treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo, materiał
Autor, wytwórca
Miejsce powstania, znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja, status
Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: statua

Obiekty

24
czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; popiersie kobiety widoczne z prawej strony; kobieta jest ubrana w zbroję, ma bogato dekorowany hełm m.in. w pegazy i sfinksy, spod hełmu wychodzą długie kręcone włosy, które opadają na ramiona; na napierśniku zbroi widoczna maska Gorgony; z tyłu za przedstawieniem ledwie widoczna sygnatura: ACIIACIOIV (ASPAZJOS)

Atena Partenos

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Śpiący Hermafrodyta. Posążek marmurowy przedstawia leżącą na łożu nagą, smukłą postać Hermafrodyty, z rękoma na poduszce. Ułożenie ciała postaci odsłania jej dwupłciowość: z przodu widoczna jest prawa pierś, z tyłu fallus w stanie erekcji. Rzeźba ustawiona jest na drewnianej, złoconej podstawie w kształcie prostokątnego stoliczka na czterech wygiętych nóżkach.

Śpiący Hermafrodyta

Posążek

4. ćwierć XVIII wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

pomnik - Ujęcie z przodu; Na kwadratowej podstawie postać Fryderyka II w kontrapoście, w mundurze pruskiego generała jazdy i gronostajowym płaszczu. Buty nad kolana, szpada przy podwójnie owiniętej szarfie z chwastem tworzącej pas. Na piersi gwiazda i wstęga orderowa. Lewa ręka wsparta o biodro, noga wysunięta do przodu. W prawej regiment, wsparty o księgi leżące u stóp. Głowa zwrócona w lewo, ostre spojrzenie w dal. Na głowie trójgraniasty kapelusz z kokardą. Płyta z cokołu pomnika Fryderyka II to płaskorzeźba dekoracyjna z elementami rózg liktorskich, ksiąg, lirą i gałązkami wawrzynu.

Fryderyk II

pomnik

Schadow, Johann Gottfried

1793

Muzeum Narodowe w Szczecinie

ML/H/1561/5 - Przedstawienie cmentarza wśród drzew. Na pierwszym planie kobieta w czarnym płaszczu klęczy przy nagrobku ze stojącą rzeźbą płaczki. Kobieta zbolała, zapłakana, lewą ręką podpiera głowę, prawą wspiera na płycie, pochyla się w kierunku pomnika. Na płycie okrągły wieniec, na cokole nieczytelny napis. Stojąca rzeźba płaczki w długiej sukni i w zawoju na głowie, lekko pochylona w kierunku płaczącej kobiety. Za pomnikiem rozłożyste drzewo. W tle nagrobki i krzyże, niektóre przechylone, między nimi zarośla, w tle wysokie drzewa.

Cmentarz

Barwicki, Władysław

1913

Muzeum Narodowe w Lublinie

akt męski - Ujęcie z przodu; Rzeźba nagiego mężczyzny. Głowa lekko pochylona w lewą stronę, ręce opuszczone wzdłuż tułowia, lewa noga lekko wysunięta do przodu tak, jakby mężczyzna stawiał krok do przodu.

Kroczący; Biegacz | Schreitender Mann; Laeufer

akt męski

Bleeker Hermann

1913

Muzeum Narodowe w Szczecinie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu, nagi, umięśniony mężczyzna stojący przodem, oparty o maczugę, na której wisi skóra lwa.

Postać Herkulesa [Herakles Farnezyjski]

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu, scena przedstawiająca 3 postacie: dojrzałego mężczyznę w centrum oraz dwóch młodzieńców po obu jego bokach, walczących z oplatającym ich ciała wężem.

Grupa Laokoona

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu, młody mężczyzna widoczny z prawego profilu, ma krótkie kręcone włosy, na ramieniu widoczna część tuniki z zapięciem

Popiersie Meleagra

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; postać młodego, nagiego mężczyzny stojącego przed posążkiem bogini; mężczyzna prawą rękę opiera na biodrze, a w lewej trzyma włócznię. U jego stóp siedzą trzy psy, a obok leży poroże.

Postać Hippolita

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; centaur, na którego grzbiecie siedzi uskrzydlony, pulchny chłopiec (Eros), obie postaci są zwrócone w prawo, Centaur ma kręcone włosy i brodę, odchyla się lekko w tył w stronę chłopca, ma podniesione prawe przednie kopyto, chłopiec odchyla się do tyłu, lewą ręką sięga do głowy Centaura, prawą do jego ogona

Eros i Centaur

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; postać młodej, nagiej kobiety zasłaniającej rękami piersi i łono, kobieta jest lekko obrócone w swoje prawo, ma włosy spięte w kok;  Z prawej strony widoczna jest sygnatura: IIIXAEP (PICHLER)

Wenus medycejska

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; kobieta widziana na wprost stojąca prosto z rozportartymi rękami; jest ubrana w bardzo bogaty i nietypowy strój, kobieta ma naszyjnik, na wysokości dekoracja w kształcie ptasich jaj lub wielu samskich piersi, poniżej ułożone w poziomych rzędach przedstawienia zwierząt

Artemida z Efezu

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; nagi starszy mężczyzna z kręconymi włosami i brodą, trzymający w ramionach niemowlę przykryte materiałem.

Postać Sylena

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; po prawej młoda naga kobieta (Wenus) stojąca tyłem do widza, podtrzymująca tkaninę nad małym chłopcem (Erosem). Chłopiec siedzi na delfinie, jest widoczny z prawego boku. W odcinku na dole napis

Postać Wenus z Amorem na delfinie

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona gemma, owalna pionowa, w grubym złotym obramowaniu. Nagi mężczyzna zanurzony do kolan w okrągłej, zdobionej wannie z wodą. Mężczyzna o krótkich włosach, wąsach i krótkiej brodzie; lewa dłoń na piersi, prawa ręka opuszczona wzdłuż tułowia.

Umierający Seneka

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona gemma, owalna pionowa, z grubym złotym obramowaniem. Dwie stojące postacie zwrócone ku sobie. Po prawej kobieta w długiej szacie, obejmująca prawą ręką niższego od niej młodzieńca. Lewa dłoń kobiety na prawej, wyciągniętej do przodu ręce chłopca.

Elektra i Orestes

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; mężczyzna w średnim wieku, z kręconymi włosami i brodą, siedzi na koniu idącym stępa, postacie zwrócone w lewą stronę

Marek Aureliusz na koniu

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Ostentatio Christi (Ecce Homo)

Janssens Abraham

ok. 1615 - 1617

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Św. Rodzina

szkoła włoska kopia

XVII/XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

akt męski - Ujęcie z przodu; Rzeźba nagiej postaci męskiej. Mężczyzna lezy wsparty na prawym łokciu i przedramieniu. Lewa noga jest zgięta w kolanie. Prawa noga jest podniesiona i wsparta na lewej nodze. Lewa ręka przytrzymuje  prawą nogę w tej pozycj. Twarz jest skierowana ku widzowi. Rzeźba wykonana z brązu.

Odpoczywający atleta | Ruhender Athlet

akt męski

Kolbe Georg

1935

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 24 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd