, z jedną ręką wspartą na biodrze, a drugą na rękojeści rapiera. Odziany jest w strój charakterystyczny dla dworskiej mody lat 20. i 30. XVII w. – obcisły wams z szeroką, wieloczęściową baskiną oraz podkreślające biodra bufiaste spodnie. Ubiór wykonany z czarnej tkaniny z floralnym wzorem zdobiony jest pasmanteryjnymi taśmami i guzami w tym samym kolorze. Szeroki wykładany kołnierz oraz mankiety wykończone są białą koronką igłową typu reticella. Na czerni kaftana efektownie prezentuje się potrójny złoty łańcuch o splocie pancerzowym, z medalionem portretowym w biżuteryjnej oprawie, a także złote okucia pasa i pendentu podtrzymującego rapier. Na lewej dłoni widoczne są pierścienie: na kciuku – duży sygnet w ośmiobocznej oprawie, a na palcu wskazującym – pierścień z płaskim, opalizującym, ośmiobocznym kamieniem oraz dwie obrączki.

Mężczyzna został sportretowany na tle złocistej, malowniczo udrapowanej tkaniny, obszytej szeroką złotą koronką z chwostami. Po lewej stronie widoczny jest fragment kwadratowego stołu przykrytego czerwoną tkaniną w proste złote wzory. Przy prawej krawędzi obrazu, w górnej części widnieje herb Rubachów z trzema trójlistnymi roślinami na niebieskim tle i trzema złotymi kłosami w klejnocie; przy nim inicjały: „A” po lewej stronie, „R.D.” po prawej.

Portret Adama Rubacha

nieznany malarz pomorski

1634

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Czapka męska - ujęcie z przodu; Czapka męska. Wykonana z tkaniny wełnianej, samodziałowej tzn. na krosnach tkackich splotem skośnym, wzór układa się w paski: czerwony, zielony, granatowy, brązowy, przetykany białym). Czapka ma fason biretu (zbliżonego do nakryć głowy duchownych m.in.  luterańskich). Uszyta jest z  czterech kawałków tkaniny usztywnionych od spodu i zszytych w ten sposób, że kształt zbliżony jest do kwadratu. Na czubku czerwono-zielona pasmanteryjna kokarda płasko ułożona w formę gwiazdy. Otok o zbliżonym do koła obwodzie z granatowej, wełnianej tkaniny.

Czapka męska

nieznany

1850 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico obrazu

Mężczyzna - portret

szkoła flamandzka kopia

XVI/XVII ?

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Ojciec artysty - portret

Rembrandt van Rijn kopia

2. poł. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Mężczyzna - portret

szkoła włoska

1. poł. XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Mężczyzna - portret

Bronzino Angelo wg

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Lico obrazu. Kompozycja w owalu. Portret młodej damy, popiersie 3/4 w lewo. Ubrana w białą bluzkę z koronkowym, obszernym dekoltem, w czerwonym staniku. Pośród loków ciemnych włosów, na czole wpięty srebrny półksiężyc – atrybut bogini Diany. U góry, z lewej strony biały napis kursywą: Madame de La Fayette.

Fayette de la, pani - portret

Szkoła francuska

2. poł. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu. Półpostać w ujęciu trzy czwarte. Krągła dama o jasnej cerze, czarnych włosach i ciemnej oprawie oczu. Patrzy na widza. Jej wytworna suknia i fryzura są ozdobione perłami. Uszy, szyję i ręce zdobi perłowa biżuteria. Na lewym ramieniu ma królewski płaszcz. Za prawym łokciem korona na tle nieba.

Anna Austriaczka (1601-1666) - portret

szkoła francuska kopia

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

fragment lica obrazu. Ujęcie trzy czwarte w lewo. Popiersie mężczyzny na czerwonym tle. Jest w czarnym surducie i białej koszuli z kołnierzem przewiązanym fularem. Ma szczupłą twarz z zarostem i fryzurę „na mewę”. Zmarszczka między brwiami i uważne spojrzenie dodają mu powagi.

Potocki Józef - portret

Szkoła francuska

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu. Półpostać cara w zbroi. Jest zwrócony lekko w lewo. Spojrzenie kieruje na wprost. Prawą dłoń zaciska na lasce wysadzanej kamieniami. Na szyi ma brylantowy guz. Jego skóra jest jasna wobec ciemnych zbroi i tła. Ma czarne oczy, brwi, wąsik i włosy. Za prawym ramieniem korona, a wyżej napis.

Piotr I car (1672-1725) - portret

Szkoła francuska

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Lico obrazu. Reprezentacyjny portret młodzieńca w ciemnej zbroi, w ujęciu do wysokości bioder. Stoi prawym bokiem, lewą rękę trzymając na biodrze, w prawej trzyma laskę marszałka. Na głowie ma ciemną, bujną perukę, której pukle spływają na ramiona pancerza, pod szyją przewiązany koronkowy szal. Za jego plecami widać kłęby dymu i czerwoną, ognistą poświatę na niebie. W głębi majaczą niewyraźnie postacie walczących jeźdźców. Na pierwszym planie, zza lewego rogu obrazu wystaje fragment leżącego na podorędziu hełmu z zamkniętą przyłbicą.

Marszałek Francji (Jakub Sobieski ?) - portret

Szkoła francuska

kon. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Potocki Mikołaj (ok.1593-1651) - portret

malarz polski

XVII/XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Czarniecki Stefan (1599-1665) - portret

malarz polski

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Znaleziono 500 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd