treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Obiekty

0
akwarela - Z lewej strony kompozycji ujęta frontalnie, wyabstrahowana, niemal transparentna figura ludzka, w partii tułowia wypełniona poziomymi pasami zielonej farby; podobnie w prawej nodze oraz głowy z przenikającymi się owalnymi formami i zielonym krzyżem. Z prawej strony w górnej części niewielki otwór – okno. Okno i figura połączone są grubymi, zielonymi pasami, które jak lina „opasują” i „wiążą” nogi i tułów postaci. Obraz utrzymany w ciepłych odcieniach brązów, żółcieni, zieleni.

Człowieka ciągnie do okna

akwarela

Włodarski, Marek

XX wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu, nagi, umięśniony mężczyzna stojący przodem, oparty o maczugę, na której wisi skóra lwa.

Postać Herkulesa [Herakles Farnezyjski]

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu, scena przedstawiająca 3 postacie: dojrzałego mężczyznę w centrum oraz dwóch młodzieńców po obu jego bokach, walczących z oplatającym ich ciała wężem.

Grupa Laokoona

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Widok na port i Wzgórze Zamkowe - ujęcie z przodu; Opracowany w manierze impresjonistycznej widok portu z panoramą miejską w tle, ukazujący typowy motyw, oglądany prawdopodobnie ze wschodniego brzegu Odry w rejonie Grabowa. Na I planie po prawej stronie drewniana dalba, za nią dziobowy fragment statku (frachtowiec) w trakcie prac remontowych. Na charakterystycznej, podwyższonej części burty duża, czytelna nazwa statku

Widok na port i Wzgórze Zamkowe

Dekkert Eugen

około 1930

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico

Uliczka w miasteczku

projekt scenografii teatralnej

Pacanowski, Bolesław

1951

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico obrazu

Mężczyzna z rybą i bosakiem - portret

Santvoort Dirck van

1633

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Pulci Ludwik (1431-1487) - portret

szkoła włoska

XV?

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie 3/4

Stolik

nieznany

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Letni pejzaż. Na pierwszym planie płaskie pole, z niewielkimi plamami zielonej murawy z czterema kępkami drobnych, delikatnych ostów. Na drugim planie wysoka, pozioma bruzda ziemi, porośnięta roślinami z żółtymi kwiatami (słonecznikami?). Z prawej strony grupa drzew wyrastających z jednego miejsca, z rozłożystymi koronami. W głębi stóg siana oraz białe chaty kryte strzechą. Nad horyzontem szaro-niebieskie niebo.

Pejzaż

Stanisławski, Jan

1890 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Obraz z przedstawieniem Matki Bożej z Dzieciątkiem w typie częstochowskim. Całość obrazu utrzymana w kolorystyce brązu z ciemniejszymi partiami twarzy i dłoni postaci. Szaty postaci i aureole wokół twarzy zaznaczone żłobieniami, tworzą zarysy sukni, płaszczy, ich fałdowania zdobienia oraz zarysy ramion, rąk i nóg Jezusa. Madonna w bogatej, tłoczonej szacie z welonem na głowie. Na przetartej na złoto aureoli 5 małych złotych gwiazdek. Szata na piersi oraz welon tłoczone we wzory w kwiaty i linie łamane. Twarz i prawa dłoń Madonny namalowana słabo widocznie. Dzieciątko siedzi na lewym ręce Madonny, ubrane w długą suknie tłoczona w motywy kwiatowe. Prawą ręką wykonuje gest błogosławieństwa, w lewej trzyma księgę (?). Twarz i dłonie namalowane także słabo widocznie. 
Tło wokół postaci wykonane zdobieniem żłobienia grzebykowego,  promieniście rozchodzi się wokół postaci. Na nim 12 małych złotych gwiazdek.
U dołu obrazu, pod wizerunkiem, napis: POD TWOJĄ OBRONĘ UCIEKAMY SIĘ.

Matka Boska Częstochowska

nieznany

1890 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/1225/ML - Portret mężczyzny w popiersiu, 3/4 w lewo. Głowa portretowanego przesunięta w prawo. Twarz o wysokim czole, szerokich, uniesionych do góry brwiach. Oczy migdałowate, nos długi, lekko garbaty, podbródek wydłużony. Modelunek twarzy wydobyty ekspresyjnymi cienkimi kreskowaniami z refleksami zieleni, błękitu i zieleni. Owal głowy podreślony smugami jasnego koloru

Portret Józefa Głogowskiego

Witkiewicz, Stanisław Ignacy

1934

Muzeum Narodowe w Lublinie

N/381/ML - AV. Popiersie króla w profilu w prawo, z odkrytą głową, w zbroi, w płaszczu, z gwiazdą orderu Orła Białego. W otoku napis rozdzielony na dole przez wizerunek:
D . G . AVGVSTVS . III . REX . POL . M . D . LITH . D . SAX . EL .
Sygnatura: H.P.GROSKVRT

RV. Scena koronacji przed ołtarzem. W otoku napis:
CONCORDIBVS LIBERAE GENTIS SVFFRAGIIS . 
Na dole w odcinku:
ELECT : V . OCT : MDCCXXXIII / CORONATVS XVII . IAN / MDCCXXXIV .

August III - medal koronacyjny

Groskurt, Henryk Paweł

1734

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/F/168 - Portrety cyklistów w liczbie 102, podpisane. Większość z nich ma kształt owalny, a także koła i rombu. Portrety okrągłe ułożone są w kształcie roweru: na kołach, kierownicy, siodełku i w dolnej części tableau. Pomiędzy wiciami roślinnymi i drzewami wkomponowane są malowane widoki miasta: teatr, pomnik Unii Lubelskiej, panorama Lublina, cyklodrom. Fotografia naklejona na tekturę, otoczona dwiema złotymi ramkami.

Tableau Lubelskiego Towarzystwa Cyklistów

Stepanow

1893

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/1561/2 - Popiersie mężczyzny w zbroi husarskiej, profilem. Na głowie chełm rycerski z ozdobiony piórami. Na ramionach futro. Twarz poważna, z wąsami. Głowa i detale chełmu opracowane szczegółowo i dokładnie, dolna część zbroi i futro- szkicowo.

Głowa rycerza

Barwicki, Władysław

1913

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/806 - Widok na ulicę Krakowskie Przedmieście ukazaną w perspektywie, po obu stronach zabudowania, w tle fragment kościoła Świętego Ducha, wieża Nowego Ratusza i Wieża Trynitarska. Na ulicy małe sylwetki przechodniów i zaprzęgi. Po prawej stronie widoczny fragment ogrodzenia klasztoru kapucynów i duże drzewo. Poniżej napisy.

Krakowskie Przedmieście w Lublinie

Gerson, Wojciech

1852

Muzeum Narodowe w Lublinie

Fragment jeziora otoczony zalesionym brzegiem. Na pierwszym planie skarpa porośnięta trawą i pojedynczymi drzewami. Jedno z drzew, przewrócone, zawieszone jest nad taflą pofalowanej wody. W tle wąska linia zalesionego horyzontu. Z prawej strony wysokie sosny.

Pejzaż

Wyrwiński, Wilhelm

1901 — 1918

Muzeum Narodowe w Lublinie

Na pierwszym planie widok rzeki. Po lewej stronie, za rzeką zabudowania oraz drzewo o rozłożystej koronie. W głębi wzgórze z zamkiem. Między rzeką a zamkiem szeroki pas zieleni. W tle biało-szare niebo. Oraz w ciemnej tonacji.

Widok na Wawel

Stanisławski, Jan

1900 — 1907

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/722 - Litografia przedstawia postać kobiety w królewskich szatach i koronie na głowie. Ubrana w metalowa zbroję i długi płaszcz. W lewej ręce trzyma wieniec laurowy, prawą opiera na tarczy z godłem orła. Przy tarczy leżą szable. Ponad tarczą okrągła pieczęć w kolorze czerwonym z orłem w koronie i napisem: Rzeczpospolita Polska Naczelnik Państwa, faksymile podpisu i napis Warszawa Belweder dnia 25 grudnia 1920 r.

Przedstawienie alegoryczne Polski

Zakłady graficzne J. Pietrzykowskiego

1920

Muzeum Narodowe w Lublinie

Krajobraz leśny ukazany w letni dzień. Pośrodku droga, gęsto obsadzona drzewami z grubymi pniami. Na drogą, w prześwicie widoczny fragment nieba. W oddali wóz z koniem i woźnicą.

Droga w lesie

Chełmoński, Józef

1905

Muzeum Narodowe w Lublinie

Portret trumienny męski z przedstawieniem nieznanego szlachcica herbu Lubicz. Pole obrazowe w kształcie nieforemnego sześciokąta. Ujęcie portretowanego od strony prawej, w zwrocie 3/4 do widza. Na neutralnym, srebrzonym tle - realistyczne przedstawienie szlachcica. Twarz potraktowana portretowo, ramiona płaszczyznowo zarysowane. Przedstawiony mężczyzna w średnim wieku, w typie sarmackim - długie wąsy, podgolone włosy, ubrany w czarny żupan spięty pod szyją czerwono-ugrowym guzem; widoczny fragment kołnierza białej koszuli. Twarz malowana laserunkowo, z próbą oddania cech charakterologicznych, pociągła. Długi, prosty nos, małe, lekko przymknięte oczy. Po prawej stronie herb szlachecki. W czerwonym polu tarczy herbowej - godło - srebrna podkowa zwrócona ocelami do dołu, pośrodku niej - srebrny krzyż kawalerski. Nad tarczą korona szlachecka z klejnotami w postaci trzech strusich piór oraz labry w formie stylizowanych liści akantu. Herb otoczony inicjałami

Portret trumienny męski

nieznany

między 1701 — 1720

Muzeum Narodowe w Lublinie

Na błękitnym, złamanym beżem, gładkim tle, z fragmentem kolumny po lewej stronie - przedstawiony wizerunek mężczyzny w starszym wieku, w typie sarmackim. Postać ukazana w ujęciu do pasa, ujęta w zwrocie 3/4 prawą stroną do widza, z głową lekko zwróconą w lewo. W prawej ręce, wspartej na widocznym we fragmencie stole, trzyma pieczęć kanclerską, odwróconą stemplem do widza. Portretowany - w zbroi typu zachodnioeuropejskiego, nałożonej a złocisty żupan, z zarzuconym na prawe ramię, czerwonym aksamitnym płaszczem, podbitym gronostajami. Na płaszczu, po prawej stronie haftowana Gwiazda Orderu Orła Białego. Pod nim widoczna jest również błękitna wstęga tegoż orderu. Pod szyją stojacy kołnierzyk białej koszuli spięty zapinką. Twarz idealizowana, pociągła, rumiana, długi nos, podkręcone wąsy i siwe podgolone włosy.

Portret Jana Fryderyka Sapiehy

nieznany

1746

Muzeum Narodowe w Lublinie

portret męski - Ujęcie w ramie; Portretowany przedstawiony w półpostaci, zwrócony w lewo, twarz w 3/4, pociągła, wysokie czoło, podwinięte w górę wąsy, spiczasta bródka; marynarka rozpięta, pod nią kamizelka, szeroki, ciemny krawat; po lewej stronie głowy widoczny profil portretowanego. Tło stanowi zarys nutowego liniału. W prawym górnym rogu przedstawienie prawej ręki w geście zetknięcia z klawiaturą, zarys mankietu zamyka określonym konturem układ falistych, spokojnych linii; poniżej dłoni pojedyncze nuty. W lewym dolnym narożniku wycinek podwójnego łuku - oparcia krzesła. Kolorystyka: szaro-beżowe podobrazie, czerń konturu, akcenty niebieskie.

Portret Henryka Opieńskiego

portret męski

Wyspiański, Stanisław

1898

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Widok 1 Lico

Joanna de Chantal

Portret

Kopia z Philipa Champaigne

2. połowa XIX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

scena rodzajowa - ujęcie z przodu; Scena zjazdu ukazana na wzgórzu; od lewej budynek karczmy z siedzącymi przed nią postaciami; po prawej szereg pojazdów konnych, jeździec oraz kilka postaci odwróconych tyłem do widza.
Koloryt szary, monochromatyczny, z lekką domieszką brązu oraz żółci światełek okiennych i przypojazdowych.

Zjazd przed karczmą

scena rodzajowa

Chełmoński, Józef

1877

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Studium olejne. Oczekująca - Ujęcie z przodu; Kobieta trzymająca na ręku niemowlę z gołymi stópkami stoi w izbie wpatrzona w widok zza okna. Za jej plecami znajduje się ciemnobrązowa komoda z przyborami. Po lewej stronie, nad komodą znajduje się portret. Kobieta ubrana w długą spódnicę, białą bluzkę i czerwony gorset.

Studium olejne. Oczekująca.

scena rodzajowa

Most Carl August Ludwig

około 1832

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 137 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd